راه های پیشگیری ویروس کرونا

راه های پیشگیری ویروس کرونا

خانه / تازه های سلامت / راه های پیشگیری ویروس کرونا

راه های پیشگیری و درمان بیماری کرونا

راهنمایی موقتی براساس آنچه که در حال حاضر در مورد رمان کروناویروس 2019 ( nCov-2019 ) و انتقال سایر عفونت های تنفسی ویروسی شناخته شده است، پایه گذاری شده است. کرون ویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که برخی باعث ایجاد بیماری، افراد و برخی دیگر می شوند که در بین حیوانان از جمله شتر، گربه و خفاش ها گردش دارد. به ندرت، کرو ویروس های حیوانی می توانند در انسان تکثیر و آلوده شوند و سپس بین افرادی مانند MERS و SARS دیده شوند. پتانسیل انتقال انسان به انسان از nCov-2019 ناشناخته است.

در حال حاضر هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت کرونا وجود ندارد. بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت جلوگیری از قرار گرفتن این ویروس است. در حال حاضرnCov-2019 به اثبات نرسیده است، بنابراین هیچگونه اقدامات احتیاطی دیگری برای استفاده عموم وجود ندارد. با این حال، به عنوان یادآوری، CDC همیشه اغقدامات پیشگرانه روزمره را برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس های تنفسی، توصیه میکنند:

شما باید فعالیت های خارج از خانه خود را محدود کنید، به جز دریافت مراقبت های پزشکی. به محل کار، مدرسه یا محل های عمومی نروید و از وسایل حمل و نقل عمومی یا تاکسی استفاده نکنید.

تا آنجا ممکن است، شما باید در یک اتاق متفاوت با افراد دیگر در خانه خود بمانید. همچنین در صورت امکان باید از یک حمام جداگانه نیز استفاده کنید.

ویروس کرونا

شما باید هنگام حضور در یک اتاق با افراد دیگر و هنگام مراجعه به یک ارائه دهنده خدمات مراقبت های بهداشتی، صورت خود را بپوشانید. اگر نمی توانید یک ماسک صورت بپوشید، افرادی که با شما زندگی می کنند باید حتما از لباس های یک بار مصرف و ماسک های یک بار مصرف استفاده کنند.

هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید، و بافت های مورد استفاده و دستمال مورد مصرف خود را در سطل زباله محافظ شده ریخته و بلافاصله دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

دستان خود را حداقل 20 ثانیه با آب و صابون کاملا بشویید. اگر صابون و آب در دسترس نیست و اگر دستان شما به وضوح کثیف نیست، می توانید از دستگاه ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. از دست زدن به چشم، بینی و دهان خود با دست های نشسته شده خودداری کنید

شما نباید ظرف های دیگر، لیوان، ظروف غذاخوری، حوله، ملافه یا وسایل دیگر را با افراد دیگر در خانه خود به اشتراک بگذارید. پس از استفاده از این وسایل، باید آنها را کاملا با صابون و آب بشویید.

اطمینان حاصل کنید که درک کرده اید و می توانید به فرد کمک کنید تا دستور المعل های دارویی و مراقبت های ارائه دهنده خدمات بهداشتی را دنبال کند. شما باید به فرد دارای نیازهای اساسی در خانه کمک کرده و از دریافت مواد غذایی، نسخه ها و سایر نیازهای شخصی پشتیبانی کنید. فقط افرادی در خانه داشته باشید که برای مراقبت از شخص ضروری هستند. افراد سالخورده و کسانی که سیستم  ایمنی بدن یا شرایط سلامتی مزمن را به خطر انداخته اند، از فرد دور کنید. این شامل افراد مبتلا به بیماری مزمن قلب، ریه یا کلیه و دیابت می شود. اطمینان حاصل کنید که فضاهای مشترک در خانه از جریان  خوای مطلوبی برخوردار است، مانند تهویه هوا یا پنجره باز شده، اجازه ی عبور هوا را می دهد. هنگام تماس با خون فرد، مایعات بدن و یا ترشحات مانند عرق، براق، خلط، مخاط بینی، استفراغ، ادرار با اسهال، از دستمال، ماسک و دستکش استفاده کنید. هر روز تمام  سطوح( لمسی) مانند پیشخوان، رومیزی، میز کار، وسایل حمام، توالت، تلفن، صفحه کلید، تبلت و میزهای کوچک کنار وسایل خواب را تمیز کنید. همچنین، سطحی را که ممکن است خون و مایعات بدن و یا ترشحات یا دفع آنها روی آنها داشته باشد، تمیز کنید. این روش ها عاداتی است که می تواند به جلوگیری از شیوع چندین ویروس کمک کند. اگر با کسی که به عفونت کورونا ویروس مبتلا شده است درتماس بودید این موارد بالا را تا 14 روز بعد از آخرین  تماس نزدیک با فرد را رعایت کنید تا بتوانید از این ویروس و پیشبرد آن جلوگیری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان