قرص سیناریزین چیست؟

قرص سیناریزین چیست؟

خانه / تازه های سلامت / قرص سیناریزین چیست؟

تجربه عمل های زیبایی در کلینیک آرمان الهیه

اگر قصد دارید تا عمل ها یا تکنیک های زیبایی انجام دهید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

قرص سیناریزین یکی از انواع داروهای آنتی‌ هیستامین است که برای درمان بیماری‌هایی از قبیل حالت تهوع، سرگیجه، بیماری‌های ناشی از حرکت (که به بیماری مسافرت معروف است) و … تجویز می‌شود. به‌طورمعمول اعصاب داخلی گوش پیام‌های پالس گونه‌ای به مغز ارسال می‌کنند. این پیام‌ها شرایط تعادل و توازن بدن انسان را به مغز فرد گزارش می‌دهد. درصورتی‌که این پیام بیشتر یا کمتر از حد معمول به مغز اعلام وضعیت نماید، فرد دچار سرگیجه و یا صداهای وزوز در گوش خود می‌گردد. سیناریزین درمانی مناسب برای چنین اختلالی در بدن است.  اثر ضد حساسیت قرص سیناریزین را در این مقاله میتوانید مشاهده کنید.

مهم‌ترین نکات در نحوه مصرف قرص سیناریزین

برای نحوه مصرف سیناریزین باید به پزشک متخصص مراجعه شود. بعد از تجویز نحوه مصرف سیناریزین توسط پزشک، اگر دارای بیماری‌ها و شرایط زیر هستید حتماً وضعیت خود را به دکتر معالج اعلام نمایید:

عوارً مصرف قرص سیناریزین

چندین مورد مهم برای استفاده بهتر قرص سیناریزین

درصورتی‌که پزشک معالج به شما برای بیماری حرکت  این قرص را تجویز نموده است، طبق نحوه مصرف سیناریزین به ترتیبی که ذکر خواهد شد عمل کنید. بهتر است دو ساعت مانده به شروع سفر اولین این قرص را مصرف کنید. حال با توجه به اینکه سفر شما چقدر طول خواهد کشید میزان دوز مصرف این قرص مشخص خواهد شد. اگر مسافرتی طولانی در پیش دارید، این قرص دوم به بعد را در صورت نیاز می‌توانید هر هشت ساعت یک عدد طبق دستور پزشک میل کنید. اگر میخواهید در باره خواص قرص سیناریزین 25 در مدت مصرف سیناریزین چیست؟  خواندن این مقاله خالی از لطف نیست. با دانستن این موضو که  آیا سیناریزین درمانی برای میگرن است؟ میتوانید به سوالات خود در باره این نوع بیماری برسید.

اسامی دیگر قرص سیناریزین

داروهای هم‌گروه قرص سیناریزین

نحوه مصرف قرص سیناریزین

شرایط نگهداری قرص سیناریزین در دمای 25 درجه سانتی‌گراد یا دمای اتاق است.

برای افراد بزرگ‌سال نحوه مصرف سیناریزین بیست‌وپنج تا هفتادوپنج میلی‌گرم دوز قابل استفاده در روز می‌باشد. نحوه مصرف سیناریزین برای خردسالان و کودکان نصف دوز مصرفی بزرگ‌سالان با تجویز پزشک توصیه می‌گردد. به طور کلی نحوه مصرف سیناریزین را پزشک معالج مشخص می‌نماید.

عوارض جانبی قرص سیناریزین

اولین عارضه جانبی این قرص  ایجاد خواب‌آلودگی، تاری دید و تأثیر در بینایی می‌باشد. به همین دلیل در نحوه مصرف سیناریزین توصیه می‌گردد بعد از خوردن این قرص از رانندگی پرهیز نمایید.  فرم دهی بینی بدون جراحی بدون مشکل بسیار بهتر از عمل بینی میباشد.

مصرف مشروبات الکلی هم‌زمان با این قرص باعث تشدید اثرات این دارو می‌شود.

خشکی دهان نیز از عوارض بعد از مصرف این قرص است.

بثورات جلدی یکی دیگر از عوارض این قرص می‌باشد که به صورت متورم شدن پوست و قرمز شدن نمایان می‌شود. گاهی این بثورات جلدی به حلت جوش‌های قرمز رنگ درمی‌آیند که به دلیل مسدود شدن غدد عرق پوست بر روی بدن ظاهر می‌شوند.

خستگی و سردرد در برخی موارد بعد از مصرف این قرص مشاهده می‌شود.

سوءهاضمه و اختلالات گوارشی نیز می‌تواند اثرات سیناریزین باشد.

موارد مصرف قرص سیناریزین

مکانیسم اثر قرص سیناریزین

این قرص سلول‌های عضلانی صاف عروق را منقبض می‌کند. این انقباض از طریق مسدود شدن کانال‌های کلسیمی وابسته به ولتاژ L و T است. به جز این حالت سیناریزین می‌تواند باعث اتصال گیرنده‌های موسکارینی استیل کولین، دوپامینی D2 و هیستامینی H1  نیز گردد.

به نظر می‌رسید این قرص  با مهار کردن کلسیم در کانال‌های وابسته به ولتاژ درون سلول‌های وستیبولار نوع دو که در گوش داخلی واقع‌شده‌اند اثربخشی دارد. تحقیقات جدید نشانگر این است که سیناریزین با متوقف کردن کانال‌های کلسیمی، سرگیجه وستیبولار را کاهش نمی‌دهد بلکه با مهار جریان‌های پتاسیم که با فشار هیدرواستاتیک بالا رفته‌اند بر روی سلول‌های مو اثر می‌گذارد.

در غلظت‌های بالای این دارو جریان‌های کلسیمی در سلول‌های موی وستیبولار از بین می‌رود. توقف و مهار چنین جریان‌هایی در بدن به کاهش تهوع،سرگیجه و علائم ناشی از بیماری حرکت کمک می‌کند. این کمک از راه کاهش واکنش‌پذیری سلول‌های موی وستیبولار که پیام‌ها و اطلاعات مرتبط با تعادل و حرکت بدن را به مغز می‌رساند انجام می‌شود.  رای زیبایی از تزریق ژل و بوتاکس نیز استفاده میشود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان