تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل خط خنده

خانه / تزریق ژل خط خنده

خط خنده که با نام خط لبخند نیز شناخته می شود در واقع به چین و چروک عمیقی گفته می شود از کناره بینی شروع و تا گوشه های دهان ادامه دارد و همانطور که از نامش مشخص است، هنگام خندیدن مشخص تر می شود. متداول ترین درمان خط خنده در اطراف دهان، تزریق ژل خط خنده است. تزریق ژل(فیلر) روشی بی خطر است که با بازگرداندن حجم از دست رفته و افزایش کلاژنسازی، این خطوط را از بین میبرد و به شما کمک میکند تا با خیال راحت بخندید.

افزایش سن و از بین رفتن چربی گونه و افتادگی پوست از اصلی ترین علل پیدایش خط خنده است. البته عوامل دیگری مانند خوابیدن روی صورت، نور خورشید و مصرف سیگار میتوانند منجر به عمیق تر شدن خط خنده شود.

در دنیای مدرن امروزی روش های متعددی برای رفع خط لبخند وجود داشته که همگی غیر تهاجمی بوده و به صورت سرپایی در کلینیک های زیبایی انجام می شود که استفاده از هر یک از آنها بسته به عمق خط لبخند و صلاحدید پزشک متفاوت می باشد. 

تزریق بوتاکس به خط خنده

تزریق ژل خط خنده چیست؟

فیلر یا پرکننده های پوستی امروزه به محبوب ترین روش های جوانسازی و رفع چین و چروک های پوست تبدیل شده اند که دارای ترکیبات متفاوت است. یکی از محبوب ترین آن ها ژل هیالورونیک اسید است که به صورت طبیعی در پوست تولید می شود و به سفتی و آب رسانی آن کمک می کند. به همین دلیل یکی از راه های درمانی متداول و پرطرفدار برای از بین بردن خط خنده، تزریق ژل به این ناحیه است.

این روش با بی حسی موضعی و بدون احساس درد انجام می شود. بلافاصله پس از تزریق ژل با سوزن یا کانولایی بسیار ظریف به زیر پوست، عمق خط خنده کم شده و بعد از آن به مرور زمان به ترمیم سلول و بافت کمک می کند که نتیجه آن، محو شدن خط خنده و جوانسازی این ناحیه است.

مهارت پزشک در تزریق ژل خط خنده بسیار اهمیت دارد زیرا اگر ژل بیش از حد تزریق شود، ممکن است خیلی صاف ولی کمی پف دار به نظر برسید. این امر می تواند در اطراف دهان کمی عجیب باشد. به همین دلیل بهتر است تزریق ژل خط خنده به صورت مرحله ای، در جلسات متناوب با تکنیک و ماهرانه انجام شود.

تجربه تزریق ژل خط خنده در کلینیک آرمان الهیه

اگر تزریق ژل خط خنده نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

خط اندوه چیست؟

خطوط  اندوه یا ماریونت خطوطی هستند که از گوشه‌های دهان تا پایین چانه کشیده شده و شما را ناراحت نشان می‌دهند. این خطوط ممکن است در اثر عوامل ژنتیکی، افزایش سن و یا سیگار کشیدن ایجاد شوند و بدلیل اینکه ظاهری رو به پایین به گوشه‌های دهان میدهد باعث میشود چهره ناراحت و خسته به نظر برسد.

خط اندوه در نتیجه ی تحلیل پوست ظاهر میشود و بهترین انتخاب برای از بین بردن آن تزریق ژل است. ژلهای هیالورونیک اسید با جبران حجم از دست رفته‌ پوست، شادابی و زیبایی را به پوست برمیگردانند.

پیشنهاد مطالعه : لیفت با نخ، لیفت بینی با نخ 

مزایای تزریق ژل خط خنده و خط اندوه

  • بعد از تزریق ژل خط خنده به مراقبت خاص و دوران نقاهت طولانی مدت نیازی نیست و پس از آن میتوانید به انجام فعالیت های روزمره خود برگردید.

 

  • ژل هیالورونیک با توجه به ساختار خاصی که دارد به رفع چین و چروک و خطوط عمیق اطراف دهان، جوان‌سازی پوست و جلوگیری از بروز علائم پیری کمک خواهد کرد.

 

  • تزریق ژل یک روشی غیرتهاجمی، بدون ایجاد برش و خونریزی برای رفع خط خنده و خط اندوه است. ژل هیالورونیک اسید طی سالیان گذشته مورد آزمایش قرار گرفته و ایمن بودن آنها مورد تائید پزشکان و متخصصان قرار گرفته و دارای تاییدیه ایمنی و سلامت از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.

 

  • تزریق ژل خط خنده احتیاجی به بیهوشی ندارد و تنها با استفاده از بی حسی (کرم یا تزریق با توجه به شرایط زیباجو) انجام می شود به همین دلیل نیازی به بستری و ریکاوری در بیمارستان ندارد.

 

  • بلافاصله پس از تزریق ژل نتایج کاملا مشهود خواهد بود.اما بهترین زمان برای مشاهده نتیجه، یک ماه پس از تزریق ژل است؛ زمانی که ورم و التهاب تا حد زیادی از بین رفته و اثرات کلاژنسازی نمایان می شوند.

عوارض تزریق ژل خط خنده و خط اندوه

نکته ای که در ارتباط با تزریق ژل خط خنده و اندوه باید بدانید این است که این روش به هیچ عنوان خطری ندارد، چرا که هیالورونیک اسید با بافت های بدن سازگاری زیادی دارد از همین رو مورد تائید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) است.

اگر کلینیک و محیط آن مناسب باشد و تزریق ژل خط خنده توسط پزشک متخصص و ماهر با ژل استاندارد و مرغوب انجام بگیرد عوارض جدی در پی نخواهد داشت و پس از تزریق شما میتوانید فعالیت های روزمره خودرا انجام دهید.

البته برخی افراد بدلیل مکانیسم خاص بدن، فعالیت ها و خوراکی هایی که مصرف کرده اند ممکن است دچار کبودی و تورم شوند که با انجام برخی مراقبت ها در حداقل زمان از بین می روند که از عوارض تزریق ژل محسوب نمی شود و امری اجتناب ناپذیر است.

ژل خط خنده و رفع چروک پیری

هزینه تزریق ژل خط خنده و خط اندوه

هزینه تزریق ژل خط خنده و خط اندوه به عواملی چون برند ژل، مقدار ژل مورد نیاز، میزان ماندگاری و… بستگی خواهد داشت که پس از جلسه مشاوره و بررسی نیازهای شما، توسط پزشک تعیین خواهد شد.

چه کسانی باید از تزریق ژل خط خنده و خط اندوه خودداری کنند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند بهتر است از تزریق ژل جلوگیری کنند و یا با پزشک خود مشورت کنند:

  • کسانی که عفونت های فعال و یا زخم روی و اطراف ناحیه مورد نظر خود دارند .
  • زنان باردار
  • کسانی که نسبت به ژل‌های پوستی حساسیت دارند.

البته در این مورد باید اشاره کنیم که این افراد با تجویز داروی مربوطه بعد از تزریق می توانند حساسیت خودرا کنترل کنند و زیبایی را به چهره خود هدیه دهند.

 

مراقبت های بعد از تزریق ژل

  • در صورت تزریق ژل از مصرف نوشیدنی و غذای داغ، رفت به سونا، سولار، حمام داغ، قلیان پرهیز کنید.

 

  • تا 24 ساعت حمام نرفته و از مصرف مواد آرایشی و شوینده بپرهیزید.

 

  • طی دو هفته اول به طور تقریبی روزانه 10-5 لیوان آب بنوشید.

 

  • سه تا پنج روز اول از لمس و دستکاری محل تزریق خودداری کنید.

 

  • از مصرف غذاهای ادویه دار (خصوصاً فلفل)، نمک، سوسیس، کالباس و غذاهای حساسیت زا (مانند بادمجان و خوراکی های قرمز رنگ مثل گوجه و توت فرنگی و …) خودداری نمائید زیرا این غذاها باعث ایجاد تورم و التهاب می شوند البته مصرف نمک و غذاهای شور هم باعث ایجاد تورم می شود.

 

  • در صورت ایجاد ورم جای هیچ گونه نگرانی نیست و این دلیلی بر ایجاد عفونت نمی باشد. هر گونه ورم نهایتاً طی چند روز رفع می شود که استفاده از کیسه ی یخ به آن کمک میکند. در صورت خارش از آنتی هیستامین استفاده کنید.

 

  • از خوابیدن روی صورت خود بپرهیزید.

خوابیدن بعد از تزریق ژل

  • برای پیشگیری از کبودی در 24 ساعت اولیه از کمپرس سرد، آناناس و قرص ویتامین سی استفاده شود.

 

  • امکان حساسیت به ژل در کمتر از 1 درصد افراد وجود دارد و امری اجتناب ناپذیر است.که در صورت بروز آن با پزشک خود در تماس باشید تا با درمان اختصاصی به رفع آن کمک شود. معمولا استفاده از داروی ضد حساسیت توصیه میشود.

روش های دیگر برای از بین بردن خط های خنده

با اینکه تزریق فیلر به عنوان بهترین راه حل برای رفع خط خنده شناخته میشود اما ممکن است به تنهایی برای شما موثر نباشد. به همین دلیل پس از انجام مشاوره ممکن است پزشک با توجه عمق خطوط و نیازهای شما روش درمانی دیگر یا تلفیق تزریق ژل با یکی از روش های زیر را پیشنهاد دهد:

مشاوره حضوری رایگان