دستگاه لیزر مدلایت

دستگاه لیزر مدلایت

خانه / تازه های سلامت / دستگاه لیزر مدلایت

امروزه دستگاه لیزر مدلایت جهت رفع طیف وسیعی از بیماری های پوستی و ضایعات پوستی با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است. از کاربردهای آن می توان به رفع ضایعات پیگمانته اشاره کرد.

ضایعات پیگمانه در حقیقت لک ‏هایی هستند که رنگ آن‏ ها با رنگ پایه‏ ی پوست متفاوت است. این ضایعات رنگ‏ های مختلفی داشته و ممکن است اپیدرمال (سطحی) یا درمال (عمیق) باشند و می توانند در انواع خال، کک و مک و یا لک ظاهر شوند که در نتیجه آن، پوست تیره تر می شود.

در این ضایعات، سلول‌های سازنده ملانین که همان رنگدانه پوست هستند، آسیب دیده و یا تخریب می‌شوند. بارداری، تغییرات هورمونی، برخی بیماری ها و قرار گرفتن در معرض آفتاب، می تواند عامل ایجاد این ضایعات باشد.

پیشنهاد مطالعه:از بین بردن قوز بینی بدون جراحی

دستگاه لیزر مدلایت

کاربردهای درمانی دستگاه لیزر مدلایت

پیشنهاد مطالعه: قیمت تزریق ژل، قیمت تزریق بوتاکس

نحوه ی عملکرد دستگاه لیزر مدلایت

آنچه دستگاه لیزر مدلایت را متمایز می کند بهره گیری از تکنولوژی منحصر به فرد فوتوآکوستیک است. در این تکنولوژی انرژی با سطح بسیار بالا و به صورت متمرکز وارد بافت هدف (رنگ تاتو، پیگمانته ها) شده و طی یک فرآیند لرزشی رنگدانه ها را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کند.

این ذرات در لایه های پوست به عنوان سلول های مرده محسوب می شوند و توسط دیگر سلول به سمت سطح پوست هدایت شده و در فرآیند طبیعی دفع سلول های مرده ی پوستی، از بین می روند تا به راحتی از طریق بدن دفع شوند.

در دستگاه های دیگر به دلیل فقدان این تکنولوژی، بافت هدف به درستی تخریب نشده و در نتیجه یا در محل خود باقی می مانند و یا به صورت کامل از بدن خارج نمی شوند. به واسطه این لرزش، کلاژن ها تحریک شده و شاهد جوانسازی نیز در سطح پوست خواهیم بود.

پیشنهاد مطالعه:چگونه بیست سال جوان شویم؟

از بین رفتن لک با دستگاه مدلایت

تجربه مدلایت در کلینیک آرمان الهیه

اگر این روش نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

فرم ثبت درخواست مشاوره

عوارض دستگاه لیزر مدلایت

امروزه لیزرهای متفاوتی جهت رفع لک و پاک کردن تاتو با عنوان کیوسوئیچ معرفی میشوند اما باید بدانید که همه ی دستگاه ها ایمن نیستند و حتما باید به برند و کشور سازنده آن دقت کنید. دستگاه لیزر مدلایت دارای تائیدیه FDA  است و بی عارضه بودن آن ثابت شده است اما باید بدانید که مهارت و تجربه پزشک در بکارگیری از این دستگاه بسیار اهمیت دارد؛ اما در کل با توجه به نوع پوست و شرایط بدن ممکن است مقداری التهاب و قرمزی ایجاد شود که در زمان کوتاه از بین خواهد رفت.

چه کسانی نباید به سراغ دستگاه لیزر مدلایت بروند؟

  تجربه نشان داده است که افرادی که به بیماری لوپوس مبتلا هستند نباید در معرض اشعه لیزر قرار بگیرند. زیرا برای بیماری آنها بسیار خطرناک است و ممکن است به سلامتی آنها آسیب برساند، لذا حتما از این کار خودداری کنند. بنابراین باید هر فردی که بیماری خاصی دارد حتما قبل از انجام لیزر پزشک خود را مطلع کن تا مشکلی برای او پیش نیاید.  

تعداد جلسات لازم برای پاک کردن تاتو و از بین بردن لک با دستگاه لیزر مدلایت

  هر نوع تاتو و ضایعات پیگمانته ، ويژگي‌هاي خاص خود را دارند و بنابراين به ‌سادگي نمي‌توان گفت که شما براي از بین بردن آن دقيقاً به چند جلسه ليزر درماني نياز داريد. ما با تجربه‌ي چندين ساله‌اي که در این زمينه داريم، در اغلب موارد مي‌توانيم پيش‌بيني کنيم که چند جلسه ليزر لازم است. اما تعداد دقيق اين جلسات به عمق و نوع لک، سن تاتو، نوع رنگ‌هاي موجود در آن و عمق و غلظت رنگ بستگي دارد.  

پیشنهاد مطالعه:آیا لاغری با دستگاه واقعیت دارد؟

از بین بردن جای خالکوبی با دستگاه لیزر مدلایت

هزینه دستگاه لیزر مدلایت چقدر است؟

دستگاه لیزر مدلایت آمریکایی که به عنوان یکی از بهترین دستگاه های رفع لک و پاک کردن تاتو شناخته میشود به تعداد محدودی در ایران وجود دارد. اما کلینیک آرمان الهیه با هدف دستیابی به نتیجه دلخواه در زمان کوتاه و بدون ایجاد عارضه خطرناک، این دستگاه را برای شما فراهم آورده است.   هزینه دستگاه لیزر مدلایت به عوامل زیر بستگی دارد که در جلسه ی مشاوره توسط پزشک به طور دقیق تعیین می شود:  

برای انجام انواع لیزر جوانسازی و زیبایی بهتر است یک پزشک مجرب انتخاب کنید زیرا یک پزشک خوب و با تجربه احتمال جراحت و سوختگی را کاهش میدهد و بهترین نتیجه را تضمین می کند. هرگز برای صرفه جویی در هزینه، کیفیت را نادیده نگیرید زیرا ممکن است به بدن آسیب برساند.

همانطور که گفتیم لیزر مدلایت در رفع و درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی کاربرد دارد که با توجه به نوع، عمق، قدمت، رنگ و … هزینه متغیر خواهد بود.

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی در تعداد جلسات لیزر اثرگذار هستند که هر جلسه با توجه به مواردی که در بالا اشاره کردیم، تغییر خواهد کرد.

هزینه ی دستگاه لیزر آیکون به وسعت و اندازه ی ناحیه مورد نظر نیز بستگی دارد.  

مراقبت های بعد از دستگاه لیزر مدلایت 

مشخصات دستگاه لیزر مدلایت

دستگاه مدلایت ساخت کمپانی سایناشور امریکا و دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی امریکا (FDA)، با سابقه ای بیست ساله در درمان بسیاری از بیماری های پوستی، به عنوان استاندارد طلائی تکنولوژی کیوسوئیچ در سرتاسر دنیا شناخته می شود و اولین و تنها لیزر کیوسوئیچ فوتوآکوستیک دنیا است.

لیزر کیوسوئیچ (Q-Switched) یکی از زیرمجموعه های لیزر شورت پالس به شمار می آید، در این نوع لیزر مدت زمان تابش لیزر به پوست از واحد میلی ثانیه به نانو ثانیه کاهش یافته، در نتیجه انرژی مورد نظر در بافت به صورت انفجاری و تخریبی عمل خواهد کرد.

لیزر به کار رفته در دستگاه مدلایت ان دی یگ با طول موج 1064 نانومتر است، از لحاظ علمی نصف این مقدار لیزر جذب بالایی در ملانین (رنگدانه) سطح پوست دارد و قدرتمندترین نوع لیزر در رفع ضایعات پیگمانته محسوب می شود.

بنابراین با به کارگیری فیلتر با نام KTP طول موج 1064 را به 532 نانومتر کاهش داده و نتیجه بسیار کارآمدتر خواهد شد. از طرفی کاهش مدت زمان تابش این لیزر در حد نانو ثانیه، قدرت تخریب را در بافت هدف بالا برده و آسیبی به بافت های دیگر وارد نمی کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.7]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان