بهترین نوع ژل لب برای تزریق چیست؟

بهترین نوع ژل لب برای تزریق چیست؟

خانه / تازه های سلامت / بهترین نوع ژل لب برای تزریق چیست؟

در سال های اخیر تزریق ژل لب برای حجم دهی و فرمدهی نواحی مختلف صورت و بدن، به یک متد بسیار محبوب تبدیل شده است که نتیجه آن سریع مشخص میشود. ژل‌ها، ترکیبی از مواد شیمیایی و زیستی هستند که اولین بار با تایید از سمت سازمان غذا و دارو امریکا FDA، برای تزریق به بدن انسان روانه بازار شد. فیلرهای پوستی (ژل ها) انواع مختلفی دارند و برای حجمدهی، جوانسازی لب ها و رفع چین و چروک اطراف آن کاربرد دارند.

بهترین نوع ژل لب برای تزریق، فیلرهای هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. مدل های مختلفی برای تزریق بهترین نوع ژل لب وجود دارد برای آگاهی از بهترین مدل های تزریق ژل لب اینجا کلیک کنید.

بهترین نوع ژل لب دائم است یا موقت؟

تفاوت بهترین نوع ژل لب دائم یا موقت در ترکیب و ساختار آن ها است که میزان ماندگاری فیلرها را اعم از موقت، نیمه دائم و دائم تعیین میکنند.

فیلرهای موقت معمولاً قابل جذب و دارای ماندگاری کمتری هستند اما با تکرار ماندگاری آن ها بالا میرود. فیلرهای نیمه دائم نیز روند کندی در تجزیه داشته ولی ماندگاری بیشتری نسبت به فیلرهای موقت دارد. فیلرهای دائمی تجزیه نمیشوند و اثر آن ها دائمی است.

بهترین نوع ژل لب بر پایه هیالورونیک اسید تولید شده اند که دارای عوارض (مانند تورم و کبودی کمتر) هستند. هیالورونیک اسید حتی در محصولاتی مانند مرطوب کننده ها، سرم های صورت و کرم های جوان کننده پوست به عنوان ماده ای برای حفظ رطوبت پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

ماندگاری این ژل ها حدودا بین ۶ الی ۱۸ ماه متغیر می باشد و پس از آن به شکل طبیعی جذب می شوند و در صورت نیاز و خواسته زیباجو تزریق ژل باید تکرار شود. همچنین اگر از نتیجه آن مطلوب نباشد، میتوان با تزریق آنزیم هیالاز، ژل را تجزیه کرد و بدون ایجاد هیچگونه عارضه ای فرم لب ها را به حالت اولیه بازگرداند.

با توجه به مزایای بهترین نوع ژل لب بر پایه ی هیالورونیک اسید، فرمدهی و حجم دهی لب ها معمولا با این ژل انجام میشود.

انتخاب برند بهترین نوع ژل لب یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود، چرا که نامرغوب بودن ژل می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. ژل های هیالورونیک اسید توسط برند های مختلف به تولید میرسند که معمولا ترکیبات مشابهی دارند اما در مواردی چون غلظت و ماندگاری متفاوت هستند. برای انتخاب برند بهترین نوع ژل لب باید به نکات زیر توجه ویژه ای داشته باشید:

برای آگاهی از قیمت تزریق ژل لب اینجا کلیک کنید.

انواع مدل های تزریق ژل لب

خط لب شايعترين منطقه ايست كه با ژل برجسته مي شود . خط لب محل اتصال بافت سفيد و قرمز لب به يكديگر است. اگر تزریق با دقت و مهارت به این ناحیه انجام شود باعث مشخص تر شدن حاشيه لب ها می شود.

فيلتروم شامل 2 خط در قسمت مركزی لب فوقاني است كه به بيني متصل می شوند. با برجسته سازی اين 2 خط ، امكان شكل دهی بيشتری برای لب فوقانی فراهم میشود و جذابيت لبها را بيشتر می كند .

نقاطی كه در گوشه های دهان قرار گرفته اند را نيز مي توان پـر كرد. معمولا اندازه اين ناحيه به خاطر جاذبه زمين و افزایش سن به سمت پایین کشیده میشود. تزریق ژل به این ناحیه گوشه هاي لب را به سمت بالا چرخانده و ظاهری شادتر و جذاب تر به لب ها و صورت میدهد.

قوس کاپید یا همان ناحيه V شكل در قسمت مركزي لب فوقانی است که میتوان آن را با تزریق ژل برجسته كرد. تزريق در ناحيه V  شكل لب فوقانی همراه فيلتروم، ظاهر خوشايندتری به لب فوقانی مي دهد .

تزریق ژل و حجمدهی به این ناحیه، جذابیت لب ها را افزایش میدهد.

 

نواحی تزریق ژل لب

چه مقدار ژل باید تزریق کنم؟

همانطور که گفتیم مدل تزریق بهترین نوع ژل لب به شکل فعلی لب ها، نیاز و فرم صورت شما بستگی دارد که توسط پزشک تشخیص داده میشود و تعیین کننده ی مقدار ژل مورد نیاز است. همچنین بستگی دارد شما لب های پر میخواهید و یا میخواهید حجم آنها طبیعی باشد.

اما باید بدانید تناسب در زیبایی صورت بسیار اهمیت دارد برای مثال در برخی افراد ممکن است لب پایین آنها بزرگتر از لب بالا باشد بنابراین با تزریق نیم یا 1 سی سی ژل میتوان میان لب ها تعادل ایجاد کرد. گاهی اوقات نیز لب ها حجم مناسب دارند و تزریق ژل فقط برای فرمدهی و مشخص کردن مرز آن ها انجام میشود. معمولا در جلسه اول بین 1 تا 2 سی سی تزریق می شود بعد از 1 تا 2 هفته بیمار مجددا ارزیابی گردیده و در صورت تمایل بیمار و صلاحدید پزشک تزریق مجدد انجام میشود.

جوانسازی و زیباسازی : با لیفت با نخ

تزریق ژل بهتر است یا چربی؟

برخی افراد برای حجم دهی نواحی مختلف بدن خود سراغ تزریق چربی می روند که در این روش، چربی از نواحی از بدن مانند ران و باسن گرفته و به ناحیه مورد نظر تزریق می شود.

این روش ماندگاری طولانی تری نسبت به ژل ها دارد، اما احتمال بروز عوارضی از قبیل عفونت، خونریزی، ورم طولانی مدت یا حتی نکروز بافت چربی وجود دارد و به همین خاطر پزشکان کمتر آن را توصیه می کنند.

تزریق چربی برای لب مناسب نیست؛ زیرا حالت غیرطبیعی و متورم به خودش می‌گیرد و چندان زیبا نمی‌شود.

زنان باردار میتوانند تزریق ژل لب انجام دهند؟

هیچ‌گونه مدرکی حاکی از عوارض تزریق فیلر در بارداری وجود ندارد، اما با توجه به اینکه تحقیقات گسترده ای در این مورد انجام نشده در کل بهتر است که تزریق بهترین ژل لب در دوران بارداری انجام نشود. 

چه کسانی باید از تزریق ژل لب خودداری کنند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند باید از ترزیق ژل لب و پرکننده ها جلوگیری کنند:

آیا نتیجه ی تزریق ژل لب غیر طبیعی و عجیب است؟

خیر برخلاف باور عموم مردم تزریق ژل لب به معنای حجم دهی غیرطبیعی و فرمدهی لب به شکل اصطلاحا اردکی نیست.

اگر ژل لب توسط پزشک با تجربه و ماهر انجام شود نتیجه آن کاملا طبیعی و زیبا خواهد بود زیرا پزشک باید پیش از تزریق با توجه به فرم لب و صورت، میزان ژل مورد نیاز و نوع تکنیک تزریق را برای دستیابی به بهترین نتیجه، مشخص کند.

اگر از نتیجه تزریق ژل لب راضی نباشیم، چه باید کرد؟

گاهی اوقات ممکن است از نتیجه ژل لب راضی نباشید و به دنبال راهی برای اثرات آن را از بین ببرید؛ اگر از بهترین نوع ژل لب برپایه ی هیالورونیک اسید استفاده کرده باشید در این حالت می‌توانید چند ماه صبر کنید تا لب به حالت اول بازگردد. یکی از مزایای ژل‌های جدید که برپایه ی هیالورونیک اسید هستند این است که موقت هستند و در عرض چند ماه جذب لب می‌شوند.

همچنین میتوانید با مراجعه به پزشک متخصص ژل تزریق شده را از بین ببرید. برای این کار آنزیمی به نام هیالاز به درون لب تزریق شود که مولکول‌های هیالورونیک اسید را تجزیه میکند و با سرعت بخشیدن به روند جذب، کمک میکند بعد چند روز لب‌ها به شکل اول برگردند.

بعد از جذب شدن ژل، فرم لب ها تغییر میکند؟

خیر، پس از جذب ژل‌ها لب به فرم اولیه خودش بازمی‌گردد و هیچ تغییر فرم خاصی پیش نمی‌آید.همچنین بهترین نوع ژل لب باعث کشیدگی یا افتادگی لب ها نمی شود. در واقع، وارد شدن ژل به بافت لب، روند تولید کلاژن به طور غیر مستقیم آغاز میشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان