علل مهم خارش پوست سر

علل مهم خارش پوست سر

خانه / تازه های سلامت / علل مهم خارش پوست سر

خارش پوست سر

خارش پوست سر اگر دائمی باشد می تواند موضوع نگران کننده ای باشد و باید به دنبال علت اصلی این مشکل باشیم. این علت ها بعضی اوقات می تواند به دلیل بیماری های پوستی یا حتی استرس و اضطراب زیاد باشد.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی پوست سرتان دچار خارش شده باشد که می تواند علت آن  کثیفی موی سر باشد و این مشکل با شستن تمیز موها برطرف شود. اما اگر پوست سرتان به صورت غیر عادی حتی بعد از استحمام  و تمیز بودن موهایتان می خارد، می تواند علت آن یک مشکل باشد.

 پوست خشک

این مشکل برای اشخاصی پیش می آید که پوست آن‌ها به حد کافی چربی مفید تولید نمی‌کند. به همین دلیل پوست شما خشک می شود و شروع به خارش می کند. بهترین راه حل برای این مشکل انتخاب یک شامپوی مناسب موی شما است که بتواند رطوبت را به پوست شما برگرداند. بهترین این شامپوها دارای روغن شترمرغ می باشند. در صورت وخیم‌تر بودن مشکل خشکی و خارش پوست سر حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

پوست چرب

هنگامیکه پوست شما بیش از حد مورد نیاز چربی تولید می‌کند، این چربی روی پوستتان انباشته می‌شود. این امر باعث جمع شدن سلول‌های مرده‌ی پوست در این قسمت‌ها می‌شود. برای حل این مشکل موهای خود را به صورت مرتب بشویید. اگر احساس کردید هنوز قبل از پایان یک روز موهایتان چرب شده است از شامپویی استفاده کنید که برای افراد با موهای چرب تعبیه شده‌اند. این شامپوها به پوست شما کمک می‌کند تا چربی‌ها جذب پوسستان بشود.

زخم‌های روی پوست سر

قارچ پوستی

بیماری های داخلی

شست‌و‌شوی زیاد خارش می‌آورد

فر کردن خارش سر می‌آورد

پسوریازیس پوست سر

استرس

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان