سلولیت چیست؟

سلولیت چیست؟

خانه / تازه های سلامت / سلولیت چیست؟

سلولیت چیست؟

سلولیت به ناهمواری و ناصافی های روی بدن گفته می شود. معمولا این ناهمواری ها در قسمت باسن، شکم، کشاله ران و سینه ها بیش تر به چشم می خورد.

مشکل سلولیت اکثرا در بین خانم ها رایج است و این به این علت است که معمولا تجمع چربی در قسمت های مستعد سلولیت در خانم ها بیش تر است.

سلولیت در دسته بیماری های پوستی قرار نمی گیرد و از نظر سلامتی مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند اما از نظر ظاهری می تواند ظاهری نازیبا برای فرد ایجاد کند.

چربی های سلولیت مشابه چربی های طبیعی است اما این تجمع چربی به شکل و فرم بد اتفاق می افتد. به سلولیت پوست پرتغالی نیز گفته می شود.

علل ایجاد سلولیت:

– افزایش سن :

با افزایش سن خاصیت الاستیسیته و کشسانی پوست کاهش می یابد و احتمال بروز سلولیت نیز به همان میزان افزایش پیدا می کند.

– افزایش وزن:

درست است که سلولیت در افراد لاغر هم دیده می شود اما افزایش شانس ابتلا به سلولیت در افرادی که دارای اضافه وزن هستند بیش تر است.

درمان خانگی سلولیت:

همان طور که گفته شد سلولیت از نظر پزشکی و بالینی مشکل خاصی برای فرد ایجاد نمی کند اما با افزایش سلولیت می تواند ظاهر فرد بسیار بد شود و این هم دلیلی برای شروع درمان باشد.

سبک زندگی در پیشگیری از سلولیت، جلوگیری از پیشرفت و افزایش مشکل و حتی درمان تاثیر بسیاری دارد و از جمله کارهایی که در این زمینه می توان انجام داد.

این کاهش وزن علاوه بر اینکه با رژیم های غذایی استاندارد و مناسب باید انجام شود باید حتما انجام ورزش های سبک و استاندارد مانند ورزش های کششی در ماهیچه های پا را در برنامه خود قرار دهید. یوگا ورزشی است که انجام آن برای این مورد توصیه می شود.

در بازار کرم ها و سرم های درمانی زیادی تحت عنوان درمان سلولیت به فروش می رسد واقعیت امر این است که شاید این نوع از کرم ها به سفت شدن پوست و پیشگیری از سلولیت کمکی کنند اما هیچ گاه به محض استفاده از یک کرم خاص سلولیت شما درمان نخواهد شد و از بین نمی رود.

ماساژ درمانی نیز یکی از روش های ساده ای است که برای کمک به درمان سلولیت خود می توانیم از آن کمک بگیریم. ماساژ سبب شکسته شدن تجمع چربی ها می شود و گردش خون را در پوست اصلاح می کند.

روش های کلینیکال درمان سلولیت:

دستگاه رادیوفرکونسی:

رادیوفرکونسی یا همان RF یک نمونه از دستگاه های مورد استفاده در کلینیک های پوست است. که قبلا در رابطه با خواص بی شمار آن صحبت کردیم . یکی از بارزترین این خواص درمان سلولیت است.

RF ها انواع متفاوتی دارند که برای درمان سلولیت می توان از  آر اف فرکشنال و ار اف ترماژ استفاده کرد.

RF فرکشنال:

ار اف فرکشنال یا همان ار اف سوزنی ترکیبی از دو روش رادیوفرکونسی و میکرونیدلینگ است که علاو بر اینکه نتایج بسیاری در زمینه جوانسازی پوست ، درمان جای جوش، درمان منافذ پوست و … داشته است در درمان سلولیت و سفتی پوست نیز موثر است.

RF ترماژ :

دستگاه ترماژ با کاهش وزن موضعی با استفاده از حرارت در درمان سلولیت کارایی دارد. از این دستگاه می توان برای جوانسازی پوست نیز استفاده کرد

کربوکسی تراپی:

در کربوکسی تراپی گاز CO2  در زیر پوست تزریق می شود.

این تزریق باعث می شود بدن شما آلارم کمبود اکسیژن بدهد در نتیجه جریان خون در منطقه افزایش می یابد و با این گردش خون ترمیم سلول های پوست اتفاق می افتد. دستگاه کربوکسی تراپی به منظور درمان سیاهی زیر چشم، جوانسازی پوست، درمان ترک های پوستی و سلولیت مورد استفاده قرار می گیرد.

مزوتراپی:

مزوتراپی در واقع تزریق دارو و مکمل های دارویی به جای استفاده خوراکی به صورت مستقیم به موضع تحت درمان است.

مکمل های مزوتراپی با کمک به کاهش وزن موضعی در درمان سلولیت موثر هستند.

تزریق مکمل های مزوتراپی در لایه مزودرم (لایه میانی پوست) انجام می شود.

ترکیب این مکمل ها شامل: عصاره های گیاهی، ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها، مواد مغذی، هورمون ها و برخی داروها می باشد.

کویتیشن :

کویتیشن به غشای سلول چربی حمله می کند و موجب ترکیدگی سلول های چربی می شود.

نکته ای که معمولا مراجعین را به استفاده از کویتیشن مشتاق می کند این مورد است که اکثر افراد در طی یک جلسه 45 دقیقه ای استفاده از کویتیشن حدود 3 تا 5 سانتی متر دور کمر آن ها کاهش می یابد و این دستگاه بسیار زود اثر است.

جهت درمان سلولیت استفاده ترکیبی از روش های معرفی شده معمولا جوابدهی سریع تری دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان