تزریق چربی

تزریق چربی

خانه / تازه های سلامت / تزریق چربی

بدنبال کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست بر اثر افزایش سن، کم کم بافت زیر پو‌ستی کاهش یافته و چروک ها و افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت پدیدار می شوند.

چین و چروک ها می توانند در نواحی مختلف صورت از جمله اطراف چشم، پیشانی، گونه و شقیقه ها رخ دهند. روش های متفاوتی برای پیشگیری و رفع خطوط و چروک ها وجود دارد، زمانی که این چروکها عمیق نشده باشند، می‌توان در برخی از نواحی مشکل را تا حدودی با بوتاکس و برخی لیزرها مانند آیکون حل کرد.

اما زمانی که خطوط عمیق شوند و یا بر اثر کاهش حجم عضلات و چربی، پوست صورت دچار افتادگی شود دیگر این مشکل با بوتاکس برطرف نمی شود و باید از فیلرها (پرکننده های پوستی) مانند ژل یا چربی کمک گرفت.

فیلر(پرکننده پوستی)، به مواد طبیعی یا ترکیبات مصنوعی گفته می شود که جهت جوانسازی، اصلاح و زیباسازی برخی نواحی صورت و بدن به زیر پوست تزریق می شوند. فیلرها انواع مختلفی داشته که متخصصان زیبایی از آن استفاده می کنند.

در واقع تفاوت اصلی فیلرها، ماده ی تشکیل دهنده آن ها است که در میزان ماندگاری و نوع کارکرد با یکدیگر متفاوت هستند. چربی در واقع نوعی فیلر طبیعی است که کاربردهای زیادی در طب و زیبایی دارد و جهت اصلاح نواقص و بهبود ظاهر نواحی مختلف صورت و بدن مورد استفاده قرار میگیرد.

با تزریق چربی علاوه بر از بین بردن چین و چروک می توان، قسمت هایی از پوست که در اثر آبله، اسکار یا تومور خالی شده اند را نیز پر کرد. نتایج این عمل بسیار فوری بوده و بلافاصله بعد از تزریق چربی قابل مشاهده می باشد.

تزریق چربی

تزریق چربی چیست؟

چربی نوعی فیلر طبیعی است که از بدن خود فرد گرفته شده و پس از خالص سازی به نواحی مورد نظر تزریق میشود؛ اما باید بدانید تزریق چربی به صورت مناسب همه نیست. این روش مناسب افرادی است که صورت بسیار لاغری دارند و یا افرادی که به ژل حساسیت دارند.

این عمل تحت بی حسی موضعی انجام شده و بافت چربی از ناحیه مورد نظر (با توجه به میزان رسوبات چربی طبیعی در بدن متقاضی، از ناحیه شکم یا ران) برداشته می شود. سپس چربی برداشته شده و برای تزریق مستقیم به بدن آماده می شود.

کاربردهای تزریق چربی

مراحل تزریق چربی

تزریق چربی کلی شامل سه مرحله اصلی می باشد که با برداشتن چربی از بدن آغاز می شود. در مرحله اول، چربی های اضافی در قسمت شکم، باسن و ران با یک سوزن هیپودرمی نازک یا یک کانولا مخصوص برای حفظ بافت چربی و عدم آسیب به آن از نواحی مورد نظر خارج می شوند.

در مرحله دوم، جداسازی چربی های سالم از چربی های آسیب دیده انجام می شود و فقط سلول های چربی کامل، بدون آسیب و خالص برای تزریق چربی به صورت و نواحی دیگر جدا می شوند.

در مرحله آخر، سلول های چربی برای تزریق به نواحی مختلف آماده هستند. در واقع پزشک با هدف اصلاح نواقص و پر کردن چین و چروک صورت، نواحی مورد نظر برای تزریق چربی را مشخص کرده و با استفاده از یک سوزن و یا کانولا ظریف سلول های چربی را در عمق مورد نیاز برای رسیدن به نتایج دلخواه تزریق می کند.

کوتاهی در هر یک از مراحل بالا می تواند نتیجه ی مطلوب را به دنبال نداشته باشد. بنابراین انتخاب یک پزشک زبردست و ماهر بیش از هر چیز در این زمینه اهمیت دارد.

تجربه تزریق چربی در کلینیک آرمان الهیه

اگر این روش نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

تزریق چربی صورت

توجه داشته باشید تزریق چربی را نمی توان در تمام قسمت های بدن انجام داد؛ اما در برخی نواحی تزریق چربی نه تنها مفید و موثر بوده بلکه ماندگاری بیشتری نسبت به سایر نواحی دارد و در جوانسازی و بهبود ظاهر آن بسیار کمک می کند.

از جمله این نواحی میتوان به قسمت های مختلف صورت چون خطوط خنده، خط اخم، خطوط افقی پیشانی، اطراف چشم، فک، گونه و پشت گونه، لب، چانه، لب و … اشاره کرد. با افزایش سن، پوست صورت حجم و چربی خود را از دست داده و دچار افتادگی می شود.

این تحلیل حجم را می توان با تزریق چربی احیا کرد. از دیگر کاربردهای تزریق چربی می توان به تزریق چربی در زیر چشم برای درمان گودی و سیاهی دور چشم اشاره کرد که باعث میشود چهره شما چندین سال جوانتر و شاداب تر دیده شوید.

همچنین تزریق چربی به لب ها با صاف کردن چین و چروک در لب و افزایش حجم در بافت های تحلیل یافته، چهره ای جوان با لب های برجسته را به شما هدیه خواهد داد. البته با توجه به نتایج بدست آمده جهت جوانسازی و فرمدهی صورت، معمولا تزریق ژل هیالورنیک اسید توصیه میشود مگر در صورتی که فرد به این ژل حساسیت داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه : قیمت لیفت با نخ ، عوارض لیفت بینی با نخ

تزریق چربی به لب

تزریق چربی دست

ظاهر دست ها نشانه ای از سن واقعی فرد بوده و با افزایش سن نازک و شفاف می شود. روند پیری همچنین باعث ایجاد چین و چروک و لکه های تیره و نمایان شدن عروق برجسته و تاندون ها پشت دست می شود که برای بدست آوردن ظاهری جوان تر در دست ها، تزریق چربی بهترین گزینه می باشد.

این عمل کیفیت پوست را بهبود بخشیده و باعث روشن شدن پوست دست و از بین رفتن رنگدانه های تیره و لک های پوستی می شود. تزریق چربی در دست به منظور جوانسازی پوست دست برای بیماران بسیار رضایت بخش بوده و هرروزه به تعداد طرفداران آن اضافه میشود.

تزریق چربی سینه

در صورتی که می‌خواهید کمی حجم سینه های خود را افزایش دهید، کاندیدای خوبی برای تزریق چربی به سینه هستید؛ این روش یک گزینه طبیعی برای افزایش سایز سینه  و رفع مشکلاتی مانند افتادگی و نامتقارن بودن سینه ها در زنان می باشد که نتیجه آن پس از تزریق نیز کاملا طبیعی خواهد بود.

اگر عوامل مختلف سینه ها دچار مشکلی شده باشند، تزریق چربی روش بسیار مناسب برای پر کردن و رفع نواقص ایجاد شده خواهد بود. اما توجه داشته باشید که برای این کار سینه‌های شما باید شکل و بافت پوستی مطلوبی داشته باشد.

اگر افتادگی سینه ها زیاد باشد، اگر پوست سینه قوام کم و بسیار شل باشد یا اگر می‌خواهید افزایش حجم زیادی داشته باشید، تزریق چربی چندان برای شما مناسب نیست و بهتر است از روش های دیگر مانند پروتز کمک بگیرید.

تزریق چربی باسن

به طور معمول هدف از تزریق کردن چربی به باسن، بهبود فرم آن است. این روش مناسب افرادی است که می‌خواهند باسنی پر و با انحنای بیشترداشته باشند. میزان بالایی از چربی برای این تکنیک مورد نیاز است.

این چربی از طریق چربی‌های زائد انباشته شده در ناحیه ناحیه شکم و ران تامین می‌شود. برای این ناحیه به میزان زیادی چربی نیاز می‌باشد برای همین از ناحیه شکم و ران که دارای چربی اضافه هستند چربی استخراج می‌شود.

مزایای تزریق چربی

عوارض تزریق چربی

تزریق چربی به جهت نداشتن عوارض جدی و ماندگار از روش های محبوب و پرطرفدار جوانسازی پوست شناخته میشود؛ اما ممکن است برخی عوارض طبیعی مانند ورم و کبودی ایجاد شوند که با انجام برخی مراقبت ها در زمانی کوتاه از بین میروند.

جهت جلوگیری از ایجاد کبودی بهتر است شما باید دو هفته قبل از عمل تزریق چربی از مصرف رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن خودداری کنید. همچنین به دلیل آنکه بافت های چربی جزئی از بدن بوده و آلرژی زا نیستند نیاز به انجام آزمایش قبل از تزریق چربی نمی باشد.

با کاهش تورم چند روز پس از تزریق چربی در پوست، نتایج به تدریج و در طی یک ماه خود را ظاهر کرده و چربی تزریق شده دقیق در سر جای خود قرا می گید.

عفونت و نکروز چربی نیز از عوارض تزریق چربی هستند که معمولا به دلیل مهارت پزشک اتفاق می افتد بنابراین برای انجام این عمل در انتخاب پزشک دقت نموده و حتما نمونه کارهای وی را قبل از جراحی دیده و از رضایت مراجعه کنندگان آن اطمینان حاصل نمایید.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

ماندگاری تزریق چربی به عوامل مختلفی بستگی دارد و از یک فرد به فرد دیگر متفاوت بوده که گاهی برخی از این عوامل باعث می شود عمر ماندگاری تزریق چربی کاهش یابد اما در کل به دلیل پذیرش بدن به عنوان یک بافت خودی، ماندگاری تزریق چربی به تناسب پاسخ دهی بدن فرد، می تواند طولانی مدت تلقی شود.

اولین عامل مهم در ماندگاری تزریق چربی، شرایط جسمی بیمار اعم از سن، جنس، سابقه بیماری و عوامل ژنتیکی و … می باشد که همگی این موارد باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین ناحیه ای که چربی تزریق شده و نوع مراقبت میتواند مدت ماندگاری را تغییر دهد.

به صورت کلی مدت زمان ماندگاری تزریق چربی بسیار بالا و در حدود 1 تا 3 سال می باشد که البته این زمان نیز در افراد مختلف متغیر می باشد. به طور کلی برای دائمی شدن ماندگار تزریق چربی، به 3 تا 4 جلسه درمان در طی دوره شش ماه نیاز است که گاهی ممکن است این مدت طولانی تر شده و چند ماه به طور دائم ادامه داشته باشد. بنابراین عوامل زیادی در تعیین تعداد جلسات تزریق چربی دخیل هستند که باید آنها را در نظر گرفت.

پیشنهاد مطالعه:8 مورد از بهترین ویتامین ضدپیری پوست که باید بشناسید

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی برای چه افرادی مناسب است ؟

تزریق چربی در پوست محدودیت سنی نداشته و همه افراد می توانند از این روش برای از بین بردن چین و چروک و جلوگیری از عمیق شدن آن استفاده کنند. اما پزشکان معتقدند برای افزایش عمر ماندگاری و دستیابی به نتیجه مطلوب، بهترین سن در بازه 16 تا 60 سال می باشد تا پوست بتواند چربی از دست رفته را بازیابی و بافت پوست را بهبود ببخشد.

بنابراین تعریف بهترین زمان و افراد برای تزریق چربی به صورت، زمانی است که پوست دچار چین و چروک و فرورفتگی های عمیق شده و نیاز دارد که با پرکننده طبیعی صاف و یکدشت شود. همچنین اگر تمایل دارید تا کانتور صورت خود را ارتقا داده و خود را جوان و شاداب نشان دهید نیز این روش یکی از بهترین روش ها با ماندگاری طولانی مدت برای شما می باشد.

از آنجا که هدف از تزریق چربی، انتقال چربی از قسمتی به قسمت دیگربدن می باشد تا قسمت هایی با حجم ناقص به طور کامل پر شده وصاف و یکدست شوند، شما باید دارای چربی در محل های اهدا کننده مانند ران، باسن، معده، شکم و … باشید تا بتوان مقدار چربی مورد نیاز برای تزریق چربی به صورت را بدون ایجاد سطح ناهموار در بافت اهدا کننده را برداشت کرد.

در غیر اینصورت امکان موفقیت در این عمل برای شما بسیار کم بوده و بدن چربی به غیر از بافت بدن خود بیمار را رد کرده و پس می زند. و همچنین سلامت جسمانی نیز از دیگر نکات مهمی است که افراد برای تزریق و انتقال چربی باید از آن برخوردار باشند و در صورت وجود بیماری و مصرف دارو باید حتما پزشک خودرا مطلع کنند.

هزینه تزریق چربی

هزینه های تزریق ژل به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد؛ با توجه به نکات زیر قیمت تزریق ژل متغیر خواهد بود و بهتر است جهت احتساب هزینه دقیق با پزشک خود مشورت کنید.

تفاوت تزریق چربی با تزریق ژل

همانطور که توضیح دادیم، چربی نوعی فیلر طبیعی است که از بدن خود فرد گرفته شده و پس از خالص سازی به نواحی مورد نظر تزریق میشود. فیلرها انواع مختلفی داشته که متخصصان زیبایی از آن استفاده می کنند.

در واقع تفاوت اصلی فیلرها، ماده ی تشکیل دهنده آن ها است که در میزان ماندگاری و نوع کارکرد با یکدیگر متفاوت هستند. و اما ژل‌ها خود نوعی فیلر مصنوعی هستند که در محیط آزمایشگاه با ترکیبات مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. ازآنجایی که ژل ها توسط شرکت های مختلف عرضه میشوند، ساختار و میزان ماندگاری آنها با یکدیگر متفاوت است.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

یکی از بزرگترین دغدغه های افراد پس از تزریق چربی کارهایی است که باید به منظور مراقبت از بافت تحت درمان باید انجام دهند تا علاوه بر افزایش عمر ماندگاری تزریق، سریع بهبود یافته و بتوانند آثار تزریق چربی را مشاهده کنند.  

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان