برخی از راهکارهای درمان زبری پوست

برخی از راهکارهای درمان زبری پوست

خانه / تازه های سلامت / برخی از راهکارهای درمان زبری پوست

تجربه درمان زبری پوست در کلینیک آرمان الهیه

اگر مایلید تا روش درمان زبری پوست را انجام دهید و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

زبری  پوست
زبری پوست

بعد از شستن پوست دست و صورت پوست خود، حتما آن را مرطوب کنید تا دچار مشکل خشکی نشود. یک محلول یا کرم مرطوب کننده یا روغن مخصوص صورت خود تهیه کنید و از آن استفاده کنید که حاوی مواد مغذی و طبیعی باشد. سعی کنید از کرم های جامد کمتر استفاده کنید.

در شب و زمان خواب برای شستن کرم، یک شوینده  روغنی استفاده کنید انتخاب کرم بچه مناسب ترین انتخاب است. حداقل سی دقیقه  قبل از به رختخواب رفتن، کرم مخصوص شب بزنید. اگر پس از زدن کرم بلافاصله بخوابید، پوست نازک دور چشم های شما ممکن است متورم شود.

حداقل یک بار در طول هفته برای روشن شدن پوست خود، از ماسک های مخصوص و طبیعی صورت استفاده کنید. استفاده از روش جوانسازی پوست با دارو گیاهی هم توسط بسیاری از پزشکان توصیه می شود.

جهت درمان خشکی پوست دست، استفاده از کرم گل همیشه بهار و کرم های حاوی ویتامین E توصیه می شود. زمان خواب این کرم ها  را به پوست دست خود بزنید و اگر بتوانید تمام طول شب دستکش های نایلونی بپوشید بسیار خوب است.

از دستگاه بخور  یا یک ظرف بزرگ  آب جوش برای مرطوب کردن هوای اتاق به خصوص در زمستان بهره بگیرید. این کار سبب می شود پوست کم تر دچار کم آبی شود. محیط ها و فضاهای  خیلی گرم سبب خشکی و زبری پوست می شود. از تغییرات ناگهانی و آنی دما جلوگیری کنید. پوست خود را در معرض تماس با باد و نور خورشید قرار ندهید. به این نکته توجه داشته باشید که پوست خشک به مراتب بسیار آسیب پذیرتر و حساس تر است.

معجزه کلاژن بر روی پوست: کلاژن چیست و چه فوایدی برای ما دارد؟

در آب و هوای سرد و خشک زمستانی که باد می وزد، حتماً سعی کنید یک کرم رطوبت رسان به صورت و دست خود بزنید، و این به دلیل این است که سرما سبب تبخیر آب از سطح پوست می شود. در ضمن باد هم سرعت تبخیر را بیشتر می کند.

درمان زبری  پوست
درمان زبری پوست

سعی کنید هرگز سیگار نکشید. سیگار به علل متفاوتی برای پوست صورت، دست و در کل بدن مضر است. نیکوتین موجود در سیگار رگ های خونی و از جمله مویرگ های تغذیه کننده پوست را تنگ می کند. در نتیجه خون کمتری به پوست می رسد و این سبب می شود پوست دچار کمبود اکسیژن و مواد مغذی شود که برای سلامتی پوست خطرناک است. و این نیکوتین سبب می شود پوست خشک و زبر و سخت شود.

از صابون های تند و معطر  و کرم های پاک کننده مواد آرایشی در حد امکان استفاده نکنید، زیرا این کرم ها حاوی روغن های هیدروژنه می باشد. این روغن ها مخصوصا روغن جوانسازی پوست سبب می شوند رادیکال های آزاد به پوست آسیب برساند و سبب خشکی و چین و چروک پوست شوند. برای شستن پوست خود، از روغن زیتون و روغن بادام بهره بگیرید. به آرامی روغن را روی پوست خود ماساژ دهید، سپس آن را با آب گرم آن را شست و شو دهید و با یک پارچه نرم، پوست خود را به آرامی خشک کنید.

در زمان استحمام  از آب خیلی داغ استفاده نکنید. تا جایی که ممکن است بدون ضد آفتاب در معرض آفتاب نایستید. نور خورشید سبب خرابی و زبری هر چه ببیشتر پوست می شود. تابش مستقیم نور خورشید به پوست خشک باعث خشکی بیش تر ، ایجاد چین و چروک، جوش و حتی تاول هم می شود. اگر به چنینی مشکلاتی خوردید می بایست درمان دمل چرکی را بلد باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان