تاثیر تغذیه بر زیبایی پوست

تاثیر تغذیه بر زیبایی پوست

خانه / تازه های سلامت / تاثیر تغذیه بر زیبایی پوست

تاثیر تغذیه بر زیبایی پوست

زیبایی پوست با تغذیه مناسب

اگر قصد دارید زیبا شوید، غذا و تغذیه سالم  در زیبایی شما بسیار موثر است و در کنار مراقبت های کلینیکال و پیشگیری از پیری پوستتان توسط پزشک حتما مراقبت های تغذیه ای لازم را هم داشته باشید .

تاثیر تغذیه بر زیبایی پوست

پوست شاداب، موهای براق، پوست زیبا با ظاهری سالم، داشتن یک تغذیه سالم و مغذی را می طلبد.

1- چای سبز
با مصرف چای سبز می توانید رطوبت کافی و مورد نیاز  پوست خود را تامین کنید. آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ، پوست را در برابر صدمات ناشی از نور خورشید، محافظت و مراقبت می کند. چای سبز، در لاغری و تناسب اندام، حافظه بهتر و قوی تر و جوان تر ماندن پوست، بسیار موثر است.

تاثیر تغذیه بر زیبایی پوست

2- ویتامین E (ای)
پیری پوست صورت و بدن را با مصرف ویتامین E به تاخیر بیاندازید. ویتامین E در موادی مانند دانه کدو تنبل، بادام خشک بو داده  شده و دیگر دانه ها، آجیل خام و  روغن برخی سبزیجات، پیدا می شود.


3- امگا3
اسیدهای چرب امگا 3، با خاصیت ضد التهابی خود، سبب می شوند پوست صاف و موها براق و خوش حالت شوند. امگا 3 در مواد غذایی همچون ماهی آب های سرد مانند تن ماهی،کپور، ماهی سالمون، قزل آلا،  شاه ماهی و ساردین، گردو و تخم کتان موجود است. ماهی سالمون و روغن آن، رطوبت لازم و زیبایی پوست را حاصل می شود و التهاب یا قرمزی پوست را درمان می کند. علاوه بر امگا 3 باید اسیدهای چرب دیگر را هم در برنامه غذایی خود بگنجانید تا ناخن ها و پوستی سالم و قوی داشته باشید. روغن بذر کتان، روغن گل پامچال، روغن گل گاوزبان،  و روغن ماهی، اسیدهای چرب مفید دیگر را دارا هستند.

تاثیر تغذیه بر زیبایی پوست
4- امگا 6
با نانی که از گندم کامل درست شده باشد و مقداری کره بادام زمینی، یک ساندویچ تهیه کنید. کره بادام زمینی، می تواند منبع سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 باشد. آووکادو نیز یکی  از مواد دارای امگا 6 است.

تاثیر تغذیه بر زیبایی پوست

5- مصرف گوجه فرنگی
این ماده سرشار از رنگدانه های قرمز رنگ، مرسوم به لیکوپن، می باشد، مانند آنتی اکسیدان عمل می کند. این آنتی اکسیدان ها کمک می کند تا رادیکال های آزاد قبل از هرگونه آسیب رساندان به پوست، از بین بروند و پوست را در برابر اشعه UV حفاظت می کند. گوجه دارای ویتامین A و فیبر می باشد که به رشد سلول های پوست هم کمک می کند. کم شدن ویتامین A سبب خشک شدن پوست می شوند. گوجه فرنگی پخته، مواد مغذی بیشتری به بدن منتقل می کنند.

6- ویتامین C
پرتقال یک ماده سرشار از ویتامین سی می باشد، آنتی اکسیدانی قوی برای از بین بردن رادیکال ها، مخصوصا آنهایی که در پوست شما بخاطر قرار گرفتن در مقابل آفتاب و یا مونواکسید کربن هوا، به وجود می آیند، به شمار می رود. میوه های دیگر و برخی سبزیجات، مخصوصا فلفل ها دارای این ویتامین هستند. کلاژن نیز یک ماده موثر در جوان شدن پوست است. طالبی، کلم بروکلی دارای کلاژن هستند.

7- نوشیدن آب و مایعات
نوشیدن آب به مقدار کافی یکی از علت های مهم  ایجاد رطوبت برای پوست می باشد و البته مصرف کافئین و الکل، باعث خشکی پوست می شود.

8- مصرف بیش از حد شکر
از مصرف بیش از حد شکر، که به مرگ سفید هم معروف می باشد، بپرهیزید. شکر، با چسبیدن به کلاژن ها و الاستین موجود در بدن، می تواند سبب ایجاد چین و چروک و شکستگی در پوست می شود. شکر سبب می شود دایره هایی به رنگ سیاه در پوست و اکثرا زیر چشم ایجاد شود. قند خون خود را در سطح متوسط و نرمال نگه دارید. شکر زیاد سبب خرابی دندان ها هم می شود.

تاثیر تغذیه بر زیبایی پوست

9- مصرف خیار
خیار یکی از مواد اصلی و مفید در اکثر ماسک های زیبایی می باشد، در پیشگیری از پیری و تازگی پوست صورت بسیار نقش زیادی دارد و آب زیادی که دارد، سبب جوان تر شدن پوست می شود.

انبه هندی (پاپایا) نیز دارای این خاصیت است.

10- نقش تغذیه در پیشگیری از استرس
نداشتن استرس و فشار روحی و نخوردن زیاد غذاهای فست فود، بسیار به شادابی و طراوت پوست ما کمک می کند. داشتن یک زندگی پر استرس می تواند چهره شما را خسته و پژمرده نشان دهد. علاوه بر داشتن خواب کافی و مفید، مصرف خوراکی های دارای  ویتامین C نیز یکی از درمان های کاهش استرس به حساب می آید.

تاثیر تغذیه بر زیبایی پوست

11- سبزیجات تازه
سبزیجات تازه و بخارپز شده، انواع توت ها که  دارای ویتامین C می باشند، به تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن برای طراوت و انعطاف پوست، کمک می کند. ویتامین K و روی به ترمیم و شادابی پوست کمک می کنند. گفته می شود که روی از آکنه و جوش زدن هم جلوگیری می کند. صدف خوراکی یکی از منابع سرشار از روی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان