تجربه استفاده از ماینوکسیدیل

تجربه استفاده از ماینوکسیدیل

خانه / تازه های سلامت / تجربه استفاده از ماینوکسیدیل

بسیاری از زنان و مردان با مشکل ریزش مو و طاسی رو به رو هستند که استفاده از ماینوکسیدیل تا حدودی از ریزش مو جلوگیری و باعث رویش مجدد مو می شود. تجربه استفاده از ماینوکسیدیل نشان داده که این دارو می تواند اگر به صورت دوره ای و به صورت دائم در چند ماه مصرف بشه به رشد مو ها کمک کند.


اطلاعاتی درباره تجربه استفاده از ماینوکسیدیل

در ابتدا بهتر هست که با این محصول آشنا شویم. ماینوکسیدیل در اصل یک دارو برای فشار خون به کار میرفت که باعث گشاد شدن عروق خونی میگشت. تجربه استفاده از ماینوکسیدیل مشخص شده که میتواند عوارض جانبی همچون رشد مو های بدن را داشته باشد.

با توجه به این مسئله محققان و پزشکان به فکر افتادن که از این دارو یک ماینوکسیدیل موضعی بسازند و برای درمان طاسی از آن استفاده کنند.البته جایگزین ماینوکسیدیل هم دارو هایی هستند که بتوان استفاده کرد.

که بعد ساخت این دارو توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شد و به صورت مایع یا فوم و اسپری وارد بازار گردید.همان طور که گفتیم این محصول باعث گشاد شدن عروق خونی می شود.

اطلاعاتی درباره تجربه استفاده از ماینوکسیدیل

پیشنهاد مطالعه:10 مورد از عوارض سیگار و قلیان بر پوست

ولی تجربه استفاده از ماینوکسیدیل به صورت موضعی نشان داده که تاثیری بر عروق ندارد پس میتوانید با خیال راحت از داروی موضعی آن برای درمان طاسی استفاده کنید.

اما اینکه چگونه این محصول باعث رشد مو میگردد باید بگویم که ماینوکسیدیل باعث شل شدن عضلات و همچنین باعث باز شدن کانال های پتاسیم صورت می گردد و همین امر هم باعث این میشود که خون اکسیژن بیشتری به فولیکول های مو برساند و انجام این کار به رشد مو ها کمک می کند.

علاوه بر این ماینوکسیدیل باعث افزایش سطح فاکتور های رشد می شود که در رشد مو تاثیرگذار است.

برای مطالعه: انواع پماد های پوستی

استفاده از ماینوکسیدیل


تجربه استفاده از ماینوکسیدیل نشان داده است که این داروی موضعی میتواند در رشد موها تاثیر گذار باشد ولی جواب دهی آن برای افراد مختلف است. این درمان هم برای طاسی مردان که بیشتر در قسمت جلویی سر دچار ریزش مو می شود و هم برای زنان مناسب است.


تحقیقات نشان داده که بعد از مصرف سه الی شش ماه از این دارو شاهد رشد مو ها خواهیم بود اما در مواردی که طاسی در قسمت زیادی از سر رخ میده اثرگذاری این دارو هم کم می شود.


همچنین رشد مو تا زمانی ادامه پیدا میکند که از این دارو استفاده شود و به محض قطع مصرف این دارو و یا چند ماه بعد از استفاده از این دارو رشد مو هم متوقف می شود.

علاوه بر این تجربه استفاده از ماینوکسیدیل نشان داده که این روش فقط در 40 درصد افراد تاثیرگذار است و امکان این هست که در بسیاری از بیماران این دارو جواب ندهد و مزایایی در رشد مو نداشته باشد.

حتما بخوانید: داروهای پوستی


استفاده از این محصول در افرادی که بر اثر شیمی درمانی دچار ریزش مو و طاسی شدند نشان داده که فقط در افراد کمی توا نسته است باعث رشد مو شود. بنابراین در این نوع بیماران باید بگویم که تاثیر چندانی ندارد.


این دارو علاوه بر مردان بر روی زنان هم تاثیرگذار هست. زنان به طور معمول بعد از یائسگی دچار ریزش مو میشوند و این دارو میتواند به رشد مجدد مو کمک کند که تجربه نشان داده که در زنان بهتر است.

طی یک دوره 6 ماه الی یک سال مصرف گردد تا شاهد رشد مو های خود باشند البته مو های تازه در آمده به صورت تار های نازک می باشد و مدتی طول می کشد تا تاثیرات کامل این دارو دیده شود.

استفاده از ماینوکسیدیل

درادامه:


این دارو در زنان باردار و یا زنان شیرده توصیه نمی شود زیرا هنوز به طور کامل مشخص نیست که آیا بر روی جنین و نوزاد تاثیر دارد یا نه. ولی در افراد دیگر معمولا عوارض خاصی نداره و یک داروی ایمن محسوب می شود.


همچنین افراد دارای بیماری های قلبی و فشار خون بهتر است که این دارو را زیر نظر پزشک مصرف کنند و از مصرف خودسرانه آن بپرهیزند. علاوه بر این افرادی که پوست سرشان دچار التهاب و قرمزی شد، بهتره است در ابتدا به درمان و رفع التهاب بپردازند و بعد از این دارو مصرف کنند.


همچنین بهتر است 24 ساعت قبل و بعد از مصرف ماینوکسیدیل از رنگ مو استفاده نشود و در افراد زیر 18 سال و بالا 65 سال اگر دچار حساسیت پوستی هستند بهتر است با پزشک متخصص در این زمینه مشورت و بعد اقدام به مصرف آن نمایند.


به طور کلی برای به دست آوردن تجربه استفاده از ماینوکسیدیل بهتره که طبق دستور پزشک مصرف بشه و یا دستورالعمل های مربوط به آن را به طور کامل خوانده و بعد اقدام به مصرف آن نمایید.

کیا از ماینوکسیدیل نتیجه گرفتن


تجربه استفاده از ماینوکسیدیل در فرآیند نتیجه گرفتند افراد متفاوت است. به طور کلی می توانیم بگویم این محصول برای کسانی نتیجه میدهد که کمتر از 5 سال به ریزش مبتلا هستند و به طور کامل دچار طاسی نشدند و حجم قابل توجهی از مو هنوز باقی مانده است.

و در افرادی که دچار طاسی کامل شدند تنها چند تار موی نازک در پوست سرشان است تاثیرگذار نخواهد بود.


همه ی افراد بعد از استفاده از این محصول نتیجه مثبت و خوبی را نخواهند گرفت و کسانی که ماینوکسیدیل در بدنشان واکنش خوبی داردکسانی هستند.

که بعد از استفاده مرتب از این محصول بعد از چند ماه به صورت دو بار در روز نتیجه خوبی گرفتند و حجم مویشان چندین برابر شده در غیر این صورت در افرادی که تغییری در روند رشد موی خود نمی بینند تاثیرگذار نخواهد بود.


تجربه استفاده از محلول ماینوکسیدیل

تجربه استفاده از محلول ماینوکسیدیل


استفاده از محلول ماینوکسیدیل نیز در رشد مو و کاهش ریزش مو موثره و تجربه از این محلول نشان داده که در پرپشتی مو ها تاثیرگذار است ولی در رشد مو در ناحیه دو طرف پیشانی هیچ گونه تاثیری ندارد.


استفاده از این محلول ممکن است به تحریک پوست سر منجر شود ولی عوارض مهم و جانبی دیگری ندارد.


طول مدت درمان استفاده از این محلول سه الی شش ماه است که در هفته اول ممکن است شدت ریزش مو بیشتر باشد که امری طبیعی است. ولی اگر دیدید که ریزش مو بعد از شش هفته ادامه دارد بهتر است که مصرف این محلول را قطع کنید.

تجربه استفاده از ماینوکسیدیل برای ریش

تجربه استفاده از ماینوکسیدیل برای ریش


تجربه استفاده از ماینوکسیدیل برای ریش نشان داده که برای رشد مو در ریش هم موثر هست. با افزایش سن و یا بیماری های پوستی و قارچی ممکن است که مو های ریش و سبیل کم پشت شود و برای رشد آن می توان از این محصول استفاده کرد.


البته باید گفت هیچ گونه تحقیقی بر این که این دارو تاثیری بر روی رشد مو ریش داره یا نه صورت نگرفته است. ولی از آنجایی که عوارض جانبی زیادی نداشته می توان آن را در طول یک مدت خاص استفاده کرد و نتایج آن را دید که طبق تجربه صورت گرفته در برخی افراد موثر بوده و در برخی افراد هم هیچ گونه تاثیری نداشته است.


برخی از عوارض این دارو که ممکن است در صورت ایجاد شود عبارت اند از: قرمزی یا تحریک پوست صورت، رشد مو در مناطقی از صورت که انتظار رشد مو در آنجا را ندارید ممکن است صورت بگیرد مثل پایین گردن یا روی گوش، ممکن است رنگ مو تازه روییده شده با موهای خود تفاوت داشته باشد.


این دارو ممکن است عوارض جدی تری هم داشته باشه مثل احساس سرگیجه و تورم در قسمت دست و پا و همچنین احساس درد در قفسه سینه.


پس بهتر است قبل از مصرف این محصول برای رشد ریش با پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه مشورت کرد و طبق دستورات پزشک از این دارو استفاده کرد.


سوالات متداول

ماینوکسیدیل با گشاد کردن رگ ها باعث کاهش فشار خون می شود و به دنبال آن جریان خون افزایش پیدا میکنه و سبب تحریک فولیکول مو میشه و به رشد مو کمک میکند؟


چه کسانی میتوانند از ماینوکسیدیل استفاده کنند؟ تجربه استفاده از ماینوکسیدیل نشان داده که تمامی افراد بالای 18 سال میتوانند از این محصول استفاده کنند.
چه کسانی نمی توانند از ماینوکسیدیل استفاده کنند؟

افرادی که دچار هر نوع مشکل قلبی هستند و خانم های باردار و شیرده بهتر است که از این محصول استفاده نکنند همچنین افرادی که به این محصول حساسیت دارند نمی توانند از آن استفاده کنند.


بعد از چه مدت مصرف باید انتظار مشاهده نتایج ماینوکسیدیل را داشت؟ معمولا با استفاده از این دارو به مدت 4 ماه به صورت روزی دوبار میشود که انتظار داشت که نتیجه دهد. البته بعد از استفاده از این دارو به مدت یک سال اگر تغییری رخ نداد بهتر است که مصرف آن قطع شود.

هم چنین:


چه مدت باید به مصرف ماینوکسیدیل ادامه بدهیم؟ معمولا برای درمان ریزش مو و رشد مجدد بهتر است که تا یک سال مصرف این محصول را ادامه بدهید.

چه مقدار از ماینوکسیدیل را باید استفاده کنیم؟ مقدار مصرف این دارو به میزان غلظت آن بستگی دارد اگر غلظت آن 2 درصد و یا 5 درصد است به مقدار 1 میلی متر از این محصول را روزی دو بار صبح و شب مصرف کنید. اما اگر غلظت آن بالای 5 درصد باشد مقدار مصرف آن یک بار در روز کافی است.

سوالات متداول


اگر مصرف محلول را فراموش کردیم چه کنیم؟ اگر یک بار مصرف آن را فراموش کردید طبق روال عادی به مصرف آن ادامه بدهید و لازم نیست که دوز مصرفی را افزایش دهید.


چه نوع شامپویی را باید در طول درمان استفاده کرد؟ باید حتما از شامپو های ملایم و همچنین شامپو هایی که ماده کتوکونازول در آن به میزان کم استفاده شده باشند، می توانید مصرف کنید.


آیا می توانیم هنگام استفاده از این دارو از رنگ مو هم استفاده کنیم؟ در پاسخ باید بگویم که هیچ تاثیر منفی در اثر رنگ کردن مو در هنگام استفاده از این دارو به ثبت نرسیده است ولی بهتر است که قبل از استفاده از رنگ مو سر خود را تمیز بشوییم تا هیچ اثری از ماینوکسیدیل بر روی مو باقی نمانده باشد.


آیا میتوانیم هنگام استفاده از این دارو به شنا برویم؟ در پاسخ باید بگویم که بهتر هست 3 ساعت قبل و 3 ساعت بعد از شنا از این محلول استفاده کنیم.


آیا میتوانیم همزمان با این محصول از مواد دیگر همچون ژل و تافت و… استفاده کنیم؟ در پاسخ باید بگویم بله ولی بهتر است که هنگام استفاده از این محصول بگذاریم که این دارو کاملا جذب مو شود و بعد از این محصولات استفاده کنیم.


خلاصه مقاله


در این مقاله سعی بر آن شد که در مورد تجربه استفاده از ماینوکسیدیل صحبت شود که اول درباره خود محصول صحبت شد که در ابتدا این دارو برای فشار خون استفاده می شده و با توجه به عوارض جانبی آن که دیده شده است به رشد مو کمک می کند و از آن به بعد برای درمان طاسی و ریزش مو از آن استفاده شد.


در ادامه این مقاله درباره تجربه کسانی که از این محلول استفاده کردند بحث شد و اینکه آیا این محصول برای رشد ریش هم مناسب است یا نه گفتیم و بعد هم درباره سوالات متداول در این زمینه بحث کردیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 4]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان