لیفت بینی بهتر است یا جراحی بینی؟

لیفت بینی بهتر است یا جراحی بینی؟

خانه / تازه های سلامت / لیفت بینی بهتر است یا جراحی بینی؟

لیفت بینی از جمله تغییرات آسان و سریع برای رفع برخی عیوب بینی است. لیفت با نخ صورت نوعی تغییر فرم و جوان‌سازی صورت است که بدون درد، بیهوشی و دوران نقاهت و در مدت زمان نیم ساعته انجام می‌گیرد. لیفت بینی با نخ نیز از زیرمجموعه‌های لیفت با نخ است. فرم دهی بینی از طریق لیفت بینی بسیار ساده‌تر از عمل جراحی پلاستیک یا اصطلاحاً رینوپلاستی است. جراحی بینی با هزینه‌های بسیار بالا و با بیهوشی بر روی فرد انجام می‌گردد. لیفت بینی فقط با بی‌حسی موضعی بوده و هزینه این روش نسبت به عمل جراحی بینی بسیار کمتر می‌باشد. لیفت بینی در مدت زمان یک جلسه و در عرض نیم ساعت بدون درد و دوران نقاهت انجام می‌شود اما جراحی بینی بعد از بی‌هوش شدن فرد چند ساعت زمان می‌برد و سپس فرد به اتاق ریکاوری رفته تا بیهوشی از بین برود و به حال هادی بازگردد. بدن بسیاری از افراد به داروی بیهوشی واکنش‌های متعدد و بدی نشان می‌دهد از این رو لیفت بینی با نخ که فقط با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود برای این افراد بسیار مناسب‌تر از عمل جراحی است. لیفت بینی که بر روی فردی با تشخیص پزشک انجام می‌شود، با توجه به آناتومی بدن فرد تقریباً بین 6 ماه تا یک سال ماندگاری دارد.

لیفت بینی

لیفت بینی دائمی

مراحل لیفت بینی

اگر فرد از فرم جدید بینی خود راضی نباشد راه بازگشت داشته و می‌تواند جلسات ترمیمی لیفت بینی دائمی را که پزشک برای او مشخص می‌کند انجام ندهد تا بینی به فرم قبلی بازگردد. کسانی که جراحی بینی انجام می‌دهند هیچ‌گونه راه بازگشتی ندارند. اگر فرم دهی بینی در جراحی رینوپلاستی با سلیقه فرد یکی نباشد مجبور است به عمل‌های بعدی فکر کند که البته لیفت بینی با نخ اینجا هم به کمک می‌آید. بسیاری از افرادی که جراحی بینی داشته و به فرم دلخواه نرسیده‌اند، برای تغییر شکل بینی از لیفت بینی با تشخیص پزشک کمک می‌گیرند. دوران نقاهت بعد از جراحی بینی بسیار سخت و دشوار بوده و زمان زیادی را برای بهبودی نیاز دارد. استفاده از گچ یا آتل مخصوص بینی بعد از عمل جراحی، سپس استفاده چند ماهه از چسب برای فرم دادن و ماندگاری بینی، کشیدن بخیه‌ها در برخی موارد، خارج کردن تامپون از بینی در برخی از انواع عمل‌های بینی و … از جمله دوران سخت عمل بینی است. نخوردن غذای عادی، نخندیدن، صحبت نکردن زیاد و خارج شدن از روال طبیعی زندگی حداقل برای یک هفته از سختی‌های زیاد عمل بینی است. در لیفت بینی شخص به تنهایی می‌تواند مراجعه کند و بعد از مشورت با پزشک و انجام روش لیفت بینی با نخ تنها برای 30 تا 45 دقیقه بعد به روال عادی زندگی خود بازگردد. تنها با تشخیص پزشک برای برخی موارد خاص نیاز است شخص بین 2 تا 3 روز بعد از انجام لیفت بینی از چسب بینی استفاده نماید. هیچ‌گونه نگهداری یا دوران نقاهت خاصی برای بعد از لیفت بینی با نخ برای فرد وجود نداشته و می‌تواند کارهای روزمره زندگی را از همان لحظه انجام لیفت بینی با نخ از سر بگیرد.  لیفت با نخ بینی روش عالی زیبایی صورت نیز میباشد که امروزه بسیارمورد استفاده قرار میگیرد. هر آنچه لازمه لیفت با نخ است در این مقاله نوشته شده است.

لیفت بینی سنتی

لیفت بینی به معنای بالا کشیدن بینی و نه به معنای لیفت بینی با نخ که نوعی متد و روش جدید پزشکی است. در مورد بالا کشیدن بینی به طور سنتی یا لیفت بینی با نخ سنتی می‌توان گفت با زمان زیاد، تمرین و تکرار ورزش‌های مخصوص یا یوگای صورت، انجام ماساژهای بینی به طور مداوم با مواد طبیعی و راهکارهای خانگی و سنتی دیگر نیز می‌توان لیفت بینی استخوانی را در منزل هم انجام داد. این کار نیاز به صبر و حوصله فرد دارد چراکه در زمان زیاد اثر و نتیجه لیفت بینی با نخ در خانه مشخص می‌شود.

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی استخوانی

لیفت بینی برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق ژل و بوتاکس انجام میشود.شکل بینی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد نوک بینی افتاده دارند، برخی از قوز بینی رنج می‌برند، بینی افرادی پهن و گوشتی بوده و بسیاری اشکال دیگر در فرم بینی‌ها وجود دارد. به تشخیص پزشک لیفت بینی برای یکسری از فرم‌های بینی قابل انجام است و تغییرات مثبتی در آن‌ها ایجاد می‌کند. برخی بینی‌ها دارای قوز کاذب بینی هستند. لیفت بینی با نخ برای این افراد بسیار مناسب و کار است. لیفت بینی با بالا بردن نوک بینی قوز کاذب را محو کرده و فرم بینی زیبای و جدیدی به صورت این افراد هدیه می‌دهد. برخی بینی‌های پهن که دارای پره‌های باز هستند نیز با لیفت بینی باریک و زیبا می‌شوند. به طور کلی زیبایی بینی در گرو متناسب نمودن بینی با سایر اجزای صورت است. برای زیبایی بیشتر امروزه پزشکان این حوزه در تلاش برای متناسب کردن اجزای صورت و متعادل‌سازی آن‌ها با یکدیگر هستند. از این رو برای برقراری تناسب و توازن بینی با سایر اعضای صورت نیز لیفت بینی برای خیلی از افراد مناسب و مؤثر واقع می‌شود. لیفت با نخ جادوی زیبایی نامی دیگر از لیت با نخ نیز میباشد.

نتیجه‌گیری:

لیفت بینی با نخ روش نوین پزشکی است که از طریق نخ گذاری به صورت‌های مختلف در زیر پوست شکل و فرم بینی را تغییر مثبت می‌دهد و فرم جدیدی برای صورت افراد پدید می‌آورد که تناسب بین اجزای صورت را برقرار نماید. فرم دهی بینی بدون جراحی روش عالی زیبایی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 2.4]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان