علل و درمان های طبیعی چروک های اطراف چشم

علل و درمان های طبیعی چروک های اطراف چشم

خانه / تازه های سلامت / علل و درمان های طبیعی چروک های اطراف چشم

پوست اطراف چشم ها بر اثر خندیدن، دست مالیدن و… دچار چین و چروک می شود. پوست زیر چشم خشک و دهیدراته می شود و حالت افتاده پیدا می کند. پوست دور چشم، حساس ترین بخش پوست در صورت است. تولید کنندگان کرم های دور چشم مدعی اند که محصولاتشان چین و چروک زیر چشم را کم می کند یا از بین می برد یا روند پیری را به تعویق می اندازد اما واقعیت امر چیز دیگری ست. در واقع اگر چه این کرم ها پوست دور چشم را مرطوب تر می کنند اما راهی متداول برای از بین بردن چین و چروک نیست. علاوه بر آن اکثر این کرم ها بیش از حد غنی است و باعث تحریک پوست دور چشم هم می شود. خوشبختانه، محصولات طبیعی مانند گیاهان وجود دارد که می تواند پوست را نرم و مرطوب کند بدون این که اختلالی در پوست ایجاد شود.

درمان های خانگی:
گل یا هماند گیاه قاصدک به طور طبیعی از پوست سم زدایی می کند و تصفیه کننده خون و سیستم لنفاوی است. این گیاه در شادابی پوست بسیار موثر است.
مقداری شیر را با شکر قهوه ای بجوشانید. کاملاً هم بزنید و پس از خنک شدن با پنبه روی پوست بزنید. این عمل باعث تمیز شدن سطح پوست و کاهش چین و چروک اطراف چشم می شود.

کیسه چای یا همان تی بگ مرطوب را در یخچال قرار دهید و پس از خنک شدن در قسمت زیر چشم که چین و چروک دارد، قرار دهید. تکرار آن چین و چروک را کاهش می دهد.

آب آناناس، یکی از بهترین درمان ها برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم است. کافی است با دست یا مقداری پنبه آب آناناس را روی پوست چین خورده بمالید. مطالعات پزشکی متعدد ثابت می کند مالیدن آب آناناس که دارای اسید آلفاهیدروکسی است چین و چروک را به طور چشمگیری کم می کند. آب آناناس حاوی برومیلین است که نوعی اسید طبیعی به حساب می آید.

گیاه رزماری و دم اسبی همچنین به پوست ظاهری نرم و لطیف می دهد.

نصف قاشق مرباخوری عسل و یک تکه از سیب زمینی را به حالت پوره دربیاورید و زیر چشم بزنید و پس از ۲۰ دقیقه با آب شستو شو دهید. چین و چروک های ریز کاهش می یابد. خط های تیره نیز در صورت تکرار و استفاده منظم طی چند هفته محو می شود.

مالیدن آب آلوئه ورا نیز در از بین رفتن چین و چروک می تواند قابل توجه باشد.

مالیدن آب لیمو با پنبه روی چین و چروک های زیر اطراف چشم نیز بسیار مفید به حساب می آید. این کار را روزی ۲ مرتبه انجام دهید ترجیحاً یک نوبت صبح پس از بیدار شدن و برخواستن از رختخواب و یک نوبت قبل از خواب.

گلاب نیز افزون بر از بین بردن چین و چروک باعث جوان سازی پوست اطراف چشم هم می شود. حداقل روزی یک بار مقداری گلاب روی پوست صورت و گردن خود بمالید.

ماساژ یخ، راه دیگری برای کاهش دادن چین و چروک اطراف چشم است. هنگام مالیدن یخ روی چین و چروک آن را روی صورت بچرخانید.

روغن هسته انگور دارای خاصیت مغذی، نرم کننده و مرطوب کننده می باشد و برای از بین بردن چین و چروک نیز پر فایده است.

ماسک سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست زیر چشم می شود و چین و چروک ها را کاهش می دهد. برای به دست آوردن نتیجه مثبت، این کار را به طور متداول انجام دهید.

روغن کرچک، یکی از بهترین مواد رطوبت رسان برای زیر چشم به حساب می آید. در ابتدا دست و صورت خود را با آب شستو شو دهید و خشک کنید. انگشتان خود را آغشته به روغن کرچک کنید و زیر چشم به آرامی ماساژ دهید. برای کسب بهترین نتیجه، این کار را موقع خواب انجام دهید. تکرار این کار نه تنها چین و چروک ها را کاهش می دهد بلکه پوست را جوانتر و نرم تر می کند.

در مصر قدیم، برای محو چین و چروک کنار دهان و چشم، از روغن بادام شیرین و روغن طبیعی و صمغ کندر استفاده می شد. این روغن را به آهستگی، روزی ۲ بار اطراف چشم و دهان ماساژ دهیدتا پوست نرم و لطیف شود.

استفاده از روغن نارگیل، نتیجه زود تری می دهد که طی کمتر از یک هفته می شود به چشم دید. این روغن افزون بر این که چین و چروک زیر چشم را از بین می برد، باعث نرمی و لطافت پوست نیز می شود.

چروک های پوست اطراف چشم

انگور برش داده شده را روی چین و چروک بمالید تا اسیدهای موجود در آن پوست زیر چشم را سفت و محکم کند.

برای به دست آوردن نتیجه بهتری، بگذارید آب انگور به مدت ۱۵دقیقه روی پوست شما بماند.

به مقدار کافی آب بنوشید و زیاد در معرض نور خورشید نباشید. از آن جا که چشم عضو حساس بدن است، توصیه می کنیم، ابتدا مقدار کمی از مواد را روی پوست دست خود بزنید و امتحان کنید تا از واکنش نشان ندادن آن اطمینان حاصل کنید.

مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه های تازه و سبزی های سرشار از ویتامین C،E، فیتوفنولز و فلاوانوئید به اندازه خود می تواند در کاهش چین و چروک ها موثر واقع شود.

خواب کافی و لازم همچنین دوری از استرس، علایمی از جمله سیاهی و کبودی دور چشم، چین و چروک و پف زیر چشم را کم می کند.

ویتامین E نیز تاثیر چشمگیری در از بین بردن چین و چروک ها دارد. کافی است از روغن ویتامین E استفاده کنید یا قرص حاوی روغن ویتامین E را کمی سوراخ کنید و اطراف چشم بزنید و ماساژ دهید.

آب خیار، حاوی ماده طبیعی مفیدی است که علاوه بر سفت کردن، پوست زیر چشم را صاف و نرم تر می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان