رفع افتادگی پلک

رفع افتادگی پلک

خانه / تازه های سلامت / رفع افتادگی پلک

چشم ها نقش بسیار پررنگی در جذابیت چهره و برقراری ارتباط با دیگران دارند؛ از آنجایی که عضوی بسیار حساس هستند و پوست اطراف آنها نازک میباشد، مراقبت از سلامت و زیبایی آن‏ها بسیار اهمیت دارد؛ زیرا به علل مختلفی ممکن است سلامت و زیبایی خود را از دست بدهند.

افتادگی پلک یکی از اتفاقاتی است که زیبایی و جوانی چشم و صورت را تحت تاثیر قرار میدهد؛ افتادگی پلک برای برخی از انسان‌ها به طور مادرزادی و برای برخی دیگر در طول دوره زندگی خود در اثر بیماری،‌ حادثه و یا عادت‌های نادرست اتفاق می افتد. همچنین افزایش سن نیز میتواند از علل افتادگی پلک باشد.

افتادگی پلک باعث می شود چشم شما کوچکتر از حالت طبیعی دیده شود؛ البته این عارضه نه‌تنها بر زیبایی بلکه بر بینایی نیز ممکن است تأثیر بگذارد.

طی سالهای گذشته روش‌های بسیار گوناگون برای درمان افتادگی پلک توسط متخصصان اعم از خانگی، جراحی و غیر جراحی معرفی شده اند. اما نکته ای که باید بدانید این است که پایین آمدن پلک‌ها می تواند به دو شکل اتفاق بیافتد؛ در واقع افتادگی پلک‌ها فقط بدلیل شلی و از دست دادن قوام پوست و بافت خود پلک نیست؛ این اتفاق میتواند بر اثر ضعف عضلات ناحیه پیشانی و شقیقه نیز باشد که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد و بهترین درمان برای هرکدام را نیز بررسی خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه: سریعترین روش رفع افتادگی صورت

رفع افتادگی پلک

افتادگی پلک و علل آن

پلک‌ها در اصل حاصل شکل‌گیری دو چین بر روی نازک‌‌ترین پوست بدن هستند. آن‌ها از چشمان در برابر خشکی، ورود اجسام خارجی و فشار بیش‌ازحد محافظت می‌کنند و در هنگام خواب با توزیع یکنواخت اشک کمک می‌کند تا چشم‌ها مرطوب بمانند.

با افزایش سن و یا بر اثر عوامل مختلف دیگر، پوست پلک قوام خودرا از دست داده و دچار افتادگی میشود، همچنین چربی و حجم خود را از دست داده و ماهیچه های پشتیبان و بالا نگهدارنده آن ضعیف می شوند؛ در نتیجه پف و افتادگی پلک بالا و پایین اتفاق می افتد که باعث میشود چهره غم انگیز و خسته به نظر برسد.

علاوه بر این، سنگین شدن پلک در اطراف چشم می تواند دید جانبی (بینایی محیطی)، به ویژه در قسمتهای فوقانی و بیرونی میدان دید شما را کاهش دهد.

در حالت کلی افتادگی پلک به وضعیتی گفته می‌شود که پلک بالایی به سمت پایین افتاده باشد. این وضعیت امکان دارد تنها یکی از چشم‌ها و یا هردورا درگیر کند. راه‌های درمان افتادگی پلک گوناگون است و همانطور که پیش‌تر گفتیم بسته به دلیل بروز این عارضه، یکی از آن‌ها انتخاب می‌شود.

گاهی ممکن است پوست و عضلات پلک‌ها بر اثر عوامل مختلف شل و آویزان شوند. علاوه ‌براین، عضلات پیشانی، شقیقه و بالا برنده ابرو که وظیفه بالا بردن دو سوم میانی ابرو را دارند، بر اثر یک حادثه و یا ژنتیک ضعیف شده در نتیجه باعث فرو افتادن ابروها و پلک‌ها به سمت پایین میشوند.

شایع‌ترین علل افتادگی پلک و ابرو:

روش‌های درمان افتادگی پلک

امروزه روش‌های متعددی اعم از جراحی و غیر جراحی برای درمان افتادگی پلک و بالا بردن ابرو و پیشانی وجود دارد. با توجه به اینکه درمان افتادگی پلک و درمان افتادگی ابرو با یکدیگر متفاوت است، ابتدا باید عامل آن‌ها مشخص و بررسی شود.

جهت آگاهی بیشتر در این زمینه، نیاز است که با پزشک متخصص مشورت کرده تا با انتخاب بهترین روش بتوانید به صورت قطعی مشکل خودرا درمان نمایید. زیرا انتخاب یک روش اشتباه علاوه بر صرف هزینه‌های گزاف نه تنها مشکل شمارا برطرف نمی‌کند، بلکه ممکن است عوارضی در پی داشته باشد.

دستگاه پلاسمیج توسط کمپانی Brera ایتالیا اختراع شده است و توانسته بیشترین اثربخشی را با کمترین عوارض جانبی جهت جوانسازی و لیفت پوست پلک داشته باشد.

این دستگاه به عنوان خالق اولین پلاسما فرکشنال به عنوان بهترین انتخاب جهت پیشگیری از افتادگی و پیری پوست پلک در دنیا شناخته می شود.

این دستگاه با یونیزه نمودن گاز میان اپلیکاتور و پوست، با ایجاد بار الکترونی بر روی غشای پوست اثر می‏ گذارد و از این طریق با تحریک سلول‌ها سبب جوان ‌سازی و بهبود بافت تحت درمان می‌شود.

دستگاه پلاسمیج دارای دو مُد عملکردی، پیوسته و فرکشنال است. انتقال پلاسما به صورت فرکشنال به سطح پوست سبب کنترل حرارت منتشر شده در عمق آن میشود و میزان بافت تصعید شده، عمق تخریب و انتشار گرما به بافت های مجاور کاملا کنترل شده می باشد.

این روش عوارض جدی و ماندگار ندارد. پس از انجام پلاسما تراپی پوست قرمز و کمی متورم است و نقاطی قهوه ای رنگ دارد. تورم و کمی احساس ناراحتی ممکن است تا ۳ روز طول بکشد. این زخم‌ها خود به خود بین ۷-۳ روز بعد از بین میروند.

مزایای دستگاه پلاسمیج

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش رفع نواقص بینی

درمان افتادگی پلک با بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک گزینه عالی برای افرادی‌ست که دارای پلک های پف کرده با پوست اضافه در پشت چشم هستند؛ زیرا برداشتن بافت اضافی از پشت پلک فوقانی نه تنها باعث می شود چشمانی زیبا، جذاب و گیرا داشته باشید بلکه می تواند بینایی شما را بهبود بخشد.

بلفاروپلاستی نوعی جراحی زیبایی افتادگی پلک می باشد که علاوه بر ترمیم افتادگی پلک، پوست اضافی، ماهیچه و چربی های اضافی پشت پلک را از بین می برد. تقریبا هر کسی که از ظاهر پلک خود ناراضی بوده و دچار افتادگی و پوست اضافی در پلک بالا می باشد ، از بهترین کاندیدای بلفاروپلاستی خواهد بود.

یکی از نگرانی های افراد که قبل از عمل بلفاروپلاستی برای رفع افتادگی پلک بالا با آن مواجه هستند عدم دستیابی به نتیجه دلخواه می باشد، اما در صورت انتخاب یک پزشک زبردست جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

این روش معمولا با بی حسی موضعی قابل انجام است؛ اما با توجه به صلاحدید پزشک با توجه به شرایط و خواسته فرد ممکن است بیهوشی کامل انجام شود.

در مرحله بعد باید تغییرات لازم مانند برداشت چربی اضافی، برداشت عضلات اضافی، برداشتن پوست و … اجرا ‌گردد؛ در واقع پس از انجام بیحسی و یا بیهوشی، برای باقی نماندن جای برش روی پلک‌ها، برش کوچکی و بسیار دقیقی در پشت پلک و درست به موازات خطوط و چین های طبیعی پلک ایجاد میشود.

جراح از طریق این برش، پوست را از بافت زیرین جدا نموده، سپس چربی و پوست اضافی را برمی دارد. در انتها محل برش را با کمک سوزن های بسیار نازک و نخ قابل جذب، بخیه می زند. بخیه پلک های بالایی معمولا برای سه تا شش روز باقی می ماند.

میزان ماندگاری این روش از فردی به فرد دیگر متغیر بوده وبسته به آناتومی بدن بیمار، نوع جراحی و مهارت پزشک متفاوت می باشد، اما به طور کلی ماندگاری بلفاروپلاستی برای رفع افتادگی پلک، بسیار طولانی مدت خواهد بود.

مزایای بلفاروپلاستی

پیشنهاد مطالعه: هزینه لیفت با نخ

درمان افتادگی پلک با بوتاکس

بسیاری افراد به دلیل اینکه تصور میکنند بوتاکس باعث میشود چهره آنها مصنوعی شود از انجام آن خودداری میکنند که تصوری کاملا اشتباه است؛ زیرا بعد از تزریق بوتاکس براحتی می‌توانید بخندید یا اخم کنید.

پس از معاینه، اگر پزشک تشخیص دهد  یک یا هردو ابروها دچار افتادگی شده‌اند، ممکن است برای زیبایی بیشتر، بالا بردن و فرمدهی ابرو در افرادی که سن زیادی ندارند و همچنین پیشگیری از ایجاد خطوط پیشانی از بوتاکس برای بالا بردن و قرینه‌سازی ابروها استفاده کنند.

در واقع از سمی به نام بوتولینیوم ساخته شده است که کار آن فلج کردن عضلات می باشد. شاید با شنیدن نام سم بترسید، اما باید بدانید که جای هیچ نگرانی نیست؛ زیرا بوتولونیوم، خالص شده استریل باکتری کلستردیوم بوتولونیوم اسید که پس از تزریق در زیر پوست فقط سبب فلج موقت عضلات ناحیه مورد نظر میشود و در صورت نیاز و خواسته زیباجوی عزیز، بوتاکس با تکنیکی تزریق میشود که ابروها بالا روند و در افراد جوان از افتادگی ابرو پیشگیری میشود.

البته توجه داتشه باشید؛ تزریق بوتاکس خود اگر با تکنیک نامناسب و برند نامعتبر انجام شود ممکن است باعث افتادگی پلک (پتوز) شود، بنابریان در انتخاب پزشک و مجموعه دقت کامل داشته باشید.

مزایای تزریق بوتاکس

بعضی از افراد از حدود چهل سالگی دچار افتادگی ابرو می شوند و دیگر نمیتوانند از بوتاکس نتیجه ی دلخواه در بالا کشیدن ابرو و پیشانی بدست آورند که میتوان با استفاده از لیفت با نخ آن را درمان کرد.

لیفت ابرو با نخ یکی دیگر از روش های از بین بردن افتادگی پلک و ابرو است که بدلیل کم عارضه بودن یکی از پرطرفدارترین روش‌ها است. بالا کشیدن ابروها باعث میشود تا چشم ها درشت و جذاب تر به نظر برسند همچنین به ابروها فرمی زیباتر میدهد و باعث از بین رفتن بعضی از چین و چروک‌های اطراف چشم‌ها و پیشانی نیز می‌شود. این روش با توجه به اینکه ناحیه پیشانی و چشم حساس است به تجربه و مهارت احتیاج دارد.

از این تکنیک، حتی افرادی که میخواهند حالت خاص مانند چشم گربه ای به چشم و ابروی خود بدهند، میتوانند استفاده کنند.

در لیفت ابرو با نخ، نخ های قابل جذب و سازگار با بدن انسان بدون ایجاد برش و ایجاد زخم باعث ایجاد کشش و بالا رفتن ابروها میشود که نتیجه آن بهبود چین و چروک، رفع افتادگی ابرو بر روی پلک، تحریک کلاژنسازی برای سفت شدن پوست، جوان و شاداب تر شدن چهره است.

مزایای لیفت ابرو با نخ

پیشنهاد مطالعه: هزینه ی تزریق بوتاکس

درمان افتادگی با ژل لیفتینگ

از بین رفتن بافت و چربی بالای ابرو و ناحیه ی شقیقه، سبب افتادگی گوشه ی ابرو و غمگین نشان دادن صورت می شود و حتی در مواردی ممکن است بینایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد که با تزریق ژل در نواحی لیفتینگ ابرو به رفع افتادگی آن کمک می شود.

در واقع تزریق ژل لیفتینگ به معنای تزریق ژل (فیلر) به نقاطی خاص از صورت به منظور اصلاح برخی نواقص آن و جوانسازی به شکل طبیعی است.

در روش ژل لیفتینگ ابرو نیز تزریق به نقاط مخصوصی در پیشانی و شقیقه، به جبران حجم از دست رفته کمک کرده و باعث می شود ابروها بالا رفته و خطوط پیشانی تا حدودی از بین بروند. ممکن است بدلیل تصور اشتباه میان عموم مردم، فکر کنید تزریق ژل باعث حجمدهی غیر طبیعی شود؛ اما بهتر است بدانید این تکنیک اگر توسط پزشک حاذق انجام شود بهترین نتایج را به دنبال خواهد داشت.

ترکیب این روش با تکنیک لیفت ابرو با نخ، باعث کشیدگی گوشه چشم و ابرو می شود و قوس زیبایی به هلال چشم می دهد. گودی های شقیقه و بالای چشم نیز از بین می رود تا طراوت جوانی پدیدار گردد و ماندگاری لیفت را نیز افزایش میدهد.

مزایای ژل لیفتینگ ابرو

اگر عضلات و بافت ناحیه پیشانی دچار ضعف شدید شده باشند و افتادگی ابرو زیاد باشد، بهتر است جراحی لیفت اندوسکوپی انجام شود. لیفت اندوسکوپی ابرو یک جراحی زیبایی سرپایی برای بالا کشیدن ابرو و بهبود خطوط عمیق پیشانی است.

جراحی لیفت اندوسکوپیک ابرو و پیشانی، از نوین ترین روش‌های جراحی افتادگی ابرو می باشد که با استفاده از ابزاری به نام اندوسکوپ با حداقل میزان تهاجم انجام میشود.

این عمل جراحی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود؛ اما در همان روز پس از معاینه پزشک و مساعد بودن شرایط، زیباجوی عزیز ترخیص خواهد شد.

در این روش پس از انجام بیهوشی، برش‌هایی کوچک و بسیار ظریف در ناحیه فوقانی پیشانی، در محل خط رویش مو ایجاد می‌شود. سپس جراح با کمک اندوسکوپ (یک ابزار پزشکی با نور و دوربین) و یک سری ابزار تخصصی دیگر، به بخش زیرین پوست پیشانی و ابرو دست پیدا کرده و با جدا كردن كامل پوست پيشانى و ابرو از بافت زيرين، ماهیچه های زیر پوست یا همان عضلات بالابرنده ابرو که دچار شلی و افتادگی شده اند را به مقدار لازم به سمت بالا کشیده و لیفت می‌کند.

مزایای اندوسکوپی ابرو و پیشانی

انتخاب بهترین روش برای درمان افتادگی پلک

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم اولین و مهم ترین قدم در درمان افتادگی پلک انتخاب روش مناسب است که این امر فقط با مشورت با یک پزشک حاذق و دلسوز امکان پذیر است.

توجه داشته باشید، گاهی اوقات با توجه به نیاز و خواسته شما ممکن است چندین روش در کنار هم انجام شود، برای مثال ممکن است برخی افراد هم با افتادگی و پف پلک بالا بالا مواجه باشند هم شلی عضلات پیشانی و افتادگی ابروها که پیشنهاد میشود هردوروش بلفاروپلاستی و جراحی اندوسکوپی ابرو باهم انجام شوند. همچنین پیشنهاد میشود به منظور دستیابی با نتیجه بهتر پس از بلفاروپلاستی پلاسمیج انجام دهید و یا پس از جراحی اندوسکوپی ابرو، ژل لیفتینگ ابرو در نتیجه موثر خواهد بود.

کلینیک تخصصی پوست و مو آرمان الهیه، تنها مجموعه‌ای است که با فراهم کردن روش‌های جراحی و غیرجراحی در کنارهم، با حضور جراح فوق تخصص زیبایی و پزشکان با تجربه در تزریق ژل و لیفت با نخ، قدم به قدم در گرفتن بهترین تصمیم و دستیابی به نتیجه دلخواه در کنار شما خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان