جراحی زیبایی بازو

جراحی زیبایی بازو

خانه / تازه های سلامت / جراحی زیبایی بازو

ورزش نکردن، چاق و لاغر شدن‌های مکرر و… معمولا باعث شلی و افتادگی عضلات و چربی‌های زیر بازو و پوست آن می‌شوند. اگر افتادگی کم باشد معمولا مشکلی ایجاد نمی کند اما هرچقدر بیشتر شود ممکن است چه برای آقایان و چه خانم ها امری ناخوشایند باشد.

بسیاری معتقد هستند که حتی با انجام ورزش و گرفتن رژیم نمیتوانند از شر بازوهای خود خلاص شوند؛ این معضل حتی در برخی افراد که وزن مناسبی دارند نیز مشاهده میشود.

خبر خوب اینکه چه برای درمان و از بین بردن شلی پوست بازوها و چه برای کم کردن حجم چربی در ناحیه بازو می توانید از روش های متفاوتی استفاده کنید. براکیوپلاستی یا جراحی زیبایی بازو یکی از روش های محبوب، پرطرفدار و موثر برای از بین بردن شلی و افتادگی موضعی بازوها می باشد که بسیار پرطرفدار می باشد.

در ادامه این مقاله ابتدا با جراحی زیبایی بازو آشنا خواهید شد؛ سپس سایر روش های موثر در لاغری و رفع افتادگی بازو را به شما معرفی خواهیم کرد.

جراحی زیبایی بازو (براکیوپلاستی) چیست؟

اگر شماهم از بزرگ بودن، آویزانی و بدفرم بودن بازوان خود شکایت دارد، براکیوپلاستی یکی از بهترین روش ها برای کوچک کردن وبهبود ظاهر بازوها براکیوپلاستی می‌باشد. براکیوپلاستی یا لیفت بازو، یک جراحی زیبایی به منظور برداشتن پوست آویزان و چربی اضافی قسمت زیرین بازو است که به منظور اصلاح فرم بازوان و سفت شدن بافت آن انجام می گیرد. این روش از سال 2000 برای فرمدهی به بازوها در کسانی که با سایر روش ها نتیجه خوبی نگرفته اند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

جراحی بازو، گزینه خوبی برای کاهش وزن نیست؛ اما بهترین تکنیک برای کسانی است که دچار شلی و آویزانی زیاد بافت در بازوهای خود هستند. در صورت نیاز لیپوساکشن نیز ممکن است در طی این عمل انجام شود.

براکیوپلاستی معمولا به وسیله بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می شود. اگر فقط پوست دچار شلی و افتادگی باشد با ایجاد برش، پوست اضافی حذف میشود؛ اما اگر تجمع چربی نیز وجود داشته باشد ممکن است جراح از لیپوماتیک جهت تخلیه چربی اضافه نیز کمک بگیرد.

دوران نقاهت این جراحی معمولا یک ماه است؛ به خاطر داشته باشید بلافاصله پس از جراحی نمی توان نتیجه دقیق مشخص نیست و حداقل باید دو هفته صبرکنید، حتی در مواردی ممکن است نیاز به جراحی دوم بوجود آید.

مراحل و نحوه انجام جراحی لیفت بازو

در ابتدا جراح متخصص یک معاینه کامل انجام می دهد و کیفیت پوست، شکل بازو و فرم بدن و نیاز و اهداف شمارا بررسی میکند سپس بهترین روند درمانی را به شما پیشنهاد میدهد.

همانطور که گفتیم لیفت بازو را می توان با بی هوشی عمومی و یا با بی حسی موضعی با توجه به ترجیحات شخصی و توصیه پزشک انجام داد. عمل براکیوپلاستی ممکن است با تکنیک ها ی مختلفی انجام شود که در جلسه مشاوره مشخص میشود.

عمل براکیوپلاستی معمولاً بین 1-2 ساعت به طول می انجامد. پس از انجام بیهوشی یا بی حسی، با توجه به تکنیک مورد نظر، محل برش ها توسط پزشک مشخص میشود و جراحی شروع میشود.

برای یک جراحی براکیوپلاستی استاندارد، برش از آرنج تا زیر بغل انجام می شود، که وسعت آن به میزان افتادگی و تجمع چربی بستگی دارد. پس از ایجاد برش‌ها، جراح توده های چربی را خارج کرده و شروع به کشیدن وشکل دادن بافت نگهدارنده زیرین می کند، سپس با بریدن پوست های اضافی، محل برش داده شده را بخیه می زند. در نتیجه ظاهری صاف، سفت و یکدست در بازو ایجاد می کند.

اگر در بازو مقدار قابل توجهی چربی تجمع یافته، پوست و بافت شل و آویزان وجود داشته باشد که از قسمت فوقانی بازوها عبور کرده و در امتداد دیواره سینه ادامه دارد، ممکن است برش جراحی از آرنج تا زیر بغل ادامه داشته باشند.

بعد از انجام عمل، پانسمان صورت می گیرد و ممکن است لوله های موقتی برای تخلیه مایعات به منظور پیشگیری از عفونت و کاهش درد، در ناحیه جراحی قرار داده شود. همچنین باندهای کشی محکم برای محافظت از محل عمل استفاده می شود.

در برخی موارد که تجمع چربی زیاد است اگر براکیوپلاستی همراه لیپوساکشن یا لیپوماتیک انجام شود، نتایج چشمگیرتر خواهد بود.

مزایای جراحی براکیوپلاستی

پیشنهاد مطالعه: لیفت سینه بدون جراحی

عوارض جراحی زیبایی بازو

خطرات و عوارض جراحی زیبایی بازو (براکیوپلاستی)

به طور کلی هیچ جراحی بدون عارضه نیست؛ اما در صورتی که پزشک دارای تجربه کافی باشد، جراحی در محیط مناسب انجام شود و به مراقبت های توصیه شده دقت کنید، احتمال بروز عوارض جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی کاهش می یابد.

به طور کلی عوارض که می‌تواند این جراحی داشته باشد شامل موارد زیر است:

نتایج و ماندگاری جراحی لیفت بازو

براکیوپلاستی، یک جراحی سرپایی است و معمولا پس از عمل از بیمارستان مرخص می شوید. احساس مستحکم تر شد بازوها و تغییر فرم بازوها بعد از جراحی احساس میشود؛ اما حداقل 2 هفته برای مشاهده نتیجه اصلی زمان نیاز است تا التهاب و کبودی ها برطرف شوند.

اکثر بیماران تحت عمل جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی از نتایج خود راضی هستند و اعتماد به نفس آنها افزایش پیدا می کند؛ زیرا می توانند هر لباسی که دوست دارند بپوشند و به اندام ایده آل خود دست پیدا میکنند. معمولا پس از یک هفته میتوانید به انجام فعالیت های روزانه و سبک خود برگردید، اما 4 تا 6 هفته از انجام فعالیت های سنگین و شدید خودداری کنید.

به طور معمول جای بخیه ها بعد از یک الی دو سال در افراد خوش زخم به خوبی محو می شود. البته در صورت ماندگاری آن میتوانید از سایر روش ها برای از بین بردن آن استفاده کنید.

نتایج جراحی زیبایی بازو تا زمانی که شما یک شیوه زندگی سالم داشته باشید، رژیم غذایی متعادل داشته باشید و ورزش کنید، ماندگار خواهند بود.

هزینه جراحی زیبایی بازو (براکیوپلاستی)

هزینه جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی با توجه به هزینه های جانبی که دارد، متغیر بوده و نمیتوان یک قیمت واحد برای همه افراد اعلام کرد. از آنجایی عوامل مختلفی برروی قیمت جراحی لیفت بازو موثر هستند بهتر است برای اطلاع از هزینه نهایی با پزشک خود مشورت کنید.

از عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی می توان به انجام برخی آزمایش ها قبل عمل، دستمزد پزشک، محل جراحی، نوع بیهوشی یا بیحسی موضعی، نوع تکنیک جراحی، هزینه داروها و … اشاره کرد.

کاندیدای مناسب برای عمل لیفت بازو

حتما اگر به بیماری مبتلا هستید، داروی خاصی استفاده میکنید و یا حساسیت دارید حتما پزشک خودرا مطلع کنید.

پیشنهاد مطالعه: لیفت بینی بدون جراحی 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بازو

مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی بازو (براکیوپلاستی)

سایر روش‌های لیفت بازو

ممکن است بدلیل ترس از جراحی و یا دلایل دیگر کاندید مناسبی برای جراحی براکیوپلاستی نباشید که معمولا پزشک انجام یکی از روش های زیر را برای لیفت بازو به شما پیشنهاد خواهد داد.

دستگاه های لاغری

لیفت بازو بدون جراحی یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند افتادگی پوست در این ناحیه را کاهش داده و بازوانی سفت و محکم داشته باشید. همچنین لیفت بازو بدون جراحی به دلیل عدم استفاده از داروی بی هوشی و اتاق عمل دارای کمترین عوارض جانبی بوده که نیازی به دوران نقاهت نداشته و شما می توانید پس از انجام آن به روال عادی زندگی خود بازگردید.

این روش مناسب کسانی است که افتادگی بازو در آنها کم تا متوسط است و یا به دنبال پیشگیری هستند. در روش لیفت بازو بدون جراحی، به کمک یک دستگاه لاغری از طریق حرارت دادن یا منجمد کردن، سلول های چربی را از بین برده و با افزایش روند کلاژن سازی شلی و افتادگی پوست تا حدی درمان میشود.

 

لیفت بازو با نخ

همانطور که اشاره کردیم، با افزایش سن و تحلیل خاصیت ارتجاعی پوست، ماهیچه های بازوی بالا برنده پوست بازو تضعیف شده و چربی اضافی در زیر بازوها ایجاد می شود که باعث ریزش بافت نرم زیر بغل می شود. جراحی لیفت بازو با نخ روشی است که میتواند افتادگی و شلی پوست و بافت بازو را از بین ببرد.

لیفت بازو با نخ یک بدون جراحی است که با جایگذاری نخ های قابل جذب لیفت زیر پوست، ابتدا پوست و بافت را به سمت بالا کشیده و به مروز زمان و با افزایش ساخت کلاژن و الاستین پوست را فرم داده و باعث سفتی آن می شود. این روش برای ماندگاری و بهبود نتایج به ترمیم نیاز دارد که تعداد جلسات و فواصل میان آنها توسط پزشک تعیین میشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان