سیناریزین یا بتاهیستین

سیناریزین یا بتاهیستین

خانه / تازه های سلامت / سیناریزین یا بتاهیستین

تجربه انجام عمل ها و تکنیک های زیبایی در کلینیک آرمان الهیه

برای انجا تکنیک هیای زیبایی قبل از هر چیز، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید. نام عمل یا تکنیک مورد نظر را در کنار نام و نام خوانوادگی خود بنویسید

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

سیناریزین یا بتاهیستین هر دو از یک خانواده دارو می‌باشند. سیناریزین یا بتاهیستین در طبقه‌بندی فارماکولوژیک در گروه آنالوگ هیستامین قرار می‌گیرند. قرص سیناریزین و یا بتاهیستین برای درمان انواع سرگیجه برای افرادی که در سر خود حس حرکت دارند توصیه می‌شود. سرگیجه اخطاری است از سوی بدن افرادی که دچار حس غیرواقعی حرکت هستند. منشأ این نوع سرگیجه لابیرنت‌های گوش یا پیغام‌های پیاپی‌ای است گه مغز ارسال می‌گردد. سیناریزین یا بتاهیستین دارویی است که با بهبود خون‌رسانی به گوش داخلی باعث رفع این سرگیجه و حس غیرواقعی حرکت می‌شود.

در تحقیقات مختلف برای یافتن تفاوت سیناریزین یا بتاهیستین با دارونما مقایسه گردیده است. در مطالعات گذشته نتیجه‌ای در مورد تأثیر سیناریزین یا بتاهیستین در آزمون‌های مرتبط با عملکرد اندام تعادل(balance organ function) گوش داخلی نبوده است. در پایان تحقیقات جدید تأثیر سیناریزین یا بتاهیستین  بر روی افراد نسبت به کسانی که تحت دارونما بوده‌اند بسیار بالاتر است. این نتیجه‌گیری نشان می‌دهد با مصرف سیناریزین که هم‌گروه هستند درمان بهتری صورت گرفته و عوارض جانبی کمتری مشاهده گردیده است.  قرص سیناریزین چیست؟  جواب این سوال در این مقاله نوشته میشود.

برای مصرف سیناریزین یا بتاهیستین مواردی را باید رعایت نمود:

قرص سیناریزین

درصورتی‌که تحت یکی از موارد زیر هستید در زمان تجویز توسط پزشک حتماً شرایط خود را اعلام نمایید:

عوارض جانبی سیناریزین یا بتاهیستین

افسردگی ناشی از این دارو به صورت نادر مشاهده می‌گردد، اما خشکی دهان، تار شدن دید، خستگی، سردرد، بی‌خوابی، حالت تهوع، درد معده و مشاهده راش پوستی(جوش‌های قرمز ریز پوستی) از عوارض جانبی این دارو هستند.  آیا سیناریزین درمانی برای میگرن است؟ برای دانستن این موضوع این مقاله را مطالعه کنید.

به طور معمول توصیه می‌شود بعد از مصرف قرص سیناریزین از رانندگی خودداری شود زیرا در برخی مواقع بعد از مصرف این قرص خواب‌آلودگی و تاری دید مشاهده می‌گردد. برای دانستن  خواص قرص سیناریزین 25 در مدت مصرف سیناریزین چیست؟ این مطلب را بخوانید.

این دارو باید در دمای اتاق، محل خشک و دور از آفتاب نگهداری شود. برای دانستن درباره فرم دهی بینی بدون جراحی به این ماله مراجعه کنید.

داروهای هم گروه سیناریزین یا بتاهیستین

ا سی ا

سیناکلست

کارنیتین

پیراستام

ساپروپترین

سرماخوردگی بزرگ‌سالان(Adult cold)

بوتولینوم توکسین

لانرئوتاید استات

سیتی کولین

سرماخوردگی کودکان

آنتی هموروئید

اوکتروتید استات

میگلوستات

فیبرینولیزین

فامپریدین

پدیاتریک گریپ

پروتئین سی

اینترلوکین – 1

سیناریزین

تداخلات دارویی سیناریزین یا بتاهیستین با چه داروهایی است؟

سیناریزین را نباید با داروهایی که برای بیماری‌های روانی مورد استفاده قرار می‌گیرند مصرف نمود. این داروها شامل: فنلزین، سلژیلین، موکلوبماید، ایزوکاربوکسازید می‌باشند و مهارکننده مونوآمین اکسیداز هستند.

همچنین سیناریزین یا بتاهیستین با داروهای ضد حساسیت مثل دیفن هیدرامین، سیتریزین و دیمین هیدرینات در تداخل می‌باشند و نباید با یکدیگر استفاده گردند.

در مورد هرگونه مکمل دارویی دیگری که مصرف می‌شود حتماً با پزشک در میان گذاشته شود.

در ایران اسامی تجاری که برای قرص سیناریزین یا بتاهیستین موجود است:

قرص بتاهیستین شهردارو 8 میلی‌گرم که توسط شرکت داروسازی شهر دارو در کشور ایران تولید می‌شود

قرص بتاهیستین امین 8 میلی‌گرم که توسط شرکت داروسازی امین در کشور ایران تولید می‌شود

قرص بتاسرک 8 میلی‌گرم که برای شرکت فرانسوی  ABBOTT HEALTH CARE SAS است و توسط شرکت بهستان دارو وارد می‌شود.

قرص اکتوسرک 16 میلی‌گرم که توسط شرکت داروسازی اکتوورکو در ایران ساخته می‌شود.

قرص اکتوسرک 8 میلی‌گرم که توسط شرکت داروسازی اکتوورکو در ایران ساخته می‌شود. برایآشنایی با تزریق ژل و بوتاکس میتوانید به این مقاله مراجعه کنید.

قرص سیناریزین چیست

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 3.8]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان