هایفوتراپی

هایفوتراپی

خانه / تازه های سلامت / هایفوتراپی

پوست یک فرد بالغ حدود 2 متر مربع وسعت دارد. پوست، بزرگترین ارگان بدنمان می باشد. ضمنا چون پوست ارگان سطحی و در معرض دیدی می باشد، بنابر این کاملا بدیهی است که نقش مهم و اساسی در زیبایی ما دارد.

پس پوستی سالم، بدون چین و چروک، با قوام سفت و مستحکم، بدون شلی و افتادگی و … یک عامل بسیار مهم برای داشتن زیبایی و جوانی و افزایش حس اعتماد به نفس می باشد و بر عکس پوست شل و افتاده و دارای چروک نشانه پیری و باعث کاهش اعتماد به نفس می شود.

انقدر این موضوع در طب پوست و زیبایی دارای اهمیت است که از سالیان گذشته محققین و پزشکان پژوهشگر در تمام دنیا همواره به دنبال کشف و ابداع روش های متفاوت و موثرتر در جهت رفع افتادگی پوست و از بین بردن چروک های ناخوشایند پوست بوده و هستند و یکی از آخرین و جدیدترین تکنولوژی قرن حاضر برای لیفتینگ صورت، تکنولوژی فوق پیشرفته هایفو است.

از دلایل برتری جوانسازی با هایفوتراپی می‌توان به سرپایی بودن و نداشتن هیچ‌گونه عوارض بعد از انجام این روش اشاره نمود. این روش بدون جراحی بر روی فرد انجام شده و از این رو کاملاً غیر تهاجمی می‌باشد.

هایفوتراپی در اصل عبور دادن پرتوهای مافوق صوت متمرکز و با شدت بالا در عمق 4.5 میلی‌متری از سطح پوست است که ایجاد گرمای کنترل شده می‌نماید.

پیشنهاد مطالعه : فرمدهی به بینی با لیفت با نخ

دستگاه هایفوتراپی

هایفوتراپی چیست؟

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound  به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفو یکی از روش‌های پرطرفدار برای سفت کردن و لیفتینگ پوست، بدون درد و غیرتهاجمی است.

در هایفوتراپی، امواج فراصوت (اولتراسوند) یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود. این روش هیچ‌گونه آسیبی به لایه‌های فوقانی درم و اپیدرم وارد نمی‌کند و به همین دلیل در دسته روش‌های غیر تهاجمی قرار می‌گیرد.

هایفوتراپی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال ۲۰۰۹ با کاربرد لیفت ابرو تایید شد. در سال ۲۰۱۴، FDA  استفاده از این روش را برای بهبود وضعیت خطوط و چین و چروک ناحیه‌ی خط گردن و بالای سینه نیز تایید کرد.

نحوه عملکرد هایفوتراپی

میان لایه زیرین پوست (هیپودرم) و ماهیچه، لایه‌ای به نام SMAS وجود دارد که از جنس بافت نرم است و پوست و عضله را به هم متصل می‌کند.

در دستگاه های هایفوتراپی از امواج اولتراسوند (سونوگرافی) استفاده می شود، این امواج با کمک تکنولوژی بسیار پیشرفته روز (توسط وسایلی شبیه به عدسی که قادر هستند صوت را در نقطه ای کانونی متمرکز کنند) در نقطه ای از عمق مورد نظر متمرکز و تابانده می شود که در نتیجه آن ایجاد گرمای موضعی در نقاط و اعماقی دقیق از سطح پوست و بافت زیرین آن می باشد. درکل کار هایفو تخریب کلاژن های قدیمی و بازسازی کلاژن جدید است.

در هایفوتراپی از طریق پروپ های مخصوص امواج اوتراسوند به لایه SMAS فرستاده میشوند که دمای بافت به صورت کنترل شده در حد ۶۵-۷۰ درجه سانتی گراد بالا می‌رود و همین باعث تحریک فیبروبلاست‌ها، ساخت کلاژن و الاستین پوست می‌شود؛ البته این افزایش دما در صورتی است که انرژی وارد شده به بافت ایجاد تغییرات ناخواسته نکند.

عمل نفوذ امواج هایفو به گونه ای تنظیم می‌شود که لایه درم و SMAS مورد هدف قرار گیرد و این دو لایه بهم چسبیده شوند و همین باعث می‌شود که پوست، صاف و یک دست و بدون چروک به نظر برسد. همچنین هایفو در زاویه دار کردن صورت نقش دارد.

پیشنهاد مطالعه: فرمدهی به صورت با لیفت با نخ

عملکرد هایفوتراپی چگونه است؟

عوارض هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی ایمن و غیرتهاجمی است که بدون آسیب به سایر بافت ها در جوانسازی پوست بسیار موثر است.

اما از آنجایی که باعث تغییراتی در پوست میشود ممکن است کمی التهاب و قرمزی روی سطح پوست مشاهده شود که بعد از چند ساعت از بین خواهند رفت و جای هیچ نگرانی نیست.

کاربردهای هایفو‌تراپی

از سال ۲۰۰۸ تاکنون، شهرت هایفو در درمان‌های زیبایی پوست به سرعت افزایش یافته و در سال‌های اخیر استفاده از این روش بسیار زیاد شده است. در ۵ سال اخیر استفاده از هایفوتراپی حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

تجربه هایفوتراپی در کلینیک آرمان الهیه

اگر هایفوتراپی نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

مزایای هایفوتراپی

ماندگاری اثرات هایفوتراپی

یک ماه پس از انجام هایفوتراپی، می‌توان نتایج آن را به طور کامل مشاهده نمود. به این دلیل که در این روش  تغییر شکل و سفت شدن بافت‌ها به مرور انجام می‌شود بعد از مدت زمان یک ماه و بیشتر بیشترین نتیجه نمایان خواهد شد.

ماندگاری اثر این روش بستگی به آناتومی بدن افراد ، سبک زندگی، حالت خوابیدن، عادات غذایی و بسیاری موارد دیگر دارد. اگر فردی به طور عادی بعد از انجام این روش  زندگی نماید بین یک سال تا یک سال و شش ماه اثرات آن باقی می‌ماند. افرادی که تحت درمان این روش قرار گرفته‌اند با استفاده از رژیم غذایی مناسب، ماساژ و ورزش‌های مخصوص می‌توانند اثرات این روش را ماندگارتر و حتی دائمی نمایند.

هایفو بعد از لیفت با نخ اثر چندین برابری دارد و بسیار جهت سفتی پوست و تقویت لیفت و همچنین پیشگیری از افتادگی پوست در لایه های مختلف زیرین پوست مناسب است. معمولا توصیه می شود بعد از اولین جلسه ترمیم لیفت با نخ صورت هایفو انجام دهید و جهت سفتی پوست انجام سالیانه و یا هر شش ماه هایفوتراپی بسیار توسط پزشکان زیبایی توصیه می شود.

مزایای هایفوتراپی

روش درمانی هایفو یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های بدون جراحی و غیرتهاجمی لیفت صورت است و مزایای زیادی دارد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • نتایج هایفوتراپی حدود ۱ تا ۲ سال ماندگاری دارند
  • جلسات درمانی کوتاه مدت است
  • روشی آسان و بدون دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری
  • بدون تزریق و ایجاد برش‌
  • بدون خونریزی، درد و پانسمان
  • می‌تواند همراه با روش‌های درمانی دیگر انجام شود
  • هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد
  • نتایج هایفوتراپی تا حدودی، بلافاصله بعد از انجام کار قابل مشاهده است

هزینه ی هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی

مهم ترین عامل تاثیرگذار بر هزینه هایفوتراپی برند و کشور سازنده دستگاه مورد استفاده است. دستگاه‌های هایفوتراپی شامل یکسری کارتریج هستند که تعداد دفعات مشخصی می‌تواند امواج صوتی (شات) را شلیک کند که بعد از اتمام شات‌ها باید تعویض شوند که به نوع دستگاه بستگی دارد، همچنین نوع و برند دستگاه در میزان اثرگذاری و ایمنی آن موثر است.

هزینه هایفوتراپی به میزان افتادگی و تعداد نواحی مورد نظر شما بستگی دارد که پس از مشاوره با پزشک و تشخیص نیاز و خواسته شما تعیین خواهد شد.

بهترین دستگاه هایفوتراپی کدام است؟

برند دابلو (Doublo) تولید کمپانی Hironic کره از جمله شناخته شده ترین و باکیفیت ترین دستگاه های هایفوتراپی دنیااست.

این کمپانی با ارائه سری جدید این محصول به نام دابلو گلد قدم بزرگی در افزایش کیفیت هرچه بیشتر این دستگاه برداشته است.

در این سری از دستگاه ها یک منطقه حرارتی انتخابی در بخشی از لایه smas پوست در نظر گرفته می شود و بدون اینکه به اطراف این ناحیه آسیبی رسانده شود امواج اولتراسوند بر روی این ناحیه تاثیر می گذارد.

مزایای هایفوتراپی با دستگاه دابلوگلد

  • عدم افت توان در کارتریج ها
  • کارتریج با عمق های متفاوت برای نواحی مختلف
  • سرعت شات بیشتر و اثربخشی بهتر
  • امکان استفاده از بالاترین انرژی و عدم ایجاد آسیب و عوارض جانبی به دلیل تمرکز بالای هر شات
  • امکان همزمان لیفتینگ و جوانسازی پوست در یک جلسه با دستگاه هایفو دابلو گلد
  • قابل استفاده در کلیه تایپ های پوستی بدون محدودیت
  • قابل استفاده برای تمامی فصول

فواید هایفوتراپی

مراقبت های بعد هایفوتراپی

  • ۴ تا ۶ هفته بعد از جلسه ی درمانی زیر نور مستقیم خورشید نروید.
  • حداقل تا ۲ روز بعد از هایفوتراپی نوشیدنی های کافئین دار و الکلی مصرف نکنید.
  • بعد از هایفوتراپی جداً از خاراندن و ماساژ پوست خود پرهیز کنید.
  • سعی کنید زیاد آب بنوشید.
  • بعد از هایفوتراپی از قراردادن کمپرس های سرد و یخ روی محل های تحت درمان خودداری کنید. زیرا ممکن است اندکی از اثرات مثبت دستگاه بکاهد.
  • حمام آب داغ، جکوزی و موارد مشابه را فراموش کنید.
  • پس از هایفوتراپی بهتر است تا 1 روز از لوازم آرایشی استفاده نکنید چون بعضی از محصولات ممکن است باعث تحریک پوست شوند.
  • درمان های جوانسازی دیگر مانند لایه برداری پوست و دستگاه های جوانسازی از یک هفته بعد از جلسه درمانی قابل انجام است.
مراقبت های بعد از هایفوتراپی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.3]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان