جراحی غبغب چگونه انجام میشود؟

جراحی غبغب چگونه انجام میشود؟

خانه / تازه های سلامت / جراحی غبغب چگونه انجام میشود؟

از طریق جراحی غبغب می‌توان چربی اضافه، پوست کش آمده و گوشت‌های اضافی زیر چانه و گردن را که با بالا رفتن سن یا اضافه وزن بیش از اندازه پدید آمده از بین برد و از صورت حذف کرد. از بین بردن غبغب می‌تواند پوست زیر گردن و چانه را صاف کرده و چروک‌های آن را نیز از بین ببرد تا ظاهری زیباتر و تغییری اساسی را برای فرد به وجود آورد. داشتن غبغب یکی از معضلاتی است که سن را بیش از واقعیت آنچه که هست و به صورت سالخورده نشان می‌دهد و افراد دارای غبغب را دچار رنجش می‌کند. فک پایین در زنان مثلثی شکل و در مردان حالت مربعی دارد. کسانی که دارای این فرم در بخش پایینی صورت خود نیستند معمولاً دارای غبغب هستند. وجود غبغب در فرم خنده افراد تأثیر بدی دارد و به همین دلیل این اشخاص به فکر جراحی غبغب و از بین بردن آن هستند.

می‌توان گفت علاوه بر چاقی و لاغری، بالا رفتن سن و موارد ارثی و فرم ژنتیکی صورت، الکل و استعمال انواع تنباکو نیز بروز غبغب را در پی دارد. به این دلیل که با مصرف این مواد بدن به جمع کردن آب و چربی بیشتری نسبت به حالت طبیعی در زیر پوست انجام می‌دهد که بروز غبغب را نیز به همراه دارد.

جراحی غبغب
از بین بردن غبغب

چه کسانی جراحی غبغب میکنند؟

معمولاً کسانی که می‌خواهند جراحی صورت یا لیفت صورت را انجام دهند جراحی غبغب را نیز با این روش هم‌زمان می‌کنند. جراحی غبغب و یا حتی رفع غبغب علاوه بر اینکه شل شدگی‌های گردن و چربی و پوست اضافه آن را از بین می‌برد، چروک‌ها و شل شدگی‌های اطراف دهان، گردن و کناره‌های لب را نیز از بین برده و صاف شدن پوست در این بخش‌ها را نیز به زیباجوی هدیه می‌دهد. اگر جراحی صورت یا لیفت صورت به طور کامل بخواهد انجام شود باید شامل جراحی غبغب یا لیفت غبغب که قسمت پایین صورت است، جراحی   گونه یا لیفت گونه در بخش میانی چهره و لیفت ابروها و پیشانی در قسمت تحتانی صورت شود. جراحی کامل صورت به طور حیرت‌آوری جوانی کامل را به ارمغان می‌آورد. از بین بردن غبغب با از بین بردن نواقص و معضلات بخش پایین و صورت شما نشانه‌های بارز افزایش سن و پیری را محو می‌کند. رفع غبغب بهترین راه زیبایی نیز میباشد.

برخی افراد دارای غبغب کاذب می‌باشند. افرادی که فک و چانه کوچکی دارند و در ظاهر غبغب آن‌ها به چشم می‌آیند. این افراد نیازی به از بین بردن غبغب ندارند. برای این اشخاص پروتز چانه یا جراحی فک پیشنهاد می‌شود. پروتز چانه یا جراحی فک می‌تواند تناسب بین اجزای صورت را برای اشخاصی که دارای چانه کوچکی هستند به ارمغان آورد. با انجام روش پروتز چانه یا جراحی فک غبغب کاذب در این افراد بدون جراحی غبغب از بین خواهد رفت. فرم دهی بینی بدون جراحی بسیار روش خوبی میباشد.

مراحل انجام جراحی غبغب

برای شروع از بین بردن غبغب با برشی کوچک از جلوی گوش آغاز شده و از سمت پایین تا پشت گوش ادامه پیدا می‌کند. اگر قرار باشد که از روش اندوسکوپی در از بین بردن غبغب استفاده شود، با ایجاد چند برش کوچک یک دوربین اندوسکوپ که سایز پایینی دارد وارد می‌گردد. در جراحی غبغب اگر پ.ست گردن نیاز به کشیده شدن داشته باشد یک برش کوچک دیگر در زیر چانه نیز ایجاد می‌گردد. در اثر ایجاد این برش‌های کوچک می‌توان پوست را از بافت گوشتی آن جدا نمود. سپس در ادامه فرایند جراحی غبغب چربی‌های اضافه از زیر پوست خارج می‌شوند. ماهیچه‌ها سفت شده و به جایگاه مناسب خود بازمی‌گردند. محل پوست‌های اضافی نیز قبل از برداشته شدن صاف می‌شود. در مرحله آخر برش‌های کوچک جراحی غبغب بسیار ظریف بخیه زده می‌شوند و کار پایان می‌یابد. با تزریق ژل و بوتاکس زیبایی خود را بیافزاید.

کسانی که در نظر دارند علاوه بر از بین بردن غبغب به کمک از بین بردن غبغب پوست گردن را کشیده و صاف کنند و گونه‌ها را نیز بالا بکشند می‌توانند از پزشک درخواست نمایند. پزشک متخصص زیبایی در طول از بین بردن غبغب با ایجاد برش‌های دیگری از کناره گوش در امتداد محل رویش موها می‌تواند این کارها را نیز برای زیباجوی انجام دهد. مشخصات دستگاه رفع غبغب نیز در این مقاله نوشته شده است.

رفع غبغب
رفع غبغب با دستگاه

متدهای مختلف جراحی غبغب

از بین بردن عضلاتی که شل شدگی دارند، کشیدن، سفت و تنگ کردن پوست و در آخر به وجود آوردن بافت‌های محکم برای صورت و گردن از دیرباز تا به امروز در جراحی غبغب و صورت انجام شده است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی که دستگاه‌های جدیدی به پزشکی اضافه کرده است راهکارهای بهتری برای جراحی غبغب و صورت نیز وجود دارد و متخصصین زیبایی برای طبیعی جلوه دادن از بین بردن غبغب و صورت یا لیفت پوست، متدهای نوینی را برای لایه‌های و بافت‌های زیرین صورت که با افزایش سن شل شده‌اند پیاده‌سازی می‌کنند. در از بین بردن غبغب علاوه بر اینکه چربی و پوست اضافی حذف می‌شود، بافت‌های گردن و زیر فک با متدهای امروزی سفت و محکم می‌شوند. در طی از بین بردن غبغب از لیپوساکشن که چربی‌های را بیرون می‌آورد نیز استفاده می‌شود. متخصص زیبایی با توجه به میزان شل شدگی و افتادگی گردن و صورت، سن افراد و آناتومی بدن ایشان نوع از بین بردن غبغب و متد خود را که برای فرد نیز مناسب است انتخاب می‌کند. روش سنتی بهبود غبغب نیز در این مقاله نوشته شده است.

روش Small: متخصص زیبایی به افرادی که سن آن‌ها بین 30 تا 50 است معمولاً روش S که ابتدای کلمه Small است را پیشنهاد می‌دهد. در این نوع از از بین بردن غبغب و صورت برشی S مانند در جلوی گوش مراجعه‌کننده ایجاد می‌شود. این روش از جراحی غبغب را با بی‌حسی موضعی نیز انجام می‌دهند که عوارض کمتری داشته و بعد از عمل نیز عکس‌العمل‌های خاص از بدن دیده نمی‌شود. سفت نمودن بافت‌ها و ساختار زیر پوست و صاف و هموار کردن آن‌ها در این نوع از جراحی غبغب و صورت توسط متخصص انجام می‌شود.

روش SMAS: در این روش از جراحی غبغب و صورت برشی که توسط متخصص به وجود می‌آید از روش قبلی مقداری بلندتر است. ابتدای این برش از روی شقیقه بوده و تا کناره‌ی گوش کشیده می‌شود. این برش در از بین بردن غبغب و صورت در بین محل رویش موها است تا جای زخم و بخیه قابل رؤیت نباشد. این کار در این روش از از بین بردن غبغب و صورت باعث می‌شود جای زخم و بخیه پنهان شده تا به مرور زمان از بین برود. روش SMAS مخفف کلمه Superficial Mascular Aponeurotic System می‌باشد. در این روش برای لیفت گردن نیز برشی را در زیر گردن به وجود می‌آورند. در این روش ماهیچه یا لایه‌ی زیرین صورت سفت و محکم خواهد شد. روش مرسوم رفع غبغب با لیزر نیز امروزه مورد استفاده قرار میگیرد.

لیپوساکشن در جراحی غبغب

برخی از متخصصین زیبایی در حین انجام از بین بردن غبغب از روش لیپوساکشن برای ساده کردن کار استفاده می‌کنند. به طور کلی می‌توان در برخی از افراد که افتادگی پوست گردن را ندارند فقط با بی‌حسی موضعی از لیپوساکشن به جای از بین بردن غبغب استفاده کرد. لیپوساکشن با مکیدن چربی اضافه در نواحی مورد نظر آن بخش‌ها را صاف و زیبا می‌کند.

از بین بردن غبغب برای بسیاری از افراد مناسب نمی‌باشد. به همین دلیل پزشک با دیدن مراجعه‌کننده متدهای دیگر رفع غبغب را به او پیشنهاد می‌کند. روش‌های بدون جراحی که بیهوشی نیز ندارند در بین افرادی که ترس از عمل و بیهوشی دارند نیز مناسب‌تر و محبوب‌تر است. روش‌های غیر جراحی بدون دوران نقاهت بعد از عمل هستند و هزینه‌های کمتری نیز دارند. البته این مورد را نیز باید در نظر گرفت که از بین بردن غبغب علاوه بر از بین بردن غبغب صورت و گردن را سفت و جوان می‌کند. در مطالب دیگر در مورد روش‌های به جز از بین بردن غبغب برای از بین بردن غبغب توضیح داده شده است که پیشنهاد می‌شود آن‌ها را نیز مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان