راهکارهای افزایش زیبایی پوست با طب سنتی

راهکارهای افزایش زیبایی پوست با طب سنتی

خانه / تازه های سلامت / راهکارهای افزایش زیبایی پوست با طب سنتی

پوست در زیبایی و اعتماد به نفس ما نقش اساسی دارد. برای داشتن پوست زیبا و جذاب باید عوامل پیرشدن پوست را بشناسیم و درست به جا با آن ها مقابله کنیم تا همواره پوستی جوان و با نشاط داشته باشیم. در این مقاله راهکارهای موثر برای افزایش زیبایی پوست با طب سنتی ارائه می دهیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نشانه های پیری پوست چیست؟

افتادگی پوست:

پوستی که دچار پیری می شود به تدریج دچار شلی و افتادگی می شود. با کاهش پروتئین و الاستین پوستی خاصیت ارتجاعی پوست کم می شود و افتادگی پوست ایجاد می شود. عواملی چون استعال دخانیات، تغذیه ی نامناسب، خواب ناکافی، خوردن مشروبات الکی می تواند باعث افتادگی پوست شود.

پیشنهاد مطالعه: سریعترین روش رفع افتادگی پوست

زیبایی پوست

چین و چروک 

اگر افتادگی پوست به موقعه درمان نشود، پوست صورت دچار چین و چروک می شود. چروک پوست نشاط و زیبایی صورت را از بین می برد. بنابراین بهتر است درمان افتادگی پوست را جدی بگیرید و قبل از بروز چین و چروک در صدد درمان آن باشید.

تعییر رنگ پوست

با افزایش سن رنگدانه های بیشتری در پوست تولید می کند و تیره رنگ تر می شود. از علل تیرگی پوست کم آب خوردن، تجمع سلولهای مرده در پوست بدلیل عدم پاکسازی درست پوست، خشکی و .. است. برای پاکسازی کامل پوستی و جلوگیری از ایجاد تیرگی پوست می توانید از دستگاه فیشال استفاده کنید.

خشک شدن پوست

خشکی پوستی یک یا از عوامل مهمی است که زیبایی پوست شما را تهدید می کند. حمام با آب داغ و عدم استفاده از آبرسان های مناسب پوستی می تواند پوست شما را بیش از پیش خشک کند. پوست خشک شکننده و حساس است و به راحتی دچار چروک می شود.  اگر میخواهید به خشکی پوست دچار نشوید باید مراقبت های پوستی را جدی بگیرید.

منافذ باز پوست

منافذ باز پوست می تواند محیطی برای رشد باکتری ها و ویروس ها باشند، که این عامل سبب بروز جوش و مشکلات پوستی برای شما خواهد شد. همچنین تجمع آلودگی ها در این منافذ می تواند سبب بروز جوش های سرسیاه شوند. برای خلاصی از منافذ باز پوست خود می توانید از روش های کلینیکی استفاده کنید.

افتادگی پلک

با گذشت زمان و تحت نیروی جاذبه ی زمین پلک دچار افتادگی می شود. افتادگی پلک باعث کوچک نشان داده شدن چشم های شما و کم شدن زیبایی ظاهری میشود. موثرترین روش رفع افتادگی پلک را اینجا بخوانید

یک کارشناس طب سنتی راهکارهای افزایش زیبایی پوست را توضیح دادند.

برای زیبایی پوست و برای کسانی که پوست بسیار چربی دارند، اسپری کردن آب در هر ساعت به ‌وسیله اسپری به پوست صورت سبب مرطوب شدن پوست و کاهش چربی پوست صورت می‌شود. البته لازم به یادآوری است که صورت را نباید کاملا خیس کرد بلکه فقط صورت را مرطوب کند. یکی دیگر از بهترین راه ها جوانسازی پوست با لیزر می باشد که این روز ها شدیدا پر طرفدار نیز هست.
زیبایی پوست

اسپری‌کردن آب بر صورت به زیبایی پوست هم صورت کمک می‌کند چرا که آب، ماده‌ای خنثی است و مانند مواد قلیایی و اسیدی موجود در صابون‌ها و مواد شوینده، باعث تحریک غدد چربی نمی‌شود در نتیجه بعد از مدتی، میزان چربی پوست به میزان طبیعی می‌رسد؛ در واقع این عمل به باز شدن منافذ پوست (راه های تنفس پوست) که بر اثر مصرف کرم‌ها یا داروهای هورمونی یا … بسته شده‌اند، کمک شایانی می‌کند.

حتما بخوانید: پیر نشدن پوست با این کرم روزانه!

افرادی که دچار خارش‌های پوستی، جوش و دمل‌های پوستی، خشکی بدن، خشکی مخاط هستند, خوردن هندوانه می‌تواند به کاهش مشکلات پوستی ناشی از افزایش حرارت بدن کمک کند, این‌گونه افراد دچار یبوست و تشنگی شدید هم می‌شوند که مصرف هندوانه می‌تواند برایشان مفید واقع شود. بهتر است تا راهکار هایی برای درمان دمل چرکی هم بلد باشید.
مصرف خاکشیر جهت رفع اکثر بیماری‌های پوستی بسیار کمک کننده است همچنین خاکشیر را می‌توان در شیر ریخت که مصرف آن به روشن شدن رنگ پوست صورت و بدن و تقویت میل جنسی کمک می کند.

مطالب مرتبط: کرم از بین بردن جای جوش

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان