جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه

خانه / تازه های سلامت / جراحی زیبایی سینه

از جراحی زیبایی سینه برای سه منظور می توان استفاده کرد:

هر فرد قبل از انجام عمل جراحی زیبایی سینه باید به پزشک متخصص جراحی زیبایی مراجعه کند تا پزشک با در نظر گرفتن شرایط فرد مراجعه کننده عمل مناسب ( کوچک کردن، بزرگ کردن، لیفت) را به فرد پیشنهاد دهد.

حال که هر کدام از این جراحی ها خود نیز با متدها و روش های متفاوتی قابل انجام است که در این مطلب سعی میکنیم در این رابطه توضیح دهیم:

کوچک کردن سینه:

بزرگ بودن بیش از اندازه سینه ها هم در بین خانم ها دیده می شود و هم در بین آقایان که این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود و مهم ترین عامل آن در بین خانم ها شیردهی است اما دلایل متفاوت دیگری برای این موضوع می توان ذکر کرد مانند تغییرات هورمونی، اضافه وزن، وراثت و … نکته مهم در این مورد این است که به سادگی نباید از این موضوع گذر کرد چرا که بزرگ بودن سینه ها می تواند مشکلاتی مانند درد گردن و شانه ها، ایجاد قوز و به هم خوردن وضعیت نرمال مهره ها، عدم تقارن در سینه ها و … را ایجاد کند که درمان این مشکلات به مراتب سنگین تر از جراحی کوچک کردن سینه می باشد.

کوچک کردن سینه با لیپوساکشن:

لیپوساکشن یک روشی برای کوچک کردن سینه ها بدون جراحی می باشد با این روش چربی های اضافه در بافت سینه ها تخلیه می شود و پزشک با این روش اندازه سینه ها را بهبود می بخشد.

بعد از لیپوساکشن سینه ها می توان از لیفت با نخ جهت فرمدهی، رفع شلی و افتادگی پوست سینه ها استفاده کرد و با ترکیب این دو روش سینه های سایز مناسب و خوش فرم تری ایجاد کرد.

مزیت لیپوساکشن برای کوچک کردن سینه ها نسبت به دیگر روش ها:

کوچک کردن سینه ها به روش جراحی:

عمل کوچک کردن سینه ها با برداشتن چربی های اضافه انجام می شود. این عمل طی بی هوشی موضعی انجام می گیرد و در نتیجه آن سایز و فرم سینه ها به حالت دلخواه در می آید.

بعد از گذشت مدتی از خط های برش اثری نخواهد ماند اما زمان بهبودی فرد در این روش کمی طولانی تر از روش لیپوساکشن است و گاهی تا یک ماه مراقبت لازم می باشد.

حجم دهی سینه ها :

در جهت حجم دهی و فرم دهی سینه ها نیز پزشکان جراح پلاستیک از متد مختلفی استفاده می کنند. استفاده از پروتز، تزریق چربی،تزریق ژل و …

حجم دهی سینه با استفاده از عمل پروتزگذاری:

اکثرا ماده پر کننده پروتزها و لایه روکشی آن از جنس سیلیکون ساخته می شودو از این پروتزها به منظور پر کنندگی در زمینه زیبایی در قسمت های مختلف بدن مانند سینه، باسن، چانه و … استفاده می شود.

بعد از زمان جراحی و استفاده از پروتزهای سیلیکونی معمولا نتیجه عمل به دلیل نرمی بافت پروتز بسیاز طبیعی به نظر می رسد.

مدت ماندگاری پروتزها حدود 10 تا 20 سال است و بعد از فرسایش لایه رویی پروتز پزشک شما آن ها را جایگزین می کند.

دوره نقاهت در این نوع جراحی ممکن است تا سه هفته زمان ببرد و در روزهای اولیه کبودی، قرمزی و ورم کاملا طبیعی است. این عوارض خود به خود طی چند روز از بین می رود.

تزریق چربی به سینه:

در روش تزریق چربی به دلیل اینکه چربی تزریق شده از بدن خود فرد گرفته می شود احتمال ایجاد مشکل بسیار پایین است. برای این کار ابتدا از محل هایی از بدن که تجمع چربی در آن قسمت ها بیش تر است مانند ران ها، باسن، پهلو و … برداشته می شود و با انجام بی حسی موضعی چربی خارج شده به موضع مورد نظر تزریق می شود.

دوره نقاهت در این روش بسیار کوتاه است و معمولا ظرف چند روز یا نهایتا یک هفته فرد هیچ گونه عارضه ای مانند کبودی، قرمزی و درد نخواهد داشت.

تزریق چربی باید طی چند جلسه انجام شود و ماندگاری آن در افراد مختلف یکسان نیست اما بر اساس نتایج میانگین بین شش تا یک سال ماندگاری دارد.

حجم دهی به سینه با تزریق ژل  :

تزریق ژل به سینه ها جهت حجم دهی و فرم دهی آن ها کار بسیار رایجی در بین بانوان و بعضی از آقایان می باشددر این روش کار بسیار ساده تر از روش پروتزگذاری و تزریق چربی انجام می شود اما به میزان زیادی ژل جهت این امر نیاز داریم.

تزریق ژل بعد از بی حسی موضعی انجام می شود و هیچ گونه عمل جراحی برای این منظور صورت نمی گیرد. بعد از تزریق ژل معمولا فرد هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت و بلافاصله می تواند به محل کار خود بازگردد و در صورت ایجاد قرمزی و کبودی ظرف چند روز رفع می شود. ماندگاری ژل ها معمولا بین 6 تا 9 ماه است.

لیفت سینه

لیفت سینه ها به دو روش جراحی و لیفت با نخ قابل انجام است.

عمل جراحی لیفت سینه :

جراحی بالا کشیدن و لیفت سینه هم می تواند همزمان با جراحی حجم دهی یا حتی کوچک کردن سینه انجام شود و هم به صورت جداگانه و فقط به منظور لیفتینگ .

لیفت سینه با عمل جراحی معمولا با ایجاد برش های کوچک و برداشتن پوست اضافی و نهایتا فرم دهی به سینه ها انجام می گیرد.

میزان لیفت و فرمدهی سینه ها بر اساس شکل و حالت فعلی سینه ها انجام می گیرد این عمل با بی هوشی انجام می گیرد و دوره نقاهت بعد از عمل تا سه هفته هم ممکن است به طول بیانجامد و گاهی بر اساس نظر پزشک فرد باید تا چند روز از سینه بند طبی استفاده کند تا از افتادگی سینه ها در روزهای اولیه جلوگیری می کند.

لیفت سینه ها با نخ:

جهت لیفت سینه با نخ در صورتی که شلی و افتادگی زیاد نباشد نوک سینه ها حدود سه سانت بالاتر می رود. ایجاد سفتی بالای سینه با نخ ساده در بالا بردن سینه و پیشگیری از افتادگی مهم است. گاهی تزریق چربی هم برای حجم دهی پیشنهاد می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان