مراقبت های بعد از  کراتینه کردن مو   

مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو  

خانه / تازه های سلامت / مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو  

کراتینه کردن مو یک روش فوق العاده برای کسانی است که می‌خواهند از شر موهای وز و آسیب دیده خود رها شوند و موهای صاف و براق داشته باشند.

برای افرادی که مشغله زیادی دارند، رسیدگی به موها و حالت دادن به آنها، کار دشواری است. گاهی حتی وقت سشوار کشیدن را نیز ندارید. این مشکل تنها با استفاده از کراتین حل می شود و می تواند بافت آسیب دیده مو را ترمیم کرد، به شرطی که مراقبت های بعد از کراتینه را به درستی انجام دهید.

کراتین یک نوع پروتئین طبیعی و از اصلی ترین اجزا در ساختار مو است. به هر دلیلی که کراتین مو دچار آسیب شود، موها خشک و وز و خشن دیده می شوند. اگر زیاد از اتوی مو و سشوار استفاده می کنید احتمالا بافت کراتین موهایتان آسیب دیده است.

در صورتی که روی موهایتان عمل کراتین را انجام دهید، نتایج آن تا شش ماه باقی خواهد ماند اما اگر به نکات زیر توجه نکنید ممکن است نتیجه مطلوب بدست نیاید.

ابتدا، کراتینه کردن مو باید توسط یک فرد ماهر انجام شود زیرا اگر فرد تجربه و مهارت لازم را نداشته باشد ممکن است موها آسیب ببینند. همچنین اگر به دنبال یک نتیجه عالی هستید حتما مواد کراتین را از برندهای معتبر تهیه کنید و مراقبت های بعد آن را جدی بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: خواص روغن کرچک برای بدن

مراقبت های کراتینه کردن مو

مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو

مراقبت بعد از کراتینه کردن مو بسیار مهم است زیرا باعث صاف ماندن موها در مدت زمان طولانی تر میشود از همین رو به نکات زیر توجه کنید.

  1. بعد از کراتینه کردن مو، برای شستن موها عجله نکنید

باید به مواد کراتین فرصت دهید خوب روی موهای شما بنشیند. پس حداقل 72 ساعت بعد از کراتینه، موهای خود را نشویید. اما توصیه می‌کنیم که به این 72 ساعت اکتفا نکنید و 3 روز موهای خود را از آب دور نگاه دارید زیرا ممکن است آب، کراتین موها را پاک کرده و پولتان را هدر می‌دهد.

  1. از شامپو مناسب استفاده کنید

یک شامپوی بد و نامناسب می تواند نتیجه زحمات تان را هدر دهد و کراتینه مو را نابود کند.

بعد از کراتینه کردن مو باید در انتخاب شامپو خیلی دقت کنید. در واقع بعد از کراتینه مو باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. شامپوهای حاوی سولفات سدیم، کراتین موهای شما را از بین خواهند برد و نتیجه کار شما را خراب می‌کنند.

همچنین بهتر است از شامپوهایی که حاوی میکرو‌کراتین هستند، استفاده کنید. چرا‌ که این شامپوها، کراتینه موهای شما را بهبود می‌بخشند و ظاهر آن را تا مدتی حفظ می‌کنند.

  1. از ماسک مو استفاده کنید

همانطور که گفتیم برای کراتین کردن موها از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که روغن طبیعی موها را از بین می‌برد. برای جبران این روغن از دست رفته و برگرداندن رطوبت به موها به هیچ عنوان از هر مواد چرب کننده و پر از وازلین استفاده نکنید.

جهت ترمیم و احیای موهای کراتینه بهتر است از ماسک مو استفاده کنید. البته برای حفظ اثرات کراتین، ماسک مو بدون سولفات مفید خواهد بود. 

  1. موهای خودرا خشک نگه دارید

بعد از کراتینه کردن موهایتان در صورتی که موهای شما به هر نحوی خیس شد، باید فورا آن‌ها را با سشوار خشک کنید و اجازه ندهید رطوبت، کراتین موهایتان را خراب کند.

قبل از انجام کراتین روی موها شاید لازم بود بعد از حمام کلی وقت صرف کنید شوند اما بعد از کراتینه کردن مو این مشکل را ندارید و موها با یک باد سشوار و یک شانه زدن ساده، صاف و زیبا خواهند شد.

  1. کمتر از اتو مو استفاده کنید

کمتر کسی است که درباره مضرات گرما بر رنگ و کراتینه مو چیزی نداند. در حقیقت، گرمای زیاد لایه‌های کراتین را ذوب می‌کند. توصیه می‌کنیم از وسایل حرارتی تا حد ممکن برای موهای کراتینه شده‌تان استفاده نکنید. استفاده مداوم و روزانه از اتو مو یا فرکننده‌های مو باعث خشکی و آسیب به موها خواهد شد. به علاوه موهای خود را با آب داغ نشویید.

  1. موهای خودرا نبندید

3 روز اولیه بعد از کراتینه کردن مو نه تنها نباید موها را بشویید بلکه هر نوع دست کاری و حالت دادن به موها نیز ممنوع است. برای مثال بستن یا جمع کردن موها با هر وسیله ای به موها آسیب می زند. کش، کلیپس و سایر وسایل می تواند روی ساقه مو شکستگی ایجاد کند در این صورت صافی و زیبایی مو از بین می رود.

پیشنهاد مطالعه: قیمت تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو با نبستن

  1. از رو بالشتی ساتن استفاده کنید

متأسفانه روبالشی نخی باعث چین خوردن، خشک و وز شدن و ایجاد گره در موها می شود.

برای جلوگیری از شکنندگی و کشیده شدن موها در هنگام شب ازبالش‌های ساتنی و ابریشمی استفاده کنید زیرا ساتن و ابریشم باعث کاهش اصطکاک میان مو و بالش می‌شوند.

اگر چه بستن موها با یک شال یا کاور ابریشمی نیز در حفظ سلامت و گره نخوردن موها بسیار مفید خواهند بود.

  1. موی خودرا کوتاه کنید

بعد کراتینه به لطف مواد شیمیایی مورد استفاده، موها مستعد موخوره هستند. در صورتی که قسمت انتهای مو به خشکی دچار شود، موخوره به سراغ موها می‌آید و نوک مو دو شاخه می‌شود. چاره موخوره هم فقط کوتاهی است. پس اگر دیدید انتهای موهایتان دو شاخه شده است باید حدود یک تا دو سانتی متر از انتهای مو را کوتاه کنید تا دوباره سالم شوند.

  1. مراقبت بعد از کراتینه کردن مو هنگام شنا

که آب شور و آب کلر دار باعث از بین رفتن کراتین موها می‌شوند. همانطور که می‌دانید آب استخر کلردار بوده و برای موهای کراتینه شده مناسب نیست. اما اگر مجبور هستید که به استخر بروید و شنا کنید بهتر است حتما از کلاه شنا استفاده نمایید و تا جایی که امکان دارد از برخورد آب استخر و یا دریا با موهایتان جلوگیری نمایید و یا موهایتان را با آب بشویید و از یک نرم کننده بدون نیاز به آبکشی روی موهایتان استفاده نمایید. این کارها از نفوذ کلر و آب شور به ساقه موی شما جلوگیری می‌کند. بعد از این که شنا تمام شد حتما بلافاصله موهایتان را به خوبی بشویید.

آیا بعد از کراتینه مو میشه رنگ کرد؟

اگر موهای سالمی دارید، بهتر است اول موهایتان را رنگ کنید. پنج روز بعد از رنگ کردن می‌توانید کراتینه هم بکنید. به این صورت هم رنگ موها بهتر دیده می‌شود و هم موهایی که بر اثر رنگ یا دکلره آسیب دیده‌اند، ترمیم می‌شوند.

اما اگر موهای شما قبلا بر اثر دکلره یا حرارت مداوم اتو خیلی آسیب دیده، اول موهایتان را کراتینه کنید. چون رنگ کردن مو ممکن است آسیب موهایتان را بیشتر کند و موهایتان از بین برود.

بعد از آن هم بهتر است تا چند ماه موها را رنگ نکنید. هرچند در صورتی که برای رنگ کردن موهای کراتینه شده عجله دارید، حداقل پانزده روز بعد از کراتینه کردن موها و فقط با رنگ‌های بدون آمونیاک موی خود را رنگ کنید و از دکلره کردن موهایتان خودداری کنید تا موی شما کمتر دچار خشکی و آسیب دبگی شود.

همچنین همیشه توصیه می‌شود موهای خود را قبل از استفاده از یک محصول کراتینه رنگ کنید نه بعد از آن، به این دلیل که کراتین اعمال شده روی موها، تارهای شما را پوشانده و نفوذ رنگ ها به داخل آن را دشوار می‌کند.

پیشنهاد مطالعه :8 مورد از بهترین ویتامین ضدپیری پوست که باید بشناسید

اتو کردن مو کراتینه

درمان ریزش مو بعد از کراتینه

هر روشی که باعث صاف شدن مو شود، پیوندهای دی سولفید شبکه ی کراتین مو را از بین می برد. پس بهتر است که انجام نشود. این کار در طولانی مدت باعث شکنندگی و آسیب دیدن موها و حتی تشدید ریزش مو می شود.

به دلیل وجود مواد شیمیایی در فرآیند کراتینه مو، باید راهکارهای اساسی را برای این مهم انجام دهید. کف سر را با روغن تقویت کننده‌ موی سر ماساژ دهید. از از یک شامپو یا نرم کننده مناسب استفاده کنید. موهای خود هنگامی که خیس است، شانه نزنید. برای پیشگیری از ریزش مو پس از کراتینه مقدار زیادی آب بخورید. غذاهای سرشار از آهن، پروتئین، مکمل‌های بیوتین و ویتامین E مصرف کنید. در پایان، از روبالشی ساتن یا ابریشم استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان