روش خانگی زیباسازی صورت

روش خانگی زیباسازی صورت

خانه / تازه های سلامت / روش خانگی زیباسازی صورت

ده روش خانگی جوانسازی پوست

یکی از دغدغه های اغلب افراد که با افزایش سن بیشتر می شود افتادگی و یر شدن پوست می باشد. امروزه و برخلاف گذشته روش های بسیاری برای مقابله با این مشکل طبیعی وجود دارد. ما در این مقاله با ده روش خانگی جوانسازی پوست همراه شما هستیم

جوانسازی

.تا شما را با روش های طبیعی و خانگی برای زیبایی و جوانسازی پوست خود آشنا کرده تا از داروهای شیمیایی و روش های درمانی کلینیک زیبایی بر حذر باشید. این روش ها علاوه بر طبیعی و ارگانیک بودن شما را از آسیب ها و عوارض احتمالی پوست حفظ می کند

  1. ماسک های خانگی

    یکی از ده روش خانگی جوانسازی پوست تهیه ماسک های صورت خانگی با انواع میوه و گیاهان طبیعی موجد در خانه می باشد. اما قبل از تهیه این نوع از ماسک ها باید نوع پوست خود را شناخته و با خواص مواد موجود در خانه که برای تهیه آن نیاز دارید آشنا باشید زیرا استفاده نادرست از این مواد نه تنها کمکی به شما نکرده بلکه ممکن است عوارض پوستی شما را تشدید کند. برای مثال اگر پوست شما خشک است، عصاره میوه ها مانند خیار به شما در طراوات، جوانسازی و رفع چین و چروک پوست کمک می کند. همچنین این میوه پوست را پاکسازی کرده و آب مورد نیاز پوست را تامین می کند.

  2. آبرسانی پوست

    یکی از عوامل چین و چروک و پیر شدن پوست، خشکی پوست است که با کاهش رطوبت، میزان خشکی آن افزایش یافته و در نتیجه چین و چروک های موجود روی پوست عمیق تر می شود. برای آبرسانی طبیعی پوست می توانید از ژل گیاه آلوئه ورا استفاده نمایید که برای تهیه آن کافی است این گیاه را برش زده و ژل داخل آن را هر شب روی پوست صورت و گردن خود بمالید. این ژل با افزایش رطوبت پوست باعث طراوت و شادابی آن می گردد فقط دقت کنید تا در هنگام استفاده پوست شما کاملا تمیز باشد.

  3. چای سبز

    چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده که بوسیله مبارزه با رادیکال های آزاد که موجب آسیب پوست می شوند باعث جوانسازی پوست می شود. بنابراین می توانید از این ماده مفیده هم به صورت نوشیدنی استفاده کرده و هم تی بگ آن را پس از خنک شدن بر روی پوست خود گذاشته و از فواید بی نظیر این گیاه نوشیدنی و فوق العاده مفید برخوردار شوید.

  4. سفیدآب

    در گذشته استفاده از سفیدآب و کیسه به یک عادت رایج برای نیاکان ما تبدیل شده بود که باعث می شد همیشه پوستی صاف، باطراوت و یکدست داشته باشند. این روش یکی از ارزانترین و ساده ترین روش های خانگی جوانسازی پوست می باشد که با جمع آوری سلول های مرده از روی پوست و تحریک کلاژن باعث پاکسازی منافذ عمیق پوست و جوانسازی آن می شود. اما دقت کنید هرگز کیسه را روی پوست صورت خود نکشید زیرا باعث ساییده شدن و آسیب پوست می شود برای جلوگیری از این اتفاق و بهره مندی از مزایای سفید آب کافی است آن را روی صورت خود کشیده و پس از 10 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

  5. بوتاکس طبیعی با زیتون

    اگرچه بوتاکس باعث رفع چین و چروک و جوانسازی پوست می گردد اما مانند هر روش دیگری عوارض مختص بخود را دارد. به همین دلیل می توانید از زیتون به عنوان یک بوتاکس طبیعی استفاده کرده و از تزریق سوزن در زیر پوست خود در امان بمانید. این گیاه حاوی مقادیر بالایی اسیدهای چرب و ویتامین E می باشد که با نفوذ به چین و چروک پوست باعث پر کردن و رفع آنها به مرور زمان می شود. بنابراین می توانید هسته چند عدد زیتون را کوبیده و له کنید و سپس بمدت  دقیقه روی خطوط عمیق صورت مانند اطراف دهان، چشم ها، پیشانی گذاشته و اجازه دهید تا توسط پوست جذب شود. همچنین میتوانید از روغن زیتون در این زمینه کمک بگیرید.

  6. داشتن خواب کافی

    داشتن خواب کافی یکی از ده روش خانگی جوانسازی پوست است زیرا پروسه ترمیم پوست درست زمانی که به خواب می روید شروع می شود. در این زمان به دلیل افزایش گردش خون، اکسیژن بیشتری توسط پوست ذخیره و جذب شده و بدر نتیجه با تحریک کلاژن، باعث جوانسازی پوست می شود. فقط کافی است شما خواب خود را تنظیم کرده و از 8 ساعت خواب شبانه خود به هیچ دلیل کم نکنید.

  7. پاکسازی پوست

    یکی از ده روش خانگی جوانسازی پوست پاکسازی آن هر شب قبل از خواب می باشد به خصوص اگر در بیرون از خانه فعالیت دارید و هر روز پوست خود را آرایش می کنید. پاک کردن منافذ پوست باعث می شود پوست نفس کشیده و در هنگام خواب بهتر بتواند خود را ترمیم کند. برای این کار نیازی به مواد شوینده که باعث خشک تر شدن پوست می باشد ندارید بلکه می توانید از مواد طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن جوجوبا و آلوئه ورا استفاده کرده و سپس صورت خود را با آب سر آبکشی نمایید.

  8. لایه برداری پوست

    لایه برداری و اسکراب از دیگر روش های جوانسازی پوست می باشد که می توانید آن را در خانه و با استفاده از مواد طبیعی انجام دهید. برای این کار می توانید از ترکیب روغن زیتون و شکر قهوه ای، شکر و عسل، کیوی، شیر و بادام و بسیاری از مواد دیگر که در خانه دارید استفاده کنید. این لایه بردارهای خانگی با حذف سلول های مرده، آلودگی ها و مواد آرایشی روی پوست باعث می شوند منافذ پوست کاملا پاک و باز شده و پوست جانی دوباره پیدا کند و همچنین با تولید کلاژن باعث جوانسازی پوست می شوند.

  9. شستشوی صورت با آب سرد

    حتما و پس از بیدار شدن از خواب صوت خود را با آب سرد بشویید. این ترفند با شوک به پوست باعث افزایش خونرسانی به پوست صورت می شود. علاوه بر این با کاهش پف صورت به شما کمک می کند صورتی جوان، شاداب و باطراوت داشته باشید.

  10. تغذیه سالم

    علاه بر تمامی موارد گفته شده یک تغذیه سالم و سرشار از میوه و سبزیجات تازه می تواند به شما در جوانسازی پوست کمک شایانی کرده و باعث شود پوستی جوان و سرحال را تجربه کنید. برای رسیدن به این امر و مختل کردن روند پیری پوست کافی است برخی مواد خوراکی مانند خیار، گوجه فرنگی، هندوانه،ماست و … را در رژیم غذایی خود بگنجانید. هر یک از این میوه ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان بوده که با رفع چین و چروک و تولید کلاژن و همچنین مقابله با رادیکال های آزاد و مخرب پوست نقش مهمی در جوانسازی پوست خواهند داشت.
    علاوه بر مصرف میوه و سبزیجات تازه توصیه می شود ماهی را نیز به لیست غذایی خود اضافه کنید. ماهی سرشار از امگا 3 و ویتامین E بوده که می تواند به شما در ترمیم و احیا پوست کمک کند. اگر علاقه ای به مصرف ماهی ندارید می توانید از قرص ویتامین E حداقل دوبار در هفته استفاده کنید.

روش خانگی جوانسازی پوست
و در نهایت نیز مصرف آب را فراموش نکنید. کم آبی و دهیدراته شدن پوست یکی از مهم ترین عوامل پیری پوست می باشد. نوشیدن آب کافی به مقدار 6 تا 8 لیوان روز این کم آبی را جبران کرده و علاوه بر پاکسازی بدن از سموم باعث تازگی و جوانسازی پوست می شود. هرگز هیچ نوشیدنی دیگری مانند چای، قهوه و حتی چای سبز را جایگزین آب ننمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان