مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

خانه / تازه های سلامت / مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس روشی مهم است که درباره مراقبت های بعد از بوتاکس توضیحاتی را میدهیم.تزریق بوتاکس یک روش روتین و روال امروزی در کلینیک‌های پزشکی برای جلوگیری از علائم پیری و هدیه کردن جوانی و زیبایی به مراجعه‌کنندگان است.

زیبایی مقوله‌ای درونی در تمامی انسان‌هاست که تمایل دارند از پیری و نمایان شدن چین و چروک‌ها جلوگیری نمایند. به همین دلیل امروزه در سراسر دنیا مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی به تعدد دیده می‌شوند که خدمات مختلفی از جمله تزریق بوتاکس را انجام می‌دهند.

تزریق بوتاکس در ابتدا و در سال‌های 1970 تا 1990 میلادی برای درمان بیمارانی که از انحراف و لوچی چشم رنج می‌بردند استفاده می‌شد و بعدها برای فلج کردن عضلات و زیبایی به کار برده شد.

اولین بار در سال 2002 تزریق بوتاکس برای استفاده‌های زیبایی مورد تائید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. امروزه در سراسر جهان از تزریق بوتاکس برای انواع کاربردهای پزشکی و زیبایی استفاده‌های بسیاری می‌شود.

تزریق بوتاکس به دلیل کم تهاجمی بودن این روش و کم عارضه بودن آن از روش‌های شایع و محبوب می‌باشد. وقتی اسم سم بوتولونیوم که جنس اصلی ماده تزریق بوتاکس است میاید کمی ترسناک به نظر می‌رسد اما این سم در دوزهای کنترل شده نه تنها آسیبی به بدن نمی‌رساند بلکه در درمان برخی بیماری‌های خاص و هدیه کردن صورتی بدون خط و شیار به کمک افراد می‌آید.

برای تزریق ژل و بوتاکس نیز میتوانید به کلینیک پوست آرمان الهیه مراجعه کنید. موارد استفاده در تزریق بوتاکس متعدد هستند و به گفته متخصصان در دوزهای پایین و کنترل شده برای بهبود بسیار مؤثر واقع می‌شوند.

ازجمله کاربردهای تزریق بوتاکس می‌توان به

در برخی موارد، رفع تعریق پشت لب و دست‌ها و زیر بغل، بهبود سردردهای میگرنی و … می‌توان اشاره کرد.

کلینیک زیبایی آرمان الهیه یکی از مراکز تخصصی در تزریق بوتاکس است. در این مرکز زیبایی تزریق بوتاکس توسط متخصص انجام می‌گردد تا از هرگونه خطرات احتمالی جلوگیری شود. پزشکان در مرکز زیبایی آرمان الهیه با مراجعه‌کننده طی یک جلسه مشاوره رایگان به طور مفصل در مورد بوتاکس و مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس صحبت خواهد کرد.

بعد از انجام این جلسه مشاوره مراجعه‌کننده می‌تواند تصمیم به انجام این روش زیبایی بگیرد.

پیشنهاد مطالعه:قیمت تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به صورت مستقیم در عضله مورد نظر انجام می‌گردد تا فعالیت عضله را از بین ببرد یا به اصطلاح عضله فلج شود. عدم فعالیت عضله شیار و خطی را به وجود نمی‌آورد و چروک‌های قبلی را نیز باز می‌کند. بوتاکس یا همان Botulinum toxin  امروزه بسیار در زیبایی به کار میرود.

چه افرادی می‌توانند تزریق بوتاکس انجام دهند؟

تزریق بوتاکس به جز برای مادران باردار و شیرده محدودیت دیگری ندارد مگر افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند. افرادی که تمایل به تزریق بوتاکس داشته و دارای بیماری خاصی هستند حتماً باید نوع بیماری خود و دارویی که مصرف می‌کنند را با پزشک متخصص در میان بگذارند.

خطرات احتمالی تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس حتماً باید توسط متخصص و پزشک انجام شود تا از بروز هرگونه عوارض و خطری جلوگیری گردد. عوارض تزریق بوتاکس فقط زمانی ایجاد می‌شود که در نقاط مناسب و صحیح انجام نشود.

اگر تزریق بوتاکس در آرایشگاه و به دست فردی به جز پزشک انجام شود می‌تواند خطراتی مثل تزریق بیش از حد مواد که باعث مرگ هم می‌شود، رقیق شدن زیاد دارو که باعث پخش شدن آن شود، استفاده از داروهای غیر استاندارد و … را به دنبال دارد.

در این بین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس نیز می‌تواند از خطرات و عوارض آن جلوگیری نماید که در بخش بعدی مطلب به طور کامل توضیح داده خواهد شد. برای دانستن انواع بوتاکس و بهترین مارک آن به این مقاله مراجعه کنید.

تزریق ژل و بوتاکس

نکات مهم بعد از تزریق بوتاکس

انجام مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس بسیار آسان بوده و فرد در روال طبیعی زندگی خود قرار دارد.

در برخی موارد بعد از تزریق بوتاکس اگر فرد بخوابد یا دراز بکشد دچار حالت تهوع شده و یا سرگیجه می‌گیرد. به همین علت تزریق بوتاکس صبح تا عصر انجام می‌شود که بعد از گذشت 5 ساعت از تزریق فرد بتواند استراحت کرده و همان شب را راحت بگذراند.

یکی از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس این است که شما 5 ساعت بعد از تزریق سر خود را پایین نیاورید، نخوابید و دراز نکشید. در این 5 ساعت بعد از تزریق بوتاکس می‌توانید به صورت نشسته یا ایستاده با بالا نگه داشتن سر، کارهای روزمره را انجام دهید.

تغییر زاویه سر برای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس بسیار مهم و حیاتی است. پایین آوردن سر در 5 ساعت اولیه باعث می‌شود ماده‌ی تزریق شده از محل مورد نظر حرکت کند و باعث تغییرات ناخوشایند در سایر بخش‌های صورت شود.

در برخی موارد که پلک یا ابرو به سمت پایین میاید می‌تواند نتیجه‌ی عدم مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس باشد. اگر ماده‌ی بوتاکس از برندهای نامعتبر نبوده و محل تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص در ناحیه مناسب انجام گرفته باشد تنها دلیل پایین افتادن پلک یا ابرو به طور ناگهانی تغییر زاویه سر بعد از تزریق و عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس می‌باشد.

انتقال ماده‌ی بوتاکس در اثر تغییر زاویه سر یا فشار و ماساژ به ناحیه تزریق باعث افتادگی پلک می‌شود و به همین دلیل به مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس باید بسیار توجه شود.

از دیگر مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس می‌توان به این نکته اشاره کرد که از کمپرس یخ استفاده نکنید. به طور کلی در 5 ساعت اولیه برای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس سعی کنید سر و صورت خود را ثابت نگه داشته و انجام حرکات زیاد در این نواحی خودداری نمایید.

بسیاری از افراد برای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در مورد نحوه خوابیدن و مدل قرار گرفتن سر و صورت دچار ابهام می‌شوند. در این مورد تذکر این نکته بسیار مهم است که در 5 ساعت اولیه برای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس همان‌طور که گفته شد نباید بخوابید یا دراز بکشید.

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

برای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس است بهتر است که بر روی صورت خود نخوابید. نخوابیدن بر روی صورت نه تنها می‌تواند از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس باشد بلکه یک الگوی صحیح برای خوابیدن است که بروز چین و چروک جلوگیری می‌نماید.

برای انجام مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس بهتر است صورت خود را تا 24 ساعت نشویید. استحمام نیز تا 24 ساعت بعد از انجام این روش زیبایی توصیه نمی‌شود و جزو مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به شمار می‌رود.

استحمام و شستن صورت به دلیل استفاده از آب گرم منع شده و در دسته مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس قرار می‌گیرد. درجه حرارت آب در زمان شستن صورت و استحمام می‌تواند تأثیر منفی در نتیجه تزریق بوتاکس داشته باشد. به همین دلیل دوش گرفتن با آب داغ و شستن صورت تا 24 ساعت بعد به این دلیل که بسیاری از افراد عادت به استفاده از آب گرم دارند جزء مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس توصیه می‌شود.

گرما و دمای بالای آب باعث افزایش گردش خون و جریان خون در بدن می‌شود. این افزایش جریان خون در بدن در ناحیه تزریق بوتاکس می‌تواند اثرات منفی داشته که کمترین آن‌ها کبودی و تورم است.

توصیه‌های مهم در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در این بخش توضیح داده می‌شوند که از انجام این موارد به شدت باید خودداری نمود:

به طور کلی نیز برای مراقبت های بعد از بوتاکس به یاد داشته باشید در هنگام شستن یا خشک کردن صورت خود با فشار این کار را انجام ندهید. در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس توصیه می‌شود که صورت خود را تحت هیچ شرایطی نفشارید و ماساژ ندهید.

تزریق بوتاکس

از دیگر مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس می‌توان موارد زیر را نیز نام برد:

تزریق بوتاکس نیاز به شارژ یا ترمیم دارد. یکی از مراقبت های تزریق بوتاکس رعایت جلسات ترمیمی در زمان مشخص شده است. تزریق بوتاکس در زمان‌های معین باعث می‌شود تا عضلات به تکان نخوردن و عدم فعالیت عادت نمایند.

آناتومی بدن افراد ، میزان چین و چروک‌ها، سن مراجعه‌کننده برای تزریق بوتاکس و برند استفاده شده در تزریق از مواردی هستند که باعث میزان دوام و ماندگاری کم یا زیاد در هر فرد می‌شوند.

برندهای مختلف بوتاکس در بازار وجود دارد. برای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی توصیه شد که تزریق بوتاکس را حتماً در مراکز پزشکی انجام داده تا برندهای معتبر و استاندارد برای این کار استفاده شود و از هرگونه خطر جلوگیری شود.

در برخی موارد بعد از تزریق بوتاکس غیر قرینگی به وجود میاید. این غیر قرینگی ممکن است به دلیل رعایت نکردن مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس باشد. به همین علت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس که توضیح داده شدند را جدی بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان