تزریق ژل پیشانی بهترین روش برای رفع خط اخم و چروک پیشانی

تزریق ژل پیشانی بهترین روش برای رفع خط اخم و چروک پیشانی

خانه / تازه های سلامت / تزریق ژل پیشانی بهترین روش برای رفع خط اخم و چروک پیشانی

تزریق ژل پیشانی یکی از راه‌های رفع خطوط و شیارهای عمیق است. پیشانی یکی از بخش‌های بدن است که با کوچک‌ترین واکنشی به حرکت درآمده و موجب ایجاد چین و چروک می‌گردد.

پیشانی افراد به دلایل مختلفی مثل بالا رفتن سن، واکنش در مقابل آفتاب، نشان دادن احساساتی مثل اخم کردن و تعجب و کردن و …، حرکت ماهیچه‌ها برای انتقال پیام‌ها در چهره، منبسط و منقبض کردن عضلات و … دچار خطوط عمودی و افقی می‌گردد.

افرادی که دارای خطوط پیشانی و خط اخم هستند دارای چهره‌ای خشن، متشنج و عصبی نشان داده می‌شوند که در اکثر آن‌ها به طور ذاتی این‌چنین نیستند.  تزریق ژل پیشانی یکی از روش‌های رفع این خطوط است. همه افراد تمایل به نگهداری از جوانی زیبایی داشته و در زمان بروز علائم پیری به سمت روش‌هایی مثل تزریق ژل پیشانی و تزریق ژل گونه  روی میاورند.

کلینیک زیبایی آرمان الهیه ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی مثل تزریق ژل و بوتاکس ، تزریق انواع بوتاکس و … است که افراد را برای داشتن صورتی زیبا و جوان یاری می‌دهد. برای تزریق ژل و بوتاکس میتوانید به کلینیک پوست آرمان الهیه مراجعه نماید.

امروزه درمان‌های بسیاری برای زیبایی وجود دارد. تزریق ژل پیشانی، تزریق انواع بوتاکس مثل دیسپورت و مسپورت، تزریق چربی، لیزر و … از جمله انواع روش‌های زیبایی برای از بین بردن خطوط اضافی در چهره هستند تا زیبایی و جوانی را به فرد بازگردانند.

برخی افراد خیلی زود از نمایان شدن نشانه‌های پیری با استفاده از مراقبت‌های خاص و استفاده از روش‌های زیبایی به جلوگیری از پیری و علائم بالا رفتن سن می‌پردازند. پزشکان نیز توصیه می‌کنند که جلوگیری و مراقبت از پوست بسیار بهتر و راحت‌تر از درمان آن می‌باشد.

اما امروزه روش‌های نوینی که روی کار آمده‌اند هر دو حالت پیشگیری و درمان را تحت پوشش قرار داده و پوست را به حالت طبیعی نگه داشته و یا بازمی‌گردانند.

در این مطلب تزریق ژل و بوتاکس انواع برندهای ژل را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین درباره تزریق ژل نیز مطالبی برای شما آماده کرده ایم تا به علم کافی در این زمینه دست یابید.

تزریق ژل پیشانی

تزریق ژل پیشانی برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق ژل پیشانی در همه سنین و برای همه اشخاص توصیه نمی‌شود. خطوط افقی و شیارهای پیشانی و خطوط اخم دو نوع می‌باشند. برخی خطوط در زمان تغییر چهره به هنگام تعجب، اخم، در معرض آفتاب قرار گرفتن و هر نوع تغییر عضلات و ماهیچه‌ها در اثر واکنش‌های طبیعی بدن پدید می‌آیند.

تزریق ژل پیشانی برای این خطوط مناسب نیستند. این دسته از خطوط با تزریق انواع بوتاکس، دیسپورت و مسپورت رفع شده و در هر سنی قابل استفاده می‌باشند. نوع دوم خطوط و شیارها آن دست‌های هستند که در همیشه بر روی پیشانی قرار دارند. زمانی که صورت و چهره بدون حرکت هستند نیز این دسته از خطوط مشاهده می‌شوند و نسبت به سایر چین و چروک‌ها عمیق‌تر هستند.

این گروه از خطوط افقی پیشانی یا خطوط اخم فقط با تزریق ژل و بوتاکس رفع می‌گردند. عمق این خطوط و تاشدگی پوست تنها با تزریق ژل پیشانی رفع می‌شود. بعد از تزریق ژل و بوتاکس و پر کردن این خطوط تزریق بوتاکس می‌تواند مکمل خوبی برای ادامه این درمان باشد.

استفاده از بوتاکس بعد از تزریق ژل پیشانی باعث می‌شود تا حرکت عضلات و ماهیچه‌ها از بین رفته و مجدد این شیارها پدیدار نشوند. مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟ جواب این سوال در این مقاله گفته شده است.

جنس مواد در تزریق ژل پیشانی چیست؟

هیالورونیک اسید جنس اصلی مواد ژل در تزریق ژل پیشانی است. هیالورونیک اسید با بدن انسان کاملاً سازگار است و در زمان تزریق ژل پیشانی کمترین تهاجم حالت برای بدن رخ می‌دهد.

برخی از پزشکان تزریق ژل و بوتاکس را به دلیل ماده اصلی آن پروتئین کلاژن طبیعی بوده  که با بدن انسان تداخلی ندارد غیر تهاجمی می‌دانند. ژل هیالورونیک اسید باعث می‌شود تا عمق خطوط کاملاً پر شوند و چین و چروک‌ها از بین بروند.

تزریق ژل پیشانی می‌تواند ساختار پوست پیشانی را رو به بهبودی ببرد و باعث لیفت پیشانی گردد. ژل پیشانی با جذب آب و آب‌رسانی در اطراف محل تزریق ژل پیشانی باعث طراوت و زیبایی پوست پیشانی نیز می‌گردد. برای دانستن بهترین مارک بوتاکس به این مقاله مراجعه کنید.

میزان ماندگاری تزریق ژل پیشانی

اثر تزریق ژل پیشانی بین 6 ماه تا یک سال بوده و بعد از آن نیاز به ترمیم دارد. این ژل بعد از این مدت جذب بدن می‌شود. ژل هیالورونیک اسید با توجه به آناتومی بدن افراد در مدت 6 تا 12 ماه جذب بدن شده و هیچ ضرری برای افرادی که تحت تزریق ژل و بوتاکس قرار گرفته‌اند ندارد. خصوصیات پوست افراد در مدت زمان جذب این ژل‌ها تأثیر دارد. یکی از خوبی‌های تزریق ژل پیشانی برگشت‌پذیر بودن این روش است.

بیشتر بدانید: ژل خط خنده | بهترین روش برای از بین بردن چروک خط خنده

در صورتی که بعد از تزریق ژل و بوتاکس رضایت فرد جلب نشد می‌تواند دو راهکار را انجام دهد. اولین راهکار استفاده از حلال‌های ژل هیالورونیک اسید است که به سرعت ژل را بدون هیچ‌گونه عوارضی برای بدن از بین می‌برد.

روش دوم برای بازگشت به قبل از تزریق ژل پیشانی این است که فرد صبر نماید تا هیالورونیک اسید به مرور جذب بدن شود. البته نارضایتی از تزریق ژل پیشانی تابه‌حال گزارش نشده است و این مورد از نکات مثبت تزریق ژل پیشانی به شمار میاید.

تزریق ژل و بوتاکس

روند کار تزریق ژل پیشانی

برای شروع تزریق ژل پیشانی ابتدا از بی‌حسی موضعی بر روی پیشانی استفاده می‌گردد. بعد از بی‌حس شدن و رفع سوزش خفیف که در اثر استفاده از بی‌حسی موضعی پدید آمده است، پزشک متخصص شروع به تزریق ژل و بوتاکس می‌نماید. هیچ‌گونه درد و احساس ناخوشایندی در زمان تزریق ژل و بوتاکس برای فرد به وجود نمی‌آید.

به تشخیص پزشک دوز مناسبی از ژل به زیر پوست و در خطوط عمیق تزریق می‌شود. بعد از اتمام تزریق ژل پیشانی پزشک به کمک دست‌های خود ماده‌ی ژل را به طور متوازن در زید پوست و در محل‌های مناسب پخش کرده و قرار می‌دهد.

چهره زیبا و هالیوودی با: تزریق ژل چانه بدون جراحی در کمترین زمان | مراقبت های بعد از آن

نتیجه اولیه تزریق ژل پیشانی تا یک ساعت بعد از انجام این روش مشاهده می‌گردد. نتیجه نهایی تزریق ژل پیشانی که به صورت ثابت تا مدت‌ها باقی بماند بین دو تا سه هفته بعد از تزریق تثبیت می‌گردد. پزشک با توجه به میزان خطوط و عمق آن‌ها می‌تواند برای فرد جلسه ترمیمی تعیین نماید.

اگر فردی دارای خطوط عمیق‌تری باشد معمولاً پزشکان بین 3 تا 4 هفته بعد از تزریق اولیه جلسه ترمیمی برای تزریق ژل و بوتاکس در مرحله دوم قرار می‌دهند. در مرحله دوم نیز مقداری ژل هیالورونیک اسید تزریق می‌شود تا خطوط عمیق باقی‌مانده نیز کاملاً صاف و رفع شوند.

تزریق ژل و بوتاکس در برخی موارد نیز برای از بین بردن قوز کاذب بینی استفاده می‌شود. برخی افراد که پیشانی آن‌ها در محل اتصال به بینی دچار فرورفتگی بیش‌ازاندازه و نامتناسب با صورت است دچار قوز کاذب می‌شوند. تزریق ژل و بوتاکس این فرورفتگی را پر کرده و قوز کاذب بینی را نیز رفع می‌نماید.

عوارض تزریق ژل پیشانی

ژل هیالورونیک اسید با بدن انسان کاملاً سازگاری داشته و فرد را دچار هیچ‌گونه عارضه‌ای نمی‌نماید. در برخی افراد کبودی و یا تورم نامحسوسی در محل تزریق مشاهده می‌شود که در مدت زمان کمی از بین می‌رود. خون بسیار کمی در زمان تزریق ژل و بوتاکس بر اثر ورود نوک سوزن بیرون میزند که در همان لحظه بند میاید. بعد از تزریق ژل پیشانی فرد دچار هیچ‌گونه دردی در ناحیه تزریق نخواهد بود.

برندهای مختلف ژل برای تزریق در پیشانی

برندهای مختلفی از کشورهای متفاوتی برای تزریق ژل پیشانی در بازار ایران وجود دارند. تئوسيال، استيل ايج و ريوانس،  ژل ژوویدرم، پرفکتا، زئومین و …. از برندهای معتبر و مورد تائید می‌باشند که دارای استاندارد برای تزریق ژل و بوتاکس هستند. برندهای مورد استفاده برای تزریق ژل پیشانی باید مورد تائید FDA باشند.

هزینه تزریق ژل پیشانی

هزینه تزریق ژل و بوتاکس با توجه به نوع برند استفاده شده برای ژل، میزان ژل تزریقی و دستمزد پزشک تعیین می‌گردد. واحد اندازه‌گیری ژل هیالورونیک اسید بر اساس سیسی محاسبه می‌شود. به طور معمول برای افراد یک سی‌سی ژل تزریق می‌شود و این مقدار هرچه بیشتر یا کمتر شود

با توجه به برند استفاده شده هزینه متفاوتی خواهد داشت. هرچقدر که میزان خطوط عمیق‌تر باشد ژل تزریق شده نیز افزایش یافته و هزینه را نیز همراه خود زیاد می‌کند. نکات زیبایی پوست با لیزر در این مقاله نوشته شده است.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل پیشانی

تزریق ژل

نتیجه‌گیری:

تزریق ژل و بوتاکس توسط متخصص زیبایی باید انجام گردد تا عوارض و خطراتی به دنبال نداشته باشد. کلینیک زیبایی آرمان الهیه متشکل از تیک پزشکی قوی و باتجربه راهنمای همه افراد برای مشاوره و انتخاب انواع درمان برای زیبایی هستند. مشاوران پزشکی در کلینیک آرمان الهیه به مراجعه‌کننده اعلام می‌دارند که نیاز به تزریق ژل و بوتاکس یا بوتاکس برای بازگشت جوانی دارد یا خیر.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان