هفت چیز جالبی که درباره پوست باید بدانید

هفت چیز جالبی که درباره پوست باید بدانید

خانه / تازه های سلامت / هفت چیز جالبی که درباره پوست باید بدانید

نکات مراقبت از پوست

نکات مراقبت از پوست: آیا می دانستید که بافت و ظاهر پوست می تواند رازهای مختلف مربوط به بدن شما را نشان می دهد ؟ مراقبت از پوست نیاز به 1 ساعت وقت دارد، از این رو آموزش مراقبت از پوست بسیار پر اهمیت است . اکنون نگاهی به چیزهایی که جالب است میاندازیم که احتمالا تا به حالا در مورد پوست خود نمیدانستید:
۱ . ورزش کردن به جلوگیری از چین و چروک کمک میکند
ورزش منظم و مرتب می تواند به افزایش تولید کلاژن پوست کمک کند تا سموم از بدن خارج شود که به نوبه خود به حفظ پوست سالم و درخشان کمک میکند. با ورزش مرتب، ازچین و چروک می توان جلوگیری کرد .
۲ . افزایش سن و پیری شدن پوست
قطعا تفاوت در بافت پوست ها وجود دارد چون بافت پوست شما با یک کودک متفاوت است. می دانید این به چه دلیل است؟ به این دلیل است که در سن بزرگسالی، پوست، کم آب می شود.
۳ . پوست قبل از هجده سالگی آسیب میبیند
پوست شما در واقع می تواند ازسن هجده سالگی آسیب ببیند. پوست در حدود ۵۰-۶۰ ٪ به علت های مختلف آسیب دیده میشود که آکنه، جوش، لکه های پیری و یا حتی لکه های خورشید می تواند جز این دلایل باشد .
۴ . بافت پوست ما می تواند دچار مشکلات بهداشتی شود
اگر پوست شما خیلی خشک است ، به دلیل عدم تعادل هورمونی در بدن این گونه است. اگر پوست بخش های خاصی از بدن تیره است ، ممکن است به دلیل کمبود آهن یا ویتامین باشد . بنابراین، بافت پوست شما می تواند برای فهمیدن مشکلات موجود در بدن شما را راهنمایی کند
۵. رنگ مشابه
آیا می دانید که همه، از جمله شما، دارای رنگ های مشابه در زیر پوست هستید؟ افزایش یا کاهش رنگ در زیر پوست وجود دارد
۶. ماساژ دادن می تواند به پوست کمک کند
ماساژ برای کاهش درد موجود در بدن کمک میکند. ماساژ پوست آثار شگفتی بر روی پوست دارد. ماساژ مداوم صورت برای تحریک سلول های پوست مفید است که به نوبه خود به افزایش تولید کلاژن پوست کمک بزرگی میکند. در نتیجه پوست جوان تر و شاداب تر میشود

نکات مراقبت از پوست
۷. دست های کثیف می تواند به پوست صدمه بزند
دست های شما میلیونها باکتری دارد.، اگر عادت دارید مرتب به صورتتان دست بکشید ، ممکن است جوش بر روی پوست ایجاد شود. آرایش بر روی پوست بدون شستن دست موجب انتقال باکتری به پوست میشود. دست پاک نقش اساسی در مراقبت و بهداشت پوست دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان