رفع چروک پیشانی

رفع چروک پیشانی

خانه / تازه های سلامت / رفع چروک پیشانی

پیشانی یکی از مهم ترین عضوهای صورت بوده که بیانگر احساسات شما می باشد و با رفع چین و چروک پیشانی به زیبایی صورت کمک میکند. اما متاسفانه به مرور زمان و با افزایش سن این عضو دچار تغییر شده که چین و چروک یکی از مهم ترین و طبیعی ترین پیامدهای آن می باشد.

در واقع با افزایش سن ساختار کلاژن و الاستین در پوست تخریب شده و تولید آن نیز کاهش می یابد. این تخریب که معمولا با از بین چربی پوست همراه بوده باعث می شود پوست انعطاف پذیری و استحکام خود را از دست داده و در نهایت به بروز چین و چروک در پوست و عمیق تر شدن آن منتهی می شود.

خطوط پیشانی گاهی زودتر از زمان معمول و بر اثر بالا نگه داشتن ابرو و حرکات صورت در هنگام صحبت یا استرس نیز بوجود می آید که عامل اصلی آن انقباض مداوم ماهیچه های پیشانی است. وجود این چین و چروک ها در پیشانی علاوه بر اینکه باعث می شود پیرتر بنظر برسید شما را خسته، عصبانی و بدخلق نشان خواهد داد.

بنابراین برای رفع چین و چروک پیشانی کافی است از راهکارهای موجود در این زمینه استفاده کرده تا بتوانید این علائم را کاهش داده یا بطور کلی رفع نمایید. بیشتر افرادی که برای رفع چین و چروک پیشانی اقدام می کنند به دنبال یک روش درمانی مطمئن با تکیه بر زیبایی هستند اما آنچه بیش از زیبایی مهم است نوع پاسخ دهی بیمار به درمان و سلامت آنها می باشد. با دستگاه پلاژن لایه برداری صورت را به راحتی انجام دهید.

رفع خطوط پیشانی با لیزر

یکی از موثرترین روش های رفع چین و چروک پیشانی استفاده از لیزر می باشد. این روش جز روش ای غیر تهاجمی بوده که نیازی به بستری شدن نداشته و پس از انجام آن می توانید به روال عادی زندگی خود بازگردید. لیزر به صورت پرتوهای نور به نحوی دقیق بر روی نواحی مورد نظر تاییده و با لایه برداری و تبخیر لایه بیرونی پوست منجر به رفع چین و چروک پیشانی و صاف و یکدست شدن آن می شود.

در واقع بدن بعد از انجام این پروسه با تحریک کلاژن پوست و بازسازی غدد چربی در آن، مجبور به ساخت لایه ای جدید و بدون چین و چروک خواهد شد. در رفع چین و چروک پیشانی با لیزر نور لیزر بر اساس عمق چین و چروک و آسیب های پوستی در هر فرد متفاوت بوده و با فرکانس های مختلفی بر پوست تابیده می شود.
البته در میان روش های مختلفی برای استفاده از لیزر وجود دارد که لیزر تخریبی فرکسل یکی از موثرترین لیزرها در رفع چین و چروک پیشانی می باشد. این لیزر عملکردی برخلاف سایر لیزرها داشته و برای افرادی که پوست تیره نیز دارند مناسب می باشد.

این لیزر علاوه بر رفع چین و چروک ایجاد شده بافت و رنگ پوست را نیز بهبود می بخشد. لیزر فرکسل با ایجاد حفره های کوچک و عمیق در پوست، فیبروپلاستی پوستی را تحریک کرده و در نهایت با تولید کلاژن باعث ایجاد پوستی و بدون چین و چروک می شود. برای تکمیل این فرایند به 5 جلسه درمان و حدود 6 ماه زمان نیاز است. رفع چین و چروک دور چشم نیز روشی برای زیبایی صورت میباشد.
علاوه بر لیزر فرکسل روش دیگری نیز برای رفع چین و چروک پیشانی وجود دارد که به لیزر CO2 فرکسل معروف است و عملکردی شبیه فرکسل اربیوم دارد. این لیزر به دلیل نفوذ به لایه های عمیق پوست در درمان چین و چروک های عمیق پیشانی موثر می باشد اما برای بهبود به زمان بیشتری نیاز دارد.

از دیگر خدمات آرمان الهیه: لیفت بینی دائمی

در کل لیزر درمانی روش بدون درد و ناراحتی می باشد اما ممکن است پس از انجام لیزر با مقداری کمی تورم و کبودی مواجه شوید که جدی نبوده و پس از مدت کوتاهی رفع خواهد شد. فراموش نکنید رفع چین و چروک پیشانی تنها برای کسانی موثر است که دارای چروک های سطحی هستند. تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد نیز بسته به نوع پوست و عمق چین و چروک متفاوت می باشد اما ماندگاری این روش بسیار بالا و نزدیک به 8 سال می باشد. رفع چین و چروک پیشانی یا remove forehead wrinkles نامیده میشود.

رفع چین و چروک پیشانی

رفع چین و چروک پیشانی با بوتاکس

از دیگر روش های محبوب و کاربردی در رفع چین و چروک پیشانی تزریق بوتاکس می باشد که اثربخشی آن بیش از هر روش دیگری در این زمینه به اثبات رسیده است. بوتاکس با غیر فعال کردن و فلج کردن سیگنال های عصبی باعث منقبض شدن و ریلکس کردن عضلات پیشانی می شود.

با این روش ساده اما کاربردی فعالیت ماهیچه پیشانی کمتر شده و از عمیق تر شدن چین و چروک در پیشانی جلوگیری می کند. در واقع مواد بوتاکس توسط یک سوزن ریز به بافت ماهیچه مورد نظر تزریق شده که نتایج آن پس از 1 الی 2 هفته بعد قابل مشاهده خواهد بود.

رفع چین و چروک پیشانی با بوتاکس یک روش غیر تهاجمی و بدون درد می باشد که در ناشی از آن نیز مربوط خراش نوک سوزن بوده و نیاز به استراحت و بستری شدن در خانه نداشته و شما می توانید پس از تزریق بوتاکس به روال زندگی و سرکار خود بازگردید.

تزریق بوتاکس در پیشانی باعث می شود چهره شما از حالت عبوس و ناراحت به یک چهره آرام و شاداب تبدیل شود اما تنها ایرادی که می توان به این روش گرفت میزان ماندگاری آن می باشد که پس از 3 الی 4 ماه نیاز برای اثربخشی بیشتر نیاز است آن را تمدید نمایید در غیر اینصورت اثرات این تزریق از بین رفته و محو می شود. اما اگر این روند را تا چند جلسه ادامه دهید ماندگاری آن بیشتر شده و به بیش از 4 ماه خواهد رسید. دقیقا این مراحل را باید برای لیفت بدون جراحی نیز طی کنید.
برای این روش نیز مانند رفع چین و چروک پیشانی با لیزر عوارضی گزارش نشده است اما اگر با کمی کبودی و التهاب مواجه شدید می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کرده و این علائم را کاهش دهید. بنابراین نگران نباشید همگی این عوارض طی چند روز رفع خواهد شد و در صورت عدم رفع این علائم می توانید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

هزینه بوتاکس با توجه به تعداد واحدهای تزریقی در هر فرد، محل زندگی و دستمزد پزشک متفاوت خواهد بود اما به صورت معمول تعداد واحدهای تزریقی در هر جلسه بین 18 تا 20 واحد می باشد. برای افزایش کارایی و ماندگاری بوتاکس می توانید.

از این روش به صورت ترکیبی با روش های دیگر مانند تزریق ژل، لیزر و لایه برداری استفاده کنید. البته استفاده از هر یک از این روش ها باید بنا به صلاحدید پزشک باشد بنابراین نیاز است قبل از رفع چین و چروک پیشانی با بوتاکس با یک پزشک متخصص مشورت نموده تا بتوانید بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید.

رف چروک پیشانی

رفع دائمی چین و چروک پیشانی

اگر تا به امروز روش های متعدد و زیادی را برای رفع چین و چروک پیشانی امتحان کرده اید و به دنبال روشی دائمی برای رفع این مشکل می گردید باید بدانید از آنجا که نمی توان مانع روند پیری شد. بنابراین هیچ یک از این روش ها اثری دائمی نداشته و نیاز دارد که شما در آن استمرار داشته و با صرف وقت و صبوری این روند را مختل کنید.

علاوه بر این برای رفع دائمی چین و چروک پیشانی باید نکات دیگری را نیز در کنار این روش ها رعایت کنید تا به این اثربخشی هرچه بیشتر این تکنیک ها کمک کرده و پوستی صاف و بدون چروک داشته باشید.

تغییر برنامه غذایی، نوشیدن آب کافی، استفاده از مرطوب کننده های مناسب و ضد آفتاب، کاهش مصرف دخانیات، لایه برداری و مراقبت و ماساژ پوست از جمله این نکات هستند که اگرچه به ظاهر بی اهمیت بوده اما تاثیر زیادی در کاهش سرعت روند پیری داشته و کمک زیادی به ماندگاری بیشتراین روش در رفع چین و چروک پیشانی می کند.
بنابراین در برای حفظ رطوبت پوست روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید و همگام استفاده از مرطوب کننده ها را فراموش نکنید. همچنین اگر دچار بی نظمی در خواب شبانه هستید باید آن را تنظیم کرده و 8 ساعت به طور کامل بخوابید. برای کاهش چین و چروک نیز نحوه خوابیدن خود را اصلاح کرده و سعی کنید همیشه به پشت بخوابید.
در هنگام خروج از منزل حتما از ضد آفتاب استفاده کرده و برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید از یک کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید.
مصرف دخانیات نیز باعث می شود پوست بافت همبندی و استحکام خود را از دست داده و در نهایت باعث بروز چین و چروک در آن می شود. بنابراین برای رفع دائمی چین و چروک پیشانی نیاز است که مصرف سیگار و قلیان را متوقف کرده و یک زندگی سالم و بدون دود داشته باشید.

همچنین بعد از انجام روش های گفته و یا حتی قبل از آن می توانید با استفاده از محصولات مراقبت از پوست و لایه برداری و ماساژ پوست به صورت هفتگی می توانید علاوه بر رفع دائمی چین و چروک پیشانی خود، روند پیری پوست را به تاخیر بیاندازید.

اگرچه عوامل زیادی در بوجود آمدن چین و چروک پیشانی موثر می باشد اما با انجام روش های پیشگیرانه و رعایت یکسری نکات ریز می توانید این فرآیند را مختل کرده و همیشه پوستی جوان، شاداب و بدون چین و چروک داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان