فرم دهی بینی از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

فرم دهی بینی از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

خانه / تازه های سلامت / فرم دهی بینی از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

فرم دهی بینی به چه صورتی انجام میگیرد؟

فرم دهی بینی یکی از راه‌های زیبایی است. به طور کلی انسان به طور فطری به دنبال زیبایی است. این زیبایی را در خود فرد، در طبیعت، شریک زندگی و غیره جستجو می‌نماید. فرم دهی بینی یکی از راه‌های زیباتر شدن است که از طرق رفع افتادگی بینی مختلف صورت می‌گیرد. مدل صورت افراد متفاوت و نوع بینی که به فرم صورت آن‌ها بیاید مختلف است.

در گذشته‌ی یونان و مصر بینی بزرگ نشانه قدرت بوده است، اما امروزه همه به دنبال فرم دهی بینی و تبدیل آن به بینی زیبا و ظریف هستند. بینی بزرگ ظاهر انسان را زمخت و با سن بالا نشان می‌دهد. هرچه فرم دهی بینی ظریف‌تر باشد به کمتر نشان دادن سن و زیبایی و ظرافت صورت کمک می‌کند. بینی در بخش مرکزی صورت می‌تواند نقش زیادی در زیبایی هر چه بیشتر افراد داشته باشد.

فرم دهی بینی:

فرم دهی بینی متناسب با مدل چهره بسیار اهمیت دارد. برخی افراد مدل بینی را می‌پسندند که با نوع صورت و سایر اجزای صورت آن‌ها تناسبی ندارد. به همین دلیل فرم دهی بینی حتماً باید با سایر فاکتورهای چهره فرد هماهنگ باشد. مدل‌هایی که طبق مد روز یا فشن به روی کار می‌آیند بعد از مدتی فرد را خسته کرده و از کرده‌ی خود پشیمان می‌کند.

به همین دلیل فرم دهی بینی حتماً باید با سایر فاکتورهای صورت تناسب داشته باشد. در فرم دهی بینی با جراحی علاوه بر فرم صورت باید جنسیت فرد نیز توجه شود.

بینی آقایان نباید به ظرافت بینی خانم‌ها باشد تا مردانگی چهره نیز در فرم دهی بینی حفظ گردد. امروزه فرم دهی بینی امروزه از متدها و روش‌های مختلف پزشکی و غیر پزشکی انجام می‌گیرد. روش‌های مختلف رفع افتادگی بینی در گذشته فقط به جراحی پلاستیک (Rhinoplasty) خلاصه می‌شد. اما در علم نوین پزشکی می‌توان از روش‌های دیگری هم برای فرم دهی بینی مانند لیفت بینی با دستگاه آر اف فرکشنال استفاده نمود.

یکی از فاکتورهای مهم در رفع افتادگی بینی با روش‌های مختلف در نظر گرفتن تنفس بدون نقص است. بینی در بدن علاوه بر مسیر تنفسی، وظیفه‌ی تمیز، گرم و مرطوب کردن هوا برای ورود به بدن را نیز دارد.

از این رو فرم دهی بینی باید با در نظر گرفتن کاربردهای بینی انجام شود وظایف بینی در بدن را مختل نکرده و یا باعث انسداد بینی و مجاری تنفسی نگردد. برای از بین بردن قوز بینی نیز میتوانید به کلینیک آرمان الهیه مراجعه کنید.

فرم دهی بینی
رفع قوز بینی

تجربه فرم دهی بینی در کلینیک آرمان الهیه

اگر این روش نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

فرم دهی بینی برای همیشه یا به صورت موقت؟

روش‌های مختلف فرم دهی بینی را می‌توان به دو نوع دائم یا موقت تقسیم نمود. البته باید در نظر گرفت که مدل‌های دائم نیز در برخی موارد با بالا رفتن سن نیاز به ترمیم خواهند داشت.

روش جراحی پلاستیک بینی را می‌توان از مدل‌های دائم رفع افتادگی بینی نام برد. جراحی بینی نیز از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری داشته است.

جراحی زیبایی بینی می‌تواند هر نوع فرم دهی بینی را به همراه داشته باشد. بینی بزرگ و گوشتی و پهن، رفع افتادگی بینی ، از بین بردن قوز بینی، رفع شکستگی‌های استخوان بینی، رفع نواقص تیغه و انحراف بینی، تغییر زاویه لب و بینی و … . جراحی زیبایی در راستای فرم دهی بینی دارای معایب و مزایایی هست.

از جمله معایب می‌توان به استفاده داروی بیهوشی، دوران نقاهت سخت و طولانی، کبودی ورم زیاد در صورت، مراقبت‌های بعد از جراحی طولانی و دشوار و … اشاره نمود. اگر رفع افتادگی بینی در عمل جراحی به دست متخصص انجام نشود می‌تواند عوارضی مثل خشکی مجاری تنفسی، اختلال عملکرد بینی، از بین رفتن حس بویایی و غیره را به همراه داشته باشد.

هم چنین:

ذکر این موارد صرفاً  اهمیت زیاد انتخاب پزشک مناسب را نشان می‌دهد. اما در مقابل برای فرم دهی بینی اگر فرد روش جراحی پلاستیک را انتخاب نماید و پزشک متخصص و متبحری را برگزیند، اطمینان دارد که همه نواقص بینی را برای همیشه از بین برده است.

جراحی زیبایی بینی که توسط متخصص انجام می‌شود با در نظر گرفتن تناسب فاصله و سایز چشم‌ها، زاویه لب و بینی، فرم نیم‌رخ و تمام‌رخ صورت و … شکلی متقارن و زیبا را به همراه دارد.از جمله دیگر روش های فرم دهی بینی میتوان به تزریق ژل بینی نیز اشاره کرد.

متد لیفت با نخ برای فرم دهی بینی از جمله روش‌هایی است که می‌تواند به صورت دائم و موقت توسط پزشک بر روی صورت انجام شود. لیفت با نخ سیلوئت برای رفع افتادگی بینی می‌تواند تغییر شکل مناسبی را در برداشته باشد. این تغییر شکل به صورت آنی اتفاق می‌افتد و درد و خونریزی به نسبت جراحی پلاستیک ندارد.

تورم و کبودی نیز که در اثر نخ گذاری برای فرم دهی بینی به وجود می‌آید بسیار کم است و طی چند روز از بین خواهد رفت. لیفت با نخ برای فرم دهی بینی را می‌توان هم به صورت دائم و هم و موقت تقسیم‌بندی نمود.

اگر بعد از لیفت با نخ فرد از شکل جدید بینی خود رضایت داشت می‌تواند ترمیم‌های بینی را که طی دوره‌های چند ماهه می‌باشد انجام دهد تا اثر این روش دائمی شود. اگر شخص بعد از رفع افتادگی بینی از روش لیفت با نخ کاگ رضایت نداشت و یا این فرم را فقط برای چند ماه تغییر انجام داده بود می‌تواند ترمیم‌ها را انجام ندهد تا بینی به شکل اولیه خود بازگردد.

تزریق ژل در فرم هی بینی

روش تزریق ژل در رفع افتادگی بینی می‌تواند برای افرادی که فرورفتگی در ابتدای بینی دارند که از ناحیه پیشانی آغاز می‌گردد مناسب باشد. افزودن ژل بعد از لیفت با نخ به بالا رفتن اثر فرم دهی بینی و ماندگاری آن نیز کمک می‌نماید. برای دانستن روش های رفع افتاداگی بینی این مقاله را بخوانید.

فرم دهی بینی از طریق بوتاکس نیز به صورت تغییرات جزئی صورت می‌گیرد. و نیاز به ترمیم دارد. رفع افتادگی بینی از روش بوتاکس جزو موارد موقتی است.

فرم دهی بینی از روش‌های ورزشی و خانگی نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. ورزش‌های خانگی متعدد در مدت زمان طولانی می‌توان فرم دهی بینی را به همراه داشته باشد. ورزش و تمرین‌های مخصوص رفع افتادگی بینی افرادی که وقت و حوصله برای رفع افتادگی بینی خود دارند و تصمیم ندارند که از روش‌های پزشکی استفاده کنند بسیار مناسب و کارا است.

روش های خانگی:

روش‌های خانگی نیز در فرم دهی بینی مؤثرند. بخور دادن بینی به طور مداوم باعث کاهش بافت چربی در افراد دارای بینی بزرگ و گوشتی است. در هنگام بخور می‌توان از ورزش‌ها و تمرین‌های ورزشی بینی(که در ادامه مطلب توضیح داده خواهد شد) برای رفع افتادگی بینی استفاده نمود.

بعد از بخور گرم برای فرم دهی بینی، صورت را می‌توان با آب یخ شست تا دوام حرکات انجام شده را بالا ببرد و از شل شدگی پوست جلوگیری نماید. در روش‌های خانگی فرم دهی بینی می‌توان به استفاده از زنجبیل نیز اشاره کرد. زنجبیل باعث کاهش بافت چربی در بینی‌های گوشتی می‌شود.

به همین دلیل برای فرم دهی بینی می‌توان زنجبیل را به صورت پودری درآورد، سپس با آب مخلوط کرد و روی بینی قرار داد. ماساژ بینی در این هنگام که مخلوط مورد نظر برای فرم دهی بینی روی آن قرار دارد تأثیر بیشتری خواهد داشت.

پانزده دقیقه بعد بینی را با آب سرد شستشو داده و  پس از 2 هفته می‌توان تأثیرات این کار را در فرم دهی بینی به طور محسوسی مشاهده کرد. برای انجام خدمات لیفت بینی به لینک قبل مراجعه کنید.

آرایش و کانتور به صورت موقت برای مراسم‌ها و میهمانی‌ها رفع افتادگی بینی را به همراه دارد. در دنیای امروز علم گریم که به معنی متعادل‌سازی چهره از طریق تیره و روشن نمودن نقاط مختلف صورت و بدن انجام می‌شود تغییرات بسیاری در ظاهر به صورت موقت و برای یک میهمانی یا مارسم و یا بازیگری در فیلمی ایجاد می‌کند.

از بین بردن قوز بینی
بالا بردن نوک بینی

 از بین بردن قوز بینی

یکی از نواقص در صورت قوز بینی است که زیبایی چهره را تحت تأثیر فراوانی قرار می‌دهد. برای رفع افتادگی بینی می‌توان از بین بردن قوز بینی را در اولویت قرار داد تا تغییرات چهره نمایان شود. رفع افتادگی بینی با از بین بردن قوز از راه‌های مختلفی که نام برده شد انجام می‌شود.

قوز بینی با جراحی پلاستیک برای فرم دهی بینی به راحتی و از چند متد انجام می‌شود. در گذشته قوز  بینی در عمل جراحی به صورت کاهشی برداشته می‌شد. این نوع عمل باعث می‌شد که به مرور زمان به فرم دهی بینی لطمه وارد شود .

در متدهای امروزی برای فرم دهی بینی با از بین بردن قوز آن می‌توان از سوهان کشی در جراحی استفاده کرد. کاهش استخوان و یا غضروف اضافه که به صورت قوز درآمده و افزایش آن به اسکلت بینی در بخش‌های دیگر مدل جراحی‌های امروزه برای فرم دهی بینی است. این مدل باعث استحکام در اسکلت بینی و دوام فرم جدید بینی می‌شود.

به طور کلی:

همان‌طور که در بالا اشاره شد لیفت با نخ نیز به رفع افتادگی بینی کمک زیادی می‌کند. از بین بردن قوز بینی از طریق لیفت با نخ نیز میسر است. مشاوره  با پزشک متخصص و انتخاب روش و نوع نخ مناسب برای لیفتینگ بینی در از بین بردن قوز بینی مؤثر است.

تأثیرات مدل‌های نخ در لیفتینگ برای فرم دهی بینی کمک زیادی است تا شکل  زیباتری را به خود بگیرد. طبق پیشنهاد پزشک متخصص اگر ترمیم‌های لیفتینگ در رفع افتادگی بینی به صورت دوره‌ای و منظم انجام شود می‌تواند چهره متقارن و زیبایی به فرد به صورت دائم هدیه دهد.

یکی از روش‌هایی که به صورت شخصی می‌توان برای فرم دهی بینی انجام داد تا قوز بینی نیز از بین برود آرایش و کانتورینگ است. هر کس می‌تواند این روش را برای چهره خود بیاموزد و به راحتی برای رفتن به میهمانی و جشن به رفع افتادگی بینی خود بپردازد.

در این روش عیوب بینی با تیره و روشن کردن پوشانده می‌شود. در بینی‌های استخوانی و قوزدار برای رفع افتادگی بینی از طریق کانتورینگ، دو خط تیره در دو طرف بینی کشیده می‌شود و بین این دو خط روشن‌تر است. اگر قوز بینی شدید است باید بالا و پایین قوز به رنگ روشن‌تری باشد و روی قوز بینی تیره‌تر شده و به سمت بیرون محو گردد تا فرم دهی بینی را به همراه داشته باشد.

در این روش استفاده از فون‌های متناسب با رنگ پوست نیز برای مابقی اجزای صورت استفاده می‌شود تا چهره حالت طبیعی به خود بگیرد. همچنین در این نوع رفع افتادگی بینی که به صورت موقت انجام می‌شود به مدل ابرو مو باید توجه بسیاری کرد تا تأثیرات کانتورینگ را بیشتر نشان دهد.

 رفع افتادگی بینی

فرم دهی بینی با رفع افتادگی بینی نیز انجام می‌شود. کسانی که بینی افتاده دارند و زاویه لب و بینی آن‌ها کم است دارای چهره‌ای عبوس هستند. از بین بردن افتادگی بینی تأثیر بسزایی متعادل‌سازی چهره و تناسب آن دارد. رفع افتادگی برای فرم دهی بینی نیز از تمامی روش‌هایی که نام برده شد انجام می‌شود.

عمل جراحی، کانتورینگ، لیفتینگ بینی، تزریق ژل و بوتاکس و …برای رفع افتادگی در رفع افتادگی بینی نیز استفاده می‌شوند. رفع افتادگی بینی از طریق لیفتینگ برای افرادی که یک‌بار جراحی پلاستیک انجام داده و بعد از مدت زمان چند ساله از فرم بینی خود راضی نیستند نیز مناسب است. 

برخی از جراحی‌های زیبایی بینی که با روش‌های قدیمی برای فرم دهی بینی انجام می‌شد به دلیل کاهش بافت و غضروف، شخص  بعد از مدتی دچار افتادگی سر بینی می‌شد. لیفتینگ بینی برای رفع افتادگی آن در این موارد بسیار کارا است. بوتاکس نیز در فرم دهی بنی و رفع افتادگی آن تأثیر دارد.

بوتاکس:

بوتاکس با بالا بردن عصب‌های سیستم بینی به طور موقت رفع افتادگی و رفع افتادگی بینی را در پی دارد. علاوه بر موارد بالا می‌توان روش ورزش و تمرین‌های یوگای صورت در فرم دهی بینی را برای رفع افتادگی بینی به کار برد.

ماساژ و تمرین‌های ورزشی در فرم دهی بینی برای رفع افتادگی آن نیز تأثیرگذار است. از جمله این تمرین‌های ورزشی برای فرم دهی بینی و رفع افتادگی می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت:

نوک بینی غضروفی نرم است. با فشار دادن به طور مداوم نوک بینی به سمت بالا به فرم دهی بینی کمک می‌شود. این روش اگر در طول روز برای فرم دهی بینی در دو نوبت صبح و شب هرکدام 30 مرتبه انجام شود مؤثر خواهد بود.

تمرین‌های تنفسی صحیح نیز رفع افتادگی و فرم دهی بینی را به همراه دارد. به کمک انگشت شست یکی از سوراخ‌های بینی را نگه داشته و با سوراخ دیگر به صورت محکم تنفس انجام می‌دهیم. بعد از گذشت پنج ثانیه سوراخ بینی را عوض کرده و با سمت دیگر نفس می‌کشیم.

انجام این روش به صورت مداوم و حداقل بیست بار در شبانه‌روز علاوه بر فرم دهی بینی، سفت شدن غضروف و تقویت بینی را به همراه خواهد داشت. این سفت شدن در سن‌های بالا کمک به رفع افتادگی بینی کرده و افتادگی آن در اثر پیری جلوگیری می‌نماید. فرم دهی بینی بدون جراحی بسیر موثر است.

برای تقویت ماهیچه های صورت چه کاری باید انجام بدیم؟

تقویت ماهیچه‌های صورت، فرم دهی بینی و رفع افتادگی را در پی دارد. برای این کار می‌توان لب‌ها را به فرم حرف “o” انگلیسی درآورد. تمرین “o” انگلیسی با تقویت ماهیچه‌ها و منقبض کردن آن‌ها می‌تواند رفع افتادگی بینی را به مرور زمان و با صبر و حوصله به همراه داشته باشد.

تمامی موارد نام برده شده در رفع افتادگی بینی برای هر چهره و هر شخص متفاوت است و نتایج مختلفی را نیز با توجه به آناتومی بدن آن شخص در بر دارد. اگر از روش‌های مختلف پزشکی  برای رفع افتادگی بینی استفاده می‌شود باید به انتخاب پزشک متخصص توجه بسیار نمود.

مشاوره و پیشنهادات پزشک متخصص در فرم دهی بینی را باید مورد توجه قرار داد و نباید فقط به سلیقه شخصی از پزشک درخواست تغییر بینی را داشت. برای تماشای ویدیو حاوی اطلاعات مهم در این باره کلیک کنید.

در روش‌های خانگی و تمرین‌های ورزشی برای فرم دهی بینی نیز توجه به این مورد که کدام روش با در نظر گرفتن نوع بینی مناسب برای هر فرد است اقدام به انجام آن‌ها نمود. تزریق ژل و بوتاکس برای زیبایی استفاده میشود.

رفع افتادگی بینی
دستگاه رفع قوز بینی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 3.8]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان