ژل لیفتینگ چیست؟

ژل لیفتینگ چیست؟

خانه / تازه های سلامت / ژل لیفتینگ چیست؟

صورت یکی از اولین جاهایی است که در مواجه با کاهش وزن شدید و یا افزایش سن، چربی خودرا از دست میدهد؛ به دنبال این تحلیل رفتگی بافت و کاهش حجم گونه، قسمت یک سوم تحتانی صورت دچار افتادگی شده که به اصطلاح سگینگ گفته می شود و همین امر باعث گودی زیر چشم و تشدید ناودان می شود.

همچنین باعث عمیق شدن خطوط خنده و اندوه میشود. خیلی از افراد ممکن است به دنبال جوانسازی و پنهان کردن این علائم، سراغ ماساژ صورت، مکمل و کرم ها روند که چندان موثر نیستند و تنها به شفاف شدن صورت کمک میکند اما اثری روی افتادگی ندارد. بهترین درمان رفع سگینگ و افتادگی پوست، جایگزین کردن بافت تحلیل رفته با تزریق ژل لیفتینگ است.

تکنیک جدید و فوق العاده ژل لیفتینگ، ممکن است به تنهایی انجام شود و یا در کنار لیفت با نخ، که باعث بهبود نتیجه و ماندگاری آن می شود. این روش، دانشی است که  بحث روز کنگره های بین المللی است و مناسب افرادی که به هر علتی قادر به ترمیم مرتب لیفت با نخ نیستند و یا افتادگی زیادی در پوست صورت دارند و تمایل به جراحی پلاستیک ندارند.

ژل لیفتینگ چیست؟

همانطور که گفتیم بافت و چربی های صورت با گذشت زمان دچار تحلیل و افتادگی می شوند، از این رو در کنار لیفت با نخ و اصلاح حجم صورت می توان فرم طبیعی و جوان را به صورت برگرداند.

تزریق ژل لیفتینگ جایگزین این چربی ها و کمک به رفع افتادگی خواهد شد. تکنیک ژل لیفتینگ یعنی کاهش افتادگی و رفع نقص‌های صورت با تزریق ژل به نقاطی خاص در صورت، که نه تنها ظاهری غیرطبیعی نمی دهد، بلکه سبب جوانسازی صورت و لیفت آن می‌شود.

در این تکنیک به منظور رفع افتادگی و اصلاح فرم صورت، تزریق ژل در نواحی مانند نواحی گونه، پشت گونه (جلوی گوش)، زاویه و ناچ (دو طرف چانه) انجام می شود.

نواحی تزریق ژل لیفتینگ

تجربه پزشک، عمق و نقاط تزریق در روش ژل لیفتینگ بسیار مهم است، زیرا در افراد مختلف با توجه به میزان افتادگی، یافتن این نقاط و میزان حجمدهی مورد نیاز متفاوت است. اگر این روش، با تکنیک مناسب انجام شود حتی میتواند باعث کاهش سایز صورت های بزرگ شود.

افرادی که دارای صورت هشتی، فاقد گونه و یا فک های پهن تر از گونه هستند، با تکنیک ژل لیفتینگ میتوان صورت را به شکل زیبا اصلاح کرد و یا حتی افرادی که تزریق چربی انجام داده اند و دچار بزرگی گونه یا لپ شده اند میتوانند با این تکنیک به صورت خود فرم طبیعی بدهند.

تزریق ژل لیفتینگ چگونه انجام میشود؟

این روش بدون خونریزی و بیهوشی بوده و نواحی مورد نظر تحت بی حسی موضعی قرار می گیرند، سپس مقدار ژل مورد نیاز زیر پوست تزریق میشود. برخلاف تصور اشتباه افراد، تزریق ژل باعث حجمدهی صورت به شکل غیر طبیعی نیست و اگر با توجه به میزان افتادگی پوست و تحلیل چربی از تکنیک و مقدار مناسب استفاده شود، تغییرات نامحسوس اما فوق العاده در صورت شما ایجاد خواهد و چهره شما حداقل 10 سال جوانتر به نظر خواهد رسید.

در بعضی افراد ممکن است در نتیجه شل شدن پوست، خط خنده و اندوه ایجاد شود که با تکنیک ژل لیفتینگ قابل درمان است. در این تکنیک برای از بین بردن خط خنده و اندوه برخلاف روش های قدیمی، تمام ژل در این دو نقطه تزریق نمی شود.

بلکه به نقاط خاصی در اطراف صورت تزریق می شود که با رفع افتادگی و ایجاد کشش، باعث کاهش طبیعی خط خنده و اندوه می شود، گاهی اوقات با تزریق ژل در افرادی با چانه های کوچک موجب تناسب بیشتر گونه و فک می شود. همچنین جهت لیفت کنار چشم و ابرو و پر شدن شقیقه های تو رفته هم این تکنیک بسیار موثر است.

پیشنهاد مطالعه: لیفت با نخ، لیفت بینی با نخ

رفع خط خنده با ژل لیفتینگ

ژل لیفتینگ ابرو

از بین رفتن بافت و چربی بالای ابرو و ناحیه ی شقیقه، سبب افتادگی گوشه ی ابرو و غمگین نشان دادن صورت می شود و حتی در مواردی ممکن است بینایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد که با تزریق ژل در نواحی لیفتینگ ابرو به رفع افتادگی آن کمک می شود.

در بسیاری مواقع تحلیل بافت و افتادگی ابرو و پیشانی با افتادگی پلک اشتباه گرفتته میشود که هرکدام درمان متفاوت دارند و تشخیص آن را باید به اختیار پزشک خود بگذارید. در واقع تزریق ژل لیفتینگ به نقاط مخصوص در پیشانی و شقیقه، به جبران حجم از دست کمک کرده و باعث می شود ابروها بالا رفته و خطوط پیشانی تا حدودی از بین بروند.

برخی افراد هستند که بنابردلایلی از انجام بوتاکس اجتناب میکنند که تزریق ژل لیفتینگ را میتوان جایگزین کرد. جراحی لیفت اندوسکوپی ابرو و پیشانی، روشی برای درمان افتادگی شدید ابرو و پیشانی است، تزریق ژل لیفتینگ ابرو میتواند پس از انجام این جراحی با هدف بهبود و ارتقا نتیجه آن انجام شود.

تزریق ژل لیفتینگ برای از بین بردن خطوط پیشانی

چه مقدار ژل لیفتینگ باید تزریق کنم؟

برخی از زیباجویان هراس از غیر طبیعی شدن صورت خودرا دارند و به همین دلیل از تزریق ژل اجتناب می کنند؛ اما همانطور که گفتیم برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب با توجه به نیازهای صورت ممکن است تزریق ژل ضروری باشد.

از همین رو به این افراد اطمینان میدهیم که اگر تزریق ژل توسط یک پزشک متبحر انجام شود، تزریق ژل لیفتینگ میتواند تغییرات فوق العاده ای در صورتشان ایجاد کند.

برای رسیدن به تغییری مطلوب در بعضی افراد حتی ممکن است حدود 16 سی سی ژل مورد نیاز باشد که در کل صورت پخش میشود و با اصلاح نواقص صورت ظاهری مطلوب به آن می دهد که می توان آنرا در چند جلسه و چندین ماه تقسیم کرد.

ماندگاری ژل لیفتینگ

ژل ها بر خلاف باور اشتباه بعضی افراد، اگر با تکنیک درست، به میزان و دفعات مناسب تزریق گردد تا سالها ماندگار خواهد بود. در گونه، زاویه فک و زیر چشم چون حرکت کمتر است ژل بیشترین ماندگاری را دارد. پس از تزریق ژل لیفتینگ تحریک کلاژنسازی شروع خواهد شد که باعث جوانسازی پوست می شود، پس از هر بار تزریق ژل لیفتینگ، بیست درصد آن با تحریک کلاژنسازی دائمی میشود بنابراین حداقل سه جلسه به فواصل دو تا سه ماه برای دستیابی به ماندگاری دائمی و بهبود نتایج حاصل از تزریق، نیاز است. همچنین عوامل زیر در میزان ماندگاری ژل نقش موثری دارند:

عوارض ژل لیفتینگ

ژل لیفتینگ اگر در محیط مناسب، توسط پزشک متخصص و برند معتبر انجام شود عارضه ی ماندگار و جدی، ایجاد نخواهد کرد. فقط ممکن است با توجه به فعالیت، شرایط بدن و خوراکی هایی که مصرف کرده اید، مقداری تورم و کبودی ایجاد شود که بعد چند روز، از بین میروند.

همچنین به این نکته توجه کنید که زیبایی و سلامتی فرد، دوعامل مهم در انتخاب کلینیک و پزشک مورد نظر هستند؛ اگر میخواهید در مسیر زیبایی و جوانسازی قدم بگذارید علاوه بر مهارت و تجربه پزشک در انجام امور زیبایی، میزان توجه و اهمیت او در حفظ  و افزایش سلامتی شما بسیار اهمیت دارد.

تجربه ژل لیفتینگ در کلینیک آرمان الهیه

به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها درباره تزریق ژل لیفتینگ مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

هزینه ژل لیفتینگ

هزینه تزریق ژل به عوامل متفاوتی چون مقدار، نوع و برند ژل بستگی دارد که در جلسه مشاوره حضوری با توجه به نیاز و خواسته زیباجو تسط پزشک تعیین خواهد شد. در برخی مرکزها هزینه‌ی بسیار کمتری برای تزریق ژل دریافت کنند که ممکن است بسیاری افراد به آنجا مراجعه کنند اما باید بدانید، قیمت ها نباید خیلی متفاوت باشند. اگر جایی هزینه‌ی بسیار کمی دریافت می ‌کند، به احتمال زیاد از مواد مصرفی بی کیفیت، تقلبی و حتی تاریخ گذشته استفاده می کند.

مزایای ژل لیفتینگ

پیشنهاد مطالعه: سریعترین روش رفع افتادگی پلک

مزایای ژل لیفتینگ

مراقبت های بعد از تزریق ژل

بهترین مرکز تزریق ژل لیفتینگ

داشتن تجربه و دانش بسیار در این روش اهمیت دارد زیرا ممکن است آثار و عوارض بدی به همراه داشته باشد. از آنجایی که روشی نسبتا جدید است هر فردی مهارت لازم را ندارد.

تکنیک مورد استفاده در کلینیک تخصصی پوست و مو آرمان الهیه حاصل تجارب و ابداعات جناب آقای دکتر غلامرضا حاتمی (موسس کلینیک) است که پزشکان و متخصصین کلینیک آرمان الهیه در آن تبحر کافی دارند و توانسته اند رضایت بسیاری از زیباجویان عزیز را کسب کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان