علل ریزش مژه و ابرو

علل ریزش مژه و ابرو

خانه / تازه های سلامت / علل ریزش مژه و ابرو
علل ریزش مژه: مژه ها و ابروها قسمتی از افزایش دهنده های زیبایی است اللخصوص زیبایی چشم ها. هر اندازه مژه های بلند تر و پر پشت تری داشته باشیم زیبایی چشم هایمان نیز بیشتر می شود.

وقتی که مژه ها و ابروها کم پشت می شوند و یا ناگهانی دچار ریزش می شود، وضعیت واقعا استرس زایی برای فرد ایجاد می شود. امروزه کسانی که از این بخش زیبایی بهره مندن تعدادشان خیلی نیست آیا می دانید دلیل آن چیست؟

ریزش مژه و ابرو

علت چیست؟

هر مشکلی در روند طبیعی کارکرد اعضای داخلی بدن عللی دارد که در ادامه متن برخی از آنها را که در ایجاد ریزش و کم پشتی موهای مژه وابرو نقش مهمی دارند می شناسیم.

۱-وسواس کندن موها:

این اتفاق با موقعیت و شرایط فیزیکی فرد رابطه نزدیک دارد. وسواس کنده موها مشکلی است که فرد بدون داشتن توانایی کنترل ریزش موهای مژه و ابرو را کشیده و در نهایت از محل ریشه مو کنده می شود. این مشکل اصولا از کودکی شروع می شود که گاهی کنترل و درمان شده و گاهی هم با بی توجهی از کنار آن می گذریم.

۲- مشکلات تیروئیدی:

پرکاری غده تیروئید در بدن در کنار اختلالات فراوان و مشکلات سلامتی که به دنبال دارد باعث ضعف و شکنندگی در موهای مژه نیز ممکن است بشود. از نتایج مشکلات پر کاری تیروئید می توان به کم توانی جسمی , زود رنجی در تحمل هوای گرم , مشکل در قورت دادن مواد خوراکی , خواب مناسب نداشتن, کم کردن بیش از حد وزن, سر درد و ریزش مو  اشاره کرد.

از عوارض کم کاری تیروئید هم می توان کمبود توان در تحمل سرما , اضافه وزن زیاد, داشتن پوستی خشک و زبر .. نام برد.

با کم کاری تیروئید موهای ابرو ها و مژه ها به صورت نامرتب دچار ریزش می شود و چهره خوبی به خود نمی گیرد.

۳-ضعف سیستم ایمنی:

زمانی که سیستم ایمنی بدن دچار ضعیف می شود و در برابر فاکتورهای منفی نامقاوم همین فاکتورهای منفی با حمله به بخش بخش بدن آسیب هایی را به جای می گذارند که ریزش مو از مهم ترین آنها است.

برای قوی شدن  سیستم ایمنی بدن بهترین و مناسب ترین خوراکی ها میوه های مناطق گرمسیری از قبیل آناناس ,نارگیل,  موز و… است.

۴-حساسیت های شیمیایی:

همانطور که اطلاع دارید ریمل ها و لوازم آرایشی که برای چشم استفاده می شود حاوی درصد بالایی مواد شیمیایی هستند که اگر پوست و موهای پلک چشم به این مواد حساسیت نشان دهند ریزشی شدید در مژه ها به وجود می آید. همچنین عوامل حساسیت زای دیگر هم چون گرد و غبار بی تاثیر در ریزش موهای مژه و ابرو نیستند.

۵-التهاب پلک:

التهاب و قرمزی پلک نشانه ای از وجود باکتری ها در این محدوده می تواند باشد که به طور طبیعی ممکن است اتفاق می افتد و به راحتی قابل درمان نیست اما با رعایت نکته های  بهداشتی می توان آن را تا حد بسیاری کنترل کرد.

راهکارهای درمانی چیست؟قدم اول:

اولین راه و موثرترین راه، درمان و برطرف کردن مشکلاتی است که به آنها اشاره کردیم
قدم بعدی:

درمان های طبیعی همیشه راهکار خوبی است و در ان قسمت سعی میکنیم  چند راه حل طبیعی را به شما معرفی کنیم.

زدن روغن بادام به مژه ها:

ابتدا مژه ها و یا حتی ابروها را به خوبی شست و شو دهید  و خوب خشک کنید و مقداری از روغن بادام تلخ را با استفاده از یک گوش پاک کن نرم به مژه ها بمالید.

ریزش مژه و ابرو

روغن هفت مغز:

این روغن همانطور که از اسمش مشخص است ترکیبی از روغن ، هفت دانه روغنی که شامل فندق، کنجد,بادام ,  کرچک, پسته و سیاه دانه است می باشد و تاثیری عالی در درمان ریزش و کم پشتی مژه ها  و ابرو می تواند داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان