معرفی و انواع ژل لب

معرفی و انواع ژل لب

خانه / تازه های سلامت / معرفی و انواع ژل لب

تزریق ژل لب و تقویت لب معمولاً توسط پرکننده های لب مانند Restylane یا Juvederm® که به معرفی و انواع ژل لب پرداخته ایم و یا کلاژن لب انجام می شود که از طریق تزریق به لب، چاق شدن و فرم گرفتن لب را انجام می دهد. این تزریق ها معمولاً بین 4 ماه تا یک سال طول می کشد.

هزینه تقویت لب بسیار متفاوت است. پرکننده های لب ممکن است کمتر از 1.000.000 تومان باشد، در حالی که روش های دیگر مانند پیوند چربی می تواند تا 5 برابر هزینه داشته باشد! همچنین باید اطمینان حاصل شود که برای جراحی های تهاجمی از یک جراح پلاستیک متخصص و حرفه ای آموزش دیده استفاده کنید.

تقویت دائمی لب معمولاً با استفاده از کاشت لب قابل دستیابی است. برخی از متخصصین پرکننده های دائمی لب و سیلیکون را امتحان کرده اند. متخصصان بهداشت نسبت به تقویت لب با پرکننده های دائمی احتیاط می کنند، زیرا برداشتن آنها تقریبا غیر ممکن است.

معرفی و انواع تزریق ژل لب

انواع مختلفی از پرکننده های لب وجود دارد که می توانند برای تقویت لب استفاده شوند. یعنی Perlane / Restylane ، Juvederm®، Radiesse®، Artecoll، Aquamid، Bio-Alcamid، کلاژن، کلاژن انسانی ، درمیزه ذرات و… برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل مقاله آن را مطالعه نمایید.

معرفی و انواع ژل لب قسمت اول: تزریق ژل لب مدل عروسکی

به تزریق ژل لب مدل عروسکی مدل باربی نیز می گویند و این مدل در تمام نقاط دنیا امروزه طرفداران خاص خود را پیدا کرده، مدل عروسکی به لب ها شکل و حالتی نزدیک به عروسک های باربی می بخشد، به این صورت که قسمت V شکل بالای لب که به آن (Cupid’s Bow) می گویند توسط تزریق ژل تقویت خواهد شد و برای لب پایین نیز ظاهری کامل و پرحجم ایجاد خواهد کرد.

از خصوصیات این مدل می توان به این نکات اشاره کرد که حجم در مرکز لب پایین بیشتر بوده و ظاهر شاداب، جذاب و جوان به لب خواهد بخشید.

مدل عروسکی بیشتر در جنوب آسیا اقبال داشته که لب ها همچون عروسک باربی دچار حجم می شوند و حاشیه لب پایین به شکل مستطیلی فرم می گیرد، برای رسیدن به این فرم در برخی موارد لازم است علاوه بر لب ها تزریق در نقاط دیگر صورت هم انجام شود، این روش هم مانند تمام روش های تزریق ژل لب نیاز به مشورت با متخصص داشته تا اطمینان حاصل شود مناسب صورت شما هست یا خیر.

برای مطالعه: گلوله شدن ژل زیر چشم

معرفی و انواع ژل لب قسمت دوم: تزریق ژل لب مدل سه دکمه ای

چقدر نام این مدل را شنیده اید؟ شاید زیاد شاید هم برای اولین بار، ولی میدانیم بخاطر دیدگاه تنوع و تفاوت طلبی انسان امروزه متقاضیان زیادی برای روش های متفاوت تزریق ژل لب و ایجاد فرم های متفاوت وجود دارد و به همین دلیل پزشکان و متخصصان نیز باید دقت عمل بالا را برای روش های متفاوت داشته باشند و هنرمندی طبی خود را به رخ بکشند.

یکی از روش های جذاب تزریق ژل لب مدل سه دکمه ای است که می توانید برای انتخاب آن با توجه به مشاهدات و مشورت دقیق با پزشک متخصص این روش را گزینش کنید.

تزریق ژل لب مدل نچرال

وقتی به چهره کسی نگاه می کنید یا در حال گفتگوی حضوری با شخصی هستیم ناخودآگاه لب های او را دیده و بررسی خواهیم کرد و این مسئله اهمیت بالای لب ها در زیبایی چهره را نشان می دهد، برجستگی لب گاها نشان جوانی چهره است و همین مهم باعث ایجاد روش های گوناگون برجسته سازی لب گردیده.

اما در اکثر جراحی های زیبایی یک نکته بسیار مهم است و آن هم نچرال و طبیعی بودن نتیجه زیبایی است و این که مشخص نشود صورت مورت تزریق یا جراحی قرار گرفته، تزریق ژل لب مدل نچرال یکی از روش هایی است که شما را به این هدف می رساند.

برای طبیعی بودن لب ها لب بالایی 1.3 و پایینی 2.3 از کل حجم لب را تشکیل میدهند، البته این اعداد در صورتی مهم است که حس تجسمی طبیعی نیز داشته باشد.در این باره ما در مقاله تزریق ژل لب بیشتر توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

تزریق لب مدل روسی به همراه معرفی و انواع ژل لب

معرفی و انواع ژل لب مدل روسی

روس ها به عنوان یکی از زیباترین ملیت های جهان شناخته می شوند.

شما ممکن است متوجه شده باشید که چگونه زنان روسی ابرقهرمان را مانند لب ها ترسیم می کنند، بدون اینکه وحشت زده باشند.

در این روش، هدف ظاهری بسیار مدرن و شبیه به روس هاست و آن هم با روشی که بدون هیچ گونه سازش در حجم یا بلند کردن از چهره “معمولی و پرشده” شما جلوگیری می کند و پروفایل های جانبی به زیبایی  و در تعادل باقی می مانند.

بهترین لب ها برای کار کردن مواردی است که قبلاً مورد لمس و تزریق قرار نگرفته است، اما اگر تزریق ژل قبلی را به لب انجام داده باشید و یا یک روش را در جاهای دیگر امتحان کرده اید، باید قبل از قرار ملاقات خود این موضوع را با متخصص در میان بگذارید.

برای هرکسی که قبلاً پرکننده های لب را تجربه نکرده باشد، پس تکنیک روسی بسیار توصیه می شود و می تواند به صورت طبیعی یا ساختار آن به صورت مورد نیاز انجام شود. برای کسانی که تزریق ژل قبلی داشته اند، تصمیم گیری در مورد این است که آیا شما می خواهید حالت قبلی را حذف کنید؟ زیرا حذف 2 هفته قبل از قرار ملاقات برای تزریق ژل لب به مدل روسی ضروری است.

ژل لب مدل پرنسس

انواع پرکننده های پوستی Princess® توسط شرکت اتریشی Croma-Pharma GmbH، شرکتی با سابقه طولانی در ایجاد اسید هیالورونیک (HA) تولید می شود. آنها با داشتن اجزای با دقت انتخاب شده و یک فرآیند تولید خودکار و بی نظیر، از بالاترین کیفیت اطمینان حاصل می کنند.

پرکننده های پوستی پرنسس با نتایج طبیعی برای مبارزه با علائم پیری طراحی شده اند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد، اسید هیالورونیک برای حفظ استحکام پوست، خاصیت ارتجاعی و همچنین کمک به مرطوب نگه داشتن پوست ضروری است.

عوامل پیری و عوامل محیطی که در معرفی و انواع ژل لب توضیح داده شد، مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب و رادیکالهای آزاد باعث می شوند که سطح HA با گذشت زمان کاهش یابد. این به نوبه خود منجر به بروز خطوط چین و چروک های ظریف، ایجاد لکه های پوستی و عدم هیدراتاسیون می شود.

به لطف ترکیبی از HA و لیدوکائین (بی حسی موضعی) درمان تا حد زیادی بدون درد است و بسته به محصول خاص، نتایج بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده خواهد بود. از این تزریق ژل می توان برای درمان ابروهای پیشانی، چین و چروکهای دورانی اطراف دهان، چین های بینی (بینی به دهان)، خطوط ماریونت(دهان به چانه)، کانتور کردن گونه ها و چانه ها و برای افزودن حجم به لب استفاده کرد.

نام عمومی پرکننده های پوستی

پرکننده های پوستی پرنسس واضح ، استریل، تجزیه و تخریب پذیر، ویسکوالاستیک، هموژن شده ایزوتونیک و تک رنگ هستند. آنها از اتصال متقاطع (با استفاده از 1،4-Butanediol Diglycidyl اتر یا BDDE) و اسید هیالورونیک غیر حامل غیر وابسته به حیوانات (HA) ایجاد شده از طریق بیوماسیون استفاده می کنند.

برخی از محصولات در محدوده با افزودن ماده بی حسی موضعی، لیدوکائین برای تسکین درد در دسترس است.

یک محصول همچنین به همراه گلیسرول اضافه شده به منظور کمک به هیدراتاسیون موجود است.

ژل تزریق پرنسس چگونه ساخته شده است؟

پرنسس توسط Croma-Pharma با استفاده از سیستم زمینی خود به نام SMART (Supreme Monophasic and Reticular Technology) ساخته می شود. گفته می شود این فرایند تولید با بهینه سازی اتصال متقاطع و بازگرداندن (بین قفل شدن) زنجیره های مولکولی HA باعث افزایش طول عمر ژل تزریقی در هنگام تزریق زیر پوست می شود.

آیا آزمایش پوستی قبل از درمان لازم است؟

خیر، آزمایش پوستی قبل از درمان لازم نیست.

آیا موقتی است یا دائم؟

درمان با ژل تزریقی پرنسس دائمی نیست. اسید هیالورونیک طی چند ماه کاملاً شکسته می شود و هیچ اثری از پرکننده باقی نمی ماند.

وضعیت دارای مجوز

دستگاه پزشکی مارک CE.

باید توسط استفاده شود

درمان با پرکننده های پوستی پرنسس فقط باید توسط متخصصان آموزش دیده پزشکی مانند پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران انجام شود.

سه محصول مختلف در محدوده پرنسس وجود دارد:

پرنسس پرکننده، پرکننده ژل اسید هیالورونیک مونوفازیک که همانطور که در قسمت معرفی و انواع ژل لب گفته شد، کاربردهای زیادی دارد، از جمله درمان چین و چروک های متوسط تا شدید، دور زدن لب و حجمی کردن آن و همچنین درمان ابروهای پیشانی، خطوط glabellar (اخم) و چروک های اطراف دهان.

تزریق درم اواسط تا عمیق با یک سوزن 27 درجه سانتیگراد، می تواند در همه مناطق صورت جدا از کانتور چشم مورد استفاده قرار گیرد. نتایج طبیعی است و اثر ماندگاری دارد. برای راحتی بیشتر در طول درمان، این ژل تزریقی همراه با لیدوکائین یا بدون اضافه کردن لیدوکائین موجود است.

Princess® Rich  محصولی از اسید هیالورونیک که برای تکنیک مزوتراپی استفاده می شود، با سوزن 30G به درم های سطحی تزریق ژل انجام می شود. این ماده از غلظت بالایی از HA غیر متصل به همراه، با وزن مولکولی بالایی (3.0 میلیونی دالتون) برخوردار است و با کمک به حفظ رطوبت، گلیسرول را بهبود می بخشد که باعث بهبود هیدراتاسیون پوست می شود.

فواید و خواص این ماده به همراه معرفی و انواع ژل لب

این ماده برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش علائم قابل مشاهده پیری و در عین حال درخشندگی به پوست، برای جوانسازی طولانی مدت استفاده می شود. درمان مقدماتی با 3 جلسه، در فواصل سه گانه هفتگی و پس از آن اقدامات بعدی برای مراقبت از بالا انجام می شود.

Princess® Volume همانطور که در معرفی و انواع ژل لب ذکر شد یک پرکننده تزریق ژل اسید هیالورونیک متصل، ویسکوالاستیک، مونو فازی که به بهترین وجه برای اصلاح چین و چروک های عمیق، چین خوردگی و جای زخم، برای کانتور کردن صورت و حجم دادن استفاده می شود و تزریق شده در درم عمق با یک سوزن 27G خواهد بود، این ژل تزریقی نیز همراه یا بدون اضافه کردن لیدوکائین برای راحتی بیشتر در طول درمان در دسترس است.

مطالعه نمایید: از بین بردن لکه قهوه ایی جای جوش

در چه زمان هایی ژل تزریقی پرنسس قابل استفاده نیست؟

در چه زمان هایی ژل تزریقی پرنسس قابل استفاده نیست؟

برخی افراد هستند که برای معالجه با محصولات پرنسس مناسب نیستند. اگر با هر یک از معیارهای زیر مطابقت دارید، متأسفانه کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل نیستید:

– زیر 18 سال سن دارید.

– زنانی که باردار هستند و یا شیر می دهند.

– سابقه بیماری ایمنی خودکار را دارید، یا در حال حاضر تحت درمان با سیستم ایمنی قرار دارید.

– بدنتان مستعد به ایجاد زخم هیپرتروفیک است.

– نسبت به اسید هیالورونیک حساس هستید.

– ناحیه ای که مایل به معالجه آن هستید در حال حاضر زخمی، ملتهب یا آلوده است.

مدت زمان اثرگذاری

تولیدکنندگان در زمینه معرفی و انواع ژل لب اظهار داشتند که بسته به محصول پرنسس مورد استفاده، منطقه تحت درمان و متابولیسم فرد از HA کاشته شده، نتایج می تواند تا یک یا چندین سال دوام بیاورد.

پیش بینی می شود که پرنسس فیلر بین 6 تا 9 ماه و حجم آن بین 8 تا 12 ماه به طول انجامد.

اثرات جانبی برای این تزریق گزارش شده است؟

بیشتر درمانها با استفاده از سوزن بسیار ریز انجام می شود و این امر درمانی بدون درد است. برای به حداقل رساندن هرگونه ناراحتی، ممکن است یک کرم موضعی بی حس کننده قبل از درمان در محل تزریق استفاده شود، یا پزشک می تواند در صورت نیاز به تسکین درد اضافی، از محصولات Filler و Volume که همراه با لیدوکائین اضافی هستند استفاده کند.

در محصولات تزریق ژل پرنسس و پرکننده های پوستی عوارض جانبی جدی به دلیل تحمل بالای پوست و سطح ایمنی بالای محصول گزارش نشده، به دلیل آنکه هیالورونیک اسید در بدن به طور طبیعی موجود است واکنش های آرژیک بسیار نادر خواهد بود.

برای مطالعه: ماندگاری لیفت صورت با نخ به چه عواملی بستگی درد؟

بیشتر افراد می توانند بلافاصله پس تزریق آن به فعالیت های روزانه خود بازگردند!

به دنبال درمان، ممکن است احساس ناراحتی خفیفی از جمله تورم موقتی، قرمزی، کبودی و حساسیت به محل تزریق داشته باشید. شما می توانید با استفاده از کمپرس سرد یا بسته یخ برای مدت زمان کوتاه، منطقه را آرام کنید. این علائم خفیف تا متوسط ​​در نظر گرفته می شوند و باید به خودی خود در کمتر از 7 روز برطرف شوند.

اگر عوارض جانبی طولانی مدت یا سایر عوارض جانبی جدی تر را تجربه کرده اید، با پزشک خود تماس بگیرید تا پرونده شما در اسرع وقت بررسی کند.

با اجتناب از داروهای ضد التهابی و ضد انعقادی که در معرفی و انواع ژل لب معرفی شد در 7 روز قبل از درمان می توانید خطر خونریزی یا کبودی در محل های تزریق ژل را کاهش دهید.

ناحیه تحت درمان باید حداقل 12 ساعت پس از انجام عمل از آرایش دور نگه داشته شود. از در معرض قرار گرفتن آفتاب یا گرمای هوا، مانند سونا و اتاقهای بخار باید به مدت یک هفته اجتناب شود. پزشک شما باید مشاوره کامل مراقبت های بعدی را به شما ارائه دهد.

هزینه های این تزریق چقدر است؟

قیمت درمان با پرکننده های پوستی پرنسس بستگی به محصول مشتق شده مورد استفاده، منطقه تحت درمان و تعداد سرنگ های مورد تفاوت دارد. قیمت بین کلینیک ها متفاوت خواهد بود.

یک مطالعه با استفاده از جلد پرنسس نشان داد که تقریباً 98٪ بیماران از این محصول راضی بودند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان