درمان جوش صورت بعد از اصلاح

درمان جوش صورت بعد از اصلاح

خانه / تازه های سلامت / درمان جوش صورت بعد از اصلاح

برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح چه راهکارهایی موجود هست؟ آیا شما هم گرفتار جوش های مزمن بعد از اصلاح هستید؟ زمان اون رسیده که راهکارهای مطلوب رو در پیش بگیرید.

معرفی درمان جوش صورت بعد از اصلاح

بسیار از خانم ها و حتی آقایون گرفتار جوش های صورت بعد از اصلاح هستن. البته روش های خاصی برای جلوگیری از ایجاد جوش بر روی پوست صورت موجود ولی نمیشه با توجه به شرایط خاص از آنها استفاده کرد از سوی دیگر پوست برخی از افراد بسیار حساس هست و هر راهکاری رو در اولویت قرار بدن باز هم جوش های زیادی بر روی صورتشون بعد از اصلاح به وجود میاد.

حال اگه روش های نامناسبی برای از بین بردن اونا انتخاب بشه ممکنه جای جوش های ایجاد شده آسیب جدی به پوستتون بزنید و مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای برطرف ساختن رد پای جوش های ناخواسته باشید.

پس بهتر هست که اصول کار رو بدونید و با مشورت با یک پزشک متخصص در این زمینه پوست خود رو شناسایی کرده و مراقبت های لازم رو در پیش بگیرید.

بیشتر بدانید:درمان جوش صورت با دارو

علت ایجاد جوش صورت بعد از اصلاح

برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح روش های جدید و نوین مختلفی در دسته ولی روش های خانگی به دلیل استفاده از مواد کاملا طبیعی معمولا سازگاری بهتری خواهد داشت.

البته برخی از افراد بر این باور هستن که این نوع از راهکارها نتیجه ی دلخواهی ندارند ولی هیچ تردیدی نیست که درمان جوش صورت بعد از اصلاح با مواد کاملا طبیعی منجر به هیچ گونه زیان و آسیبی به پوست نخواهد بود و همچنین نگرانی در زمینه رفع جای جوش برای افراد بوجود نمیاره.

علت ایجاد جوش صورت بعد از اصلاح

دلایل مختلفی سبب ایجاد جوش بعد از اصلاح مطرح میشه که مهمترین آنها میتونه عدم بهداشت کامل و حساس بودن پوست باشه به همین دلیل اگه شما هم جزو افرادی هستید که با شدت نگران جوش های بعد از اصلاح هستید لازمه این دو مورد رو مورد توجه قرار بدید. درمان جوش صورت بعد از اصلاح باید به طور مطلوب انجام بشه که سبب باقی ماندن جای جوش نباشه. جای جوش میتونه از خود جوش هم ناراحت کننده به نظر برسه.

در برخی مواقع که وجود هیچ یک از روش های خانگی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح کارساز نباشد در این صورت باید زیر نظر پزشک مربوط از داروهای خاصی استفاده گردد. چون در برخی مواقع استفاده از هیچ یک از راهکارهایی سبب از بین رفتن جوش ها نخواهد شد. در حین اصلاح پوست نباید کشیده بشه چون در این حالت پوست تحریک شده و زمینه برای ایجاد جوش بیشتر میشه.

بیشتر بدانید: صابون از بین بردن جای جوش

استفاده از تیغ هم در برخی از مواقع برای اصلاح پوست صورت هم سبب ایجاد جوش میشه به همین دلیل برخی از افراد میتونن به راحتی تنها با حذف یک روش اصلاح نامطلوب از ایجاد جوش های ناخواسته پیشگیری کنند. جوش شیرین به عنوان یک ماده ی طبیعی بسیار سودمند برای از بین بردن جوش و البته کاهش التهاب پوست است.

با استفاده از این ماده ی سودمند میدونید راهکار مطلوبی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح به دست آورد البته در به کار گیری اون زیاده روی نکنید چون ممکنه سبب حساسیت پوست گردد. داروهای شیمیایی که به منظور درمان جوش صورت بعد از اصلاح به کار میره ممکنه به همان اندازه که دارای اثرات سودمند باشد زیان های جدی بر روی پوست شما هم وارد کند به همین دلیل هرگز خودسرانه از این داروهای شیمیایی استفاده نکنید.

روش های طبیعی البته ممکنه در برخی مواقع کارساز نباشد ولی حداقل اطمینان کامل فراهمه که این روش ها ایران نامطلوبی نخواهد داشت.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با شمع

برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح با شمعی توان استفاده از برخی مواد طبیعی و سودمند رو مد نظر قرار داد که از مهمترین آنها:

به کار گیری هر کدام از روش های یاد شده هیچ گونه عوارضی نداره فقط ممکنه در برخی از افراد سبب ایجاد آلرژی گردد. با یکبار استفاده از آنها میتونید تشخیص بدید که روش یاد شده با پوست شما سازگاری داره یا نه.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با بند

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با بند

اصلاح با بند در برخی از افراد سبب ایجاد جوش بر روی پوست صورت میشه البته به کارگیری بند به عنوان یک روش مطلوب برای رهایی از موهای زائده ولی اگه پوست شما حساس باشد در این صورت استفاده از اون نارضایتی هایی هم به همراه خواهد داشت.

برای درمان جوش با بند میتونید از مواد طبیعی استفاده کنید. بیشتر این مواد طبیعی همچنین به عنوان از بین برنده ی جوش هم مد نظر هستن به همین دلیل درمان جوش هم به کمک آنها میتونه سودمند باشد.در به کارگیری هیچ یک از مواد طبیعی برای درمان جوش زیاده روی نکنید چون ممکنه پوست تون بیشتر حساس بشه.

گفتنیه که اگه راهکارهای مطلوب برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح به طور مطلوب به کار گرفته نبشه در این صورت ممکنه جای جوش های ایجاد شده زیبایی پوست شما رو تخریب کنه.

اگه هر کدام از روش های یاد شده رو به کار بردید و هیچ نتیجه ی موفقیت آمیز به دست نیومد در اسرع وقت با پزشک خود در تماس باشید و توصیه های لازم رو در پیش بگیرید. یک پزشک متخصص میتونه به راحتی روش مطلوبیت رو در اختیار شما قرار بده. از اقدام های خودسرانه به ویژه مصرف داروهای شیمیایی هم جدا پرهیز کنید.

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح میتونه توسط دو روش صورت گیرد یا به طور کامل روش های اصلاحی که سبب ایجاد جوش میشه رو حذف کنید و یا روش های درمان جوش صورت بعد از اصلاح رو در پیش بگیرید.

برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح میتونه به پیشگیری های اولیه و قبل از اصلاح هم توجه کنید به عنوان مثال برخی از پزشکان متخصص در زمینه پوست معتقدند که دوش آب گرم میتونه از ایجاد جوش بر روی پوست صورت جلوگیری کند در حالی که عده ای از بر این باورند که این روش ها سبب تشدید جوش شده هست.

یک روش مطلوب دیگر برای درمان جوش بعد از اصلاح آنه که بلافاصله بعد از تمام شدن اصلاح یک پارچه ی خیس و تمیز رو بر روی پوست قرار بدید. معمولا شستن با آب سرد هم میتونه سبب کاهش میزان جوش های ایجاد شده بر روی پوست گردد. جلوگیری های اولیه همواره از درمان های بعدی مطلوب تر خواهد بود. اصول به آشتی رو هم به طور جدی بعد و قبل از اصلاح در اولویت قرار بدید.

بیشتر بدانید:دانستنی های اصلاح صورت آقایون

ماسک خانگی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح

ماسک خانگی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح

ماسک های مختلفی برای درمان جوش موجوده که در ادامه در نظر داریم یکی از پرطرفدار ترین انواع آنها رو معرفی و طرز استفاده از اون رو شرح دهیم ولی لازم به ذکر هست که خودسرانه از این روش ها استفاده نکنید البته روش های خانگی به کار رفته با مواد طبیعی هیچ گونه عوارض خطرناکی نخواهد داشت ولی باز احتیاط لازم رو جدی بگیرید.

 مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک درمان جوش صورت بعد از اصلاح:

طرز تهیه ی ماسک درمان جوش صورت بعد از اصلاح:

ابتدا خیار رو رنده کنید و سپس با ۱۰۰ گرم نعناع یک مخلوط یکدست تهیه کنید حال اون رو بر روی پوست خود بمالید و اجازه بدید با مدت ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم به طور کامل بشویید.

در صورتی که خواستار اون هستید پوست صورتشون سفت و محکم بشه میتونید سفیده ی تخم مرغ رو هم به اون اضافه کنید. ماسک خیار به تنهایی میتونه در از بین بردن جوش صورت بسیار موثر باشد.

بهترین روش برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح

بهترین روش درمان جوش بعد از اصلاح روشیه که مناسب با پوست شما باشد. روشهای خانگی و به کار رفته با مواد طبیعی معمولا جزو روش های پرطرفدار تلقی میشه ولی با شرط آنکه نتیجه ی دلخواهی رو به همراه داشته باشد.

هرگز از کرم و پودرهای مختلفی که در وب سایت و عطاری های گوناگون به منظور درمان جوش صورت بعد از اصلاح به شما معرفی میشه استفاده نکنید چون این نوع از محصولات هیچ گونه تضمینی نخواهند داشت

از سوی دیگر پوست اون ها فرد به مراقبت خاصی نیازمند هست و نسبت به برخی از مواد استفاده شده ممکنه حساس باشد. با یک یا دو با به کار گیری روش ویژه ای برای درمان جوش به راحتی میتونید به کارایی اون پی ببرید.

متخصصین برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح توصیه میکنند که پیشگیری بهتر از درمانه اگه از بین روش های اصلاح برخی سبب ایجاد جوش میشه آنها رو استفاده نکنید به عنوان مقال اصلاح صورت با تیغ ممکنه در برخی از افراد سبب ایجاد پوست و موهای زیر پوستی بشه و یا اصلاح با شمع برای افراد دیگر ممکنه مناسب نباشد در اینصورت باید به دنبال روشی باشید که میزان جوش های ایجاد شده رو کاهش بده.

باید و نبایدهای درمان جوش صورت بعد از اصلاح

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد برای درمان جوش راهکارهای مختلفی موجوده ولی شما باید با ارزیابی پوست خود مناسب ترین اون رو انتخاب کنید.اگه روشی برای فرد دیگری مناسب باشه به این معنی نیست که شما هم میتونید با اطمینان کامل از همون روش استفاده کنید.

پیشنهاد ما واسه انتخاب روش های مختلف برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح آنه که ابتدا مشاوره ی کاملی از یک پزشک متخصص در این زمینه رو به دست آورید و سپس برای یک و یا دو بار روش انتخاب شده رو در اولویت قرار بدید اگه شاهد نتایج رضایت بخش اون بودید میتونید ادامه بدید.

در صورتی که هیچ گونه تغییری مشاهده نشده و یا میزان جوش های صورت زیادتر بشه در این صورت بلافاصله به کلر گیری راهکار مد نظر رو قطع کنید.

 از سوی خود متاسفانه در صفحات مجازی افراد سودجو بسیاری هستن که به دنبال افزایش تعداد بازدید کننده و یا افزایش فروش محصولات خود تبلیغات وسیعی به منظور درمان جوش بعد از اصلاح ارائه میدهند. آیا میدونید هرگونه سهل انگاری در انتخاب یک محصول یا روش درمان مناسب میتونه به آسیب های جدی و حتی جبران ناپذیری منجر بشه.

باید و نبایدها

پوست صورت بسیار حساسه و به کار گیری یک روش و یا محصول نادرست میتونن میزان لکه های اون رو افزایش بده که حتی قابل درمان نباشد.

به هر فردی که در زمینه درمان جوش صورت بعد از اصلاح مشاوره میده اعتماد نکنید تنها کسی که میتونه بهترین راهنمایی رو در انتخاب روش های موجود ارائه بده پزشک متخصص در این زمینه است. با مراقبت از پوست خود میتونید همیشه زیبا باشید زیبایی، اعتماد به نفس شما رو افزایش میده.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان