همه چیز درباره جوانسازی پوست با لیزر

همه چیز درباره جوانسازی پوست با لیزر

خانه / تازه های سلامت / همه چیز درباره جوانسازی پوست با لیزر

پوست صورت کلید زیبایی

جوانسازی پوست با لیزر روش متداول جوانسازی پوست نیز میباشد.پوست از اعضای مهمی در بدن انسان است که می‌تواند جوانی یا پیری، نشاط و شادابی، خستگی و … را به مخاطب نشان دهد.

افزایش سن و نمایان شدن چین‌وچروک‌ها برای بسیاری از افراد خوشایند نبوده و این اشخاص به  فکر جوانسازی پوست صورت می‌افتند. به طور قطع می‌توان گفت که داشتن یک پوست سالم، جوان و صاف جذابیت زیادی برای افراد مختلف ایجاد می‌کند.

بدین منظور جوانسازی پوست صورت در تمامی سنین موضوع مهمی است که افراد مختلف را درگیر خود نموده است. طبق نظریه‌های پزشکی تقریباً از سن 25 سالگی اولین علائم پیری در پوست ظاهر می‌شوند و جوانسازی پوست صورت به صورت راهکارهای پیشگیری از همین سن باید آغاز شود.

خشک شدن پوست به صورت تدریجی، نمایان شدن چروک‌های ریز و سپس عمیق شدن شیارها و چین‌وچروک‌ها بر روی صورت آشکار شده و فرد را به فکر جوانسازی پوست صورت می‌اندازد. در سنین پایین با استفاده از مراقبت‌های طبیعی و عادات صحیح در روال زندگی می‌توان روند پیر شدن پوست را کند نمود.

جوانسازی پوست صورت باید در سنین پایین و با استفاده از راهکارهای طبیعی به صورت پیشگیری و مراقبت انجام شود. زمانی که پوست خاصیت ارتجاعی و الاستیکی خود را در سنین بالا از دست می‌دهد، دیگر روش‌های طبیعی و ماسک‌های خانگی نمی‌توانند جوانسازی پوست صورت را انجام دهند.

به همین دلیل در این شرایط برای جوانسازی پوست صورت باید از روش‌های مختلف در حوزه پزشکی استفاده نمود. جوانسازی پوست با لیزر، استفاده از دستگاه آراف، لیفت با نخ صورت، جراحی، میکرودرم، تزریق ژل و بوتاکس و چربی و … از جمله روش‌های متعدد برای جوانسازی پوست صورت می‌باشد.

جوانسازی پوست با لیزر

جوانسازی پوست با لیزر چگونه است؟

جوانسازی پوست با لیزر کارایی بالا و تأثیرگذاری بر روی افراد مختلف دارد. نتایج جوانسازی پوست با لیزر بسیار درخشان بوده و علاوه بر رفع چین‌وچروک‌ها در درمان جای جوش، زخم و … نیز تأثیر زیادی دارد.

جوانسازی پوست با لیزر روند جالبی دارد که کلاژن سازی طبیعی در پوست را حاصل می‌شود. در این روش با ایجاد حرارت فیبروپلاست‌های پوستی تحریک می‌شوند تا کلاژن سازی طبیعی و بازسازی پوست از این طریق به وجود آید. تحریک فیبروپلاست‌ها در روش جوانسازی پوست با لیزر موجب ساخت کلاژن شده که سفت شدن و شفافیت را در پوست صورت به وجود می‌آورد.

کلاژن طبیعی بافت‌ها را بازسازی کرده و موجب بالا کشیده شدن پوست به طور طبیعی می‌شود. جوانسازی پوست با لیزر باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و پاک‌سازی پوست نیز می‌شود. با افزایش سن و کند شدن روند کلاژن سازی طبیعی بافت پوستی نمی‌تواند سلول‌های مرده خود را نیز دفع نماید. روش جوانسازی پوست با لیزر دفع سلول‌های مرده را نیز به همراه دارد.

با از بین رفتن سلول‌های مرده از روی پوست از طریق روش جوانسازی پوست با لیزر، شفافیت و شادابی برای صورت به وجود می‌آید. همان‌طور که اکثریت به این موضوع واقف هستند، کلاژن سازی پوست با افزایش سن روند کندی به خود می‌گیرد. گفتن این نکته ضروری است که بعد از 40 سالگی کلاژن‌های موجود در بافت‌ها نیز در هر یک سال 1% کاهش پیدا می‌کنند.

به همین علت برای جوانسازی پوست صورت باید از روش‌هایی که کلاژن سازی را به طور طبیعی به وجود میاورند استفاده نمود. برای دانستن زیبایی پوست با طب سنتی این مقاله را بخوانید.

انواع لیزر در جوانسازی پوست صورت

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال تأثیرات ماندگاری داشته و از این رو طرفداران بسیاری نیز دارد. جوانسازی پوست با لیزر دی‌اکسید کربن یا فرکشنال روش نوینی است که بازسازی و تحریک برای کلاژن سازی می‌باشد.

از طریق روش جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال افزایش قوام و سفتی پوست حاصل شده و چروک‌های ریز را از بین می‌برد. در روش جوانسازی پوست با لیزر دی‌اکسید کربن منافذ پوست بسته‌تر شده و رنگ پوست به صورت روشن و یکنواخت درمی‌آید. جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال در افرادی که هنوز دچار چین‌وچروک نشده‌اند به دلیل تحریک بیشتر برای تولید کلاژن باعث به تأخیر انداختن علائم پیری پوست می‌شود.

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال علاوه بر استفاده برای صورت می‌تواند در رفع خطوط گردن، جوانسازی واژن و رفع اسکارهای پوستی نیز به کار آید. کاربردهای مختلف و نتایج درخشان لیزر فرکشنال به جز برای جوانسازی پوست صورت نیز باعث محبوبیت بیشتر این روش گردیده است.

این نوع از جوانسازی پوست با لیزر برای افرادی طراحی شده است که پوست‌های تیره دارند. این نوع از لیزر در جوانسازی پوست صورت برای خطوط ریز دور چشم در نظر گرفته شده است که امروزه کمتر استفاده می‌شود.

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم امروزه جای خود را به روش‌های بهتری داده و جزو راهکارهای قدیمی و منسوخ به شمار می‌رود. رفع خط اخم با ژل در این مقاله نوشته شده است.

جوانسازی پوست صورت

روش های دیگر زیباسازی پوست

دو روش بعدی در دسته جوانسازی پوست با لیزر قرار نمی‌گیرند و راهکارهایی است که با استفاده از دستگاه‌های نوین در پزشکی انجام می‌گیرند.

میکرونیدلینگ می‌تواند راهکار جالبی به جای جوانسازی پوست با لیزر باشد. با اینکه جوانسازی پوست با لیزر  فرکشنال یکی از برترین روش‌های امروزی است اما نمی‌توان تأثیرات بالای میکرونیدلینگ را نادیده گرفت.

در روش میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست صورت تعدادی سوزن با عمق مشخص وارد لایه‌ی دوم پوست می‌شوند. این روش مزایای زیادی از جمله استحکام لایه‌ی اپیدرم و رفع سلول‌های مرده می‌شود. راهکار های سفت شدن پوست صورت در این مقاله نوشته شده است.

دستگاه اکسیلیز نیز یکی دیگر از فناوری‌های جدید حوزه پزشکی است که در دسته‌ی جوانسازی پوست با لیزر قرار نمی‌گیرد اما تأثیرات بسزایی دارد. این روش برای جوانسازی پوست صورت غیر تهاجمی بوده و سفت‌سازی، کلاژن سازی و رفع افتادگی پوست صورت را به همراه دارد.

راهکارهای پیشگیری برای جوانسازی پوست صورت در سنین پایین

استفاده مناسب از ماسک‌های طبیعی سازگار با پوست یکی از راه‌های پیشگیری است تا در سنین بالا نیاز مبرمی به روش‌های دیگر جوانسازی پوست صورت نباشد. در سنین پایین با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مناسب با پوست می‌توان از اشعه‌ی فرابنفش آفتاب که مضرات زیادی برای پوست دارد در امان ماند تا در سنین بالا جوانسازی پوست صورت راحت‌تر انجام شود.

خوردن میوه‌ها و سبزی‌های تازه بهترین رژیم غذایی برای سالم و سرحال ماندن پوست است. دوری از خوردن غذاهای آماده و کارخانه‌ای یکی از راه‌های جوانسازی پوست صورت است که می‌تواند بهترین پیشگیری در سنین جوانی باشد. عادات غذایی اشتباه تأثیر زیادی بر روی پوست انسان دارد.

نوشیدن آب به میزان زیاد باعث هیدراته شدن پوست، نرمی و لطافت بیشتر می‌شود. خوابیدن در ساعات اولیه شب و به مدت 8 ساعت باعث جوان ماندن و سرحال بودن پوست انسان می‌شود. برای جوانسازی پوست صورت به طور طبیعی باید از بیدار ماندن در شب دوری نمود. نداشتن استرس و نخوابیدن با غم و اندوه می‌تواند تمامی شرایط یکی از بهترین راه‌های جوانسازی پوست صورت به شمار می‌آید.

آلودگی هوا یکی از عوامل مخرب برای پوست انسان است. زدودن آلودگی از روی پوست می‌تواند روش مناسبی برای جوانسازی پوست صورت باشد. استعمال سیگار و دخانیات تأثیر مستقیم بر روی پوست انسان دارد. برای استفاده از راه‌های پیشگیری در جوانسازی پوست صورت باید از مصرف الکل و سیگار دوری نمود.

استفاده نکردن از صابون‌ها که در دسته‌ی شوینده‌های قلیایی قرار می‌گیرند نیز می‌تواند روش مناسبی برای محافظت و جوانسازی پوست صورت باشد. استفاده از شوینده‌های مناسب پوست باعث زیبایی و نرمی در پوست بدن انسان می‌شود.

جوانسازی پوست

نتیجه‌گیری:

به طور کلی می‌توان گفت بهترین روش برای جوانسازی پوست صورت در سنین پایین، استفاده از ماسک‌های طبیعی و مراقبت‌های پوستی است. در سنین بالاتر که نشانه‌های افزایش سن بر روی پوست صورت پدیدار می‌شوند بهتر است برای انتخاب روش‌های جوانسازی پوست با لیزر یا راهکارهای دیگر از مشورت پزشکان استفاده کرد.

جوانسازی پوست صورت از طریق مشاوره با پزشکان و متخصصین این حوزه می‌تواند بهترین تأثیر را برای نوع پوست هر فرد داشته باشد. از جمله روش های زیباسازی میتوان به رفع غبغب اشاره کرد که اطلاعات کامل درباره رفع غبغب با هایفو در این مقاله نوشته شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان