پاک سازی صورت با مواد طبیعی

پاک سازی صورت با مواد طبیعی

خانه / تازه های سلامت / پاک سازی صورت با مواد طبیعی

بخوردادن سبب پاكسازی عمقی منافذ پوست می شود و گرد و غبار و ذرات اضافی چربی را پاک می کند، وضعیت خون رسانی پوست را بهبود می بخشد و پوست را برای پاکیزگی عمیق توسط تركیبات ویژه آماده می كند.

ابوعلی سینا در كتاب قانون در رابطه با زیبایی پوست صورت آورده است: بدان كه تا خون بیشتر به سمت پوست آید صفا و روشنی و سرخی مطبوع می شود و زیبایی پوستافزایش می یابد.

با این همه كه مسأله مهم رسیدن خون است، اما باید برای حفظ زیبایی پوست بدن را از گرما، سرما و از باد حفظ كرد.

از مواد خوراکی که برای تولید خون خوب به كار می آیند: می توان به نخود، تخم مرغ نیم بند، آبگوشت و انجیر اشاره کرد. انجیر به تولید خون بسیار خوب و مناسب برای زیبایی پوست کمک می کند .

كسی كه از بیماری تازه برخواسته و رنگ چهره اش زشت شده است و می خواهد آن را به رنگ طبیعی بازگرداند، انجیر خشك و خرمای كال بخورد كه این هر دو خون را خوب و لطافت پوست را افزایش می دهند و همچنین چند روز پیاپی ناشتا شیر بخورید.

سیزی های خوب و مناسب برای زیبایی چهره عبارتند از: ترب، تره، پیاز و كلم و سیر، كه اگر دائما میل شود خوب است. زعفران نیز اگر در غذا باشد بسیار مفید است.

پوست را به طور مرتب تمیز كنید روش زیر را سه بار در هفته برای زدودن سلول های مرده پوست انجام دهید.

گل سرشوی، آردنخودچی و گرد چوب صندل را به مقدار کافی با هم مخلوط كنید این تركیب را در ظرفی كه هوا به آن نرود قرار دهید: یك قاشق چایخوری از این ماده را با آب مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. این خمیر پوسته ها و آلودگی های پوست را پاک می کند.

از میوه های فصلی به جای ماسك صورت استفاده كنید زیرا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده خاصیت رطوبت رسان زیادی دارند برای این كار مغز میوه ها را بچلانید یا آنها را در مخلوط كن بریزید و بعد پیش از این كه میوه ها خاصیت خود را از دست بدهند فورا آنها را روی پوست بزنید. انگورها سرشار از ویتامین ها و نمك های معدنی هستند. برای از بین بردن چین های اطراف چشم و دهان می توانید روی آنها آب انگور بزنید این عمل موجب مرطوب شدن، دفع سموم و تقویت پوست می شود.

بخوردادن سبب پاكسازی عمقی منافذ پوست می شود و گرد و غبار ، ذرات اضافی چربی را می زداید، وضعیت خونرسانی پوست را بهتر می کند و پوست را برای پاكسازی عمیق توسط تركیبات ویژه آماده می كند.

ابتدا مقدار دو لیتر آب را در یك ظرف كاملا تمیز بریزید و بجوشانید، سپس آب را از روی حرارت بردارید، ۲قاشق سوپ خوری از پودر بخور (گیاهی) در آب بریزید و حل کنید سپس سر خود را بالا ظرف آب بگیرد و یك حوله تمیز روی سر خود بکشید. برای پوست های خشك، معمولی، و چروك دار حدود پنج دقیقه بخور كافیست ولی برای پوست های چرب ده دقیقه بخور لازم است. اگر از آب تنها استفاده می كنید مدت بخور باید طولانی تر باشد و سپس صورت و گردن را با حوله تمیز و نرم خشك كنید و اكنون پوست آماده لایه برداری عمیق است.

كمپرس كردن وسیله مناسبی برای کندن اتصالات سست لایه شاخی و مرده پوست می شود. این روش برای پوست های خشك و حساس بهتر از بخوردادن است، ابتدا آب را بجوشانید سپس پودر بخور را اضافه و حل كنید و ۵دقیقه در ظرف را ببندید و سپس محتوی ظرف را از صافی رد کنید و در ظرف دیگر بریزید و سپس با یك حوله نرم و تمیز یا یك پارچه نخی كاملا تمیز كه در آن ۲سوراخ برای چشمها باز كرده اند كه آن را به محلول آغشته كنید و كمی آن را فشار دهید حوله را روی صورت بگذارید و به پشت بخوابید. تمركز و تنفس آرام و عمیق به پوست شما آرامش می بخشد.

ده دقیقه كمپرس داغ كافیست، این عمل در درمان كمكی جوش های صورت و نواحی ملتهب پوست مفید است و به منظور برطرف نمودن چربی و كدر بودن پوست های چرب می توانید بلافاصله پس از كمپرس داغ، از كمپرس سرد هم استفاده كنید.

ماسك جوانه گندم علاوه بر لایه برداری، ماسك شاداب كننده پوست نیز می باشد. جوانه گندم را در ظرفی ریخته و آن را آسیاب كرده یا خرد كرده و شیر یا ماست را آرام آرام به آن اضافه كنید و پس از بخور دادن پوست ماسك را با حركات دورانی و از پایین به بالا روی پوست می زنیم و با حركات چرخشی ماساژ می دهیم و سپس 10 دقیقه قطعات خشك آن را از روی پوست برداشته و پوست را شستشو دهید.

عسل را در حرارت ملایم به صورت روان درآورده و شیر و آرد را به میزان مساوی آرام آرام به آن اضافه می كنیم (هر كدام سه قاشق غذاخوری) یك ماده خمیری یكدستی می شود كه آن را روی پوست بمالید و پس از بیست دقیقه دراز كشیدن و تنفس آرام و عمیق با پنبه آغشته به شیر ماسك را به صورت ملایم از پایین به بالا از روی پوست پاک کنید آنگاه پوست را با آب ولرم بشویید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان