رفع قوز بینی با تزریق ژل

رفع قوز بینی با تزریق ژل

خانه / تازه های سلامت / رفع قوز بینی با تزریق ژل

امروزه روش های زیادی برای زیبا سازی و رفع نواقص بینی به غیر از جراحی وجود دارد که از میان آنها می توان به از بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بینی اشاره کرد.

اگر جز افرادی هستید که ظاهر بینی خود رضایت ندارید و تمایلی نیز به انجام عمل جراحی ندارید می توانید از این روش استفاده کرده و بینی خود را به شکل دلخواه خود فرم دهید. این عمل و تناسب چهره از جمله عواملی است که باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد شده و نقش مهمی را در جذابیت چشم ها ایفا می کند.

انواع قوز بینی

وجود قوز بینی می تواند ناشی از عوامل ارثی و ژنتیکی و یا بر اثر ضربه زدن به آن بوجود بیاید. اما جدا از عوامل بوجود آورنده قوز بینی، این نقصان به دو دسته پنهان یا کاذب و واقعی تقسیم می شود که تشخیص آن بر عهده پزشک می باشد تا بتواند بهترین روش را به شما معرفی کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.
قوز کاذب یا پنهان به قوزی گفته می شود که در نتیجه فرورفتگی بیش از حد نقطه آغاز بینی یعنی بین دو ابرو خود را نشان می دهد. این روش ها در تزریق ژل و بوتاکس نیز استفاده میشود.

تزریق ژل قوز بینی

نحوه رفع قوز بینی با تزریق ژل بینی

قوز بینی در نتیجه رشد بیش از حد غضروف یا استخوان پشت بینی ایجاد می شود که برای اصلاح این مشکل باید تیغه بینی تراشیده شود که این عمل به دو صورت فانتری و طبیعی انجام می شود که تفاوت این دو روش در شیب بینی پس از جراحی می باشد. مردان معمولا روش طبیعی را انتخاب کرده تا ظاهر مردانه خود را حفظ کنند. البته یکی از روش هایی که برای زیبایی گونه استفاده می شود و مردم از آن استقبال زیادی میکنند تزریق ژل گونه نیز می باشد.

کاهش قوز بینی به عوامل زیادی از جمله نوع بینی، مشکلات آناتومیک و … وابسته است که هر چه بینی استخوانی تر باشد به دلیل پوست نازک بینی، نتیجه ای که در ازای برداشتن قوز بینی خواهید گرفت، بیشتر است. بنابراین برای انجام این عمل نیاز به یک ارزیابی دقیق توسط پزشک بوده تا بتواند برای اصلاح این مشکل تصمیم نهایی و درست را اتخاذ کند. باید در نظر گرفت که میتوان از روش های دیگری نظیر لیفت بینی با نخ کاگ هم بهره مند شد.

روش های از بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بینی

این روش برای بینی هایی با قوز کاذب و پنهان مناسب می باشد تا با پر کردن فرورفتگی ریشه بینی و پیشانی توسط ژل، فرم بینی اصلاح شود. در تزریق ژل بینی نیازی به تراشیدن تیغه بینی نبوده و بینی بدون عمل جراحی ظاهری صاف و متقارن پیدا خواهد کرد. در واقع با تزریق ژل علاوه بر اصلاح فرم بینی، ساختار پیشانی و ریشه بینی نیز تغییر کرده و چهره مطابق بر استاندارهای زیبایی از تمامی زوایا، ظاهری زیبا و طبیعی خواهد داشت.
در روش از بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بینی که بدون بیهوشی و تنها با بی حسی بی موضعی انجام می شود، مقادیری از اسید هیالورونیک در اطراف بینی و فرو رفتگی بالای بینی تزریق شده و باعث می شود تا انحنای بینی از بین برود. همچنین تزریق ژل بینی مشکل پیش آمدگی و پایین بودن نوک بینی را حل کرده و باعث می شود نوک آن به سمت بالا هدایت شود.

مطالب مرتبط: بهترین نخ برای لیفت بینی نخ سیلوئت

افراد مناسب برای تزریق ژل بینی

این عمل برای افرادی که کمی انحراف بینی با قوز کاذب دارند مناسب بوده و باعث می شود علاوه بر رفع مشکلات تنفسی، بینی خوش فرمی داشته باشند. همچنین این روش برای کسانی بینی های عقابی با افتادگی خفیف در سر بینی هستند نیز مناسب می باشد. اگر بینی شما کوچک است و می خواهید ساختار آن را تغییر دهید بهتر است این روش را جایگزین جراحی نمایید. در نهایت این عمل تنها برای بینی هایی مناسب است که نیا به اصلاح دارند و نه جراحی.

انواع ژل تزریق بینی

  1. اسید هیالورونیک
    اسید هیالورونیک یک فیلر محبوب در از بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بینی می باشد. این ماده به طور طبیعی در بدن انسان وجود داشته و باعث قابلیت ارتجاع و افزایش حجم پوست می شود.

همین خاصیت به پوست کمک کرده تا جوان و شاداب باقی بماند. ژل ساخته شده از این ماده هیچ گونه ساختار حیوانی و انسانی نداشته و درمانی امن برای پوست می باشد. این ژل بین 6 تا 12 ماه روی پوست ماندگاری دارد.

مطالب مرتبط: لیفت بینی با دستگاه پلاسما جت

  1. کلاژن
    کلاژن یک ماده موثردر جوانسازی پوست بوده که با حجم دادن به پوست، ظاهر آن را صاف و هموار می سازد. این فیلر معروف و شناخته شده با احیای ساختار پوست، تمامی فرورفتگی و خطوط پوست مانند خط خنده را پر کرده و منجر به زیبایی و یکدست شدن آن می شود.

ماندگاری این فیلر بین 4 الی 6 ماه است. می توانید اطلاعات بیشتری را در صفحه مخصوص به تزربق ژل خط خنده مطالعه کنید.

  1. کلسیم هیدروکسی آپاتیت
    این فیلر ساختاری حجیم تر و متراکم تر نسبت به اسید هیالورونیک داشته و به صورت طبیعی در استخوان های بدن وجود دارد به همین دلیل باعث واکنش های آلرژیک در بدن نمی شود.

همچنین به دلیل سنگین بودن به صورت عمقی و در زیر پوست تزریق شده و نقش موثری در رفع خطوط و تو رفتگی های عمیق پوست دارد. مدت ماندگاری این فیلر از باقی فیلرها بیشتر بوده و در حدود 18 ماه است.

مزایای تزریق ژل بینی

یکی از بزرگترین مزایای از بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بینی ، غیر تهاجمی بودن آن است که در نتیجه بی حسی موضعی و نه بیهوشی کامل حاصل می شود. این روش به نسبت جراحی زیبایی بینی ماندگاری کمتری داشته اما عوارض ان به طبع کمتر می باشد.

همچنین به دلیل انکه جراحی زیبایی بینی یکی از گران ترین عمل های جراحی است، تزریق ژل برای کسانی که توانایی پرداخت این عمل را نداشته اما تمایل به تغییر ساختار بینی خود را دارند یکی مزیت محسوب می شود زیرا هزینه این روش به مراتب کمتر از جراحی است.
از دیگر مزایای این روش می توان عدم نیاز به طی کردن دوره نقاهت و ریکاوری می باشد.

زیرا پس از تزریق ژل صورت شما کبود نشده و نیازی به پانسمان نخواهد بود. آنچه شما حس خواهید تنها کمی درد و ورم را در روز تزریق خواهد بود که پس از گذشت یک روز می توانید به روال عادی زندگی خود بازگردید. و مهم تر انکه می توانید در این روش بلافاصله بعد از جراحی می توانید تغییرات بوجود آمده در فرم بینی خود را مشاهده کنید

مطالب مرتبط: تزریق ژل چانه بدون جراحی در کمترین زمان | مراقبت های بعد از آن

محدودیت های تزریق ژل بینی

یکی از مهم ترین کاربردهای تزریق ژل بینی برای برداشتن قوز بینی، اصلاح فرم آن است اما این روش نیز مانند هر روش دیگری عوارض و محدودیت های خاص خود را دارد. از جمله این محدودیت ها می توان عدم ماندگاری ژل اشاره کرد که پس از ماه این مواد جذب بینی شده و بینی به حالت قبل بر میگردد.

در واقع این درمان برای دستیابی به نتیجه دلخواه نیاز به چند جلسه درمان و مراقبت دارد. همچنین این روش نمی تواند مشکلات اساسی بینی مانند بزرگی و افتادگی بینی را که نیاز به جراحی دارد را رفع کند و تنها برای اصلاح ساختار بینی مناسب می شود.

در آخر باید بدانید با افزایش سن و تغییر چهره ممکن فرم بینی تغییر کرده وبه حالت قبل بازگردد بنابراین نمی توان با کمک این روش مانع این روند طبیعی در بدن شد. همچنین در استفاده از روش های جوانسازی پوست نظیر استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال نیز میبایست به این نکات توجه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دستگاه آر اف فرکشنال کلیک کنید.

رفع قوز بینی با ژل

عوارض تزریق ژل بینی

تا بحال عوارض غیر معمولی در روش از بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بینی گزارش نشده است. اما کمی قرمزی، کبودی، تورم و التهاب پوست پس از عمل عادی بوده که پس از گذشت چند روز رفع می شود زیرا ریسک ژل های تزریقی بسیار کمتر از جراحی می باشد.

همچنین گاهی توزیع ناهموار ژل باعث ایجاد برآمدگی و عدم تقارن در پوست می گردد که اغلب به کمک ماساژ رفع می شوند اما اگر به هر دلیلی این برآمدگی ها از بین نرفتند باید تا زمان جذب کامل ژل توسط بدن منتظر بمانید. و در انتها دچار عفونت شدید حتما این موضوع را با پزشک خود درمیان گذاشته تا وی بتواند با راهکارهای پزشکی شما را در رفع این مشکل یاری برساند.

لزوم استفاده از تزریق ژل بینی

از آنجا که بینی نقش موثری در زیبایی چهره دارد توجه به ظاهر و فرم آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در گذشته تنها راه تغییر فرم بینی عمل های جراحی بود که جدا از عوارض جانبی، زمان زیادی را برای بهبودی نیاز داشت.

همچنین ریسک تغییر شکل بینی نیز از دیگر عواملی بود که فرد باید آن را به جان میخرید. اما امروزه وجود روش های نوین و غیر تهاجمی مانند تزریق ژل بینی از محبوبیت عمل های جراحی کاسته و باعث می شود تا بدون دردسرهای جراحی یک بینی صاف و متقارن داشته باشید.

این روش حتی می تواند به شما کمک تا بد شکلی های ناشی از عمل جراحی را به کمک فیلرهای تزریقی رفع کنید. بنابراین اگر مشکل بینی شما دارای قوز بوده و نیاز به اصلاح دارد از تزریق ژل بینی کمک بگیرید.

در آخر باید بدانید پروسه از بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بسیار کوتاه و به مدت 10 دقیقه می باشد که فرد در طی آن و حتی پس از آن هیچ گونه دردی را احساس نمی کند و دلیل آن علاوه بر بی حسی موضعی استفاده از سوزن های کوچک و نازک در محل مورد نظر می باشد.

این روش در امروزه طرفداران بسیاری را دنیا و به خصوص در خاور میانه به خود اختصاص داده است که به کمک آن علاوه بر رفع قوز بینی و پهنای آن، می توان فرورفتگی های پوست که ناشی از اسکار و آبله مرغان می باشد را به طرز چشمگیری کاهش داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان