جوانسازی صورت با طب سنتی

جوانسازی صورت با طب سنتی

خانه / تازه های سلامت / جوانسازی صورت با طب سنتی

بالا رفتن سن، داشتن فشار های روحی و استرس زا، آب و هوای نا مناسب و… همگی میتونن باعث چین و چروک و افتادگی پوست بشن. زمانی که افراد طراوت پوستشون رو از دست میدن، اعتماد به نفسشون کم میشه و از ظاهر خودشون راضی نیستن. یکی از راه های طبیعی و موثر برای جوانسازی صورت با طب سنتی انجام میشه که از جمله روش های جوانسازی پوست در طب سنتی نیز میباشد.

آشنایی با جوانسازی صورت با طب سنتی

جوانسازی صورت با طب سنتی به صورت کاملا طبیعی صورت میگیره و هیچ گونه عارضه ای برای افراد نداره و افراد میتونن توی خونه جوانسازی صورت با طب سنتی رو انجام بدن. به همین دلیل استقبال زیادی از اون شده. روغن های گیاهی، شست و شو درست پوست صورت و دیگر قسمت ها بدن میتونن توی جوانسازی صورت با طب سنتی موثر باشن.

آشنایی با جوانسازی صورت با طب سنتی

متخصصان طب سنتی عقیده دارن که آب یکی از بهترین و موثر ترین مواد برای جوانسازی صورت با طب سنتی هست. اما استفاده از این آب در سن های مختلف متفاوت هست. به طور مثال افرادی که سن کمتری دارن بهتره پوست خودشون رو با آب خنک بشوین. اما افرادی که میان سال هستن بهتره پوستشون رو با آب ولرم بشوین.

زمانی که پوست با آب سرد شسته میشه، منافذ پوست باز میشه و مواد سمی از اون به راحتی خارج میشه و همچنین میتونه مواد مفید آب رو هم دریافت کنه. استفاده از آب ولرم برای میانسال ها هم باعث جوانسازی صورت با طب سنتی و همچنین جوانسازی پوست با دارو گیایی میشه.

درمان افتادگی پوست با طب سنتی

افتادگی و شلی پوست یکی از آزار دهنده ترین اتفاقات برای پوست هست. بالا رفتن سن، لاغر شدن، وضع حمل و … میتونن باعث افتادگی پوست صورت و بدن بشن. همون طور که گفتیم این اتفاق خیلی آزار دهنده س و در بعضی موارد اعتماد به نفس افراد رو از بین میبره.

طب سنتی راه ها و روش هایی رو برای درمان افتادگی پوست بیان کرده که افراد میتونن از اون ها برای درمان پوست خودشون استفاده کنن.

یکی از بهترین راه های جوانسازی صورت با طب سنتی و درمان افتادگی پوست، استفاده از نوشیدنی خاص، ترکیبی از زنجبیل، آب لیمو، فلفل و آب هست. برای درست کردن این نوشیدنی باید یک و نیم قاشق پودر زنجبیل رو با 5 قاشق آب لیمو و مقدار کمی فلفل و یک لیتر آب مخلوط کنین.

باید دقت کنید که آب جوشانده شده باشه و بعد از سرد شدن به بقیه مواد اضافه بشه. مقدار این نوشیدنی زیاد هست به همین دلیل اونو میتونین در 10 روز استفاده کنین تا به مرور زمان تاثیر اونو روی بدنتون ببینین.

مطلب پیشنهادی: لیفت بینی با نخ

طب سنتی چینی رو دست کم نگیرید!

یکی دیگر از روش های درمان افتادگی پوست، استفاده از طب سنتی چینی هست. در این روش که از گذشته های دور رواج داشته، پزشکان از سوزن های بسیار ظریف استفاده میکردن و اونا روبه لایه ی زیری پوست میفرستادن.

این کار باعث میشه که پوست و سلول های اون محل شروع به ترمیم کنن و پوست سفت بشه. با استفاده از این روش میشه افتادگی و چین و چروک های پوست رو از بین برد.

متخصصان بیان میکنن که روغن بادام تلخ میتونه توی جوانسازی صورت با طب سنتی بسیار موثر باشه. اگه افراد پوست خودشون رو با این روغن ماساژ بدن، چین و چروک ها و افتادگی پوستشون از بین میره و پوستی شاداب خواهند داشت.

چون وقتی این روغن رو روی پوست ماساژ میدین قند و چربی خون تنظیم و باعث با طراوت شدن پوست میشه. این روغن باید در افراد لاغر یک روز در میون و در افراد چاق هر روز برای 20 دقیقه انجام بشه.

روغن بنفشه میتونه توی جوانسازی صورت با طب سنتی بسیار موثر باشه. روغن رزماری هم میتونه مانند روغن بنفشه باعث درمان افتادگی پوست باشه. بعد از ماساژ این روغن ها روی پوست بهتره افراد استحمام داشته باشن.

درمان تیرگی پوست صورت و جوانسازی صورت با طب سنتی

افراد بسیار زیادی به صورت ژنتیک دارای پوست برنزه و تیره هستن. بسیاری از افراد سبزه و برنزه از رنگ پوست خود راضی هستن اما برخی دیگر از این افراد ممکنه از رنگ پوستشون راضی نباشن و دوست داشته باشن که رنگ پوستشون رو کمی تغییر بدن و کمی پوست خودشون رو روشن تر کنن که از جمله روش های جوانسازی سریع نیز میباشد.

درمان تیرگی پوست صورت و جوانسازی صورت با طب سنتی

این افراد به دنبال راه هایی هستن که بتونن این کار رو انجام بدن. درمان تیرگی و جوانسازی صورت با طب سنتی به راحتی انجام میشه. طب سنتی راه های زیادی رو برای درمان تیرگی پوست صورت بیان کرده. مهم ترین و تاثیر گذار ترین اون ها شامل موارد زیر میشه.

روغن کنجد

یکی از موارد مهم برای رفع تیرگی پوست صورت و جوانسازی صورت با طب سنتی، استفاده از روغن کنجد هست. افراد میتونن این روغن رو به پوست خود ماساژ بدن و تاثیرات اون رو بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی مشاهده کنن. دقت کنید که اگه علایمی از وجود گرما روی پوستتون دیدین میتونین کمی به اون آب لیمو اضافه کنین و بعد استفاده کنین.

شیر و خاکشیر

یکی دیگر از راه های درمان تیرگی و جوانسازی صورت با طب سنتی، خوردن شیر به همراه خاکشیر هست. اگه این ترکیب رو نوش جان کنین میتونین پوست خودتونو روشن کنین. این نوشیدنی همچنین باعث بالا رفتن قوای جنسی افراد میشه.

شکلات

شکلات میتونه برای درمان تیرگی و جوانسازی صورت با طب سنتی استفاده بشه. متخصصان طب سنتی بیان کردن که استفاده از پودر کاکائو میتونه پوست صورت افراد رو روشن کنه. شکلات میتونه خورده بشه و یا به عنوان ماسک از اون استفاده کنن. برای مصرف ماسک، باید پودر کاکائو رو با کمی عسل و شیر مخلوط کنین و به صورت خودتون بزنین. بعد از 20دقیقه اون رو با آب سرد شست و شو بدین.

سیب زمینی

یکی از توصیه های کاربردی متخصصان برای رفع تیرگی و جوانسازی صورت با طب سنتی استفاده از سیب زمینی هست. سیب زمینی نشاسته داره و این ماده میتونه رنگ دانه های پوست رو از بین ببره و باعث روشن تر شدن پوست بشه. استفاده از سیب زمینی به دو صورت انجام میشه.

میتونین اونو برش بدین و روی پوست خودتون بذارین و یا سیب زمینی رو رنده کنین و با مقدار کمی عسل مخلوط کنین. از این مخلوط به عنوان ماسک روشن کننده و جوانسازی صورت با طب سنتی نام برده میشه.

لیمو ترش

درمان تیرگی و جوانسازی صورت با طب سنتی به وسیله ی لیمو ترش به خوبی انجام میشه. لیمو ترش ویتامین سی داره و میتونه از بروز چین و چروک جلوگیری کنه. همچنین این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی داره و میتونه پوست صورت رو روشن کنه. این ماده رو هم میتونین به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کنین. برای خوردن اون بهتره ابتدا با آب مخلوط کنین و به صورت ناشتا مصرف کنین.

به صورت موضعی هم میتونین اون رو برای تمیز کردن پوست استفاده کنین. اگه میخواهید از لیمو ترش به عنوان ماسک استفاده کنین، آب یک عدد لیمو ترش رو بگیرین و کم کم به اون 4 قاشق شکر اضافه کنین تا در نهایت ترکیب شما خمیر مانند بشه.

این خمیر رو میتونین 20 تا 30 دقیقه روی پوستتون بذارین تا کم کم تیرگی پوستتون از بین بره و جوانسازی صورت با طب سنتی رو هم انجام داده باشین. اگه پوستتون خشک شد حتما از مرطوب کننده استفاده کنین.

طب سنتی ابوعلی سینا برای پوست

زیبایی پوست صورت یکی از مهم ترین و اساسی ترین دغدغه ی افراد از زمان های گذشته با به امروز هست. به همین خاطر دانشمندان و متخصصان زیادی توصیه های برای زیبا شدن پوست دارن. یکی از مهم ترین دانشمندان، ابوعلی سینا هست.

پیشنهاد مطالعه:سفت شدن پوست صورت طب سنتی

طب سنتی ابوعلی سینا برای پوست

ایشون توصیه های زیادی در زمینه زیبایی و جوانسازی صورت با طب سنتی دارن. مهم ترین اون ها شامل موارد زیر میشه.

اسفناج درمانی

افراد میتونن برای زیبا تر شدن پوستشون از برگ های تازه ی اسفناج استفاده کنن. این ماده میتونه عمل آبرسانی رو به خوبی برای پوست انجام بده و همچنین عضلات پوست رو فرم بده. برای استفاده از این ماده میتونین دو برگ از اون رو توی شیر جوشیده که داغ هست بریزین و حدود 5 دقیقه اجازه بدین تا با حرارت ملایم در همین حالت باشه.

بعد از این زمان باید برگ ها رو به صورت خمیر در بیارین و روی پوستتون ماساژ بدین. 20 دقیقه صبر کنین و بعد از اون صورتتون رو شست و شو بدین.

خوش رنگی پوست

اگه افراد میخوان که پوست شفاف و خوش رنگی داشته باشن باید خون سالمی توی رگای خودشون داشته باشن. به همین دلیل باید مواد غذایی رو استفاده کنن که کم خونی اون ها رو از بین ببره. از مهم ترین این مواد میتونیم به انجیر، نخود، زرده تخم مرغ به صورت عسلی، سیر، پیاز و … میتونین بهترین مواد خون ساز باشن.

بخور درمانی

یکی از روش های قدیمی برای جوانسازی صورت با طب سنتی استفاده از بخور درمانی هست. متخصصان عقیده دارن که بخار آب میتونه چین و چروک های پوست رو از بین ببره و باعث جوانسازی صورت با طب سنتی بشه.

براق شدن پوست

افراد میتونن ب توصیه ی متخصصان برای جوانسازی صورت با طب سنتی از شربت ها و نوشیدنی ای مخصوص استفاده کنن. یکی از این شربت ها از زعفران، نبات و گلاب به دست میاد. برای این شربت ابتدا نبات و گلاب رو با هم مخلوط کنین و روی حرارت بذارین وقتی کمی غلیظ شد زعفران رو به اون اضافه کنین و بگذارید تا شربت سرد بشه.

استفاده از این شربت باعث جوانسازی صورت با طب سنتی میشه و همچنین قلب رو تقویت میکنه و باعث میشه خون هم رقیق بشه.

لیفت و جوانسازی صورت با طب سنتی

همانطور که بیان کردیم ممکنه به دلایل مختلف پوست دچار افتادگی و یا چین و چروک بشه. این اتفاق احساس بدی رو به افراد میده. کشیدن پوست صورت و لیفت صورت در خانه میتونه باعث جوانسازی صورت با طب سنتی بشه.

پیشنهاد مطالعه:درمان سنتی شوره سر

لیفت و جوانسازی صورت با طب سنتی

استقبال زیاد افراد از این روش ها به دلیل عارضه نداشتن اون ها هست. از مهم ترین روش ها برای لیفت صورت و جوانسازی صورت با طب سنتی میتونیم موارد زیر رو برای شما معرفی کنیم.

روغن آرگان

این روغن یکی از بهترین مواد برای لیفت پوست و جوانسازی صورت با طب سنتی است. این روغن یک آنتی اکسیدان قویه که میتونه عمل لیفت صورت رو به خوبی انجام بده. جوانسازی صورت با طب سنتی به وسیله ی این روغن انجا میشه چون روغن آرگان ویتامین های زیادی رو در خودش داره.

تخم مرغ

یکی از بهترین و در دسترس ترین مواد برای لیفت پوست و جوانسازی صورت با طب سنتی، تخم مرغ است. تخم مرغ خام ارزش غذایی بالایی داره و برای لیفت و جوانسازی صورت با طب سنتی میتونیم هم از زرده و هم از سفیده استفاده کنیم. سفیده ی این ماده ی مفید با توجه به ویتامین هایی که داره میتونه پوست رو سفت و لیفت کنه.

زرده ی اون هم با توجه به پروتئین هایی که داره میتونه به راحتی به عمق پوست نفوذ پیدا کنه و باعث جوانسازی صورت با طب سنتی بشه.

روغن عود

روغن عود برای پوست و جوانسازی صورت با طب سنتی بسیار مفید هست و متخصصان در این زمینه اون رو توصیه کردن. چون این روغن میتونه باعث لیفت صورت، رفع چین و چروک ها، روشن شدن پوست، رفع جوش و لکه ها و …. بشه. در نتیجه این روغن برای پوست بسیار موثر هست و کارایی تمام و کمالی برای اون داره.

گیاهک گندم

یکی دیگر از مواد مفید و موثر برای لیفت و جوانسازی صورت با طب سنتی گیاهک گندم هست. از این ماده به عنوان غذای پوست نام برده میشه. چون یکی از بهترین مواد برای پوست هست.

این گیاهک رو افراد میتونن بخورن و یا به صورت ماسک از اون استفاده کنن. هر دو این موارد میتونن اثر گذاری خودشون رو داشته باشن. برای خوردن اون میتونین این ماده رو با ماست و یا آب میوه مخلوط کنین و بعد بخورین.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان