علل و درمان جوش های زیر پوستی

علل و درمان جوش های زیر پوستی

خانه / تازه های سلامت / علل و درمان جوش های زیر پوستی

درمان جوش زیر پوستی: در اوایل جوش به نظر نمی‌آیند، اما بعد از مدتی ظاهر می‌شود برای مثال ممكن است شب بخوابید و فردا صبح كه بیدار می‌شوید، ببینید صورتتان جوش زده است. بهترین راهكار برای درمان جوش‌هایی از این قبیل ، در قدم اول و مهم ترین قدم یافتن منشاء آنهاست در غیر این صورت هیچ‌وقت درمان نمی‌شوند. درمان‌ها اکثر اوقات شبیه هم نیست مثلا اگر جوش‌های زیرپوستی عفونی باشند، متخصص پوست آنتی‌بیوتیك‌های مخصوص برای شما تجویز می‌كند. گاهی جوش‌های زیرپوستی شقیقه‌ها بعد از اینكه از بین می‌روند، لك از خود به جا می‌گذارند كه آن هم درمان مخصوص به خود را دارد. در این مطلب نکات مفیدی در مورد جوش‌‌های این نواحی صورت داریم اما در نهایت درمان جوش فقط با تشخیص پزشك و بعد عمل به این توصیه‌ها امكان‌پذیر است:

• جوش‌های زیرپوستی بیشتر روی پوست‌هایی با جنس چرب به وجود می آید. پس اولین كاری كه برای راحت شدن از شر آنها می‌توانید انجام دهید، كم‌كردن یا از بین بردن سطح چربی پوست است. برای این كار می‌توان از صابون‌های مخصوص اسیدی تر یا در مواردی تونرهای پاک کننده پوست استفاده كرد.

• گاهی نیر خوردن مواد خوراكی خاصی باعث ایجاد جوش‌های زیر پوستی می‌شود. مثلا غذاهای خیلی‌ با چربب بالا یا با روغن زیاد، برخی مغزها مانند گردو و فندق و حتی شكلات‌ها و شیرینی‌ها. شاید باعث تعجبتان شود اما بودن در محیط پر از استرس و نگرانی‌ باعث می‌شود جوش‌ها در یك مكان خاص جمع شود. خیلی از ما تجربه شب امتحان، استرس آن و جوش‌های فردایش را داریم. بهترین راه‌حل این است كه استرستان را بتوانید کنترل کنید. اگر هم جوش زدید، آنها را دستكاری نكنید.

بیشتر بدانید:10 روش درمان جوش های هورمونی

درمان جوش زیر پوستی

• استفاده از ماسك ها هم برای از بین بردن جوش‌های زیرپوستی موثر و مفید است اما پیش از استفاده از ماسك به دو نكته مهم دقت کنید؛ اول اینكه ماسك‌ها انواع مختلفی دارند پس اگر بدون نسخه پزشك قصد خرید ماسك دارید، حتما بروشور و کاتالوگ آن را مطالعه كنید و ماسكی كه مناسب پوست‌های جوش‌دار است، انتخاب كنید. دوم، ماسك‌ها را نباید هر روز به صورت مداوم استفاده كرد (حداكثر هفته‌ای 2 بار است) در غیر این صورت باعث می‌شود پوست كمی نازك‌تر از حد نرمال شود.

• مصرف ویتامین‌‌ها هم روش خوبی برای كاهش جوش‌هاست. سعی‌كنید از منابع غذایی ویتامین ‌B وC و مكمل آنها استفاده كنید.

• داروهایی كه در آن تركیب‌های بنزول پروكساید یا سالسیلات اسید موجود است، تا حد زیادی باعث از بین رفتن باكتری‌ها می‌شوند كه عامل ایجاد جوش‌های زیرپوستی هستند اما مصرف این داروها حتما باید زیرنظر پزشك انجام شود.

درمان جوش زیر پوستی
• اگر دارای جوش زیرپوستی هستید، بهتر است تمام محصولات آرایشی– بهداشتی‌ای كه استفاده می‌كنید، oil free یا فاقد چربی باشد.

• كمپرس آب‌گرم برای مدت 10 دقیقه روی پیشانی و شقیقه‌ها و بعد گذاشتن یخ، پیشنهاد دیگری است كه ظاهرا به جوش‌های زیرپوستی شوك وارد می‌كند. بعد از آن استفاده از پمادهای هیدروكورتیزون- در صورت نداشتن حساسیت- توصیه می‌شود که استفاده شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان