فواید و ضررهای مصرف ویتامین E برای پوست

فواید و ضررهای مصرف ویتامین E برای پوست

خانه / تازه های سلامت / فواید و ضررهای مصرف ویتامین E برای پوست

ویتامین e برای پوست

ویتامین ها بر اساس نوع حلالیت آن ها در چربی یا آب  به دو گروه تقسیم  بندی می شوند، ویتامین های حلال در چربی و ویتامین های حلال در آب. ویتامین E یکی از ویتامین‌های حلال در چربی است.

ویتامین E یکی از انواع ویتامین‌های محلول در چربی است، روند جذب ویتامین های حلال در چربی مشابه جذب چربی هاست، بنابراین عوامل مؤثر در جذب چربی ها در جذب ویتامین های محلول در چربی  نیز می تواند مؤثر باشد.

عوارض و فواید مصرف ویتامین E

ویژگی های ویتامین E

این ویتامین و همچون ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدان دارد و اثر شیمیایی مضری که به بافت‌های بدن صدمه می‌زند را از بین می‌برد. ویتامین E یا همان ویتامین جوانسازی پوست در لایه چربی دیواره سلول و داخل سلول جای دارد، از خراب شدن دیواره سلول جلوگیری  و از غشای سلول ها محافظت می شود.

از آنجایی که بیشتر فرایندهای متابولیکی بدن که سبب رشد سلول های ماهیچه ای هم می شوند به سلامت غشای سلولی بستگی دارد، این ویتامین اهمیت زیادی دارد. ویتامین های حلال در چربی برخلاف ویتامین های حلال در آب از راه ادرار دفع نمی شوند و در بدن و اللخصوص در کبد ذخیره می شوند، به همین دلیل مشکلات حاصل از کمبود آن ها در زمان  طولانی تری ظاهر می شود.

از دست ندهید: ماسک جوانسازی زردچوبه

فواید ویتامین ای

این ویتامین در درمان انواعی از سرطان‌ها مانند پروستات، پوست و دهان کمک کننده است. همچنین ویتامین E دارای خواص ضد انعقادی هم می‌باشد که به جریان افتادن راحت خون در رگ‌هایی که دارای پلاکت‌های چربی چسبنده به دیواره رگ هستند، کمک می‌کند (بهبود عملکرد سیستم گردش خون). لازم به ذکر است که این ویامین در کرم از یبن بردن جای جوش وجود دارد و علاوه بر آن در پیشگیری از ابتلا به سکته مغزی در افراد غیر سیگاری هم نقش پر اهمیتی دارد اما در افراد سیگاری خیر.

همچنین در جلوگیری از سقط شدن جنین نیز بسیار مؤثر است. هرچند ویتامین E مهم‌ترین عامل برای داشتن سیستم ایمنی قوی تر و پوست و چشم‌های سالم تر است، اما همه فواید و ضررهای ویتامین E هنوز خیلی مشخص نشده است.

پیشگیری بهتر از درمان: پیشگیری های لازم از به وجود آمدن جای جوش

منابع سرشار از ویتامین E

ویتامین E تنها در منابع گیاهی یافت می شود و در منابع چربی حیوانی نیست. روغن جوانه گندم غنی‌ترین ماده غذایی که سرشار از ویتامین E می‌باشد. موادی مانند روغن آفتاب گردان و زیتون٬  آجیل تازه (فندق٬ بادام٬ گردو)٬ اسفناج٬ گوجه فرنگی، ذرت و بادام، کلم پیچ، سویا و سیب زمینی دارای مقادیری از این ویتامین هستند.

به دردتان میخورد: درمان دمل چرکی

در میوه‌هایی مانند هلو و یا مارچوبه نیز به طور نسبی این ویتامین پیدا می شود.  به جز منابع طبیعی حاوی ویتامین E به صورت مصنوعی که به شکل قرص و آمپول هستند نیز در دسترس می‌باشد. میزان نیاز در طول روز بدن انسان به این ویتامین ۷ تا ۹ میلی گرم است. دقت کنید این دارو می تواند اعتیاد آور باشد.

عوارض و فواید مصرف ویتامین E
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان