فواید بوتاکس زیر بغل

فواید بوتاکس زیر بغل

خانه / تازه های سلامت / فواید بوتاکس زیر بغل

برای دانستن فواید بوتاکس زیر بغل باید بدانیم که عرق کردن به میزان طبیعی به حفظ تعادل حرارت و دفع سموم بدن کمک می کند، اما اگر این عرق کردن بیش از اندازه باشد و موجب بوی بد و آزار دهنده شود، به احتمال زیاد شمارا ناراحت می‌کند؛ عصب‌های سیستم عصبی سمپاتیک، خروجی غدد عرق را کنترل می‌کنند، تا میزان تولید عرق را تنظیم کنند. غده آکرین در سراسر بدن ازجمله زیر بغل یافت می‌شود که عرقی رقیق و خنک‌کننده را تولید می‌کند.

در هنگام بلوغ، غده آپوکرین به‌طور عمده در زیر بغل و کشاله ران یافت می‌شود، که عرقی چرب تولید کرده و زمانی که با باکتری‌های پوستی تماس پیدا می‌کنند بوی ناخوشایندی به وجود می‌آورند.

ممکن است از روش‌های مختلفی چون برندهای گوناگون دئودورانت را برای کاهش و درمان آن امتحان کرده‌اید، اما موفق نبودید؛ هایپرهیدروزیس زیربغل می تواند اذیت کننده باشد، اما به شکلی نیست که نشود جلوی آن را گرفت فقط باید آن را علت‌یابی و سپس بهترین روش درمانی را انتخاب کرد.

هایپرهیدروزیس یک عبارت پزشکی است که برای تعریق بیش از حد و غیر طبیعی ناشی از فعالیت زیاد، هیجانات روحی و استرس استفاده می‌شود. بیشترین مناطقی که تحت تاثیر این مشکل قرار می گیرد، شامل کف‌دست‌ و پاها، کشاله ران، پیشانی و زیربغل است.

این بیماری شامل دو نوع اولیه و ثانویه است:

هایپرهیدروزپس اولیه : این بیماری دلیل مشخصی ندارد و معمولا شروع آن در دوره کودکی و نوجوانی است. اما با وجود نا معلومی آن، اضطراب و استرس و هیجان می تواند آن را تشدید کند.

هایپرهیدروزپس ثانویه : این تعریق ناشی از بیماری یا عوارض جانبی مصرف برخی دارو هاست. استرس هیجانی و بیماری هایی مانند پرکاری تیروئید، از دلایل این بیماری هستند. این نوع بیماری در برخی نقاط بدن به صورت متقارن رخ می دهد، همچنین ممکن است در خواب و بیداری اتفاق بی افتد.

رعایت رژیم غذایی، مصرفی موضعی یا خوراکی گیاهان دارویی، مصرف برخی محصولات و داروهای ضد تعریق، انجام جراحی و … از روش‌های کاهش و یا درمان تعریق بیش از حد هستند.

شاید شماهم هم بوتاکس را بیشتر برای جوانسازی و زیبایی صورت بشناسید؛ اما تزریق بوتاکس به عنوان یکی از روش‌های بسیار موثر و ایمن برای درمان هایپرهیدروزپس نیز شناخته می‌شود. همچنین بوتاکس برای درمان سردردهای میگیرنی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه این مقاله با روش درمان تعریق بیش از حد با تزریق بوتاکس و فواید بوتاکس زیر بغل آشنا خواهید شد.

برای رفع افتادگی پوست صورت پیشنهاد می شود مقاله ی لیفت با نخ را مطالعه کنید.

مشکلات بوتاکس زیر بغل

تعرق زیاد زیربغل و علل آن

آمارها نشان می‌دهد که در حدود 5 درصد مردم جهان به بیماری هایپرهیدروزیس یا همان تعریق بیش از حد، مبتلا هستند. شاید اسم این بیماری کمی پیچیده و ترسناک به نظر برسد. اما جای نگرانی نیست زیرا نه بیماری دردآوری است و نه سلامتی شما را تهدید می‌کند.

در واقع افرادی که به هایپرهیدروزیس مبتلا هستند، غدد تعریق در بدن آنها به شدت پرکار هستند. این افراد بدون دلیل خاص و در هر شرایطی شروع به عرق ریختن می‌کنند. این بیماری بر تمام بدن یا نواحی خاص مانند دست، صورت، سر کشاله ران یا کف پاها و … تأثیر می‌گذارد.

البته تعرق زیاد زیربغل و در کل تعرق زیاد در بعضی افراد موروثی است و در بقیه افراد خانواده نیز دیده می شود، اما ژن به خصوصی که عامل ایجاد این مسئله است هنوز مشخص نشده است.

بعضی مشکلات پزشکی هم می تواند عامل تعرق زیاد زیربغل باشد. بعضی از این مشکلات عبارتند از بیماری قلبی، یائسگی، سکته، پرکاری تیروئید، سرطان و بعضی موارد دیگر. تعرق زیاد همچنین می تواند از عوارض جانبی مصرف بعضی داروها باشد. اگر فکر می کنید که تعرق زیادتان بخاطر مصرف دارویی بخصوص است با پزشکتان در این باره مشورت کنید.

بوتاکس زیر بغل چیست؟

همانطور که اشاره شد امروزه افرادی که بیش از حد عرق می‌کنند و نمی‌توانند آن را کنترل کنند، میتوانند از تزریق بوتاکس که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز تایید شده، کمک گیرند.

بوتاکس از سمی به نام بوتولینیوم ساخته شده است که کار آن فلج کردن عضلات می باشد. شاید با شنیدن نام سم بترسید، اما باید بدانید که جای هیچ نگرانی نیست؛ زیرا بوتولونیوم، خالص شده استریل باکتری کلستردیوم بوتولونیوم اسید که پس از تزریق در زیر پوست فقط سبب فلج موقت عضلات ناحیه مورد نظر میشود.

در واقع پس از تزریق مقدار کمی از بوتولینوم جذب عضله می‌شود و در انتهای اعصابی که فرمان انقباض را به عضلات می‌رسانند مستقر می‌شود، در این محل بوتولینوم از آزاد شدن یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین که مسئول انقباض عضلانی است جلوگیری می‌کند، در نتیجه دستور انقباض به عضله نمی‌رسد.

در بدن همه ما نوعی ماده شیمیایی وجود دارد که غدد تعریق را تحریک می کند. فواید بوتاکس زیربغل، این است که ماده شیمیایی را مسدود کرده که باعث می شود که تعریق این ناحیه متوقف شده و یا تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.

به شکل دقیق‌تر تزریق مستقیم بوتاکس به نواحی دارای تعریق شدید سبب فلج شدن اعصاب بیش فعال آن قسمت می شود. زمانی که اعصاب قادر به پیام رساندن تعریق نباشند در آن ناحیه تعریقی صورت نمی گیرد.

تزریق بوتاکس علاوه بر زیر بغل برای کف دست، پاها و پیشانی نیز کاربرد دارد و یک روش درمانی است که توسط پزشک متخصص انجام می‌شود و بهتر است پیش از تزریق بوتاکس با پزشک مشورت کنید. برای آگاهی از قیمت تزریق بوتاکس مقاله قیمت تزریق بوتاکس را مطالعه کنید.

بوتاکس باید حتما در جایی که غدد عرق (قسمت عمیق درم) وجود دارند تزریق شود. تعداد تزریق بوتاکس بستگی به وسعت ناحیه مبتلا دارد . به طور میانگین در هر سانتی متر مربع پوست یک تزریق انجام می شود . هدف درمانی بوتاکس خشک شدن پوست و توقف ترشح عرق است . بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل در صورتی که تعریق به اندازه کمی وجود داشته باشد می توان با درمان دارویی موضعی آن را برطرف کرد.

سریعترین روش از بین بردن قوز و مشکلات بینی را در مقاله ی لیفت بینی با نخ بخوانید

فواید بوتاکس زیر بغل

فواید بوتاکس زیر بغل

عوارض تزریق بوتاکس زیربغل

درمان تعریق بیش از حد با تزریق بوتاکس روشی ایمن و کم خطر است اما با این حال با توجه به شرایط هرفرد ممکن است برخی علائم زیر مشاهده شوند که در اغلب موارد پس از چند ساعت از بین می‌روند:

احتمال وجود درد، قرمزی یا خارش در محل تزریق.

احساس ناخوشایندی همراه با تورم خفیف در زیر بغل.

مراقبت‌های لازم پیش از تزریق بوتاکس زیربغل

این عمل را حتما زیر نظر پزشک پزشک انجام دهید و برای گرفتن نتیجه حتما بعد از تزریق بوتاکس زیر نظر پزشک باشید و به دستورالعمل های او به دقت توجه کنید. پیش از تزریق بوتاکس باید چند نکته مهم را رعایت کنید تا برای تزریق آماده شوید:

برای داشتن پوستی جوان و صاف پیشنهاد می شود مقاله ی تزریق هم زمان ژل و بوتاکس را مطالعه کنید.

مراقبت های بعد از بوتاکس زیر بغل

مراقبتهای پس از تزریق بوتاکس زیربغل

ماندگاری تزریق بوتاکس زیربغل

ماندگاری بوتاکس بین 4 تا 12 ماه متفاوت خواهد بود و به عوامل مختلفی بستگی دارد. چند عامل مهم که در ماندگاری بوتاکس موثر است عبارتند از:

میزان سوخت و ساز بدن: در افرادی که ورزشکار هستند و یا فعالیت جسمی زیادی دارند تاثیر بوتاکس زودتر از بین می‌رود.

تکرار تزریق: اگر تزریق بوتاکس در زمان مناسب انجام تاثیر آن ماندگارتر خواهد بود.

کیفیت بوتاکس: کیفیت و برند بوتاکس مورد استفاده در میزان ماندگاری بوتاکس موثر است.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام بوتاکس: اگر موارد مراقبتی بعد از تزریق رعایت شود بوتاکس ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

استفاده از شوینده‌های ملایم: در زمان شستشو و استحمام از شوینده‌های ملایم و مناسب با پوست استفاده کنید.

چه کسی نباید برای تعریق بیش از حد زیربغل از تزریق بوتاکس استفاده کند؟

اثرگذاری تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد زیربغل در افراد 18 ساله و بزرگتر به اثبات رسیده است. همه افراد نمی توانند از تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد استفاده کنند . اگر هرکدام از شرایط زیر را دارید ممکن است تزریق بوتاکس زیر بغل برای شما مناسب نباشد به همین دلیل بهتر است قبل انجام آن با پزشک خود مشورت کنید:

هزینه تزریق بوتاکس زیربغل

قیمت بوتاکس زیربغل به عوامل متفاوتی بستگی دارد از همین رو اگر میخواهید درباره‌ی هزینه دقیق مطلع شوید باید با پزشک خود مشورت کنید.

پارامترهای موثر بر هزینه بوتاکس زیر بغل:

برند بوتاکس: کشور تولید کننده و ماندگاری بوتاکس در قیمت آن اهمیت دارند.

میزان تزریق: برای کاهش تعریق زیر بغل 2 تا 3 برابر دوز بیشتر نسبت به ناحیه پیشانی، بوتاکس تزریق میشود.

هزینه کلینیک و پزشک: هر چه کلینیک مجهزتر باشد و پزشک از تجربه و مهارت بالاتری برخوردار باشد، بدون شک هزینه تزریق بیشتر خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان