بهترین عرق گیاهی برای پوست

بهترین عرق گیاهی برای پوست

خانه / تازه های سلامت / بهترین عرق گیاهی برای پوست

سلامت پوست یکی از معیار های زیبایی محسوب می شود و تاثیر بسزایی در زیبایی ما دارد. همانطور که می دانیم مواد طبیعی هیچ ضرری برای پوست نداشته و مواد شیمیایی هم در آن به کار نرفته است پس نه تنها هیچ آسیبی به پوست شما نمی رساند بلکه تاثیر زیادی در زیبا ماندن پوست شما دارد. بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید، و بهترین عرق گیاهی برای پوست خود را انتخاب کنید.

بهترین عرق گیاهی برای پوست

بهترین عرق گیاهی برای پوست


از جمله مواد طبیعی که بر روی پوست شما اثر دارند عرقیجات گیاهی است که در اینجا سعی بر این است که درباره بهترین عرق گیاهی برای پوست صحبت کنیم که برای این کار لازم است ابتدا با انواع عرقیجات گیاهی آشنا شویم تا بتوانیم بهترین آن را انتخاب کنیم.درمان خانگی زیبایی صورت چیست؟


البته این نکته را فراموش نکنیم که استفاده از عرقیجات اصل و با کیفیت تاثیرگذار خواهند بود در غیر این صورت بازدهی خوبی نخواهند داشت.
یکی از بهترین عرق گیاهی برای پوست استفاده از گلاب است.

استفاده دائم و مرتب از آن تاثیر زیادی در زیبایی پوست و حتی جوانسازی خواهد داشت. یکی از مشکلات پوستی در صورت، پف و تیرگی دور چشم است که معمولا نیاز به آبرسانی دارد.

برای مطالعه: داروهای پوستی

گلاب بهترین عرق گیاهی برای پوست

گلاب یک گزینه مناسب هم برای مرطوب کردن و آبرسانی دور چشم و هم کل صورت است که می تواند باعث رفع تیرگی دور چشم شود. همچنین برای از بین بردن قرمزی و التهاب صورت بسیار مناسب بوده و آن را رفع می کند.


پس به طور کلی برای زیبا سازی پوست می توانید آن بر روی مقداری پنبه زده و بعد به صورت خود بمالید و یا گلاب را بر روی پوست خود اسپری کنید. مورد دیگر استفاده از گلاب برای پاک کردن آرایش است و عموما در پاک کننده های لوازم آرایشی گلاب به کار رفته است.


یکی دیگر از بهترین عرق گیاهی برای پوست عرق کاسنی است. عرق کاسنی به محض وارد شدن در بدن بر روی کلیه اثر می گذارد و باعث دفع تمامی سموم موجود در بدن می شود.

در نتیجه دفع شدن مواد مضر به طور مستقیم بر روی پوست اثر می گذارد و زردی پوست را رفع و پوست را شاداب و درخشان می کند. این عرق را می توان به صورت نوشیدنی و یا به صورت شربت میل کرد و حتی می توان آن را با اسپری بر روی صورت و با ماساژ دادن استفاده کرد و برای درمان جوش هایی که از گرمی به وجود می آیند هم بسیار مفید است.

بیشتر بدانید: لیفت با نخ

فواید عرق گیاهی:

فواید عرق گیاهی:

یکی دیگر از عرقیجات مفید برای پوست عرق رازیانه است. معمولا طبع این عرق گرم است و به عنوان یک پاک کننده و ضدعفونی کننده قوی محسوب می شود. علاوه بر آن خاصیت سفت کنندگی دارد و بر روی چین و چروک پوست اثر گذار است.

همچنین جوش های ناشی از بهم خوردن هورمون را برطرف کرده و تعادل را به هورمون ها بر می گرداند. کبودی و زردی پوست را از بین می برد و برای پوست های چرب مناسب است.


یکی دیگر از انواع عرقیجات مفید برای پوست عرق یونجه است. این عرق از آنجایی که خاصیت چاق کنندگی دارد صورت را پر می کند و بر روی زیبایی تاثیرگذار است و به آبرسانی پوست کمک می کند.


عرق زیره یکی دیگر از بهترین عرق گیاهی برای پوست است این عرق ممکن است حساسیت زا باشد پس حتما قبل از استفاده کمی از آن را روی قسمت از پوست خود امتحان کنید. این عرق به پوست هایی که دچار پوسته پوسته شدن است کمک و آن ها را رفع می کند. خاصیت جوانسازی دارد و چین و چروک را رفع می کند و به عنوان ضدعفونی کننده هم از آن استفاده می شود.


این عرق های نام برده هر کدام در نوع خود برای پوست مفید است و اگر بخواهیم بهترین عرق گیاهی برای پوست را انتخاب کنیم باید بگویم که هر کدام خاصیت خود را داشته و باید با توجه به نوع مشکل، بهترین آن انتخاب کرد.


آیا عرق کاسنی باعث روشن شدن پوست می شود؟ و بهترین عرق گیاهی برای پوست به حساب میاد؟


عرق کاسنی یکی از بهترین عرق گیاهی برای پوست است. این عرق معمولا طبعی سرد دارد و در هنگام گرما دمای بدن را متعادل می سازد. همچنین فواید زیادی در از بین بردن التهاب و زردی پوست دارد.


عرق کاسنی کلیه را شست و شو و پاک سازی می کند و تمام سموم را از کبد خارج می کند. معمولا ما هر چیزی که می خوریم و می آشامیم بر روی پوست ما تاثیرگذار است و وارد کلیه می شود پس با خوردن عرق کاسنی می توان هم کبد و هم پوست را ضدعفونی و پاکسازی کنیم.

پس در پاسخ به این سوال باید بگویم که نه تنها باعث روشن شدن پوست می شود بلکه به درمان جوش های ناشی از خوردن گرمی، بیماری های پوستی مثل اگزما و… کمک می کند.

بیشتر بدانید:فواید و مضرات ماسک خانگی

ماسک عرق کاسنی برای پوست

ماسک عرق کاسنی برای پوست


ماسک های زیادی از عرق کاسنی درست می شود که هر کدام برای درمان یک مشکل پوستی مناسب است پس اگر مشکلاتی از جمله اگزما، جوش و یا جای جوش و یا تیرگی پوست دارید می توانید با ماسک عرق کاسنی آن را حل نمایید.


ماسک عرق کاسنی برای درمان اگزما: برای درست کردن این ماسک که برای درمان اگزما به کار می رود شما باید ابتدا گیاه کاسنی را کوبیده و آب و یا عرق به دست آمده را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و بعد با آب بشویید.

از بین بردن جای جوش با عرق کاسنی: برای درست کردن این ماسک باید برگ این گیاه را در آب بجوشانید و پس از صاف کردن آن را با مقداری ماست مخلوط کرده و بر روی جوش ها بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.


شادابی پوست با عرق کاسنی: برای اینکار ابتدا مقداری برگ کاسنی را همراه مقداری از برگ شاه تره کوبیده و بعد هم مقداری ژل کتیرا به آن اضافه کنید و بر پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید.


همچنین برای روشن و شفاف شدن پوست بهتر است برگ آن را کوبیده و آب آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و روزی سه بار بر روی پوست خود بگذارید. پس عرق کاسنی می تواند در نوع خود بهترین عرق گیاهی برای پوست باشد.

عرق برای پوست و مو

عرق  برای پوست و مو


نوشیدن عرق کاسنی برای سلامت پوست بسیار مفید است و در نوع خود بهترین عرق گیاهی برای پوست محسوب می شود. عرق کاسنی می تواند به از بین بردن جوش های صورت کمک بزرگی کند. این گیاه در پاکسازی پوست و همچنین سیستم داخلی بدن بسیار موثر است.


علاوه بر درمان جوش، یک منبع ویتامین Eاست و در مرطوب نگه داشتن و نرم کردن پوست بسیار اثرگذار است. بنابراین اگر پوست خشکی دارید عرق کاسنی را در رژیم روزانه خود قرار دهید.

همچنین برای سلامت مو هم مفید است و به دلیل ویتامین Aموجود در آن موهای شما را ضخیم و قوی می کند. علاوه بر این چربی پوست سر متعادل می سازد و آن را مرطوب نگه می دارد. عرق کاسنی همچنین به بلند و براق شدن مو هم کمک می کند و سبب سالم تر شدن مو ها می گردد.


طریقه مصرف عرق کاسنی برای پوست

یکی از روش های مصرف این عرق برای درمان جوش به این صورت است که بهتر است صورت خود را با عرق کاسنی بشویید. طول درمان آن دوره ای می باشد و حتما در طول یک دوره به صورت مرتب باید استفاده گردد.

همچنین برای درمان جوش توصیه می شود که مقداری عرق کاسنی را با مقداری شاه تره مخلوط کرده و روزی سه لیوان در هر وعده بنوشید.


البته برای استفاده از هر داروی گیاهی بهتر است با نظر پزشک مصرف شود و به صورت سرخود استفاده نشود.

همچنین مقدار استفاده از آن به عوامل مختلفی مثل سن و سلامت فرد و عوامل مختلف دیگر بستگی دارد و باید به این نکته توجه داشت که محصولات طبیعی همیشه مفید و ایمن نیستند و مصرف زیاد آن ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

عرقیات مفید برای پوست و مو

عرقیات مفید برای پوست و مو


بهترین عرق گیاهی برای پوست و مو گلاب است که هم خاصیت پاک کنندگی برای پوست دارد و هم برای مو مفید می باشد. گلاب مو را شفاف و درخشان می کند و از شکنندگی و آسیب پذیری مو مخصوصا برای موهای رنگ شده جلوگیری می کند و همچنین در رفع موخوره هم مفید است.


یکی دیگر از عرقیجات که هم برای پوست و هم برای مو مفید است عرق زیره است که تاثیر آن در پوست این است که باعث جوانسازی و سفت شدن پوست و همچنین رفع چین و چروک می شود و خاصیت ضدعفونی کنندگی هم دارد.

علاوه بر این برای درمان ریزش موی سر مفید است که بهتر است هنگام مصرف به خاطر غلیظ بودن عرق زیره با روغن دیگری مخلوط شود و بعد استفاده شود.
همچنین برای درمان خارش موی سر موثر بوده و ریشه مو و پوست سر را تقویت می کند.


عرق کاسنی هم از دیگر عرقیجات مفید هم برای پوست و هم برای مو می باشد که باعث روشن شدن پوست می شود و در درخشان کردن مو و رشد آن تاثیر زیادی دارد.


آنچه درباره تاثیر عرقیجات بر روی پوست نمیدانید

همه افراد معمولا دوست دارند که پوست زیبا و شادابی داشته باشند و کار های متعددی هم برای زیباتر شدن پوست و همچنین جوانسازی انجام می دهند از عمل های جراحی گرفته تا استفاده از مواد آرایشی و همچنین استفاده از کرم و دارو های متعدد.

اما ممکن است بسیاری از افراد از تاثیر مصرف عرقیجات برای بهبود پوست خود غافل باشند.


علاوه بر این استفاده از این محصولات مزیتی نسبت به دارو های شیمیایی دارد که دیگر مضرات این دارو ها را ندارد و کاملا گیاهی است.


بسیاری از عرقیجات گیاهی در زیباسازی پوست موثر هستند و می توانند مشکلات پوستی مانند جوش و جای جوش و یا حتی برخی از بیماری های پوستی را حل نمایند. همچنین در رفع چین و چروک پوست و جوانسازی بسیار موثر هستند و می تواند که به سفت شدن پوست هم کمک کند.

پس بهتر است برای رفع مشکلات پوستی بهترین عرق گیاهی برای پوست را با توجه به نوع پوست خود انتخاب نمایید.


خلاصه نکات مقاله

در این مقاله سعی بر این شد که ابتدا در مورد انواع عرقیجات صحبت شود و همینطور درباره فواید هر کدام از این محصولات برای سلامتی پوست و مو به صورت مختصر توضیح داده شد.

همین طور به صورت جداگانه درباره خواص عرق کاسنی و طریقه مصرف آن برای پوست و مو بحث شد و سعی بر آن بود که بهترین عرق گیاهی برای پوست معرفی شود که نتیجه بر آن شد که نمی توان بهترین آن را انتخاب کرد و برای انتخاب بهترین آن باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت و با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کرد و با توجه به نوع مشکل پوستی بهترین آن را انتخاب کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.3]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان