دستگاه کلاژن ساز

دستگاه کلاژن ساز

خانه / تازه های سلامت / دستگاه کلاژن ساز

دستگاه کلاژن ساز، برای افزایش میزان کلاژن بافت درم با هدف جوان سازی، رفع چین و چروک، پر کردن ترک های پوستی، شادابی، شفافیت، طراوت و تازگی پوست شما هست.

دستگاه کلاژن، ابزار مورد استفاده در فرآیندهای لیفتینگ و جوان سازی پوست، با تحریک روند کلاژن سازی در پوست، افتادگی و شل شدگی های پوست رو از بین برده و در اصطلاح، باعث کشیدگی و سفت شدن پوست میشه. تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

از دستگاه کلاژن ساز بیشتر برای پوست کدوم قسمت از بدن استفاده میشه؟

جالب هست بدونید که از دستگاه کلاژن و کلاژن سازی بیشتر برای پوست صورت استفاده میشه؛ چون کلاژن سازی صورت با رفع افتادگی ها، چین و چروک و ایجاد ساختار کلاژنی تازه، موجب میشه چهره ای شاداب، صورتی جوان و پوستی سالم و با نشاط داشته باشین این روش از جمله روش های جوانسازی پوست با دستگاه نیز میباشد.

در نظر داشته باشین که کلاژن سازی پوست و استفاده از دستگاه کلاژن، علاوه بر یک عمل زیبایی، در واقع یک فرآیند ترمیمی هم هست و تا حدود زیادی با سلامتی ارتباط داره.

پیشنهاد مطالعه:زاویه سازی فک

دستگاه کلاژن ساز کاربرد زیبایی و سلامتی دارد

آیا میدانید که دستگاه کلاژن کاربرد زیبایی و بهداشتی دارد؟

همانطور که میدونید، پوست بدن شما، علاوه بر آنکه نمای ظاهری کالبد فیزیکی ما رو تشکیل میده، اولین و مهم ترین سد دفاعی بدن در برابر نفوذ عوامل خارجی و هجوم میکروارگانیسم های مختلف است. به همین دلیل ساختار سلامت پوست برای عملکردهای طبیعی فیزیولوژیک اون از اهمیت بالایی برخوردار هست که میتونه ضامن سلامتی شما باشه.

حالا بماند که چه فرآیندهای مهم فیزیولوژیک در بخش پوست و درم بدن در حال انجامه. به یاد داشته باشین که پوست سالم، شاداب و جوان، نه تنها سلامتی و زیبایی شما رو تضمین میکنه، بلکه به موجب ایجاد احساس شادابی و طراوت، حس جوانی و تازگی، باعث آرامش و حال خوش شما هم میشه.

پس مراقبت های پوستی بعد از استفاده از دستگاه کلاژن، اموری هستن که با زیبایی و سلامتی شما در ارتباط بوده زیر مجموعه تکنیک های بهداشتی قرار میگیرند. وقتی که پوست شما کلاژن سازی میکنه، نه تنها سالم و جوانه، بلکه میتونه فرآیندهای ترمیمی رو به خوبی و کامل انجام بده. پس کلاژن کافی در پوست شما، موجب تسریع عملکردهای ترمیمی بافت درم هم میشه.

پیشنهاد مطالعه:بازار زیبائی و زیبایی بازاری

روند بازسازی پوست صورت

روند کلاژن سازی در پوست شما یکسان نیست!

جالب هست که بدانید، کلاژن سازی در پوست شما، به دنبال آسیب و جراحت پوستی که موجب خونریزی بشه، افزایش پیدا میکنه؛ چون در طی فرآیندهای ترمیمی و افزایش التهاب و خون رسانی به بافت درم مصدوم، میزان مواد مغذی و التیامی، به این ناحیه بیشتر شده و نتیجه مجموع این فرآیند ها افزایش کلاژن پوست آسیب دیده جهت ترمیم خواهد بود.

به همین خاطر پوست ترمیم شده در بخش های آسیب دیده بدن، رنگ و بافت متفاوتی با بخش های مجاورش داره. آیا میدانستید که پوست بدن شما مدام دچار تجدید شدن است؟ بله، شما هم دچار پوست اندازی به شیوه ای آرام و نامحسوس هستید!

حمام و شست و شو، استفاده از وسیله های پاک سازی، باعث میشه که سلول ها و بافت مرده پوست شما جدا شود و فرآیند های جوان سازی و کلاژن سازی و احیای پوست شما به طور روزمره انجام میشه.

به یاد داشته باشین که به خاطر عوامل مختلفی به ویژه افزایش سن و کهولت، درصد کلاژن سازی پوست و میزان کلاژن تازه در بافت درم شما، کم و خراب میشه و اینجوری هست که خشکی، شکنندگی، آسیب پذیری، انواع التهاب های پوستی، ترک و چروک های آزار دهنده رو در پوست خود میبینید.

دستگاه کلاژن، به مجموعه دستگاه های مورد استفاده برای تحریک کلاژن سازی پوست، اطلاق میشه.

دستگاه کلاژن، یعنی همه دستگاه هایی که برای کلاژن سازی، لیفتینگ و جوان سازی پوست، به کار میروند و در کنار استفاده از کرم ها، سرم های تغذیه کننده پوست، داروهای مکمل حاوی کلاژن، مرطوب کننده های آب رسان بافت پوست و …. عمل کلاژن سازی پوست رو سریع تر میکنند و باعث جوانسازی سریع نیز میشود.

دستگاه کلاژن که برای کلاژن سازی صورت استفاده میشه، ممکن هست یکی از این دستگاه ها باشه: کیوسوییچ، یولیزر، میکرونیدلینگ، پلاسماجت، مزونیدلینگ و …

البته یادتان باشه که میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ، در اصل روش های کلاژن سازی محسوب میگردند که با به کار بردن ابزار مخصوص، انجام میشوند.

کلاژن سازی صورت

بالاتر هم گفته شد که کلاژن سازی صورت با روش های مختلف و انواع دستگاه کلاژن انجام میشه. چون که پوست صورت که خیلی هم لطیف است، به خاطر گرد و خاک، غبار و آلودگی هوا، نور خورشید، انواع تابش ها، حرکات مختلف چشم و دهان، و … بیشتر آسیب میبیند و چین و چرک، خشکی و ترک و … خیلی زود در چهره شما پدیدار میشه که جزو کلاژن سازی پوست نیز به شمار میرود.

پس کلاژن سازی صورت، برای ترمیم و جوان سازی پوست صورت شما است، تا با تولید کلاژن های تازه ساختار سلامت و نرم خود رو به دست آورده و به چهره شما زیبایی و لطافت بخشد.

برای کلاژن سازی صورت میتونید به مراکز و کلینیک های تخصصی زیبایی و بهداشتی بروید، و یا در کلینیک های مراقبت از پوست، با متخصص پوست و مشاور زیبایی صحبت کنید تا با بررسی وضعیت پوست و جسم خود، بهترین روش و مناسب ترین دستگاه کلاژن رو برای جوان سازی و ترمیم پوست تان انتخاب کنید.

جوان سازی و کلاژن سازی صورت، معمولا در چند جلسه انجام میشه که تعداد این جلسه ها به وضعیت پوست شما و تشخیص متخصص بستگی داره و معمولا چیزی حدود 4 تا 6 جلسه خواهد بود.

کلاژن سازی پوست صورت

دستگاه کلاژن نور قرمز ال. ای. دی

یکی از روش هایی که بدون ایجاد زخم و خونریزی برای کلاژن سازی پوست استفاده میشه، دستگاه کلاژن نور قرمز ال. ای. دی هست.

این روش رو، نور درمانی میگن و در اون با تابش نور قرمز چراغ ال. ای. دی با استفاده از رادیوفرکانسی، بر سطح پوست، فرآیند ترمیم و جوان سازی پوست شما انجام میشه. نور قرمز، میتونه در لایه های درونی درم وارد شود و کلاژن سازی پوست شما رو تحریک کند.

میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ، برای جوان سازی پوست از سوزن و ایجاد زخم در پوست شما استفاده میکنن که در این دو روش حتما باید پوست شما، اندکی خون ریزی سطحی داشته باشه. در این روش ها همین طور که پوست رو با سوزن های ریز، زخم میکنند، سرم های مغذی و مکمل های کلاژن رو هم به داخل پوست وارد میکنند، تا کلاژن سازی رو تحریک کند.

مشخصات دستگاه کلاژن ساز

کلا اساس دستگاه کلاژن ساز، تابش اشعه لیزر بر پوست است. اولین گزینه ای که برای کلاژن سازی انتخاب میشه، استفاده از دستگاه کلاژن ساز یولیزر است. یولیزر با تابش اشعه کنترل شده لیزر و ایجاد حرارت باعث جراحت اندک در لایه های درونی پوست میشه و این طوری، کلاژن های مصدوم رو از بین میبرد و کلاژن سازی رو این نواحی تحریک میکنه.

در این روش علاوه بر اینکه کلاژن پوست شما بیشتر میشه، میزان الاستین و ملانین که باعث انعطاف پذیری و تامین رنگ دانه های پوست هستن، هم زیاد میشوند. بعد از انجام این روش، باید برای چند روز دوره نقاهت برای استراحت و ترمیم پوست تان، داشته باشین.

دستگاه کلاژن ساز لیزر کیوسوییچ

لیزر کیوسوییچ دستگاه کلاژن ساز دیگری هست که باز هم با تابش اشعه های لیزر با طول موج کوتاه اما قوی، در زیر پوست شما زخم هایی ایجاد میکنه و اینجوری کلاژن سازی رو تحریک میکند. در این روش، سطح پوست شما زخم نمیشه و تابش این دستگاه به صورت ستونی تنظیم میشه تا صدمه ای به پوست نرساند و در کل یک روش بی خطر برای جوان سازی و ترمیم کلاژن های پوست شما است.

دستگاه کلاژن ساز یا دستگاه های افزایش کلاژن سازی، اثرات تحریکی دارند و باید همزمان با استفاده از اون ها، مراقبت های جانبی و استفاده از مواد و لوسیون های مغذی پوست رو در برنامه روزانه خود قرار دهید و نکات ایمنی لازم بعد از هر جلسه را، رعایت کنید.

کلاژن سازی پوست به چه صورت است؟

خب همانطور که از ظواهر این مطالب پیداست، کلاژن سازی پوست، با زخم و خونریزی مویرگ های بافت درم، در لایه های عمقی یا سطحی، تحریک شده و با زیاد شدن میزان کلاژن های تازه و از بین رفتن کلاژن های قدیمی و از کار افتاده، بافت ارتجاعی و مقاوم پوست، از نو ساخته میشه.

چند وقت یکبار کلاژن سازی پوست لازم است

پوست و بافت های درم، کلا از اسکلت کلاژنی ساخته شدن. پوست شما علاوه بر کلاژن، الاستین و ملانین هم، داره که الاستین ها هم ساختار محکم و سالم و جوان پوست رو ایجاد میکنند و هم انعطاف پذیری و الاستیکی بودن پوست رو تا اینگونه پوست شما در برابر عوامل کششی و فشار های مختلف، مقاوم شود.

ملانین هم رنگدانه های پوست رو به وجود میاره که بافت پوست رو در برابر عوامل خارجی مانند تابش های نوری از جمله نور آفتاب، آلودگی و …. مقاوم تر میسازد. حتما میدونید که پوست های تیره رنگ، کمتر صدمه میبینن.

چند وقت یک بار میشه کلاژن سازی کرد؟

اینکه چند جلسه برای کلاژن سازی نیاز دارید و فاصله هر جلسه با جلسه بعدی چقدر باشه، بسته به شیوه و دستگاه کلاژن که مشاور و متخصص زیبایی و مراقبت های پوستی برای پوست شما توصیه میکنه، است.

اگه برای کلاژن سازی و جوان سازی، از روش های شیمیایی استفاده کنید، معمولا باید هر 6 الی 8 هفته یکبار، اون رو انجام دهید. اگه از روش میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ استفاده میکنید، معمولا فاصله جلسه ها، یک هفته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان