دستگاه لیزر الیت پلاس

دستگاه لیزر الیت پلاس

خانه / تازه های سلامت / دستگاه لیزر الیت پلاس

یکی از مهم‌ترین معضلات بسیاری از افراد اعم از زن و مرد،‌ موهای زائد است امروزه دستگاه های لیزر به عنوان یکی از بهترین روش های حذف دائمی موهای زائد شناخته میشوند که در طول سالهای اخیر طرفدارن بسیاری پیدا کرده. بهتر است بدانید دستگاه‌های لیزر مختلفی برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند.

دستگاه الیت پلاس سایناشور یکی از قویترین و ایمن ترین دستگاه های لیزر حذف موهای زائد میباشد که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها توانسته اثرگذاری مطلوبی داشته باشد. متاسفانه تعداد کمی از این دستگاه در ایران موجود می‌باشد اما کلینیک آرمان الهیه از آنجایی که همیشه تلاش داشته تا بهترین هارا برای شما فراهم کند، دستگاه لیزر الیت پلاس را جهت رفع موهای زائد شما آماده کرده است.

پیشنهاد مطالعه: معجزه ای با نام لیفت با نخ

دستگاه لیزر الیت پلاس

دستگاه لیزر الیت پلاس چیست؟

الیت پلاس ساخت شرکت سایناشور آمریکا دستگاهی منحصر به فرد و با سرعت بسیار بالا است که به ‌راحتی برای رفع موهای زائد در همه افراد با رنگ و تایپهای پوستی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) است و دو لیزر اِن دی یَگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر و الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر در آن به کاربرده شده است که مناسب انواع تایپ پوستی می باشد.

در طول درمان و تابش اشعات لیزر، الیت پلاس پرتوهای قوی و کوتاهی را به ریشه مو می‌تاباند، گرمای رسیده به ریشه ی مو، اتصال فولیکول به رگ ‏های خونی ‏ای که وظیفه تغذیه و اکسیژن رسانی به سلول های مو و فولیکول را دارند، قطع کرده و باعث می‏ شود فولیکول دیگر بستر مناسبی برای تولید و رشد مو نباشد.

اشعه‌ لیزر، نوری گرم و پر انرژی است که به محض رسیدن به سطح پوست باعث ایجاد سوزش و درد می‌شود. دستگاه لیزر الیت پلاس دارای سیستم سرمایش (کولینگ) قوی است که باعث می شود حس درد و سوزش به کمترین میزان ممکن برسد.

تجربه لیزر در کلینیک آرمان الهیه

به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها درباره ی لیزر الیت پلاس مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

 کاربردهای لیزر الیت پلاس

این دستگاه مناسب حذف موهای زائد تمامی افراد اعم از زن و مرد با انواع رنگ‌ مو و انواع پوست‌ از روشن تا تیره است و برای نواحی مختلفی چون صورت، دست، پا، کمر، زیر بغل، بیکینی، قفسه سینه و شکم قابل انجام است. البته لیزر الیت پلاس سایناشور به جز حذف موهای زائد کاربردهای دیگری دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

ضایعات عروقی رگ های باریکی هستند که به دلایل مختلف مثل وراثت، عوامل محیطی، جراحات و غیره روی پوست نمایان میشوند. این رگها روی پا عموما به رنگ قرمز و بنفش هستند که با نام واریس شناخته میشوند.

الیت پلاس می‌تواند به کمک اشعه ND Yag با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر، سیاهرگ‌هایی که در پاها در سطح پوست نمایان می‌شود را کم رنگ کرده یا کاملا از بین ببرد. این اشعه با طول موج مشخص در از بین بردن سیاهرگ‌هایی که معمولا با رنگ‌های قرمز، آبی و یا بنفش نمایان می‌شود، تاثیر قابل توجهی دارد.

این درمان با دستگاه الیت پلاس کمتر از ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. نتایج این درمان را پس از مدت کوتاهی و در طی چند جلسه مشاهده می‌توان مشاهده کرد.

جوش های سرسیاه بر روی پوست نقطه های بسیار  ریز و سیاه رنگ هستند که باعث می شوند زیبایی پوستی شما از بین برود و در بیشتر موارد درمان آنها بسیار سخت است و اصولا با روش های خانگی و دارویی درمان نخواهد شد.

درمان جوش های سرسیاه با لیزر الیت پلاس یکی از موثرترین و ایمن ترین راه حل ها است که طی آن انرژی حاصل از تابش اشعه های لیزر، باعث ایجاد گرما در عمق پوست شده و جوش های سرسیاه روی نواحی مختلف مانند بینی را به صورت کامل از بین میبرد.

برای از بین بردن ضایعات پیگمانته (لکه هایی با رنگ متفاوت نسبت به رنگ اصلی پوست) با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس، پیگمانته های موجود در سطح پوست، انرژی گرمایی ساطع شده از اشعه لیزر را جذب می کنند که باعث میشود به ذره های خیلی کوچک تقسیم شوند.

این ذره های کوچک در بدن به عنوان سلول مرده به حساب می آیند و به همین دلیل، سلول های دیگر آن ها را به تدریج به سوی سطح پوست منتقل می کنند؛ در نهایت به عنوان سلول های مرده به صورت طبیعی از بدن دفع می شوند. همچنین در نتیجه ایجاد گرما توسط لیزر الیت پلاس، کلاژن سازی در این پوست فعال شده که باعث جوانسازی و روشن تر شدن تیرگی های پوست میشود.

پیشنهاد مطالعه: بالابردن نوک بینی بدون جراحی

ویژگی های لیزر الیت پلاس

ویژگی های دستگاه لیزر الیت پلاس

الکساندرایت طول موج خاصی (755 نانومتر) در محدوده طیف مادون قرمز تولید می‏ کند. از لحاظ علمی لیزر الکس جذب بالایی در ملانین (رنگدانه) دارد و قدرتمند ترین لیزر در رفع موهای زائد محسوب می شود.

استفاده از این طول موج به دلیل جذب بالا در رنگدانه های پوست بدلیل تجمع بیشتر رنگدانه برای تایپ های پوستی تیره توصیه نمی شود.

لیزر ان دی یگ با طول موج 1064 نانومتر، با از بین بردن رگ خونی که وظیفه ی خونرسانی به فولیکول مو را دارد، روش منحصر به فرد و ویژه ای برای از بین بردن موهای زائد در افراد با رنگ پوست تیره و یا نواحی تیره افراد با رنگ پوست روشن محسوب میشود. این طول موج برای همه تایپ های پوستی حتی پوست های تیره و برنزه قابل استفاده است.

دستگاه لیزر الیت پلاس، عرض پالس قابل تنظیم دارد. با تنظیم دقیق عرض پالس می توان به راحتی موهای بدن از نازک تا ضخیم را در نواحی مختلف بدن از بین برد.

دستگاه الیت پلاس مجهز به هفت هندپیس با سایزهای مختلف است که به راحتی در نواحی مختلف بدن قابل استفاده بوده و اپراتور با توجه به نیاز، برای کسب نتایج بهتر می تواند از آن ها استفاده کند.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث برتری الیت پلاس نسبت به دستگاه‌های دیگر شده، سیستم خنک کننده بسیار قوی است. دستگاه الیت پلاس مجهز به سیستم خنک کننده Cryo 6 ساخت کمپانی زیمر آلمان بوده که به طور انحصاری برای کمپانی سایناشور، سیستم کولینگ تولید می کند.

در این سیستم، سطحی از پوست که تحت درمان بوده، به طور همزمان هدف تابش لیزر و باد خنک با دمای 30- درجه سانتیگراد قرار میگیرد. استفاده از این خنک کننده میزان درد را به حداقل رسانده و جلسات درمان خوشایند خواهند بود.

مزایای لیزر موهای زائد الیت پلاس

همان‌طور که گفته شد هر طول موج مناسب یک طیف رنگ پوست است اما به دلیل استفاده همزمان از دو طول موج در دستگاه الیت پلاس، میتوان از آن برای انواع تایپ های پوستی استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که به نتیجه دلخواه خود می‌رسید.

ضخامت و رنگ موی زائد تاثیری در عملکرد این دستگاه نداشته و افرادی با موهای اضافی نازک، کرکی، ضخیم و … دارند همگی می توانند با لیزر سایناشور الیت پلاس لطافت همیشگی را به پوست خود هدیه بدهند.

به دلیل فرکانس بسیار بالا و اسپات‌های بزرگتری که دستگاه الیت پلاس دارد طول زمان هر جلسه کوتاه‌تر است. همچنین بدلیل تاثیرگذاری بیش‌تر و قوی‌تر معمولا به تعداد جلسات کمتری احتیاج دارد.

به واسطه سیستم خنک کننده قوی در طول درمان با دستگاه الیت پلاس اگر اپراتور مهارت و تجربه کافی داشته باشد هیچگونه درد، سوزش و سوختگی حس نخواهد شد.

هندپیس های الیت پلاس طی جلسات با پوست هیچ تماس مستقیمی نخواهند داشت از همین رو احتمال انتقال بیماری های مسری و ویروسی تقریبا صفر است.

این دستگاه دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) است و به واسطه برخورداری از قابلیت تنظیم عرض پالس هیچگونه عارضه جدی و ماندگاری تا به حال گزارش نشده است.

عوارض دستگاه لیزر الیت پلاس

دستگاه لیزر الیت پلاس معمولا به عنوان یکی از دستگاه های ایمن و کم خطر موجود در بازار به شمار می آید. تا کنون مورد خاصی از ایجاد عارضه جدی توسط لیزر الیت پلاس گزارش نشده است اما ممکن است در صورت حساسیت های پوستی، واکنش های آلرژیک، عدم توجه به مراقبت های قبل و بعد جلسه لیزر و یا کم تجربگی اپراتورها مشکلاتی چون قرمزی، التهاب، خارش، تورم، بی حسی، پوسته شدن و کبودی پوست و در موارد نادر عفونت پوست ایجاد شود.

البته برخی از این علائم شایع بوده که پس از گذشت چند ساعت از بین خواهند رفت. توجه داشته باشید اپراتورهای حاضر در کلینیک تخصصی آرمان الهیه دارای مدرک certificate  رسمی کمپانی سایناشور هستند و دوره های لازم را توسط کمپانی گذرانده اند.

آیا لیزر الیت پلاس درد دارد؟

همانطور که اشاره کردیم به دلیل استفاده از سیستم خنک کننده در دستگاه الیت پلاس کمترین میزان درد و سوزش حس خواهد شد البته نمیتوان گفت لیزر مو الیت پلاس کاملا بدون درد می باشد، اما سطح درد و ناراحتی در این روش به نوع پوست و منطقه تحت لیزر بستگی دارد.

معمولا بدلیل نازک بودن پوست برخی قسمت های بدن مانند پشت لب، صورت، پشت ساق پا و … که پوست نازک تری دارند به تناسب درد بیشتری دارد که جهت کاهش این درد می توان از پماد بی حسی موضعی استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: عوارض تزریق بوتاکس

کاربردهای لیزر الیت پلاس

لیزر الیت پلاس برای چه افرادی مناسب است؟

همه ی زنان و مردانی که قصد از بین بردن موهای زائد بدن خود را دارند می توانند کاندید مناسبی برای حذف موهای زائد با لیزر الیت پلاس باشند. این لیزر هیچگونی محدودیت سنی ندارد و مناسب انواع تایپهای پوستی و مو است.

البته بهتر است قبل از انجام لیزر اگر داروی خاصی مصرف میکنید و یا به بیماری مبتلا هستید و یا هرگونه شرایط خاصی که دارید را با اپراتور و پزشک خود در میان بگذارید.   تعداد جلسات لیزر موهای زائد الیت پلاس یکی از مزایای الیت پلاس در مقایسه با سایر دستگاه ها این است که تاثیر آن پس از اولین جلسه به وضوح مشخص است.

این دستگاه به فرکانس بسیار بالا مجهز شده و همین ویژگی سبب شده که تعداد جلسات لازم برای لیزر با الیت پلاس معمولا 6 تا 8 توصیه شود. البته باید بدانید تعداد جلسات حذف موهای زائد در به نوع مو، تراکم، روش اصلاح ناحیه‌ی تحت درمان، حساسیت پوست و واکنش بدن شما به درمان بستگی دارد.

همه نواحی بدن پاسخ و واکنش یکسانی به لیزر رفع موهای زائد الیت پلاس ندارند. البته لازم به ذکر است افرادی که دارای موهای زائد تیره رنگ هستند سریع تر و بهتر به نتیجه می رسند.

یکی از بهترین مزایای دستگاه لیزر الیت پلاس این است که این دستگاه دارای اسپات های بزرگی است. به همین دلیل طول مدت زمان لازم برای لیزر برای هر جلسه نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. فاصله ایده آل بین جلسات کارشناس لیزر الیت پلاس مشخص می شود. معمولاً بعد از 6 تا 8 جلسه لیزر هر 6 ماه یک بار باید آن را تکرار (شارژ) کنید.

 هزینه دستگاه  لیزر زائد الیت پلاس

قیمت هر جلسه لیزر الیت پلاس نواحی مورد نظر بستگی دارد البته بهتر است قبل شروع جلسات خود با کارشناس بخش لیزر مشورت کنید تا با بررسی نوع پوست و رنگ و ضخامت مو هزینه اصلی را مشخص کند.  

نکات قبل از لیزر موهای زائد الیت پلاس

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد الیت پلاس

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان