رفع غبغب با ورزش و روش های مختلف آن

رفع غبغب با ورزش و روش های مختلف آن

خانه / تازه های سلامت / رفع غبغب با ورزش و روش های مختلف آن

رفع غبغب با ورزش

رفع غبغب معضلی است که افراد زیادی را درگیر خود کرده است. چربی جمع شده در زیر گردن که به دلیل حالت ارتجاعی پوست رفع غبغب با ورزش یکی از مهم ترین آنها است بالا رفتن سن، اضافه وزن و … به وجود می‌آید. ظاهر صورت را درگیر کرده و از زیبایی می‌کاهد. راه‌های بسیاری برای رفع غبغب وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی در تولید دستگاه‌های مختلف پزشکی و انواع جراحی‌ها بسیاری از این موارد حل شده است؛ اما به چه قیمتی؟ دوران نقاهت، بیهوشی، هزینه‌های بسیار و … باعث می‌شود انتخاب این روش‌ها برای این کار توسط بسیاری از افراد صورت نگیرد. رفع غبغب با ورزش‌های مختلف امکان‌پذیر است.  به تکرار و تمرین و زمان گذاشتن نیاز دارد. این روش علاوه بر اینکه ضرری به بدن نمی‌رساند از افتادگی و پیری پوست نیز جلوگیری می‌کند. رفع غبغب با ورزش با حرکات و تمرین‌هایی ساده انجام می‌گیرد و به دلیل اینکه چربی زیر گلو تحت فشارهای ساده ورزشی قرار می‌گیرد به مرور زمان کاهش می‌یابد. این‌گونه تمرین‌های ورزشی باعث سفت شدن عضلات و فرم گرفتن آن‌ها می‌شود. انجام تمرین‌های روزانه برای رفع غبغب با ورزش عضله پلاتیسما و سایر عضلات ناحیه گردن و صورت را سفت می‌کند. بعد از سفت شدن عضلات برای رفع غبغب با ورزش، برای حفظ عضله زمان کمتری خواهید گذاشت، زیرا حفظ عضله بسیار راحت‌تر از ساختن آن است. انواع روش‌های رفع غبغب با ورزش را در این مطلب توضیح می‌دهیم تا بتوانید از آن کمک بگیرید. از بین بردن غبغب با ماساژ از جمله روش های مرسوم رفع غبغب نیز میباشد.

رفع غبغب

لیفت چانه برای رفع غبغب با ورزش

لیفت چانه یا بالا بردن چانه یکی از راه‌های آن است. بالا بردن چانه باعث بهبود فرم عضلات فک، گلو و گردن می‌شود. برای رفع غبغب با ورزش از طریق لیفت چانه مراحل زیر را انجام دهید:

1.روی زمین نشسته یا صاف بایستید.

2.سرتان را به سمت بالا عقب ببرید به طوری که بتوانید سقف را ببینید.

  1. لب‌هایتان را به حالت جمع یا غنچه به سمت سقف درآورید به طوری که انگار قصد دارید لب‌های شما با سقف تماس داشته باشد.

این روش یکی از ساده‌ترین تمرین‌های رفع غبغب با ورزش است که به شما کمک زیادی می‌کند.  این تمرین را می‌توانید یک مرتبه در شبانه‌روز و هر مرتبه در 3 ست 12 تایی انجام دهید. بین هر ست نیز 10 ثانیه وقفه بگذارید.

رول گردن برای رفع غبغب با ورزش

با تمرین رول گردن علاوه بر فرم دادن به عضلات فک و صورت و گردن، شانه‌های بدن نیز از تحت فشار بودن خارج می‌شوند. تمرین رول گردن برای رفع غبغب با ورزش را در شبانه‌روز بین پنج تا ده بار طبق مراحل زیر انجام دهید:

1:روی زمین نشسته و یا صاف بایستید. حالتی را انتخاب کنید که بدن در وضعیت راحت قرار بگیرید.

2:نفس گرفته و چانه را به آرامی  سمت شانه ببرید به طوری که با چانه خود بتوانید شانه را لمس کنید.

3:بازدم کرده و نفس خود را بیرون بدهید و سرتان را پایین بگیرید تا چانه بر روی سینه قرار بگیرد.

4: کمرتان را صاف کرده و راست نگه دارید و شانه‌های خود را صاف کنید.

سپس دوباره نفس بگیرید و چانه را به سمت شانه ببرید و این حرکت را برای رفع غبغب با ورزش انجام دهید. تزریق ژل و بوتاکس زیبایی را بیشتر کنید.

رفع غبغب با ورزش

نشر فک برای رفع غبغب با ورزش

حرکت نشر فک برای این امر باعث خوش فرم شدن عضلات صورت و بهبود آن‌ها می‌گردد. این ورزش دو مرحله دارد که در شبانه‌روز بهتر است بین 5 تا 10 بار انجام شود. سیناریزین کورتون دارد برای دانستن آن به این مقاله مراجعه کنید.

نشسته و یا صاف بایستید. از راه بینی نفسی عمیق کشیده و به آرامی نفس را بیرون دهید. در حین انجام دم و بازدم لب‌هایتان را جمع کرده به طوری که انگار فک خود را برای جویدن تکان می‌دهید. در هنگام بیرون دادن نفس تا جایی که می‌توانید دهان خود را باز کرده و نوک زبان را به آرامی به پشت دندان‌های پایین بفشارید به طوری که عضلات فک شل شوند. رفع غبغب با لیزر جز مرسوم ترین ها و پر طرفدار ترین ها میباشد.

حرکت پلاتیسما برای رفع غبغب با ورزش

پلاتیسما نام عضله‌ای است که از خط فک تا شانه قرار گرفته است. تمرین  ورزشی به این عضله به تغییر فرم چانه و گلو کمک می‌نماید. تقویت عضله  پلاتیسما برای رفع غبغب با ورزش به تمرین روزی 5 تا 10 مرتبه نیازمند است. صاف ایستاده و یا بر روی زمین بنشینید. لب و دندان‌ها را به هم بفشارید و گوشه دهانتان را رو به پایین بگیرید. دهان را کمی باز و عضلات فک را شل کنید. لب‌هایتان را محکم به سمت عقب بفشارید تا فشار زیادی بر روی گردن احساس کنید. فک پایین را بین پنج تا ده مرتبه بالا و پایین ببرید.

تمرین‌هایی که توضیح داده شد برای انجام این روش می‌تواند مؤثر واقع شود . در این بخش چند توصیه دیگر که می‌تواند مکمل روش‌های رفع غبغب با ورزش باشد را توضیح خواهیم داد. برای دانستن سریع ترین راه زیبایی این مفاله را بخوانید.

به طور کلی سعی کنید در هر وضعیتی که هستید صاف بنشینید. در طول روز آدامس بجوید. کاهش وزن داشته باشید و فقط برای رفع غبغب با ورزش به کاهش چربی زیر گلو فکر نکنید. اگر وزن شما کاهش یابد، چربی از همه اعضای بدن کم می‌شود. فرم دهی بینی بدون جراحی بسیار پر طرفدار است.

روش رفع غبغب

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان