راههای ترمیم تقویت پوست

راههای ترمیم تقویت پوست

خانه / تازه های سلامت / راههای ترمیم تقویت پوست


راههای ترمیم تقویت پوست امروزه جزء پرکاربرد ترین روش های زیبایی به شمار میرن علتش هم اینه که زیبایی پوست در بین افراد جامعه مخصوصا خانم ها خیلی اهمیت داره. دلیلش هم مشخصه، چون زیبایی ظاهر مخصوصا پوست صورت تاثیر خیلی زیادی رو اعتماد به نفس و ارتباط مون با دیگران داره.

راههای ترمیم تقویت پوست

راههای ترمیم تقویت پوست


اگر یک سرچ کوتاهی تو اینترنت در مورد راههای ترمیم تقویت پوست داشته باشین، حتما کلی مطالب و راههای مختلف رو میبینین که برای ترمیم و یا تقویت پوست ارائه شده. اگر بخوایم یه طبق بندی داشته باشیم، این راهکارها رو به دو بخش میتونیم تقسیم کنیم که شامل:


استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی
استفاده از خدمات کلینیک های زیبایی

شاید یکی از ساده ترین راه های شادابی و طراوت پوست استفاده از ماسک آلوورا برای روشن شدن پوست میباشد.


استفاده از هر کدومه این راههای ترمیم تقویت پوست خوبی ها و بدی های خودش رو داره که البته نکته ی مهم تر میتونه این باشه که اگر شما بخواین خدمات زیبایی خوبی از هر کدوم از این روش ها بدست بیارین باید هزینه ی بیشتری برای کیفیت بهتر پرداخت کنین ما در اینجا این دو روش رو با جزئیات بیشتری بررسی میکنیم.


استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی در راههای ترمیم تقویت پوست

مخصوصا در سال های اخیر پیشرفت های خیلی زیادی در زمینه تولید و افزایش کیفیت مواد آرایشی و بهداشتی صورت گرفته. علتش هم اینه که شرکت های تولیدی مختلفی وارد بازار شدن و رقابت برای جذب مشتری هم خیلی بالا رفته.

در این میان اینها، مواد آرایشی بهداشتی پوست اهمیت ویژه تری هم دارن چون بیشتر مورد استفاده قرار میگیرن. مواد آرایشی و بهداشتی به دو دسته تقسیم بندی میشن که شامل:


مواد آرایشی پوست
مواد ترمیمی و تقویتی پوست

رسیدگی به پوست
مواد آرایشی پوست

کرم برای زیبایی پوست


این مواد که برای آرایش و یا به اصطلاح میکاپ به کار میره و بیشتر شرکت های تولید کننده این مواد آرایش تو تبلیغاتشون ادعا میکنن که موارد آرایشی ما جنبه ی ترمیمی هم داره و به صورت موثری جزء راههای ترمیم تقویت پوست می تونه باشه.

ولی اگه دید واقع بینانه اگه داشته باشیم، قاعدتا نباید این موضوع رو زیاد باور کنیم، علتش هم اینه این مواد آرایشی به طور کلی از مواد شیمیایی ساخته میشن که خاصیت پوشانندگی و تغییر رنگ پوست رو داشته باشن و این موضوع اصلا با اصول راههای ترمیم تقویت پوست جور در نمیاد.

متخصصین میگن شما توقع زیادی که باید از مواد آرایشی داشته باشین اینه که آسیب رسان نباشن همین.

مواد ترمیمی و راههای ترمیم تقویت پوست:

مواد ترمیمی و راههای ترمیم تقویت پوست:


مواد ترمیمی و تقویتی پوست اخیر خیلی گسترش پیدا کرده اند.اثرگذاری این مواد روی پوست از یک فردی به فرد دیگه متفاوته. علت اصلیش هم اینه که فرمولاسیون این مواد جوری طراحی نمیشه که به صورت اختصاصی نواقص پوست شما رو برطرف کنه.

در بهترین حالت نواقص رایج پوستی مثل خشکی و یا مرطوب نبودن پوست رو تا حدودی درمان میکنه.

شرکت های تولیدی این مواد ادعا میکنن موادشون همه بیس طبیعی و گیاهی داره و به همین خاطر این مواد در کنار اثر درمانیشون بدون عوارض هم هستن.

نمیشه گفت که همه حرفشون اشتباهه ولی در تهیه این مواد باید به قیمتشون هم نگاه کنین و توقع یک اثر گذاری فوق العاده ی بدون عوارض رو از یک محصول ارزون نداشته باشین.البته میتوانید از درمان خانگی زیبایی صورت هم استفاده کنید.


استفاده از خدمات کلینیک های زیبایی


اخیرا کلینیک های زیبایی که کارهای زیبایی انجام میدن خیلی زیاد شده. علت اصلیش هم افزایش تقاضای مردمه. حالا در جواب اینکه چرا این افزایش تقاضا اتفاق افتاده باید بگم: یکی از اصلی ترین دلایلش تاثیرگذاری و ماندگاری خدماتیه که این کلینیک ها انجام میدن.

البته ناگفته نماند که این تاثیر گذاری و ماندگاری روش های زیبایی این کلینیک ها یک روی سکه س و در برخی موارد که این خدمات زیر نظر متخصص و یا پزشک صورت نگرفته، افراد دچار عوارض جبران ناپذیری شدن که تا آخر عمر باهاشون بوده.

توصیه متخصصین در مورد این خدمات اینه که اگر قصد انجام اون ها رو دارین بهترین کار برای کاهش عوارض اون ها مراجعه به مراکز کلینیکی معتبره که موادی که براتون استفاده میکنن مورد تایید باشه و بعدها اثرات آسیب رسانی اون ها رو نبینین.

بهترین چیز برای پوست صورت

بهترین چیز برای پوست صورت


افرادی که دچار عارضه های پوستی هستن و معمولا به دنبال راههای ترمیم تقویت پوست هستن سوالی که دارن اینه که که بهترین چیزی که میتوانم برای پوستم استفاده کنم چی میتونه باشه؟ در پاسخ باید بگویم اینکه بهترین راه حل برای هر کسی چیه؟ این رو پزشک متخصص باید تعیین بکنه.

ممکن شما با توجه به مشکلی که دارین استفاده از یک کرم و یا لوسیون براتون چاره ساز باشه و یا ممکنه فقط از طریق جراحی و یا تزریق مشکلتون حل بشه.

اما به طور کلی اگر پوستتون مشکل خاصی نداره و ظاهر مناسبی دارین، به عقیده ی متخصصین بهترین کار استفاده از روش های مراقبتی از پوسته.

روش های مراقبتی متفاوتی برای پوست وجود داره ولی ممکنه تاثیرگذار ترین و ساده ترینش این باشه که پوستتون رو همیشه تمیز نگه دارین تا سلول های اون در صورت بروز عارضه خودشون بتونن رفعش کنن.


ماسک تقویت پوست چرب


پوست های چرب به علت دارا بودن لایه چربی بیشتر، معمولا نسبت به پوست های معمولی بیشتر در معرض جوش و آکنه هستن. به همین دلیل کاهش لایه چربی میتونه تاثیر فراوانی در سلامت پوست داشته باشد.

یکی از اثر گذار ترین معایب افزایش چربی پوست، رشد باکتری ها در لایه های پوششی پوسته که سبب بروز لکه ها و آکنه ای پوستی میشه. به همین دلیل تمیز و عاری از آلودگی نگه داشتن این پوست ها اهمیت ویژه ای داره.

یکی از راه حل های موثر در این زمینه استفاده از ماسک های پوستیه. ماسک ها علاوه بر متعادل کردن چربی پوست به دلیل دارا بودن ویتامین های مختلف سبب افزایش مقاومت پوست در برابر آسیب های ناشی از آلودگی هوا و تغذیه نامناسب میشون.

راههای زیبا شدن پوست صورت

راههای زیبا شدن پوست صورت


اخیرا به دلیل پیشرفت های زیادی که در زمینه ی علم پزشکی و زیبایی صورت گرفته راههای ترمیم تقویت پوست زیادی ارائه شده. انتخاب نوع روش ها بسته به عارضه های پوستی و همچنین میزان هزینه ای که میخواین صرف زیبایی پوستتون بکنین، متفاوت میشه.

ولی همونطور که قبلا هم به اون اشاره کردیم، در اولین قدم بهتره به یک مشاور پوست مراجعه کنین تا بهتر بتونین روش مناسب خودتون رو انتخاب کنین. در اینجا چند تا از روش های زیبایی پوست رو معرفی میکنیم.


استفاده از مواد تقویت کننده ی پوست: این مواد شامل کرم های مرطوب کننده، کرم های ویتامینه و لوسیون های مختلف پوسته که استفاده روزانه اون ها مخصوصا برای افرادی که میکاپ روزانه دارن توصیه میشه.

استفاده از مواد پاک کننده صورت: این مواد نیز شامل لوسیون های مختلف شستشویه که استفاده روزانه اون ها برای پاک کردن مواد آرایشی بسیار با اهمیته. علتش همینه که اگه مواد آرایشی روی پوست صورت بمونه و روزانه شما اون ها رو پاک نکنید، فرایند پیری پوست رو چند برابر میکنه.


استفاده از روش های درمانی زیبایی: این روش ها فقط در مراکز کلینیکی انجام میشه و انتخاب نوع و طریقه انجام دادن اونها حتما باید زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیره. در این روش چون مواد تقویتی و یا درمانی به صورت مستقیم وارد پوست میشه، بنابراین اثرگذاری این روش خیلی زودتر از روش های دیگه اثر خودشو نشون میده.


کرم تقویت کننده پوست صورت


اخیرا با ورود شرکت های مختلف به فضای تولید مواد آرایشی بهداشتی، تنوع کرم های پوستی هم بیشتر شده. از کرم های مرطوب کننده بگیر تا کرم های ویتامینه و آبرسان، توسط شرکت های مختلف روزانه ارائه میشن. با وجود این کرم های مختلف راههای ترمیم تقویت پوست نسبت به گذشته خیلی راحت تر شده.


برای تقویت پوست چی بخوریم

برای تقویت پوست چی بخوریم


قطعا تغذیه تاثیر بسیار زیادی در افزایش سلامت پوست داره. اما توجه به این نکته ضروریه که خوردن مواد غذایی در برخی موارد نمیتونه کمبود های شدید مواد مغذی مثل آهن یا مس و همچنین ویتامین ها رو جبران کنه.

اگر احساس میکنین با وجود مصرف مواد غذایی سالم هنوز هم پوست شاداب و سلامتی ندارین بهتر به یک متخصص پوست مراجعه کنین و علل اساسی اون رو بررسی کنین. اگر کمبود ویتامین دارین، حتما استفاده از مکمل ها رو جدی بگیرین.

اگر خواهان داشتن پوستی سالم وشاداب هستین مصرف کربوهیدرات روزانه تون رو خیلی کاهش بدین و به جاش مواد گیاهی استفاده کنین.

تقویت پوست صورت چرب


صورت های چرب برخلاف پوست های معمولی و خشک بیشتر در معرض پیری زودرس و چین و چروک های پوستیه. علت اصلیش هم وجود لایه چربی اضافی روی پوسته که باعث میشه سلول های پوستی نتونن تنفس کنن.

و همین موضوع به سرعت باعث مرگ سلولی اونها میشه. مرگ سلولی در پوست صورت باعث بروز جوش های چرکی و آکنه میشه. به همین خاطر تقویت پوست های چرب از اهمیت زیادی برخورداره. خوشبختانه امروزه به دلیل پیشرفت های خوبی که در زمینه تولید کرم ها و لوسیون ها وجود داره.

مواد بهداشتی و تقویتی مختلفی برای پوست های چرب طراحی شده که با استفاده از اون ها تا حد زیادی میتونیم مشکلات ناشی از وجود لایه ی چربی رو در پوست های چرب کاهش بدیم.


راههای تقویت پوست ومو

امروزه راه های متعددی برای تقویت پوست و مو وجود داره که در زیر به بررسی اون ها میپردازیم:


داشتن رژیم غذایی صحیح: داشتن رژیم غذایی درست باعث افزایش سلامتی و شادابی پوست و مو میشه. اگر رژیم غذایی درستی نداشته باشین و پیوسته از مواد پروتئینی و فست فودها استفاده کنین در طولانی مدت دچار عوارضی پون ریزش مو و آسیب های پوستی میشین.

چون این رژیم های غذایی علاوه بر نداشتن ویتامین های مورد نیاز برای تقویت پوست و مو، باعث افزایش علائم پیری هم میشن.


چکاپ سالانه سطح میکرومینرالها و ویتامین ها : همانطور که در قبل هم اشاره شد. سطح میکرومینرالها و ویتامین ها تاثیر فراوانی بر رشد و سلامتی پوست و مو داره.

دلیل اصلیش هم اینه که اگه بدن از لحاظ میکرومینرال ها و ویتامین ها دچار کمبود باشه خونرسانی درستی به سلول های پوست و مو صورت نگرفته و رشد و سلامتی اون ها با خطرات جدی روبرو میشه.


استفاده از مواد تقویت کننده : مواد تقویت کننده ی پوست و مو تاثیر زیادی در جلوگیری از آسیب های ناشی از آلودگی هوا و تغذیه نامناسب داره.


تقویت پوست دست

تقویت پوست دست


پوست دست نسبت به سایر نواحی بدن بیشتر در معرض عوامل آسیب زننده قرار داره، چرا که بیشترین فعالیت های روزانه ما با دست انجام میشه و در نتیجه آسیب های ناشی از قرار گرفتن در شرایط مختلف بیشتر پوست دست رو تحت تاثیر قرار میده.

برای همین استفاده روزانه از کرم های مرطوب کننده و تقویتی برای تقویت پوست دست بسیار توصیه میشه.


خلاصه نکات مقاله

راههای ترمیم تقویت پوست امروزه با تولید متنوع مواد آرایشی و بهداشتی آسونتر شده. وجود روش های متنوع تقویت پوست باعث شده تا درمان آسیب ها و عوارض پوستی به صورت موثرتری نسبت به گذشته صورت بگیره.

با این حال اگر دچار عوارض پوستی هستین بهترین کار مراجعه به پزشک متخصصه تا در ابتدا علل بروز آسیب ها مشخص بشه و بعد اقدام به استفاده از این روش ها کنین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان