آیا لاغری با دستگاه واقعیت دارد؟

آیا لاغری با دستگاه واقعیت دارد؟

خانه / تازه های سلامت / آیا لاغری با دستگاه واقعیت دارد؟

بحث های زیادی پیرامون اثربخشی دستگاه های لاغری وجود دارد. برخی از مردم به آنها سوگند یاد می کنند و ادعا می کنند که نتایج شگفت انگیزی دیده اند، در حالی که برخی دیگر شک دارند و می گویند که این دستگاه ها چیزی بیش از هدر دادن پول نیستند.

شاید حقیقت چیزی مابین آنهاست. دستگاه‌های لاغری مطمئناً می‌توانند به کاهش سایز شما کمک کنند، اما نمی‌توانند یک درمان معجزه‌آسا باشند. اگر می‌خواهید نتایج طولانی‌مدت و چشمگیر داشته باشید، همچنان باید سالم غذا بخورید و به طور منظم ورزش کنید.

در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که لاغری با دستگاه چگونه است و آیا لاغری با دستگاه واقعیت دارد؟

برنامه لاغری موضعی با دستگاه در کلینیک آرمان الهیه به چه صورت است؟  

برنامه های نوآورانه تغذیه و تکنولوژیهای به روز دنیا در کلینیک ما، برای ایجاد یک تحول اصولی و تغییر اساسی در رسیدن به تناسب اندام در اختیار شما است. ما با فراهم کردن ابزار، آموزش و راهنمایی لازم به شما برای دستیابی به اندام و فرم مناسب و حفظ سلامتی کمک خواهیم کرد.

برنامه های ما که شامل نوع و تعداد جلسات استفاده از هر دستگاه است توسط مشاور و متخصص تغذیه با توجه به ناحیه درمانی، حجم چربی در آن ناحیه، میزان پیگیری شما و … طراحی می شود.

همچنین توصیه‌های مربوط به ورزش و تغذیه را ارائه می‌دهیم. توجه داشته باشید هر کاری که انجام می‌دهیم بر اساس نیاز، شرایط سلامتی و سبک زندگی شما مشخص میشود. ما متعهد هستیم که با اصلاح سبک زندگی منحصر به فرد شما و پشتیبانی بی دریغ، شما را در دستیابی به اهدافتان یاری کنیم.

پیشنهاد مطالعه: روش های برگرداندن شادابی پوست با دستگاه

لاغری و داشتن اندامی زیبا

مزایا و معایب دستگاههای لاغری؟!

با افزایش تعداد افراد چاق و اضافه وزن، افتتاح مراکز لاغری نیز رو به افزایش است! این کلینیک ها وعده کاهش وزن و کاهش چربی بدون ورزش را می دهند که خیلی خوب به نظر می رسد.

اما واقعیت این است که فناوری و علم، کاهش سایز را بدون جراحی ممکن کرده است. ما سعی داریم مزایا و معایب چهار فناوری لاغری محبوب را فهرست کنیم تا به شما در انتخاب آگاهانه کمک کند.

فرآیند بهبود دادن شکل و صافی بدن انسان را کانتورینگ بدن یا پیکرتراشی می نامند. در زمان های قبل، پزشکان کانتورینگ بدن را از طریق روش‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن انجام می‌دادند.

با این حال، لیپوساکشن عوارض جانبی زیادی دارد، از جمله عوارض بیهوشی، عفونت و حتی مرگ. خوشبختانه، تکنولوژی و فناوری به گونه ای تکامل یافته است که جراحی (ساکشن)جای خود را به تکنیک های غیرتهاجمی برای شکل دادن به بدن داده است. این روش‌ها بر روی ویژگی‌های فیزیکی خاص چربی ها تمرکز می‌کنند تا بتوان آن را به طور انتخابی حذف کرد.

با این حال، این سوال باقی می ماند که آیا لاغری با دستگاه واقعیت دارد؟ به این منظور ابتدا به بررسی دستگاههای موجود،مکانیسم، تعداد جلسات و میزان بازدهی آنها می پردازیم.

با ما همراه باشید ، بیاموزید و تصمیم بگیرید..

فناوری(تکنولوژی) شماره 1 : اسکالپشور  Sculpsure

شما هر هفته ساعت‌ها را در باشگاه می‌گذرانید و یک رژیم غذایی سخت و سالم دارید، با این حال آن قسمت‌های سرسخت چربی پاسخگوی همه کارهای سخت شما نیستند. ممکن است در مورد درمان‌های فرم دهی به بدن با روش های غیرجراحی کنجکاو باشید که سلول‌های چربی را بدون جراحی هدف قرار داده و از بین ببرد.

اسکالپشور یک روش هایپرترمیک با مکانیسم لیزر دایود 1060 می باشد که با افزایش دمای آب  میان بافتی سلول ها چربی باعث تخریب و از بین رفتن کامل آنها می شود. دفع این سلولهای مرده چربی از طریق ادرار و مدفوع می باشد.

این یک روش هدفمند برای تغییر شکل نواحی مانند شکم، پهلوها، ران ها, بازوها , خط زیر کتف (سوتین لاین) و غبغب می باشد.

این دستگاه دارای تاییدیه FDA آمریکاست. هیچ گونه عوارضی ثبت نشده. ممکن است کمی قرمزی و احساس سوزش یا کوفتگی عضلات مثل بعد از ورزش کردن سنگین  دیده شود.

میزان تغییرات که در هر جلسه ایجاد می شود بدون بازگشت است چون سلول چربی کامل از بین رفته است. اما برای دیدن نتیجه و کاهش سایز نیاز به یک زمان 6-8 هفته ایی است. در اصل دفع سلول های مرده چربی به مدت یک ماه و نیم طول می کشد.تعداد جلسات لازم 2 جلسه به فاصله 6-8 هفته می باشد.

پس اگر به دنبال کاهش سایزی ماندگار هستید و از طرفی رفت و آمد هفتگی به کلینیک برای شما دشوار است به شما توصیه می کنیم حتما از دستگاه اسکالپشور به عنوان روش پیکرتراشی غیر تهاجمی استفاده کنید.

بیشتر بدانیم: مزوتراپی لاغری چگونه باعث لاغری میشود؟

لاغری با دستگاه اسکالپشور

 فناوری شماره 2 :لاغری با دستگاه کرایولیپولیز  Cryolipolysis

یک تکنولوژی با مکانیسم سرما و فریز کردن سلول های چربی است.

در این روش با پایین آمدن دمای آب میان و درون بافتی سلولهای چربی، سلول یخ می زند و از بین می رود. دفع این سلول های مرده هم از طریق سیستم لنفاوی و بصورت ادرار و مدفوع است. برای نواحی شکم, پهلوها, زیر خط کتف (سوتین لاین), ران و بازوها قابل استفاده است.

تغییرات وکاهش سایز در این متد هم بدون بازگشت است و بعد از گذشت 6-8 هفته نتیجه قابل مشاهده می باشد. حداقل 2 جلسه به فاصله 4-5 روز مورد نیاز است. عوارضی چون نکروز و ناهمواری در برخی موارد و قرمزی پوست برای این دستگاه ثبت شده.

از این روش هم به عنوان لاغری ماندگار و با رفت و آمد کم توصیه می شود.

فناوری شماره 3 : لاغری با دستگاه کویتیشن Cavitation

یک دستگاه با مکانیسم اولتراسوند (فراصوت) که با برخورد صدا به دیواره سلولهای چربی باعث شکستن و خارج شدن چربی سلول می شود. در این متد به دلیل خالی شدن سریع سلولهای چربی،کاهش سایز بسیار سریع و با میزان 1-4 سانت (گاهی بیشتر) در همان جلسه قابل مشاهده است. از طرفی به دلیل خالی شدن چربیها، سلول کوچک شده و کاهش سایز بعد از نیم ساعت دیده می شود.

دفع چربی های آزاد شده از طریق سیستم لنفاوی و کبد است. پس برای افرادی که کبد چرب گرید 2 به بالا دارند مناسب نیست. از این دستگاه می توان برای فرم دهی به شکم، پهلوها، زیر خط کتف (سوتین لاین)، ران ها و بازو  استفاده کرد.

تعداد جلسات لازم بسته به میزان چربی ناحیه درمانی دارد و فاصله جلسات 1 هفته است.

هیچ گونه عوارضی تاکنون ثبت نشده و توصیه می شود برای دفع بهتر و بیشتر چربیها ورزش و رژیم هم داشته باشید. این روش پیکرتراشی یا فرم دهی با دستگاه مناسب افرادی است که تمایل دارند لاغری سریع در کوتاهترین زمان ممکن داشته باشند. 

فناوری شماره 4 : لاغری با دستگاه رداستیم Redusteme

یک تن پوش توربو و دو بازو بند که ناحیه زیر سینه را پوشش می دهد مدل دستگاه رداستیم است. تکنولوژی و مکانیسم بایواستیمالوژی دراین دستگاه یک میدان مغناطیسی است که باعث فعالسازی کانالهای کلسیمی و انقباض و انبساط عضلات و مصرف انرژی می شود. مانند بالا رفتن سوخت و ساز طبیعی بدن در حین ورزش و فعالیت فیزیکی. همچنین این دستگاه مجهز به تکنولوژی ریزفشار (درناژ) است که باعث بهینه سازی گردش خون و عملکرد سیستم لنفاوی می شود.

در اصل می توان گفت تنها دستگاهی است که می تواند بر روی چربی های داخلی (احشایی) که بین روده ها و کبد تجمع دارند اثر بگذارد و همچنین باعث بهبود سلولیت،رفع اختلالات عروقی و دفع سموم بدن شود. رداستیم علاوه بر کمک به رفع و بهبودی سلولیت در پاها و شکم، بهبود تورم پاها، کاهش چربی زیرپوستی و چربی بین روده ها و داخل کبد که هیچ دستگاهی امکان دسترسی به آن را ندارد، چربی اطراف تخمدان در خانمها نیز کمک میکند.

پس این دستگاه می تواند علاوه بر کاهش سایز به سلامتی فرد هم کمک کند. تعداد جلسات لازم 8 جلسه 45 دقیقه ایی یا 12 جلسه 30 دقیقه ایی است که باید دوبار در هفته از دستگاه استفاده شود.

هیچ گونه عوارضی از این دستگاه دیده نشده. تغییرات و کاهش سایز با این دستگاه حداقل بعد از جلسه چهارم دیده می شود و به دلیل این که فرد در حالت دراز کشیده داخل دستگاه استراحت می کند, حس بسیار خوبی در فرد ایجاد می کند.

این تکنولوژی را می توان در کنار تمام دستگاه ها به عنوان مکمل و کامل کننده سایر روشهای پیکرتراشی معرفی کرد.

به دلیل کاهش سایز تدریجی و آرام و در عین حال بهبود سلامتی, این دستگاه را مناسب افرادی می دانیم که توقع لاغری سریع ندارند و از طرفی چاقی شکمی توپی دارند( مانند چاقی شکمی در آقایان) و همچنین مناسب کسانی است که توان ورزش کردن ندارند.

فناوری شماره 5 : لاغری با دستگاه ای ام اس EMS

در برخی افراد دچار چاقی، علاوه بر اضافه سایز و چربی در ناحیه، شلی بافت و عضله هم دیده میشود. مانند شلی ناحیه زیر شکم، زیر بازو، داخل ران، باسن و … . گاهی حتی بعد از جراحی های درمانی لاغری مثل اسلیو معده، زایمان یا لاغری سریع در مدت کوتاه این شلی ها بوجود می آیند؛ پس نیاز است که هم چربی سلول ها از بین برود و هم تقویت عضلات ایجاد شود. تکنولوژی ای ام اس در اصل مانند یک ورزش است. مکانیسم این دستگاه جریان الکترومغناطیسی و آراف می باشد که با ایجاد 20 هزار انقباض عضلانی باعث افزایش قدرت و حجم عضلات و از طرفی با آراف ( امواج رادیویی) باعث آب شدن توده چربی می شود. مثلا در ناحیه شکم مانند 20 هزار دراز و نشست در کنار آرف به کوچک شدن و سفتی شکم کمک می کند.

این افزایش حجم عضلات تا چندین ماه ماندگار است و می توان در فرم دهی برخی نواحی مثل باسن هم استفاده کرد.

بهبود حجم عضلانی از طریق MRI، سی تی اسکن و سونوگرافی به اثبات رسیده است.

بسته به اهداف و شاخص توده بدنی، حداقل تعداد جلسات توصیه شده برای درمان 4 جلسه است. درمان 30 دقیقه در هر جلسه بر روی هر ناحیه انجام می شود و جلسات حداقل 2 روز از هم فاصله دارند. نتایج در کمتر از 2 هفته ظاهر می شوند و معمولاً طی سه ماه آینده بهبود می یابند.

ممکن است بعد از اولین جلسه خستگی خفیف عضلات احساس شود. اکثر مراجعین پس از چهار جلسه، دو بار در هفته، بهبودی را مشاهده می کنند. برخی از مراجعین بسته به اهدافشان ممکن است به درمان های بیشتری نیاز داشته باشند. نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نمی توان نتیجه دقیقی را پیش بینی کرد.

داشتن یک برنامه ورزشی پس از برنامه درمانی، عضله ساخته شده توسط EMS را برای سالهای طولانی حفظ می کند و این امکان وجود دارد که نیازی به جلسات بعدی نداشته باشید. برای افرادیکه پس از جلسات EMS از یک برنامه ورزشی ثابت پیروی نمی کنند، ما درمان های نگهدارنده از 6 تا 12 ماه پس از جلسه آخر را توصیه می کنیم.

بدون ادامه فعالیت و ورزش، ماهیچه ها شروع به ضعیف شدن و افتادگی می کنند. افزایش سن و جاذبه به طور مداوم در برابر آناتومی عضلات باعث این تغییر منفی است. ورزش منظم یک برنامه خوب برای همه است، به خصوص کسانی که می خواهند نتایج خود را حفظ کنند. بنابراین طرح های درمانی در بسته های (پکیج های)  6-8 جلسه ای پیشنهاد می شوند.

به طور متوسط افزایش 25 درصدی عضله و کاهش 30 درصدی چربی از نتایج درمانی یافته شده در ای ام اس است.

بیشتر بدانیم: لیفت سینه بدون جراحی

لاغری با دستگاه رداستیم

فناوری شماره 6 : آر-اف (امواج رادیویی)

گاهی اوقات، حتی با یک رژیم غذایی محدود و ورزش روزانه، ما هنوز راه هایی برای ایراد گرفتن از اندام خود پیدا می کنیم از آرزوی کوچکتر بودن شکم تا تلاش برای بهبود اندام کلی. این کاملا طبیعی است که چنین احساسی داشته باشید، و شما تنها نیستید. مخصوصا مادرانی که تجربه زایمان داشته اند، افرادی که مقدار زیادی وزن کم کرده اند، ورزشکارانی که رژیم سخت و ورزش را به دلایلی رها کرده اند, یا حتی افرادی که با بالا رفتن سن متوجه شلی داخل ران, بازوها و پشت کتف (سوتین لاین) شده اند و…

در تمام این موارد عدم رضایت فرد می تواند هم به دلیل چاقی و داشتن تجمع چربی در ناحیه مورد نظر باشد و هم به دلیل شلی بافت و ضعیف بودن عضلات آن ناحیه. پس برای رسیدن به هدف تناسب اندام و راضی شدن از اندام، باید هم چربی آن ناحیه از بین برود و هم عضلات سفت و قوام بافت بیشتر شود.

آراف ترماژ با مکانیسم امواج رادیوئی برای برطرف کردن هر دو مورد از نگرانی شما بسیار کارآمد است. گرمای حاصل از این امواج رادیوئی نه تنها باعث آب شدن چربیها می شود بلکه سفتی پوست و بهبودی چروک و خطوط (استریاها) را نیز به همراه دارد. از این تکنولوژی برای برطرف کردن غبغب و جوانسازی صورت هم استفاده می شود.

تعداد جلسات لازم بین 4 تا 10 جلسه است و فواصل با توجه به نوع درمان موردنظر یعنی برطرف کردن شلی بافت بیشتر از حذف چربی یا از بین بردن چربی بیشتر از برطرف کردن شلی بافت بین یک یا دو هفته متغییر است.

شما می توانید از این دستگاه در نواحی شکم، پهلو، بازو، زیر کتف (سوتین لاین)،داخل یا بغل ران استفاده کنید.

همچنین استفاده از این دستگاه در کنار دستگاه EMS در افرادی که شلی و چاقی در ناحیه شکم و داخل ران دارند، یک درمان بسیار مناسب با نتیجه رضایت بخش محسوب می شود.

از آنجایی که از این دستگاه برای درمانهای پزشکی مثل زخم قرنیه هم استفاده می شده، پس نه تنها عوارضی ندارد، بلکه به عنوان یک دستگاه درمانی مخصوصا برای بعد از جراحی ها جهت برطرف کردن تورم, کبودی  وناهمواری و بهتر شدن حس پوست و عضله بعد از عمل لیپوساکشن، بسیاری از پزشکان جراح آن را به مراجعین خود توصیه می کنند.

میزان بازدهی ونتایج قابل مشاهده با آراف ترماژ بسته به حجم چربی و مقدار شلی بافت از 30% تا 80% متفاوت است.

بیشتر بدانیم: جراحی زیبایی بازو

لاغری با دستگاه کرایولیپولیز

 پیکرتراشی بدن بدون جراحی (دستگاه لاغری) با لیپوساکشن کدام مناسب است؟

بستگی به این دارد که می خواهید روی کدام منطقه تمرکز کنید و میزان چاقی شما چقدر است. انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، لیپوساکشن را برای کسانی که می خواهند چربی زیادی را در ناحیه های مختلف از بدن درمان کنند، توصیه می کند یعنی افرادی که چاقی در تمام نواحی بدن دارند و در اصل  BMIآنها بالاتر از 30 است.

درمان‌های غیرجراحی تغییر کمتری نسبت به جراحی به شما می‌دهند.  دکتر خترپال می‌گوید: «تکنیک‌های غیرجراحی همان نتایجی را که شما از یک روش جراحی ارائه می‌کنید، ارائه نمی‌دهند. لیپوساکشن در مقایسه با این روش‌های غیرتهاجمی پیکرتراشی بدن، حدود 10 برابر مقدار چربی بیشتری را از بین می‌برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش پیکرتراشی با جراحی مراجعه کنید.

نتیجه گیری…

تمامی تکنولوژی ها مانند CoolSculpting®، SculpSure®، UltraShape®، truSculpt® وبا مکانیسم های مختلف بر روی چربیها اثر می گذارند. برخی از این گزینه ها با انجماد سلول های چربی کار می کنند در حالی که برخی دیگر از گرما از طریق استفاده از امواج فراصوت یا انرژی فرکانس رادیویی استفاده می کنند.

اینها درمان های کم تهاجمی هستند و عوارض جانبی ندارند. برخی از درمان‌ها نیز بدون بازگشت هستند. با این حال، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد اینکه کدام درمان برای شما بهترین است صحبت کنید، چون باید شرح حال و سلامتی و سبک زندگی شما بررسی شود. همه انواع دستگاه های پیکرتراشی بدن برای کسانی که شاخص توده بدنی طبیعی دارند (بین 18.5 تا 24.9) بهترین کارایی را دارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1.5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان