دستگاه مدلایت | کاربرد دستگاه medlite

دستگاه مدلایت | کاربرد دستگاه medlite

خانه / تازه های سلامت / دستگاه مدلایت | کاربرد دستگاه medlite

لیزر نوری تك رنگ و تك طول موج است.  لیزر با استفاده از یک اشعه روی سطح پوست تاثیر می گذارد. یکی از بهترین انواع لیزر دستگاه لیزر مدلایت نام دارد و به همین دلیل است كه هر چقدر مو ضخیم تر و مشکی تر باشد راحت تر از بین می رود. با توجه به اینکه ملانین در بدن هر فرد وجود دارد هرچه مقدار آن کمتر باشد، یعنی بیمار سفیدتر باشد، انرژی کمتری در پوست جذب شده و احتمال سوختگی ناشی از لیزر مو کمتر می شود.

علائم تاثیر لیزر روی موهای زائد

1- کم شدن تعداد موها

2- کم شدن سرعت رشد موها در فرد

3- نازك شدن موها

4- كمرنگ تر شدن موها كه در نتیجه باعث به طبیعی تر شدن منظره محل درمان می شود.

اخیرا با پیشرفت تکنولوژی لیزر موهای زائد طرفداران زیادی را توانسته است به خود جذب کند، اما می توان گفت با آزمایش هایی که توسط انجمن متخصصان پوست صورت گرفته است، پوست هر فردی قابلیت لیزر را ندارد. زیرا پوست اینگونه افراد در برابر لیزر مقاومت می کند. اما باید توجه داشت که میزان رشد مجدد مو بعد از لیزر بستگی به نوع پوست و میزان مو و جنس موی فرد دارد. معمولا افراد پر مو با ضخامت موی زیاد باید تعداد جلسات لیزر بیشتری بروند و طبق آنچه گفته شد افراد کم مو با ضخامت موی کم  با تعداد جلسات کمتری، موهایشان از بین می رود. این دستگاه لیزر جهت رفع موهای زائد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

تجربه لیزر مو های زائد به کمک دستگاه مدلایت در کلینیک آرمان الهیه

اگر انجام این روش با دستگاه مدلایت نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

چه کسانی نباید به سراغ دستگاه لیزر مدلایت بروند

تجربه نشان داده است که افرادی که به بیماری لوپوس مبتلا هستند نباید در معرض اشعه لیزر قرار بگیرند. زیرا برای بیماری آنها بسیار خطرناک است و ممکن است به سلامتی آنها آسیب برساند. لذا باید از این کار خودداری کنند. بنابراین باید هر فردی که بیماری خاصی دارد حتما قبل از انجام لیزر حتما پزشک خود را مطلع گرداند تا مشکلی برای او پیش نیاید. البته کار اینجا تمام نمی شود و آن دسته از افراد می توانند از لیزر آیکون استفاده کنند.

مدلایت

دستگاه لیزر مدلایت

دستگاه لیزر مدلایت، در واقع دستگاهی است که توسط کمپانی سایناشور آمریکا ساخته شده است. این دستگاه لیزر توانسته است تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را بدست آورد و با داشتن تجربه و سابقه ای 20 ساله بر اساس نتایج درمانی بسیار مطلوب که در قالب مقالات و تحقیقات بسیار توسط متخصصین خبره ارائه شده است، در حال حاضر به عنوان استاندارد طلایی تکنولوژی کیوسوئیچ در سراسر دنیا شناخته شده است. دستگاه لیزر مدلایت در رفع موهای زائد و بسیاری از بیماری های پوستی کاربرد زیادی دارد.

تفاوت دستگاه لیزر مدلایت با دیگر دستگاه های لیزر در این است که این دستگاه از تکنولوژی منحصر به فرد فوتو آکوستیک استفاده می کند. این نوع از تکنولوژی طی یک فرایند لرزشی باعث آبرسانی به پوست و جوانسازی پوست می گردد و بسیاری از مشکلات پوستی را به مرور از بین می برد.

از کاربردهای دستگاه لیزر مدلایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برطرف کردن تاتوهای تیره و تمام رنگی بدون کوچکترین آسیب به بافت های اطراف
  2. از بین بردن ضایعات و برخی لکه های روی پوست از طریق دستگاه لیزر مدلایت
  3. جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های روی پوست
  4. کاهش و ترمیم زخم های پوست و رفع جای جوش و آکنه ها
  5. لایه برداری و پیلینگ سطحی پوست
  6. یکنواخت کردن رنگدانه های روی سطح پوست
  7. اصلاح موهای بسیار نازک و موهای کرکی و سفید رنگ سطح پوست

ضایعات پیگمانته پوست چیست

ضایعات پیگمانته در واقع لکه ‏هایی هستند که روی پوست قرار دارند و رنگ آن‏ها با رنگ زمینه پوست متفاوت است. این نوع از ضایعات و بیماری های پوستی رنگ های متنوعی دارند مانند: انواع خال، کک و مک و برخی لکه ها که روی پوست قرار دارند. این نوع لکه ها ممکن است در سطح پوست باشند و یا در اعماق پوست وجود داشته باشند. اما باید توجه داشت که بارداری، تغییرات هورمونی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و برخی بیماری های خاص باعث ایجاد اینگونه بیماری های پوستی می گردد. دستگاه لیزر برای رفع اینگونه بیماری های پوستی کاربرد زیادی دارد. این دستگاه لیزر جهت رفع بیماری های پوستی با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است

دستگاه مدلایت

نحوه عملکرد لیزر مدلایت در از بین بردن پیگمانته های پوست

لیزر ساطع و پخش شده به سطح پوست به صورت انرژی گرمایی دریافت می شود،  این ذرات در اعماق پوست به عنوان سلول های مرده به حساب می آیند و توسط دیگر سلول ها به سمت سطح پوست راهنمایی می شوند و در فرآیند طبیعی دفع سلول های مرده پوستی، از بین می روند. دستگاه لیزر پوست و مو در مراکز انجام لیزر توسط پزشکان با تجربه انجام می شود. دستگاه دابلو گلد نیز برای لیفیتگ استفاده میشود.

استفاده از دستگاه لیزر مدلایت در رفع ضایعات پیگمانته پوست

دستگاه لیزر مدلایت بر اساس نوع استفاده و کاربردی که از آنها می شود به انواع  متنوعی تقسیم می شوند. به عنوان مثال لیزرهای لانگ پالس (Long Pulse) و شورت پالس (Short Pulse) کاربردهای بسیاری در پزشکی دارند و بسته به نوع درمان مورد استفاده قرار می گیرند.

به دستگاه لیزر مدلایت دستگاه لیزر کیوسوئیچ هم می گویند. این دستگاه یکی از انواع لیزر شورت پالس به حساب می­ آید. در این نوع لیزر مدت زمان تابش لیزر به پوست از واحد میلی ثانیه به نانو ثانیه کم شده است، در نتیجه انرژی مورد نظر در بافت به صورت انفجاری و تخریبی عمل خواهد کرد.

یکی از مزایای لیزر کیوسوئیچ ، از بین بردن تاتو و رنگدانه های غیرطبیعی موجود در نواحی صورت و بدن است.

با استفاده از دستگاه لیزر مدلایت و تکنولوژی فوتوآکوستیک، تمامی ضایعات و بیماری های پوستی در نواحی صورت و بدن در کوتاهترین زمان ممکن از بین می روند. دستگاه اسکالپشور نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

لیزر با مدلایت

از مزایای دستگاه لیزر مدلایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حضور در کلینیک ­های معتبر و فوق تخصصی

لیزر به کار رفته در دستگاه لیزر مدلایت ان دی یگ با طول موج 1064 نانومتر قرار گرفته است. از لحاظ علمی نصف این مقدار لیزر جذب بالایی در ملانین (رنگدانه) سطح پوست دارد و قوی ترین نوع لیزر در رفع ضایعات پیگمانته به شمار می رود. این لیزر توانسته با افزایش تاثیر گذاری خود بر روی بافت های سطح پوست بهترین نتیجه را بدهد در نتیجه بسیار پرکاربردتر خواهد شد. از طرفی کاهش مدت زمان تابش این لیزر در حد نانو ثانیه، قدرت تخریب را در بافت هدف افزایش داده و هرگونه آسیب به بافت های اطراف را کاهش می دهد.

مراقبت های پس از لیزر مدلایت

ممكن است بعد از انجام لیزر بر روی سطح پوست ورم و قرمزی ایجاد شود. كه گذاشتن یخ می تواند سبب كاهش آن شود. گاهی اطراف ریشه موها دلمه می بندد كه 10 تا 7 روز طول می کشد، در این موارد از پمادهای آنتی بیوتیک استفاده می کنیم تا دلمه ها بریزند. در این زمان که از آنتی بیوتیک استفاده می کنند اصلا نباید در معرض آفتاب قرار بگیرند زیرا برای سلامتی خطرناک است. باید توجه داشت در بعضی بیماران كه سابقه عوارض لیزر مو وجود دارد یا به عللی احتمال عوارض در آنها بیشتر است، می توان از تست استفاده كرد. در این حال بیمار یک نقطه را لیزر می کند و یک هفته بعد ویزیت می شود كه اگر مشکلی نداشت درمان را شروع می کنیم.

چه کسانی باید از دستگاه لیزر مدلایت پرهیز کنند

  1. زنان باردار
  2. کسانی که دارای شغلی هستند که دائما در معرض آفتاب هستند
  3. کسانی که پوست ناحیه ای که می خواهند لیزر انجام دهند دچار زخم و عفونت شده است که این افراد باید تا زمان درمان زخم و عفونت صبر کنند و لیزر انجام ندهند.
  4. بیماران عصبی که به دستکاری جای لیزر می پردازند.

هزینه مدلایت

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه درمان رفع موهای زائد با لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد:

۱- ناحیه درمان

قسمت و ناحیه ای که بیمار می­ خواهد لیزر را روی آن انجام دهد مهم­ترین تاثیر را روی هزینه نهایی لیزر می گذارد. هر چقدر که قسمت و ناحیه مورد نظر بیشتر باشد میزان هزینه نیز افزایش پیدا می کند و بالعکس. همچنین نواحی بزرگتر وقت بیشتری را می برند و هر چقدر ناحیه کوچکتر باشد زمان کمتری را می برد.

۲- تعداد جلسات

هزینه کل درمان به تعداد جلسات درمان تقسیم می ­شود و قیمت هر جلسه بر حسب مقدار انجام لیزر و ناحیه مورد نظر متفاوت است. بنابراین مهم است که بیمار به تعداد جلساتی که برای تکمیل درمان نیاز دارد توجه کند.

۳- نوع مو

تراکم، ضخامت و طول مو نقش مهمی در تعیین هزینه کلی درمان دارند.

۴- استاندارد کلینیک

هزینه کل درمان به کیفیت کلینیک و نوع دستگاهی که از آن استفاده می کنند بستگی دارد. انواع مختلف کلینیک ­ها و بیمارستان­ ها وجود دارند که درمان لیزر را انجام می دهند و هزینه درمان آنها با هم متفاوت است. این کلینیک­ ها بر اساس خدماتی که ارائه می ­دهند و کیفیت و سابقه کاری که دارند و مهمتر از همه میزان رضایت مردم که از نتیجه درمان خود دارند بستگی دارد برخی کلینیک ­ها برای جذب مشتری پکیج ­های مختلفی را ارائه می ­دهند.

برای درمان موهای زائد همیشه پزشکی ماهر که تجربه ­های زیادی در این زمینه دارد را انتخاب کنید. پزشک خوب و با تجربه احتمال جراحت و سوختگی را کاهش می­ دهد و بهترین نتیجه را تضمین می­ کند. هرگز برای صرفه جویی در هزینه، کیفیت را نادیده نگیرید زیرا ممکن است به بدن آسیب برساند. باید توجه داشت هر چقدر که رضایت شما از نتیجه درمان بیشتر باشد سابقه و تجربه کاری پزشک مورد نظر افزایش پیدا می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان