جوانسازی پوست در طب سنتی

جوانسازی پوست در طب سنتی

خانه / تازه های سلامت / جوانسازی پوست در طب سنتی

طب سنتی از بهترین و سالم ترین تکنیک های موجود در حال حاضر برای سلامت بدن و اندام می باشد. به کمک این تکنیک می توانید زندگی سالم تری داشته باشید و علاوه بر آن مشکلات جسمانی خود را نیز حل کنید. جوانسازی پوست در طب سنتی موضوع این مقاله می باشد و در این باره اطلاعات جامعی را برای شما اماده کرده ایم. با ما همراه باشید همچنین ماسک جوانسازی پوست نیز از جمله روش هایی است که در طب سنتی به آن اشاره شده است.

معرفی جوانسازی پوست در طب سنتی

 معرفی جوانسازی پوست در طب سنتی

جوانسازی پوست در طب سنتی به چه صورتی انجامی شود ؟ در ادامه به طور کلی در نظر داریم راهکارهای ارزشمندی از طب سنتی برای جوانسازی پوست و داشتن پوستی شاداب و جوان را مورد بررسی قرار دهیم. آیا شما نیز به دنبال روش های مفید برای جوانسازی و زیبایی پوست تان هستید؟ با ما همراه باشید و روش های جوانسازی سریع را بیاموزید.

گذر زمان سبب ایجاد تغییراتی در پوست بدن می شود. دوران پیری و میانسالی غیر قابل انکار است ولی برخی افراد به دلیل آنکه سبک زندگی سالمی را دنبال نمی کنند ممکن است گرفتار پیری زودرس باشند به همین دلیل در ابتدا ضروری است با در اولویت قرار دادن اقدامات سالم از جمله ورزش کردن، داشتن تغذیه ی مناسب و … توانایی بدن را افزایش دهیم.

افراد بسیاری آرزوی برگشتن به دوران جوانی خود را دارند اگر چه به طور کامل این اتفاق امکان پذیر نیست ولی در نظر داشته باشید که با راهکارهایی می توان به طور جدی زیبایی و طراوت را به پوست خود برگردانيم و یا از پیشرفت چین و چروک جلوگیری کنیم.

جوانسازی پوست در طب سنتی از آنجا که مزیت های فوق العادهای دارد از دیرباز مورد توجه بشر بوده است. جوانسازی پوست در طب سنتی با استفاده از مواد کاملا طبیعی انجام می شود از انجا که این مواد از طبیعت استخراج می شود هم سازگاری بیشتری دارد و هم هیچ گونه عوارضی به همراه ندارد به همین دلیل است که می توان با اطمینان کامل استفاده از آن را در اولویت قرار داد.

جوانسازی پوست در کلینیک آرمان الهیه

برای انجام جوانسازی و کسب اطلاعاتی درباره جوانسازی پوست تنها کافیست فرم زیر را پر کرده و برای ما بفرستید . مشاوران معمولا در کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیرند.

فرم ثبت درخواست مشاوره

درمان افتادگی پوست با طب سنتی

جوانسازی پوست در طب سنتی با بکارگیری روش هایی برای جلوگیری از افتادگی پوست انجام می شود. طب سنتی سوزنی از گذشته به طور وسیع برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار میگرفت استفاده از سوزن های کوچک استریل شده بر روی پوست سبب تحریک شدن آن و تولید کلاژن می گردد. روش دیگر نیز که در آن با تزریق مواد قوی سبب تقویت پوست شده و می توان از این طریق مانع افتادگی آن شد که جزو روش های جوانسازی صورت با طب سنتی نیز میباشد.

گفتنی است که اقدامات یاد شده را با بوتاکس اشتباه نگیرید زیرا به منظور جوانسازی پوست در طب سنتی از هیچ گونه ماده ی شیمیایی استفاده نمی شود. تعداد جلسات مورد نیاز برای این روش با توجه به میزان افتادگی پوست می تواند متفاوت باشد و با گذر زمان نیز نیازمند ترمیم آن هستید زیرا رفع پیری و افتادگی به طور کامل انجام نمی شود و سالانه یا هر دو سال یکبار به منظور بهره مندی از مزیت آن باید تمدید گردد.

روغن گیاهی برای سفت شدن پوست

روغن گیاهی برای سفت شدن پوست

روغن زیتون به عنوان یک روغن گیاهی پر کاربرد برای جوانسازی است. همانطور که میدانید همه ی گیاهان یاد شده دارای خواص فوق العاده ای هستند و به کار گیری آنها هیچ گونه عوارضی ندارد.

در جوانسازی پوست در طب سنتی تنها موردی که می تواند نامطلوب باشد آن است که برخی از محصولات طبیعی  می تواند سبب ایجاد حساسیت در فرد باشد به همین دلیل در صورت بروز هرگونه حساسیت بلافاصله مصرف آن را قطع کنید. معمولا در نخستین روزای بکارگیری هر گونه داروی گیاهی می توان به کارایی و سازگاری آن پی برد.

در کنار مواد طبیعی که در طب سنتی به منظور جوانسازی پوست بدن به شما پیشنهاد می شود متخصصان این طب در نظر دارند سبک زندگی سالمی یز به شما معرفی کنند تا از این طریق بتوانند پیشرفت علائم پیری را به تعویق بیندازند.

درمان قطعی افتادگی صورت

برای جوانسازی پوست در طب سنتی و البته از بین بردن افتادگی قطعی پوست صورت همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد روش هایی چون طب سوزنی موجود است ولی سوال این است که آیا فرایند انجام شده به طور کامل می تواند افتادگی را از بین ببرد یا نه ؟

زمانی که چین و چروک و همچنین افتادگی صورت تشدید نیافته باشد با استفاده از طب سنتی می توان راهکار سودمندی را در نظر گرفت ولی از آنجا که در معرض روند پیری هستیم و با گذر سال ها به این دوره  نزدیک می شویم حتی در صورتی که افتادگی صورت به طور کامل ترمیم نیز شود بعد از گذشت یک یا دو سال شاهد حضور چین و چروک های کوچک بر روی پوستمان خواهیم بود.

به همین دلیل درمان قطعی برای آن وجود ندارد حتی پیشرفت تکنولوژی نیز نتوانسته است راهکار مفیدی برای جلوگیری و یا توقف دوره ی پیری در اختیار ما قرار دهد که از جمله این روش ها میتوان به جوانسازی پوست با داروگیاهی نیز اشاره کرد.

روش های درمان پوست نازک با طب سنتی

افرادی که دارای پوستی نازک و شل هستند به مراتب بیشتر در معرض خطرات دورهی پیری از جمله ایجاد چین و چروک بر روی پوست شان قرار می گیرند ولی در جوانسازی پوست در طب سنتی برای این افراد یز راهکارهای مناسبی موجود است که از جمله مهمترین آنها می توان به ضخیم کردن پوست اشاره کرد.

گیاه اسطوخودوس از جمله گیاهان دارویی است که برای پیشگیری از شلی پوست مصرف می شود. با جوشاندن و کمپرس کردن این گیاه می توانید  پوست صورت را برای مدتی با ان ماساژ دهید در همان روزهای اولیه شاهد تاثیرات مطلوب آن خواهید بود. نحوه ی استفاده از آن:

به مقدار 200 گرم از این گیاه را در داخل آب بجوشانیم و سپس مایع به دست آمده را خنک کرده و با به کمک دستمال کاغذی آن را کمپرس کرده و پوست صورتتان را ماساژ دهید . یک پاک کننده طبیعی در عین حال سفت کننده ی پوست نصیب شما خواهد شد.

چه کرمی برای ضخیم کردن پوست استفاده می شود

زمانی که پوست شما شل و نرم است در مقابل چین و چروک مقاومت کافی نخواهد داشت به همین دلیل افرادی که پوست سفت و ضخیمی دارند معمولا جوانتر به نظر می رسد. علاوه بر استفاده از داروهای گیاهی برخی از کرم و روغن های کاملا طبیعی در این طب مورد است که به منظور جوانسازی پوست در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.  برای جوانسازی پوست در طب سنتی از طریق ضخیم کردن آن می توان استفاده از محصولات طبیعی مانند سرکه ی سیب، لیمو، سفیده ی تخم مرغ و… را پیشنهاد داد.

هر کدام از مواد یاد شده در صورتی که به طور نظم با رعایت دستور العمل مناسب مورد استفاده قرار گیرند می توانند شادابی را به پوستتان برگردانند.

جوانسازی پوست در طب سنتی مزیت خاص دیگری که دارد هزینه ی درخواستی آن بسیار کم است و با هر بودجه ای می توان الگوی خاصی برای جوانی سازی در پیش گرفت ، تنها موردی که باید مد نظر قرار گیرد این است که انتظار معجزه نباشید قرار نیست یک شبه با بکارگیری این محصولات بتوانید به طراوت قبلی برگردید افرادی می توانند در استفاده از روش های طب سنتی موفق شوند که صبور بوده و دستورالعمل های موجود را به طور منظم مورد توجه قرار دهند.

زمانی که هزینه ی کم از شما درخواست می شود و هیچ گونه خطری سلامت شما را تهدید نمی کند باید مدت زمان کافی به روش به کار گفته اختصاص داد تا بتوان نتیجه گرفت.

چه گیاهی برای جوان کردن پوست استفاده می شود

جوانسازی پوست در طب سنتی می تواند با در اولویت قرار دادن گیاهان دارویی انجام شود . توجه کنید که در بازار داروهای گیاهی مختلفی به عنوان جوانسازی پوست به فروش می رسد که ممکن است تقلبی بوده و سلامت شما را به خطر بیندازد به همین دلیل سعی کنید محصولات طب سنتی را از مراکز معتبر خریداری کنید تا از کیفیت آنها مطمئن باشید.

داروهای گیاهی به کار رفته برای جوانسازی پوست در طب سنتی معمولا از ترکیب چند گیاه مفید مورد استفاده قرار می گیرد. یک داروی گیاهی پرکاربرد که از ترکیب گل بابونه ، گشنیز و گل کاسنی تهیه می شود نه تنها می تواند پوست را جوان کند بلکه از آن به عنوان رژیم لاغری نیز استفاده می شود.

دمنوش برای زیبایی پوست صورت

برای  جوانسازی پوست در طب سنتی، دمنوش های مختلفی موجود است که علاوه بر جوانسازی می توان از آنها به منظور زیبایی پوست نیز استفاده کرد.

یکی از محبوب ترین انواع دمنوش ها ، چای سبز می باشد که همه ی ما ایرانیان با این دمنوش آشنا هستیم و بدون شک تا کنون آن را میل کرده ایم ولی آیا می دانستید این چای فوق العاده می تواند به عنوان جوانسازی پوست در طب سنتی مورد استفاده قرار گیرد؟

افرادی که لکه های تیره و یا خطوط سطحی بر روی پوست شان دارند به راحتی می توانند با در اولویت قرار دادن مصرف این دمنوش در مدت زمان بسیار کم از شر این لکه های نامطلوب رها شوند. چای سبز با جوان ساختن پوست و از سوی دیگر ایجاد طراوت توسط متخصصان بسیار زیادی پیشنهاد می شود. برای استفاده از آن:

چای سبز را به همراه عسل مخلوط کرده و یک خمیر یکدست تهیه کنید. حال مخلوط را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه باقی بماند سپسی آن را با آب ولرم به طور کامل بشویید. توصیه می شود هفته ای یک یا دوبار از این دمنوش استفاده کنید تا شاهد تاثیر مطلوب آن باشید. البته نوشیدن چای سبز به صورت روزانه نیز می تواند بسیار مفید باشد. 

داروی گیاهی برای زیبایی پوست صورت

داروی گیاهی برای زیبایی پوست صورت

در جوانسازی پوست در طب سنتی داروهای گیاهی به کار رفته سبب زیبایی پوست نیز می شود . در واقع در جوانسازی پوست در طب سنتی هر دارویی که به شما تجویز می گردد می تواند تاثیرات مطلوبی برای شادابی و همچنین درخشان شدن پوست داشته باشد.

آویشن به عنوان یک  داروی گیاهی به طور عمده برای جوانسازی پوست در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. البته خاصیت آویشن فقط به مورد یاد شده محدود نمی شود از آنجا که این ماده  سرشار از ویتامین و مواد چربی است به کارگیری آن مخصوصا برای پوست های خشک به دلیل از بین بردن خشکی آن به روش کاملا طبیعی می تواند بسیار ایده ال باشد.

بهترین عرق گیاهی برای پوست

به کارگیری عرق گیاهان یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست به کمک طب سنتی است. گفتنی است که عرق برخی از گیاهان نتایج مثبت بیشتری به همراه داشته به همین دلیل تاکید می شود که به منظور جوانسازی از عرق آنها بر روی پوست استفاده شود.

جوانسازی پوست با طب سنتی با عرق کاسنی همواره در بین ایرانیان رواج داشته است از این عرق گیاهی نه تنها برای زیبایی بلکه شفافیت پوست نیز می توان استفاده کرد. برای به کارگیری هیچ یک از این روش های محدودیت سنی وجود ندارد . اگر جوان هستید نیز می توانید با بکارگیری روش های نگهداری از پوست توسط طب سنتی از آن مراقبت کنید و دورهی پیری را به تعویق بیندازید.

چه شربت هایی برای جوانسازی پوست استفاده می شود

شربت های مختلف نیز برای جوانسازی پوست در طب سنتی مورد توجه است. شربت های به کاررفته در این طب بیشتر از گیاهان به دست می آید و در لیست دمنوش ها به کار می گیرند. شربت آبلیمو و عسل از آنجا که از دو محصول بی نظیر تشکیل شده است در صورتی که به صورت روزانه مصرف شود می تواند پوست شما را تقویت کرده و علاوه بر زیبایی سبب شفافیت آن نیز باشد.

آبلیمو خاصیت فوق العاده ای بر پوست دارد می توان از آب کرفس و هویج نیز به همراه آن به عنوان یک شربت مناسب برای جوانسازی پوست به کمک طب سنتی یاد کرد. مخلوط و ترکیب هایی که در طب سنتی انجام می شود بر اساس بررسی خاصیت و تاثیر گذاری مواد است به همین دلیل تصور نکنید که با ترکیب کردن هر نوع محصولی می توان یک ترکیب مفید برای پوست به دست آورد.

بهترین مولتی ویتامین برای پوست

جوانسازی پوست در طب سنتی در نظر دارد که ترکیبات کاملا طبیعی را به کار گیرد البته در این راستا استفاده از برخی از مولتی ویتامین ها نیز به عنوان تقویت کننده تاثیر مطلوبی خواهد داشت البته نباید درمصرف آن زیاده رو شود مولتی ویتامین هایی که دارای ویتامین C  هستند از آنجا که تولید کلاژن پوست را افزایش می دهند در جوانسازی پوست در طب سنتی بسیار مورد توجه هستند.

هر گونه مولتی ویتامینی که در جوانسازی پوست به کمک طب سنتی انتخاب می شود باید زیر نظر متخصصین طب صورت گیرد در غیر این صورت با انباشته شدن ویتامین های مازاد در بدن می تواند دردسرساز باشد.

جوانسازی پوست صورت با دارو گیاهی

جوانسازی پوست در طب سنتی به ویژه پوست صورت با استفاده از ترکیبی از گیاهان شامل :

مد نظر است در واقع به منظور جوانسازی پوست از ترکیب این دو گیاه کرم مخصوص حفظ و مراقبت از پوست تهیه می شود البته به کارگیری آن محدودیت هایی دارد و فقط افرادی با پوست چرب می تواند مورد استفاده قرار دهند.

از این کرم همچنین برای آرامش چشم ها بعد از خستگی بیش از حد نیز می توان استفاده کرد. برای جوانسازی پوست در طب سنتی در به کارگیری داروهای گیاهی زیاده روی نکنید زیرا در این حالت حساسیت پوست بیشتر می شود.

داروی گیاهی برای زیبایی پوست صورت

برای جوانسازی پوست در طب سنتی استفاده از برگ گزنه نیز آثار معجزه زایی به همراه داشته است به راحتی می توانید از آن علاوه بر زیبایی پوست به عنوان لوسیون مناسب برای ماساژ پوست نیز استفاده کرد.

داروی گیاهی به کار رفته برای زیبایی و جوانسازی پوست در طب سنتی با توجه به میزان چین و چروک ایجاد شده و نوع پوست می تواند  متفاوت باش به همین دلیل تصور نکنید که نسخه ی مشخص شده برای شما می تواند برای هر فردی ایده آل باشد. گل گاو زبان که ترجیحا برای پوست های خشک و شکننده به کار می رود می تواند یک کمپرس مناسب برای افزایش طراوت پوست در نظر گرفته شود.

طب سنتی ابوعلی سینا برای جوانسازی پوست

جوانسازی پوست در طب سنتی با معیار قرار گرفتن سن فرد و شرایط پوست باید انجام شود در غیر این صورت ممکن نیست با یک نسخه ی مشخص بتوان همه را راضی نگه داشت. طب سنتی ابوعلی سینا به بهره مندی از دستورالعمل های با ارزش این دانشمند نابغه ی کشور به طور جدی گسترش یافته است و در نظر دارد که توصیه های ارائه شده در کتاب های ایشان را به منظور جوانسازی پوست در اولویت قرار دهد.

اجازه ندهید چین و چروک پوستتان تشدید یابد با انتخاب ایده آل ترین روش جوانسازی پوست در طب سنتی همین اکنون زیبایی را به پوستتان برگردانید در صورت نیاز به مشاوره ی تخصصی در زمینه ی جوانسازی پوست در طب سنتی می توانید با شماره های  موجود با ما در تماس باشید.

ماسک های میوه ای، داروهای گیاهی و دمنوش های مختلف در صورتی که به درستی مصرف شوند می توانند برای پوست  تاثیرات معجزه زایی داشته باشد. نحوه ی استفاده از هر یک از ترکیبات بسیار مهم است به همین دلیل باید برای جوانسازی پوست در طب سنتی برنامه ی خاصی داشته باشید.

کلاژن سازی پوست در طب سنتی

دلیل اصلی ایجاد چین و چروک بر روی پوست می تواند به از بین رفتن سفتی آن مربوط شود. پوست از رشته های حاوی کلاژن ساخته شده است این رشته ها در دوران جوانی قابلیت ترمیم را دارند ولی با گذشت زمان دیگر توانای خود را برای نوسازی از دست می دهند به همین دلیل است که زمینه برای ایجاد چین و چروک فراهم می شود.

جوانسازی پوست در طب سنتی به صورت افزایش کلاژن های موجود در پوست از طریق در اولویت قرار دادن مواد طبیعی مختلف انجام می شود. برای بازسازی کلاژن روش های مختلفی در دسترس است از جمله جراحی های زیبایی و استفاده از برخی کرم های شیمیایی .

هر کدام از روش های یاد شده معایب منحصر به فرد خود را دارند به عنوان مثال هزینه ی جراحی های زیبایی گزاف می باشد و از سوی دیگر هیچ تضمینی نیست که روش به کار رفته می تواند نتیجه ی مطلوبی به همراه داشته باشد یا نه. استفاده از کرم های شیمیایی نیز به دلیل تشکیل شه از مواد شیمیایی می تواند آسیب جدی در مرحله ی بدن داشته باشد به همین دلیل است که روش های طب سنتی بسیار کارساز هستند و توانسته اند طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کند.

ویتامین و مواد معدنی موجود در بسیاری از ترکیبات پیشنهادی د راین طب به گونه ای با هم ادغام شده اند که سبب تولید کلاژن و یا ترمیم آنها می شود. استفاده از هر روشی باید زیر نظر یک فرد متخصص انجام شود به همین دلیل به توصیه هایی که اطمینانی بر صحت آنها نیستند بسنده نکرده و به منظور جوانسازی سلامتی خود را به خطر نیندازید به کارگیری روش های طب سنتی لااقل این تضمین را دارد که مواد یاد شده عوارض خطرناکی به همراه ندارند و در صورت سازگار نبودن می توانید استفاده از آن را متوقف کنید. 

مزیت جوانسازی پوست در طب سنتی

جوانسازی پوست در طب سنتی دارای مزیت های بسیاری است که از جمله مهمترین آنها می توان به :

اشاره کرد به همین دلیل است که با وجود پیشرفت های فوق العاده در علم مدرن ، جوانسازی پوست در طب سنتی هنوز طرفداران بسیاری دارد. رسیدن به زیبایی نباید سلامت شما را تهدید کند و این همان روشی است که در این طب دنبال می شود.   ایا شما نیز جزو افرادی هستید که به زیبایی و جوانی خود اهمیت میدهید همین اکنون با بکارگیری روش های سودمند جوانسازی پوست در طب سنتی به پوستی زیبا و با طراوت دست یابید.   

باید و نبایدهایی در مورد جوانسازی پوست در طب سنتی

جوانسازی پوست در طب سنتی با همه ی مزیت هایی که دارد در صورتی که به طور اصولی مورد استفاده قرار نگیرد نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت برای جوانسازی پوست از مشورت با متخصصان این رشته غافل نباشید. هر دارویی گیاهی که به عنوان زیبایی ارائه می گردد به این معنا نیست که حتما برای پوست شما مناسب خواهد بود.

در جوانسازی پوست در طب سنتی ابتدا باید پوست خود را بشناسید و سپس با توجه به خشکی و چربی آن محصولات طبیعی را در اولویت قرار دهید. جوانسازی پوست در طب سنتی زمان بر است ولی آنچه اهمیت دارد کارایی مطلوب آن است از سوی دیگر گفتنی است که برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه حتما ترکیبات مورد نیاز را از مراکز مطمئن خریداری کنید.  

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 2.9]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان