جوانسازی پوست صورت

جوانسازی پوست صورت

خانه / تازه های سلامت / جوانسازی پوست صورت

روش های جوانسازی پوست

از آنجا که با افزایش سن پوست قوام خود را از دست داده و با از دست چربی و آب دچار افتادگی و چین و چروک می شود بسیاری از افراد با پا گذاشتن به سن به دنبال جوانسازی پوست هستند. در واقع آنان با استفاده از این روش ها می خواهند در روند پیری پوست اختلال ایجاد کرده و پوستی جوان و شاداب داشته باشند.

برای اینکه پوست شما جوان، سفت و یکدست بنظر برسد نیاز است که شما روند پیری را با استفاده از روش های جوانسازی پوست متوقف کرده و با افزایش کلاژن به کمک تغذیه و یا دستگاه کلاژن ساز و الاستین در پوست سرعت ایجاد چین و چروک در پوست را کاهش دهید.

امروزه زیبایی اصلی مهم قرار گرفته است و به اعتماد به نفس و بهبود عملکرد در کارها بسیار کمک میکند. دستگاه ها و روش های زیادی برای جوانسازی پوست صورت وجود دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم.

مطالب مرتبط: پماد برای جوش صورت

امروزه تکنیک ها و روش های زیادی برای جوانسازی پوست اعم استفاده از محصولات موضعی و جراحی های زیبایی وجود دارد که انتخاب هر یک از آنها بسته به عمق چین و چروک و سن و انتخاب شما می تواند متفاوت باشد.

از جمله روش های زیبا سازی پوست می توان به تزریق ژل و بوتاکس، لایه برداری، میکرودرم، هیدرودرم، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، هایفوتراپی و جوانسازی پوست با لیزر اشاره کرد.

که در میان لایه برداری یکی از روش های معمول و رایج در جوانسازی پوست می باشد که در آن از یک محلول اسیدی استفاده شده که با شل کردن سلول های پوست و نفوذ به لایه های زیرین پوست، هرگونه آلودگی را از روی سطح پوست پاک می کند.

جوانسای پوست صورت
میکرودرم و هیدرودرم نیز از دیگر روش های جوانسازی پوست هستند که کاملا بدون درد و عوارض جانبی می باشد. در این روش از یک ماده معدنی به نام کریستال آلومینیوم برای ساییدن پوست استفاده می شود.

سپس با استفاده از آب، بافت های مرده و فرتوت را شکافته و از بین می برند. این عمل برای کسانی که پوست های تیره و چرب دارند بسیار مناسب بوده و با کاهش چربی و افزایش آب در پوست باعث هیدراته شدن پوست و در نتیجه جوانسازی آن می شوند.

روش های مختلف دیگر برای زیبایی پوست صورت است مانند روش لیفت صورت با نخ که باعث بالا کشیدن و رفع افتادگی پوست نیز میشود.
مزوتراپی نیز یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی جوانسازی پوست می باشد که بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام می شود.

این روش از طریق تزریق مداوم سوزن های ریز به لایه میانی پوست انجام می شود. که در هر بار تزریق مقادیر زیادی ویتامین، آمینو اسید، عصاره گیاهان طبیعی و مواد معدنی وارد پوست شده که در نهایت با تولید کلاژن باعث تغذیه و زیبا سازی پوست می شود. در واقع هدف اصلی از مزوتراپی جدا از جوانسازی پوست، افزایش گردش خون و درمان التهابات پوستی می باشد.

بیشتر بخوانید: نقش کلاژن در زیبایی

فیلم جوانسازی پوست

[aparata id=”ANbXS”]

بهترین روش جوانسازی پوست

یکی از بهترین روش جوانسازی پوست میکرونیدلینگ می باشد که با رفع چین و چروک و درمان جای زخم و اسکار تاثیر زیادی در احیا و جوانسازی پوست دارد. این روش یک روش غیر تهاجمی و بدون درد می باشد که توسط یک غلتک با سوزن های ریز در سر آن انجام می شود. سوزن های تعبیه شده از جنس تیتانیوم بوده در حین حرکات رفت و برگشتی بر روی پوست هیچ گونه احساس داغی و سوزشی را در بیمار ایجاد نمی کند.

این غلتک با کشیده شدن روی پوست و ایجاد حفره های ریز و میکرو کانال های متعدد روی قسمت سطحی پوست باعث تحریک کلاژن و تکثیر بافت های فیبروپلاستی شده و در نهایت با افزایش استحکام و ضخامت در پوست باعث جوانسازی پوست در ناحیه مورد نظر می شود. این روش که skin rejuvenation نیز نام دارد در سراسر جهان بسیار پر طرفدار میباشد.


در واقع هدف اصلی در این روش جذب بهتر سرم جوانسازی پوست و مواد مغذی توسط لایه های زیرین پوست به وسیله سوراخ های میکرونی می باشد. یکی از بهترین مزایای استفاده از آن در مناطق حساس بدن مانند اطراف چشم و دهان که پوست نازکی دارند می باشد.

همچنین هزینه این روش به نسبت سایر روش ها بسیار کم و مقرون به صرفه می باشد به همین دلیل افراد زیادی از این روش برای زیبا سازی پوست خود بهره می برند. البته اگر پوست حساسی دارید نیاز است در استفاده از این روش کمی تامل کنید.


یکی از روش های مرسوم و مفید برای زیبا سازی پوست جراحی لیفت صورت می باشد که به صورت غیر تهاجمی وبا کمترین عوارض انجام می شود. عمل جراحی لیفت صورت با نخ با استفاده از نخ های جذبی از جنس پلی دی اکسانون انجام می شود که توسط بدن جذب شده و هیچ گونه آسیبی را بر بدن وارد نمی کند، البته این جذب ممکن است 3 الی 4 ماه طول بکشد.

این نخ ها توسط یک سوزن باریک وارد بافت های زیرین پوست شده و با افزایش کلاژن و الاستین در پوست باعث افزایش قوام و استحکام پوست خواهد شد. در واقع پوست در اطراف نخ شروع به انجام تغییرات و واکنش های پوستی کرده و بدین روش باعث جوانسازی پوست در ان ناحیه خواهد شد.
لیفت صورت و لیفت بینی دائمی به صورت جراحی نیز انجام می شود که در آن با برداشتن چربی اضافی و سفت کردن عضلات زیرین پوست نشانه های پیری و افزایش سن را کاهش می دهند. در واقع در این روش پوست را از لایه های چسبناک زیرین پوست جدا کرده و در نهایت پوست اضافه را کشیده و برش می دهند.

این روش زیبایی به افراد کمک میکند تا در کوتاهترین زمان ممکن پوستی صاف و بدون چین و چروک داشته باشند اما اگر با انجام لیفت مشکل داشتید می توانید از روشی به نام جوانسازی صورت با طب سنتی بهره گیرید.

مطلب پیشنهادی: روش جوانسازی صورت با نخ

روش خانگی زیباسازی صورت

روش خانگی جوانسازی پوست

اگر جز افرادی هستید که به روش های شیمیایی و مورد استفاده در کلینیک های زیبایی علاقه ای ندارید می توانید با بهره گیری از روش های خانگی جوانسازی پوست به این مهم دست یابید.

در واقع شما با استفاده از این روش های طبیعی و خانگی به جای استفاده از محصولات و روش های گران قیمت زیبایی می توانید یک پوست جوان، شفاف و یکدست داشته باشید. همچنین روش های خانگی به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی کاملا بدون عوارض بوده و بدون هیچ گونه آسیب پوستی به شما در جوانسازی پوست یاری می رسانند. برای لیفت ابرو میتوانید به لینک قبل مراجعه کنید.

البته باید توجه داشته باشید که این روش ها برای کسانی که به تازگی دچار افتادگی پوست شده و چین و چروک سطحی روی پوست خود دارند مناسب بوده و تاثیری بر چین و چروک های عمیق پوست ندارد.

اما اگر استفاده از روش های خانگی جوانسازی پوست را از سنین جوانی شروع کنید می توانید علاوه بر جوان و سرحال نگه داشتن پوست از عمیق شدن چین و چروک در پوست خود نیز جلوگیری کنید زیرا سن از 25 سالگی به بعد شروع به تغییر حالت کرده و به مرور زمان خود را با تحلیل بافت شل شدن پوست نشان خواهد داد.
البته در این بین روش های خانگی جوانسازی پوست چندان زیاد و پیچیده نبوده و معمولا به استفاده از ماسک های طبیعی، لایه برداری، شستشو روزانه پوست صورت و استفاده از محصولات مراقبت از پوست محدود می شود.

ماسک جوانسازی پوست

یکی از بهترین و راحت ترین روش های خانگی زیبا سازی پوست تهیه ماسک صورت می باشد. برای تهیه این ماسک ها می توانید از هر آنچه در منزل خود دارید بر روی پوست صورت خود بهره برید.

اما آنچه در این زمینه مهم می باشد آگاهی از خواص این مواد می باشد. یکی از بهترین ماسک های خانگی برای زیبا سازی پوست سفیده تخم مرغ بوده که به دلیل داشتن پروتنئین و الاستین باعث بهبود بافت و جوانسازی پوست می گردد.

قرص جوانسازی پوست

در زمینه جوانسازی پوست علاوه بر روش های خانگی و شیمیای می توان از قرص های موثر در این زمینه نیز استفاده کرد. یکی از بهترین قرص های جوانسازی پوست ویتامین E می باشد که با ترمیم بافت های فرسوده پوست نقش مهمی در صاف، شفاف و یکدست شدن پوست دارد.

شما می توانید این قرص را به صورت روزانه یا هفته ای دوبار استفاده کرد و نتایج شگفت انگیز آن را بر روی پوست خود ببینید.

جوانسازی پوست با ماسک

جوانسازی پوست با لیزر

یکی دیگر از روش های زیبا سازی پوست که به علت ماندگاری طولانی مدت و عوارض کم مورد توجه بسیاری از افراد قرا گرفته لیزر می باشد. جوانسازی پوست با لیزر به روش های مختلفی انجام می شود که در این میان لیزر فرکشنال CO2 از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

این لیزر یک روش نوین در زیباسازی  پوست می باشد که با افزایش قوام و استحکام پوست و همچنینی تحریک رشته های کلاژن در پوست، چین و چروک پوست را از بین برده و باعث می شود پوستی صاف، جوان و یکدست داشته باشید.
لیزر فرکشنال دارای دو اثر سطحی و عمیق بر روی پوست می باشد که اثر سطحی آن با تجدید بافت لایه سطحی پوست همراه است و باعث می شود رنگ پوست یکنواخت شده و تمامی لک و پیس های پوستی را از بین می برد. همچنین با بستن منافذ پوست از بروز جوش و آکنه جلوگیری خواهد کرد.

اما در سطح عمیق تر این روش با نفوذ به لایه های زیرین پوست و تغییر ساختار رشته های کلاژنی و افزیش تولید الاستین در پوست باعث می شود جداسازی پوست از لایه های چسبناک زیرین شده و در نتیجه با کشیده شدن پوست نقش مهمی در رفع چین و چروک خواهد داشت. در واقع لیزر فرکشنال در افرادی که هنوز دچار افتادگی پوست نشده اند باعث به تاخیر انداختن روند پیری در آنان می شود.


برای انجام این روش ابتدا ناحیه تحت درمان را پاکسازی کرده و سپس با پماد مخصوص آن را بی حس می کنند. سپس دستگاه لیزر را بر روی پوست تابانده و با ایجاد پرتو به پیکسل های کوچک به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و با افزایش تولید کلاژن در پوست و جایگزینی پوست جدید به جای پوست آسیب دیده باعث جوانسازی پوست می شوند.

پروسه انجام عمل لیزر جوانسازی پوست در حدود 20 الی 30 دقیقه طول می کشد و در طی آن هیچ گونه آسیبی به پوست وارد نمی شود اما ممکن است پس از لیزر با کمی تورم و التهاب روبرو شوید که می توانید برای کاهش این عارضه از کمپر سرد استفاده کنید.


نتایج حاصل از جوانسازی پوست با لیزر بلافاصله پس از درمان مشخص خواهد بود اما ممکن است نتیجه نهایی تا 2 ماه بعد خود را به طور کامل نشان دهد. ماندگاری این روش بسیار طولانی مدت بوده و زمانی بین 8 الی 10 سال طول خواهد کشید و به همین دلیل افراد زیادی ترجیح می دهند با صرف هزینه کمتر این روش را امتحان کنند.

زیبا سازی پوست

جوانسازی پوست با هایفوتراپی

یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست هایفوتراپی می باشد که در یک جلسه و بدون تحمل درد و هزینه گزاف انجام می شود. در واقع هایفوتراپی یا HIFU به معنای امواج اولتراسوند با فرکانس بسیار بالا می باشد که با استفاده از انرژی میکرو، امواج فراصوتی را برای لیفت بدون جراحی تولید می کند.

این امواج با منقبض کردن و تحریک الیاف کلاژن باعث جوانسازی پوست شده و از تحلیل ساختارهای پوستی جلوگیری می کند. در واقع در این روش با تمرکز بر لایه های داخلی و زیرین پوست و ایجاد گرمای بدون آسیب رسانی به هیچ بافت و عضله دیگری، ناحیه مورد نظر را تحت تاثیر قرار داده و باعث لیفت و جوانسازی پوست در آن ناحیه می شود.

در حالت عادی اگر این امواج به سطح خارجی پوست برخورد کنند باعث عارضه های شدید پوستی می شوند اما در هایفوتراپی این امواج با عمق 1.5 تا 4.5 میلیمتر به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و بدون ایجاد هیچ زخم و قرمزی، پوست را مجبور به کلاژن سازی می کنند.

حرارت ایجاد شده در این لایه در حدود 70 درجه سانتیگراد بوده که در نتیجه این واکنش ها جوانسازی پوست اتفاق می افتد.
برای انجام این عمل پزشک ابتدا و پس از بی حسی ناحیه مورد نظر، مقداری ژل اولتراسوند را روی پوست صورت و گردن بیمار مالیده و با توجه به شرایط بیمار میزان نفوذ امواج به پوست را روی دستگاه تنظیم می کند. در حین انجام این عمل ممکن است بیماری کمی احساس سوزش و گرما روی پوست خود داشته باشد.

هر جلسه هایفوتراپی به زمانی بین 30 تا 60 نیاز دارد که پس از انجام همان جلسه اول متوجه تغییرات در پوست خواهید شد.
جوانسازی پوست با هایفوتراپی محدودیت سنی نداشته و تمام افراد بالای 30 سال می توانند از مزایای این روش بهره مند شوند.

با اینکه هایفوتراپی یکی از روش های بی خطر و بدون عوارض در جهت جوانسازی پوست می باشد اما به سبب استفاده از تکنولوژی امواج، این روش برای افراد دیابتی و مبتلا به صرع و همچنین کسانی که دارای پروتزهای فلزی در بدن خود هستند مناسب نمی باشد و باعث بروز عارضه های جدی تر در این افراد می شود.

هزینه هایفوتراپی بر اساس نوع درمان، میزان شل شدگی و افتادگی پوست متفاوت می باشد و حتی در برخی موارد به دلیل وجود مشکلات دیگری همچون لک پوستی و جای جوش نیاز است که درمان به صورت ترکیبی با روش های دیگر انجام پذیرد تا پوستی صاف، شفاف و بدون چین چروک داشته باشید.

جوانسازی پوست با ژل

جوانسازی پوست در طب سنتی

جوانسازی پوست در طب سنتی و با استفاده از روش‌های طبیعی گام‌به‌گام انجام می‌گیرد. برای جوانسازی پوست در طب سنتی ابتدا باید برای سالم نگه‌داشتن و مراقبت از پوست نکات اولیه‌ای را دانست.

به طور کلی ماساژ هر نوع پوست و صورت با روغن‌های مخصوصی مثل روغن بنفشه، روغن بادام تلخ و روغن اکلیل کوهی از جمله اقدامات اولیه برای جوانسازی پوست  به شمار می‌رود.

تأثیرات استفاده از این روغن‌ها که پایه‌ی گیاهی دارند بر روی پوست افراد بسیار مثبت بوده و رفع چین و چروک‌ها را به دنبال خواهد داشت. افرادی که جوان‌تر هستند برای جوانسازی پوست در طب سنتی بعد از استفاده از این روغن‌ها باید صورت خود را با آب خنک و افراد میان‌سال با آب ولرم شستشو نمایند تا شاهد بهترین نتیجه باشند.

استفاده از این روغن‌ها برای جوانسازی پوست در طب سنتی می‌تواند برای افراد جوان بهترین راه پیشگیری و به عقب انداختن علائم پیری باشد. روغن‌های نام برده شده برای جوانسازی پوست در طب سنتی باعث تجمیع آب میان بافتی و زیر جلدی شده و در نتیجه شادابی آن را به همراه خواهد داشت.

نوشیدن به موقع و با دمای مناسب آب برای افراد مختلف و شستشوی به اندازه با آب برای افراد یکی از درمان‌های جوانسازی پوست در طب سنتی به شمار می‌رود.  آب نقش بسیار مؤثری در شادابی و لطافت پوست در تمامی سنین دارد.

یکی از نکات جالبی که برای شستشوی صورت با آب وجود دارد این است که پزشکان برای جوانسازی پوست  معتقدند بعد از شستشوی صورت با حوله یا هر چیز دیگری صورت خود را خشک نکنید و اجزای دهید تا رطوبت پوست در هوای عادی خشک شود.

راهکارهای جوانسازی پوست در طب سنتی می‌گوید تا افراد میان‌سال صورت خود را با آب ولرم شستشو کنند تا بالا رفتن سن و نمایان شدن علائم پیری را به تعویق بیندازند.

مخلوط سدر و ماست ماسکی سنتی است که بر روی پوست قرار گرفته و بعد از خشک شدن باید بدون تماس دست و با فشار آب صورت را شستشو نمایند. بعد از شستشو نیز از پارچه و حوله برای خشک‌کردن نباید استفاده شود و پوست در هوای آزاد و به طور تدریجی رطوبت خود را خشک می‌کند. این راهکار در طب سنتی جوش‌های پوستی را از بین می‌برد.

از نکات بعدی برای جوانسازی پوست در طب سنتی می‌توان به استفاده از عصاره رازیانه و ماساژ آن بر روی پوست نام برد. جوانسازی پوست توسط عصاره‌ی رازیانه عملکرد بسیار مؤثری بر روی پوست صورت داشته و نتایج دلخواه و مطلوبی را برای فرد باقی می‌گذارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان