درمان جوش چرکی

درمان جوش چرکی

خانه / تازه های سلامت / درمان جوش چرکی

یکی از ناراحتی ها و دغدغه های زیبایی، ظاهر شدن جوش های چرکی روی صورته . چون که این جوش ها کاملا معلوم هستن و زیبایی رو تحت تاثیر قرار میدن. به خاطر همین خیلی از افراد دنبال راه هایی برای درمان جوش چرکی هستن. بعضی ها به اشتباه فکر میکنن، با ترکاندن و یا دست کاری این جوش ها میتونن اونها رو از بین ببرن.

اما این کار باعث بزرگ تر شدن، قرمز شدن و یا حتی پخش شدن عفونت این جوش ها روی صورت میشه. استفاده از دارو و درمان های پزشکی برای از بین بردن این جوش ها، قطعا هزینه بره. به همین خاطر در ادامه قصد داریم شما رو با روش های خونگی و کم هزینه برای درمان جوش چرکی، بیشتر آشنا کنیم.

دلایل ایجاد و درمان جوش چرکی

جوش های چرکی معمولا به دلیل آلودگی های محیطی و یا عفونت های بدن به وجود میان. از دلیل های مهم به وجود اومدن این جوش های چرکی، بسته شدن منافذ پوستیه. اما از دلایل دیگه به وجود اومدن این جوش ها میتونیم به موارد زیر هم اشاره کنیم.

بیشتر بدانید:جوش ها چطور به وجود می آیند

دلایل ایجاد و درمان جوش چرکی

درمان خانگی جوش چرکی

یکی از بدترین و دردناک ترین جوش های پوستی، جوش های چرکی هستن. به همین خاطر به محض ظاهر شدن اونها، افراد به دنبال روش هایی سریع برای درمان جوش چرکی میگردن. به همین خاطره که در ادامه میخواییم، روش های خانگی برای درمان جوش چرکی رو با شما به اشتراک بزاریم. همچنین به شما پیشنهاد میکنیم مطالبی در مورد رفع جای جوش هم بخوانید.

  1. استفاده از جو دوسر

برای درمان جوش چرکی میتونید به دو روش از جو دو سر استفاده کنین. اول اینکه میتونین، آرد جو رو با ماست مخلوط کنین. مقداری آب لیمو و عسل هم بهش اضافه کنین. بعد از اینکه ترکیب اون آماده شد. یک حوله خیس و تمیز بردارین و با اون صورتتون رو مرطوب کنین. بعد خمیری که آماده کردین رو روی جوش بزنین.

اجازه بدین 20 دقیقه روی صورتتون بمونه تا خشک شه. بعد از اون، خمیر رو با استفاده از آب ولرم بشورین. از این ماسک میتونین هفته ای 2 بار استفاده کنین.

یکی دیگه از روش های استفاده از جو دو سر برای درمان جوش چرکی، ترکیب کردن اون با آبه. از این ترکیب خمیری به دست میاد که، اون رو به صورتتون بزنین. بعد از 10 دقیقه مثل اسکراب روی صورتتون ماساژ بدین.

اینکار باعث میشه سلول های مرده پوستتون از بین بره. استفاده از این ماسک هفته ای دو بار میتونه آلودگی و چربی رو از روی پوست شما پاک کنه.

برای استفاده از این درمان جوش چرکی، میتونین ماست و بادام با سفیده تخم مرغ و عسل گرم ترکیب کنین. بعد یک لایه نازک از اون رو روی صورتتون بزنین. بعد اجازه بدین در برابر هوا خشک بشه. بعد از اون صورتتون رو با آب ولرم بشورین.

برای استفاده از این روش درمان جوش چرکی، میتونین مقداری جوش شیرین رو با کمی آب قاطی کنین. وقتی حالت خمیری پیدا کرد. اون رو روی محل جوش بزنین. بعد از چند دقیقه آب رو از روی جوش پاک کنین.

توت فرنگی له شده رو با مقداری عسل ترکیب کنین. و اون رو روی صورتتون به مدت 15 دقیقه ماساژ بدید. این کار یکی از روش های درمان جوش چرکی محسوب میشه.

برای استفاده از سرکه سیب برای درمان جوش چرکی میتونین به دو روش اقدام کنین. اول اینکه میتونین به سرکه سیب آب اضافه کنین. بعد با استفاده از اسفنج اون رو روی صورتتون بزنید. بعد از اینکه یک ربع روی صورت شما موند، اون رو با آب گرم بشورین. اگر هر روز اینکار رو انجام بدید. میتونید از به وجود اومدن جوش های چرکی هم جلوگیری کنین.

یک روش دیگه استفاده از سرکه سیب هم ترکیب اون با آرد جوی سفیده. که به نسبت هر سه واحد آرد باید یک واحد سرکه اضافه کنین. بعد از ترکیب اون، ماسک رو روی صورتتون بزنین. بعد از 20 دقیقه اون رو با یه حوله تمیز که با آب ولرم خیس شده پاک کنین.

بیشتر بدانید:پیشگیری های لازم از به وجود آمدن جای جوش

استفاده از نعناع

چند برگ نعنا رو با دقت بشورین و آب اون رو بگیرین. بعد 5 دقیقه اون رو در یخچال قرار بدید. بعد از خنک شدن، از اون برای درمان جوش چرکی استفاده کنین. به این صورت که مایع اون رو روی جوش قرار داده و بعد از 15 دقیقه با آب خنک بشورین.

  برای تهیه این ماسک مقداری شکر رو با عسل و چند قطره آب لیمو ترکیب کنین. بعد آروم اون رو روی صورتتون ماساژ بدین. بعد از 15 دقیقه، با حوله ای که خیس شده اون رو از روی پوستتون پاک کنین. میتونین هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنین.

یک اسفنج تمیز بردارین، چند قطره روغن درخت چای روی اون بریزید. روی قسمتی که جوش هست ماساژ بدین. بعد از نیم ساعت صورتتون رو با آب سرد بشورین و با حوله خشک کنین. اینکار برای درمان جوش چرکی بسیار موثره.

برای درمان جوش چرکی با استفاده از سیب زمینی، باید آب اون رو بگیرین. بعد آب سیب زمینی رو روی جوش بزنین و بزارین در معرض هوا خشک بشه. بعد از اون با آب ولرم صورتتون رو بشورین.

به منظور استفاده از این روش برای درمان جوش چرکی، کمی عسل خام رو روی پوست صورتتون ماساژ بدید. بعد از 15 دقیقه ماساژ اون رو با آب گرم بشورید و با یه حوله تمیز صورتتون رو خشک کنید.

مقداری گلاب رو با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید. بعد با استفاده از اسفنج اون رو روی صورتتون بمالید. بعد از 15 دقیقه صورتتون رو اول با آب گرم بشورید. بعد هم با آب خنک دوباره بشورید. همچنین میتونین برای درمان جوش چرکی مقداری گلاب رو با خمیر روغن صندل مخلوط کنین. خمیری به دست میاد که باید اون رو برای درمان جوش چرکی، روی جوش قرار بدید. بعد از یک ربع هم اون رو با آب بشورید.

یکی از ساده ترین روش های درمان جوش چرکی استفاده از آب لیمو ست. برای اینکار مقداری آب لیمو رو روی اسفنج بریزید و روی پوستتون بمالید. بعد از 20 دقیقه هم با استفاده از آب خنک صورتتون رو بشورید. همچنین اگر لیموی تازه در دسترستون هست. میتونین لیمو ترش رو برش بزنین. بعد مقداری شکر روی اون بریزید و روی پوستتون بمالید.

برای استفاده از این روش درمان جوش چرکی باید مقداری دارچین رو با آرد و آب مخلوط کنین. بعد خمیر به دست اومده رو روی پوست صورتتون بزنید و بزارید خشک بشه. بعد از 15 دقیقه اون رو با استفاده از آب خنک از روی پوستتون بشورید. همچنین میتونین مقداری ژل آلوئه ورا رو با مقداری دارچین ترکیب کنین. کمی هم عسل به اون اضافه کنین. و اون رو روی صورتتون بزارید. بعد از 15 دقیقه با آب خنک پوست صورتتون رو بشورید.

برای استفاده از خمیر دندان به عنوان روشی برای درمان جوش چرکی، باید آن رو روی محل جوش بمالید. بعد از خشک شدن اون، با استفاده از یک حوله اول اون رو از روی پوستتون پاک کنین. بعد هم با استفاده از آب خنک پوستتون رو بشورید.

یکی از ساده ترین راه های درمان جوش چرکی، استفاده از بخور صورته. برای اینکار میتونین یه کتری رو بزارید جوش بیاد. بعد یک حوله روی سرتون بندازید و سرتان رو روی بخار کتری نگه دارید. بعد از 15 دقیقه صورتتون رو با استفاده از یک حوله تمیز خشک کنین.

همچنین میتونین یک حوله رو توی تشت آب بندازید. بعد آب حوله رو کاملا بگیرید و اون رو روی صورتتون قرار بدید. چند دقیقه در همون حالت بمونین. بعد از چند دقیقه حوله رو از روی صورتتون بردارین.

یکی از دلایل ایجاد جوش های چرکی کمبود بیوتین در بدن انسانه. به خاطر همین اگر میخوایین به درمان جوش چرکی و جلوگیری از به وجود اومدن مجددش، جلوگیری کنین. بهتر است از مواد خوراکی که منبع بیوتین هستن، مثل جوانه گندم استفاده کنین.

بیشتر بدانید:علل و درمان جوش های روی بدن

درمان جوش چرکی روی لب

درمان جوش چرکی روی لب

 یکی از ناراحت کننده ترین و دردناک ترین جوش های چرکی، جوش هاییه که روی لب و یا اطراف لب میزنه. از طرفی دست کاری کردن این جوش ها میتونه باعث تحریک اونها و بیشتر شدن التهاب جوش بشه. به همین خاطر میخواییم شما رو با چند نکته مهم بعد از ایجاد جوش ها و به منظور کمک به درمان جوش چرکی، آشنا کنیم.

نحوه ترکاندن جوش چرکی

نحوه ترکاندن جوش چرکی

یکی از وسوسه ها در برابر جوش های چرکی و دردناک فشار دادن و ترکاندن اونهاست. چون همه فکر میکنن با فشار دادن جوش، درد اون از بین میره. اما بهترین کار زمانی که جوش چرکی ایجاد میشه، دست نزدن به اونه. بهتره برای درمان جوش چرکی از روش های خانگی که در بالا به برخی از اونها اشاره کردیم استفاده کنین.

فشار دادن جوش شاید یه درمان آنی باشه. اما باعث میشه لایه زیرین پوست شما بترکه و التهاب در سطح  بزرگ تری پخش شه. اما اگر جوش ها خیلی دردناک بودن و یا اینکه ظاهر شما رو ناراحت کننده کرده بودن.  میتونین با استفاده از روش های زیر آنها رو بترکانین.

کمپرس سرد و گرم رو از دست ندید!

روش اول استفاده از کمپرس سرد و گرمه. برای اینکار باید کمپرس سرد را روی جوش قرار بدید و پس از چند دقیقه اون رو بردارین. بعد کمپرس گرم رو روی جوش بزارید. اینکار رو پشت سر هم و چندین بار تکرار کنین. اینکار باید میشه سر جوش به طور خود به خودی باز شه و مواد ملتهب اون خارج بشه.

یکی دیگه از روش های درمان جوش چرکی به وسیله ترکاندن اون، استفاده از سوزنه. برای اینکار سوزنی رو داخل الکل قرار بدید. بعد اون رو کاملا موازی با پوست صورت روی جوش بکشید. اگر جوش درد گرفت یعنی زمان تخلیه اون نیست. اما اگر درد نگرفت، سر جوش باز میشه و مواد ملتهب خارج میشه.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.2]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان