چگونه قوز بینی را از بین ببریم؟

چگونه قوز بینی را از بین ببریم؟

خانه / تازه های سلامت / چگونه قوز بینی را از بین ببریم؟

روش‌های مختلفی برای اینکه چگونه قوز بینی را از بین ببریم وجود دارد. یکی از فاکتورهایی که در زیبایی چهره تأثیر بالایی دارد بینی متناسب با چهره هر فرد است. اینکه از بین بردن قوز بینی را از بین ببریم یکی از دغدغه‌های زیباجویان است. معیارهای زیبایی از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی داشته و این تغییرات در فرم بینی افراد نیز بوده است. در تمدن‌های مصری داشتن بینی‌های بزرگ یک امتیاز محسوب می‌شد.

اما امروزه افراد بینی باریک و کوچک را ترجیح می‌دهند. افرادی که بینی آن‌ها قوزدار است به دنبال این هستند که چگونه قوز بینی را از بین ببریم؟

قوز بینی یکی از مشکلاتی است به‌خصوص برای خانم‌ها در چهره ناخوشایند است زیرا چهره آن‌ها را به شکلی مردانه و زمخت تبدیل می‌کند. قوز بینی برای برخی آقایان نیز قابل‌پذیرش نیست، پس در این راستا همگی به دنبال این هستیم که چگونه قوز بینی را از بین ببریم.

برای اینکه چگونه قوز بینی را از بین ببریم می‌توانیم راه‌های زیادی را پیشنهاد کنیم که در این مطلب به آن‌ها اشاره‌کرده و هر یک را به‌اختصار توضیح خواهیم داد. از بین بردن قوز بینی با ماساژ نیز از جمله روش های متداول از بین رفتن قوز بینی میباشد. ازبین بردن قوز بینی با لیزر نیز از دیگر روش های این عمل زیبا سازی است.

از طریق عمل جراحی پلاستیک بینی چگونه قوز بینی را از بین ببریم؟

عمل جراحی پلاستیک بینی (Rhinoplasty) راهیست برای اینکه چگونه قوز بینی را از بین ببریم. پزشکان متعدد و متخصص پلاستیک با انجام این روش نقص بینی‌های قوزدار را برطرف می‌کنند.

در عمل رینوپلاستی پزشکان متخصص با تراشیدن استخوان تشکیل‌دهنده پل بینی، قوز بینی را از بین می‌برند. در چهره برخی افراد فرورفتگی بیش‌ازاندازه در نقطه اتصال بینی و پیشانی باعث می‌شود تا قوز بینی بیشتر و برجسته‌تر دیده شود و بزرگ‌تر از حد واقعی به نظر رسد. در این حالت به قوز بینی قوز کاذب نیز می‌گویند. در چنین مواردی از گرافت رادیکس استفاده می‌شود.  از بین بردن قوز بینی با ماساژ چگونه ممکن است؟ در این مقاله در باره این مطلب نوشته شده است.

با گرافت رادیکس چگونه قوز بینی را از بین ببریم؟

گرافت رادیکس غضروفی تراش داده‌شده است که در اکثر موارد از تیغه بینی خود افراد برداشته می‌شود و در بخش بالایی بینی که محل اتصال به پیشانی است قرار می‌گیرد. این روش کمک می‌کند زاویه شیب بینی حفظ‌شده و قوز بینی را کوچک کند و دیگر نیازی به تراشیدن استخوان بینی نباشد.

در برخی از افراد که قوز بینی آن‌ها فقط قوز کاذب است و بینی عیب و نقص دیگری ندارد حتی بدون عمل جراحی و با تزریق ژل در محل‌های فرورفتگی که محل اتصال پیشانی به بینی است این عیب رفع می‌شود.پس تزریق ژل نیز می‌تواند به سؤال چگونه قوز بینی را از بین ببریم پاسخ دهد.

در نظر باید داشت که تزریق ژل در این بخش نیاز به ترمیم خواهد داشت و همیشگی نخواهد بود.  از بین بردن قوز بینی با آرایش چگونه ممکن است؟

از بین بردن قوز بینی

از بین بردن قوز بینی با نخ

برای دانستن اطالاعات درباره رفع بینی استخوانی این مقاله را بخوانید.یکی دیگر از روش‌های پیشرفته علم پزشکی امروزه لیفت با نخ است. درروش لیفت با نخ برای اینکه چگونه قوز بینی را از بین ببریم، برتری‌هایی نسبت به رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی خواهیم داشت. در کلینیک زیبایی آرمان الهیه روش لیفت بینی با نخ در نیم ساعت توسط متخصصین مجرب انجام می‌گیرد.

لیفت بینی با نخ برای از بین بردن قوز بینی بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. بعد از انجام روش لیفت با نخ بلافاصله نواقص قوز بینی از بین رفته و بدون درد و خونریزی شما می‌توانید به منزل یا محل کار خود مراجعه نمایید.

بعدازاینکه سایر افراد شما را دیدند به آن‌ها پاسخ دهید که چگونه قوز بینی را از بین ببریم و دوستان و آشنایان خود را در این راه راهنمایی کنید.

رفع قوز بینی از طریق روش لیفت با نخ دوره نقاهت ندارد. بعد از بین بردن قوز بینی توسط لیفت با نخ چند مورد را ساده را می‌بایست رعایت گردد:

قوز بینی یکی از نواقص صورت می باشد که باعث بد فرم شدن چهره می گردد. اغلب افرادی که با این مشکل مواجه هستند از اعتماد به نفس کمتری نسبت به دیگران برخوردارند.

امروزه روش های متفاوتی برای رفع این مشکل وجود دارد که به نسبت جراحی امن تر و کم هزینه تر می باشد که از بین بردن قوز بینی با نخ یکی از این روش هاست.

اگر به فکر عمل جراحی هستید ما این روش بدون درد و خونریزی را به شا پیشنهاد می کنیم که به شما کمک می کند در کوتاهترین زمان قوز بینی خود را برداشته و به فرم دلخواه خود دست یابید.

قبل از هر چیز باید بدانید زیبایی به معنای توازن و تعادل اجزای صورت با یکدیگر می باشد که گاهی عواملی ماند قوز بینی باعث برهم خوردن این هارمونی می شود.

از آنجا که بینی عضو مرکزی صورت محسوب می شود از بین قوز بینی باعث می شود تعادل چهره اعم از فاصله دو چشم، پهنا و ارتفاع بینی و ارتباط بینی با لب و چانه به حالت طبیعی خود بازگردد و درست در همین جا لزوم برداشتن قوز بینی بیش از هر زمان دیگری حس می شود.

البته نباید فراموش کنید زیبایی در کل یک مفهوم نسبی است و نگاه هر فرد نسبت به آن متفاوت است. گاهی حتی وجود قوز بینی نه تنها باعث بد فرمی چهره نمی شود بلکه کاملا با دیگر اجزای صورت در تعادل می باشد. بنابراین قبل از هر چیز به فرم چهره و توازن تمامی اجزا با یکدیگر دقت کنید.

علت به وجود آمدن قوز بینی به نوع واقعی یا کاذب بودن آن بستگی دارد. در قوز کاذب مشکل اصلی غضروف و استخوان بینی نیست بلکه این قوز به دلیل افتادگی نوک بینی و یا فرو رفتگی ریشه آن یعنی محل اتصال بینی به پیشانی بوجود می آید.

اما قوز واقعی در اثر عوامل ژنتیکی مانند برجستگی مادرزادی استخوان بینی، انرحاف و یا ضربه و شکستگی ایجاد می شود که برای رفع هر یک از انواع قوز بینی روشی مخصوص وجود دارد.

یکی از جدیدترین و نوین ترین روش های از بین بردن قوز بینی لیفت آن با نخ می باشد. این روش بیشتر برای کسانی که قوز کاذب با افتادگی نوک بینی دارند مناسب بوده که با بالا بردن نوک بینی باعث توازن و زیبایی در چهره می شوند.

همچنین این روش یکی از ساده ترین روش های روتوش و اصلاح بینی است که به صورت سرپایی و بدون بیهوشی در کلینیک های زیبایی انجام شده و شما بلافاصله پس از عمل می توانید نتیجه آن را ببینید.

از بین بردن قوز بینی با نخ با استفاده از نخ هایی از جنس PDO یا همان پلی دی اکسانون انجام می شود که این نخ ها پس از عمل توسط بدن جذب می شوند. با گذشت زمان و جذب نخ توسط پوست تولید کلاژن در آن افزایش یافته و در نهایت با سفت شدن رشته های فیبروپلاستی، باعث بهبود ظاهر بینی می شود.

بنابراین استفاده از یک نخ مرغوب در از بین بردن قوز بینی با نخ اهمیت زیادی دارد زیرا اگر نخ بسیار نازک باشد اثرات آن پس از عمل چندان قابل مشاهد نیست و در صورت ضخامت زیاد نیز باعث بوجود آمدن اسکار در پوست می شود. به همین نخ PDO با ایجاد یک پایه مناسب به لیفت بینی و تغییر ساختار آن کمک کرده و فاقد عوارض جانبی است. بنابراین قبل از انجام لیفت مطمئن شوید که پزشک شما از این نخ برای جراحی استفاده می کند.

نحوه عملکرد این روش بدین گونه است که پزشک نقاط مورد نظر برای ورود نخ به بینی را مشخص کرده و آن نواحی را به صورت موضعی بی حس می کند.

پس از تاثیر داروی بی حسی نوک بینی بوسیله یک سوزن مخصوص و دستگاه سوراخ شده و یک نخ کوتاه به طول 5 الی 7 سانتی متر برای تعیین ارتفاع و تغییر ساختار بینی، وارد تیغه یا استخوان بینی می شود.

نخ به کمک دستگاه به محل مورد نظر هدایت شده و نتیجه نهایی پس از تکرار این عمل و گذاشتن چند نخ در بینی قابل مشاهده است. مدت زمان این عمل بسیار کوتاه و به مدت 15 دقیقه می باشد.

مزایای این روش به نسبت تزریق ژل و ماساژ بسیار بیشتر بوده و به همین دلیل یکی از روش های مشهور و پر طرفدار در برداشتن قوز و اصلاح فرم بینی است. از مزایای از بین بردن قوز بینی با نخ می توان به ظاهر طبیعی و صاف شدن قوز بینی اشاره کرد.

همچنین این روش به کوچکتر شدن پره های بینی نیز کمک کرده و باعث می شود تا نوک بینی کوچک و رو به بالا دیده شود که این امکان با تزریق ژل میسر نمی شود.

از آنجا که برای انجام این روش تنها یک نقطه از نوک بینی بی حس و سوراخ می شود عوارض چندانی را نیز در پی نخواهد داشت و شما نیاز به استراحت نخواهید داشت. اما ممکن است پس از انجام لیفت با کمی تورم، کبودی و درد مواجه شوید که همگی آن ها پس از چند ساعت رفع خواهند شد.

کج شدن تیغه بینی و بیرون زدگی نخ نیز از دیگر عوارض نادری است که ممکن است در اثر عدم مهارت پزشک و قرار دادن نامناسب نخ در بینی اتفاق بیوفتد. به همین توصیه ما به شما این است که برای انجام اینکار به پزشک متخصص و زبردست که تجربه کاری وی را مشاهده کرده اید مراجعه نمایید. فراموش نکنید با انجام این روش دیگر به سختی می توانید عمل جراحی بینی را انجام دهید زیرا ممکن است بافت های بینی بر اثر عبور نخ آسیب دیده باشند.

مکانیسم اثر این روش و پس از ورود نخ به تیغه بینی بدین گونه است که بافت بینی تحت کشش قرار گرفته و در مقابل این عامل بیرونی مقاومت می کنند. نخ با گذشت زمان و بر اثر کشش بافت بینی را پاره کرده و با عبور از میان آن باعث می شود تا بینی فرم بگیرد.

ماندگاری این روش بین 3 تا 9 ماه طول کشیده و پس از آن بیمار حس می کند که اثر نخ از بین رفته است بنابراین برای اثر بخشی این روش نیاز است که چندین بار این روش را تکرار کرده تا با گذشت زمان بینی به حالت فرم داده عادت کند.

انتخاب هر یک از روش های غیر تهاجمی اصلاح فرم بینی به نظر بیمار و ظاهر بینی وی بستگی دارد. اگر هدف شما تنها رفع قوز بینی بدون دستکاری تیغه آن می باشد، تزریق ژل گزینه مناسب تری برای شما محسوب می شود. اما اگر می خواهید ظاهر بینی خود را تغییر داده و علاوه بر رفع قوز آن را کمی به بالا بکشید بهتر است از روش لیفت بینی با نخ استفاده کنید.

البته شما می توانید برای روتوش بیشتر و کوچک کردن نوک بینی و به صلاح دید پزشک از هر دو روش لیفت و ژل به صورت ترکیبی استفاده کنید که در این صورت نتیجه ای که از این عمل زیبایی غیر تهاجمی می گیرید بسیار فوق العاده و غیر قابل باور خواهد بود.

بهتر است بدانید اعمال این روش بر روی بینی با کمترین عوارض همراه بوده و ریسک شکست در آن که ممکن است در اثر پاره شدن نخ و مرگ بافتهای پوستی اتفاق بیوفتد بسیار کم است. آنچه بیش از هر چیز در روش از بین بردن قوز بینی با نخ اهمیت دارد جایگزینی نخ در محل مناسب و تعداد نخ ها می باشد که تاثیر بسزایی در اصلاح فرم بینی و رفع قوز آن دارد.

اگر لیفت بینی با دقت بسیار و به دست یک پزشک مجرب انجام شود شما را از عمل جراحی و تزریق ژل کاملا بی نیاز می گرداند. نکته مهم این روش عالی غیر تهاجمی، دیدن نتیجه آن به محض ورود نخ در بینی است. لیفت بینی بدون هیچگونه عوارضی، می تواند به طور کامل پاسخگوی نیاز شما در اصلاح و روتوش فرم بینی باشد.

در انتها و با تمامی موارد گفته شده بهتر است از این مسئله آگاه باشید اگر بینی شما بیش از اندازه بزرگ است ویا دچار انحراف یا پلیپ می باشید این روش ها هیچ کمکی به شما نمی کند و بهتر است جراحی را برای رفع مشکلات تنفسی و زیبایی چهره خود برگزینید.

زیرا همانطور که گفتیم پس از اعمال روش لیفت بینی، امکان عمل جراحی به دلیل آسیب تیغه بینی و بافت آن وجود نداشته و یا با دردسرهای زیادی همراه است. بنابراین توصیه ما به شما این است که قبل از انجام هر روشی با یک پزشک متخصص صحبت کرده تا با توجه به فرم بینی و مشکلاتی که دارید.

بهترین روش را برای شما اتخاذ کند. و فراموش کنید بینی نقطه عطف زیبایی چهره شما می باشد که باید برای هر گونه اقدامی روی آن کاملا فکر کرده تا آن را از حالت که دارد به وضع بدتری نیاندازید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش های کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی

از بین بردن قوز بینی با ماساژ

از طریق تمرین بینی کوتاه چگونه قوز بینی را از بین ببریم؟

تمرین بینی کوتاه روشی است که هر شخص با انجام روزانه آن می‌تواند افتادگی سر بینی و خود را از بین برده و بینی را سربالا نموده و به این سؤال که چگونه قوز بینی را از بین ببریم به‌شخصه پاسخ دهد. این سربالا شدن بینی به کوچک نشان دادن قوز بینی و از بین بردن زاویه قوز با سر بینی کمک می‌نماید.

از طریق انگشت اشاره خود به‌آرامی سر بینی را به سمت بالا فشار داده و این فشار را کمی بیشتر نمایید . اگر این تمرین در روز دو نوبت و هر نوبت سی مرتبه انجام شود تأثیر مطلوبی و محسوسی در رفع قوز بینی خواهد داشت. اگر میخواهید با روش های رفع افتاداگی بینی آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

با آرایش چگونه قوز بینی را از بین ببریم؟

گریم، متعادل‌سازی چهره، آرایش صورت به‌صورت حرفه‌ای و چهره‌پردازی همگی تعاریفیست که می‌توان با عملی کردن آن‌ها بر روی صورت عیوبی ازجمله قوز بینی را پوشاند. کانتورینگ بینی یکی از روش‌هایی است که بینی را در آن سایه‌روشن کردن و برای مخاطب خطای دید ایجاد می‌کند.

در این روش با استفاده از فون و کانسیلر روشن و کانتور تیره بر روی نواحی خاصی از بینی می‌توان قوز بینی را محو نمود که در نظر مخاطب دیده نشود. گریمورهای سینمایی این کار را به صورتی حرفه‌ای انجام می‌دهند که شما بازیگران فیلم و سریال‌های تلویزیونی را بسیار زیباتر ازآنچه در واقعیت هستند می‌بینید. زیبایی بینی رایگان و در منزل در این مقاله آموزش داده میشود.

قوز بینی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان