فواید و مضرات ضد تعریق ها و دئودرانت ها

فواید و مضرات ضد تعریق ها و دئودرانت ها

خانه / تازه های سلامت / فواید و مضرات ضد تعریق ها و دئودرانت ها

 

همه ما قطعا در رابطه با استفاده از دئودرانت ها سوالاتی داشتیم که تا چه اندازه استفاده از این مواد می تواند از تعریق و بوی بدن جلوگیری کند؟

آیا استفاده از ضد تعریق ها و دئودرانت ها برای سلامتی ما مضر است؟

بهترین برندهای تولید کننده دئودرانت ها

و سوالاتی از این دست که حداقل یکبار ذهن همه را مشغول کرده است.

خوب قبل از هر چیزی باید بدانیم که این بوی بد تعریق ناشی از چیست؟

تعریق بدن در اصل روشی برای کنترل حرارت بدن است و سموم بدن از این روش تخلیه می شود خود تعریق هیچ بو و رنگی ندارد. این اکسید شدن تعریق با باکتری‌های روی سطح پوست است که سبب ایجاد بوی بد تعریق می‌شود.

استفاده از ضد تعریق ها و دئودرانت ها اولین و راحت ترین راهی است که به ذهن هر فردی برای خلاصی از این مشکل می رسد. اما خوب باید به این نکته توجه کرد که مواد تشکیل دهنده ضد تعریقی که استفاده میکنیم چیست و آیا استاندارد های لازم برای سلامتی ما را دارد یا خیر؟

ترکیب اولیه و اصلی بکار برده شده در این محصولات نمک آلومنیوم می باشد. این مواد بر روی سطح پوست قرار میگیرند و در برخورد با رطوبت متبلور شده آن را به خود می‌کشد و از خیس شدن لباس ها جلوگیری میکند یا حتی از انتشار بوی بد جلوگیری می کند. میزان آلومینیوم مصرفی نباید بیش تر از ۰.۶ درصد باشد.بیش تر برندهای تولیدکننده محصولات ضدتعریق مقدار نمک آلومینیوم استفاده شده را روی محصولات درج نمی کنند و این موضوع درحالی است که استفاده بیش از اندازه از این ماده می‌تواند مشکل ایجاد کند.

صحبت هایی از سرطان زا بودن ضد تعریق ها گفته شده اما هیچ مدرک علمی برای این موضوع وجود ندارد به هر حال رعایت برخی نکات برای پیشگیری از ایجاد مشکل بهتر است انجام شود :

پیشنهاد مطالعه:پیشگیری از بیماری های قلبی با سبزی ها

چرا انسان عرق می کند:

تعریق زیاد بدن به طور مستقیم با میزان سوخت و ساز بدن فرد در ارتباط است.

اگر شما در محیطی با دما مناسب و متوسط قرار دارید، ولی باز هم زیاد عرق می‌کنید امکان دارد افت قند خون علت اصلی این قضیه باشد.

استرس و فشار روحی نیز می تواند دلیلی بر تعرق غیرعادی باشد.

تعریق بیش از حد می تواند نشان دهنده نوعی بیماری در فرد باشد و اگر فردی به صورت غیر طبیعی روزانه دچار تعریق و بوی بد بدن می شود حتما باید به پزشک مراجعه کند.

مصرف برخی داروها نیز عوارضی مانند تعریق دارد.

فواید و مضرات ضد تعریق ها و رابطه یآن با بروز سرطان

اگر  به مواد تشکیل دهنده ضد تعریق ها توجه کنید، احتمالا کلمه آلومینیوم را می بینید که به عنوان یک سد برای کم شدن تعرق عمل می کند. ضد عرق های دارای آلومینیوم امکان دارد در بافت های حساس مانند پستان بانوان جمع شود.

این مسأله می تواند برای فرد مشکلاتی ایجاد کند به دلیل اینکه  آلومینیوم امکان دارد سبب ایجاد تغییرات در ساختار DNA که می تواندسبب رشد سلول های سرطانی هستند کمک کند.

نقش پارابن ها در ایجاد سرطان ها:

پارابن ها از مهم ترین مواد نگه دارنده محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که انواع متفاوتی دارند مانند: پروپیل پارابن، متیل پارابن ، بوتیل پارابن و …

مطالعات مختلفی روی پارابن ها مفید یا مضر بودن آن ها صورت گرفته است و نظرهای متفاوتی در این باره گفته شده اما برای از بین بردن نگرانی خود بهتر است تا حد امکان از محصولات آرایشی و بهداشتی که فاقد پارابن هستند استفاده کنید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان